Nog steeds veel slapen!

Hey allemaal!

Ons Leonie wordt volgende week 6 maanden en ik hoopte dat haar slapen wat minder zou worden. Niets is minder waar!! Ze gaat zelfs nog meer slapen en lijkt constant moe (gapen, rode wangen, rode ogen)
Ze slaapt zo’n 20 uur op een dag en is altijd rond haar voeding even wakker en dan alweer moe en gaat ze weer op bed.
Vanmiddag even te shoppen geweest maar ze was nog geen 15 min. wakker of ze gaapte alweer… Ik wordt er knetter gek van! Ik lijk wel aan huis geplakt met haar…
Zijn hier moeders met beebs die ook zoveel slapen?
We zijn vanmorgen 11 uur weg gegaan en ze lag 13.00 weer op bed en ze slaapt nu nog steeds. Alsof ze helemaal kapot is van 2 uurtjes winkelen!

Ik begin me een beetje zorgen te maken over haar moeheid… ik snap dat de ene beeb de andere niet is en dat ik mezelf soms gelukkig mag prijzen maar tjonge jonge er zit ook een keerzijde aan hoor.
Straks heeft ze als ze een jaar is nog 4 slaapjes nodig op een dag!!! Kan 's morgens net zo goed mijn badjas aan houden

Moeder van dochter Leonie 13-12-2009
Geboorte gewicht: 3574gr./ lengte 48cm
4 weken: 4600 gr./ lengte 52,5 cm
8 weken: 5500 gr./ lengte 57cm
3 maanden: 6685 gr./lengte 60cm
4 maanden: 7470 gr./lengte 63 cm

Hmmm 20 uur is wel veel voor 6 maanden. Kun je de HA of het CB niet eens raadplegen? Ik weet bij mensen dat grote vermoeidheid bv schildklier kan betekenen of zo. Niet om je te laten schrikken voor, maar voor de zekerheid toch eens laten nakijken?
Alhoewel, ik kijk net even voor je in Ria Blom en die geeft aan dat een kindje van 6 maanden gemiddeld 16 uur per dag slaapt. Dan valt 20 uur wel weer mee he? Je hebt een gemiddelde en kindjes die daarboven zitten en kindjes die daaronder zitten.
Maar volg je gevoel. Je klinkt alsof je het niet helemaal vertrouwt…laat haar dan nakijken!
groetjes,
Wendy

klinkt niet apart hoor sinds ik al 2 dagen Meric om 16.00 uur ook nog even op bed leg slaapt hij nu ook gemiddeld 18 uur per dag. dus het is zo gek nog niet en de mijne word over 2 dagen ook 6 maandjes oud. de mijne is dan een drukke type en heeft ook veel slaap nodig omdat hij ontzettend actief is als hij eenmaal wakker is. zelfs tijdens fles drinken beweegt hij zoveel dat ik er ontzettend moe van wordt. even kijken hoor, hij slaapt smorgens van 8 tot 11, daarna van 13.00 uur tot 14.00 uur en dan van 16.00 uur tot 17.00 uur en als laatste van 19.00 uur tot 7.30 uur smorgens. dus tja het hoort erbij denk ik en ik voel met je mee want ik voel me ook aan huis gekluisterd vooral nu hij ook nog een namiddag dutje doet! ik kan werkelijk niks meer…in de kinderwagen slaapt hij niet en als de auto stil staat slaapt hij ook niet dus we moeten soms een slaapje opgeven als we boodschappen of iets dergerlijks moeten doen…en dan wordt hij stront chagrijnig!
maar bel gerust de cb of de ka, of tel de uren elke dag bij elkaar op het kan nooit elke dag hetzelfde zijn…soms halen ze wat in en dan slaapt de mijne bijna 22 uur per dag! hoe lang is de jouwe wakker na het voeden dan vraag ik me af?

Lilypie First Birthday tickers

Maar mama Selma je kunt dan toch tussen 11;00 en 13:00 en 14:00 en 16:00 uur de hort op? Ik plan mijn uitjes ook tijdens haar wakkere momenten. Dat is ook gemiddeld 2 uur. En meestal maar 1 uitje op een dag. Maar zo kom ik toch nog ergens En hier ook alleen in de auto slapen, niet langer dan een half uur en dan moet ik niet voor een stoplicht stil moeten staan want dan is ze wakker, hihi! Volgens mij willen onze ukkies gewoon niets missen!
groetjes,
Wendy

hahaha gelijk heb je moppiesmama maar soms komt dat gewoon niet uit als iemand zegt kom maar om 2 uur een kop koffie drinken dan kan ik niet zeggen van ow neee de mijne ligt dan te slapen dus ik kom tussen 11 en 12 en natuurlijk ga ik vaak genoeg weg maar niet voor langere tijd zeg maar dat bedoel ik met aan huis gekluisterd! ik moest laatste naar een bruiloft en die was van 18.00 tot 00.00 maar omdat het familie was moesten we veel eerder langs hun eigen huis en dan zit je wel even met een kleine op je schoot die slaap heeft en er loopt dan 50 man (familie) door het huis nergens een stille plekje te vinden dus maar op een kamer in campingbed leggen en ja hoor na een half uur is meneer alweer wakker van de herrie…we hadden wel in de avond een oppas geregeld dus dat was wel heerlijk maar zou zo graag willen dat hij iets meer wakker is overdag want een anderhalf uurtje is zo om! ik neem namelijk de laatste half uur hem mee naar mijn eigen slaapkamer waar rust is geen tv geen achtergrond geluid hup lekker rustig voeden dan even een paar liedjes zingen dan naar bed…heerlijk slaapt hij dan ook begint meneer al te jengelen in de kinderwagen na een half uur als ik eindelijk een keer wil shoppen! nou dat mag niet! want meneer wilt naar bed en die staat thuis! wat een zeurkous ben ik he hahahahaha het is ook nooit goed! nee hoor dan maar aan huis gekluisterd mis het buitenleven wel maar zijn slaapjes gaan echt wel voor…over een paar maanden is het vast wel anders!

Ik herken het heel erg van Bo, die had dat toen (en nu nog) ook. Hij sliep ook erg veel, en nu nog hoor, want hij slaapt nu nog 2 keer op een dag a 2 uur per keer, en soms nog meer en soms 1,5 uur per keer. Maar in totaal bij elkaar dus minstens 3 a 3,5 uur, en dan nog 12 uur in de nacht. Dat is dus bij elkaar minimaal 15 a 15,5 uur, en soms wel tegen de 17 uur per etmaal. Is heel erg normaal, sommige kids hebben het gewoon nodig.

liefs woezel

Wij zitten op ongeveer 17 uurtjes slaap op een dag. Dus ook nog vrij veel. Als ik weg ga plan ik dat vaak in een wakker uurtje. Ik wil ook nog wel eens een klein boodschapje doen ik moet eerst 10 minuten met de auto voor ik in de stad ben. Hier in het dorp zijn geen winkels. En zorg dan dat ik met de tijd voor de volgende fles weer thuis ben. Ik ga geen week boodschappen doen met Muriel. Of ik doe de boodschappen of mijn vriend doet de boodschappen. Ik ga zo’n klein hummeltje niet mee nemen naar de supermarkt. Als ik bij iemand op visite ga dan ook na een slaapje meestal probeer ik dan 1 slaapje daar en dan weer naar huis. Donderdag ga ik de hele dag uit van huis en pas om 21:30 weer naar huis dat vind ik wel een beetje spannend. Maar ze slaapt eigenlijk overal wel. Ook in de wagen kan ze slapen. Ze wil wel tegenwoordig iets mee in de wagen om mee te spelen anders vind ze er niet zo veel aan. Grappig is dat om te lezen dat zodra een auto stil staat de kindjes weer wakker worden dat is hier ook zo. 20 uur is dan inderdaad maar een paar uurtjes meer maar kan me je gevoel wel voorstellen.

Ik ga trouwens het liefst nergens op visite als het slaap tijd is. Ik vraag dan gewoon of ik ook op die of die tijd mag komen. Als dat niet lukt vraag ik of ik op een andere dag mag komen. Zelf het CB plan ik in de wakkere uren. Ik ben wel een beetje erg daarin.

Mijn beeb nu 6 mnd. Maar slaapt zeker geen 20 uur op een dag! Het gemiddelde van 16 uur haalt hij wel als we gewoon thuis zijn. Alleen mijn beeb slaapt niet goed bij vreemden. Dus na een dagje bij de gastouder is hij heeeeel moe. Daar baal ik wel eens van. Maar ja, het is niet anders. Ik denk dat jou beeb gewoon veel slaap nodig heeft. Maar als je er niet op vertrouwd zou ik toch even CB vragen want mss is er toch iets aan de hand en anders niet al te veel zorgen maken. Zijn ze teveel wakker is het ook niet goed…slapen ze teveel ook niet goed haha! Er is altijd wel wat !

Léony

@Muriel, ik ben net zo hoor! Ik plan ook het liefst als ze wakker is en dat is nog niet helemaal op vaste tijden dus vaak zeg ik dat ik zo rond die en die tijd kom en dat ik nog even bel als ik onderweg ga. Alleen doktersafspraken etc is lastiger. Dan heb ik soms wel dat ik haar wakker moet maken of wakker moet houden maar gelukkig woont mijn zus vlakbij en is die zo lief om dan heel even bij mij te gaan zitten als moppie nog slaapt.
Hier is het snel ontregelt als ze te weinig slaapt. Dan kan ze niet meer in slaap komen en als ze slaapt is het maar heel kort. En ergens anders dan thuis in haar bedje slapen? Dacht het niet! Alleen in de auto en dan dus tot aan het stoplicht hihi!
groetjes,
Wendy

Nee inderdaad. Donderdag heb ik ook gezegd ik ben er tussen 11 en 12 hangt er vanaf hoe laat ze wakker is en haar fruithapje op heeft. Gelukkig heeft mijn vriendin ook een kleine dus die begrijpt het wel.

Wat slapen jullie kindjes veel! Mijn dochter (is dan wel 8 maanden) slaapt in de nacht ongeveer 11 uur en dan overdag 2 a 2,5 uur. Ongeveer 13 uur per etmaal dus. Als ik dit zo lees, begin ik me juist zorgen te maken.
Maar ik geloof niet dat je je druk hoeft te maken hoor. Een vriendin van me heeft een kindje van 13 maanden en die is per dag maar 6 uur wakker. Kindje is kerngezond, is heel actief en loopt al los. Niks aan de hand dus.

Annemiek de Graaf

@Annemiek: je hoeft je geen zorgen te maken hoor waarschijnlijk kan de jouwe meer tegen zonder slaap. ze is al 8 maanden zeg je dan heb je zeker je handen vol aan je dochtertje

ik heb wel eens geprobeerd om de mijne de namiddagslaapje af te leren maar het werkte alleen maar averechts. nu weer terug naar de oude schema en zolang hij het nodig heeft gaan we hem gwoon nog op bed leggen. hoe laat wordt de jouwe wakker smorgens dan? en hoe laat gaat ze naar bed na de laatste voeding? heeft ook met je schema te maken krijgt ze nog een late fles?

o wat heerlijk!! Ik zou willen dat Colin eens een paar uur zou slapen overdag, maar helaas. Snap dat het ook weleens lastig is. Hij is wel snel moe, maar slaapt niet veel. In totaal van 6.30 tot een uur of 9 de volgende dag (met 2 flessen tussendoor) en dan nog overdag zo’n 2 uurtjes.

Ik houds er ook geen rekening mee, ga gewoon mijn dingen doen en dan slaapt hij wel in de buggy of niet…

22-12-2009 colin geboren

Dus het is misschien wel normaal! Ons meiske is altijd rond de voeding wakker en gaat eigenlijk een half uur na de voeding weer op bed. Soms is ze tussen 17.00 en 18.30 anderhalf uur wakker maar daar is dan ook alles mee gezegd.
Ze slaapt ook nergens anders dus idd veel thuis. ik plan ook de uitjes tussen 2 voedingen in maar dat is zo’n korte tijd dat ik echt niet lekker weg ben en alles met achter zit.

Ach ja… er is idd ook altijd wat maar ik begon me zorgen te maken… vind het leuk dat ik zoveel tijd over heb maar ik dacht dat beebs steeds minder gingen slapen terwijl zij juist nog meer gaat slapen…
Zou ook schildklier kunnen zijn, heb na mijn zwangerschap een uitgeputte schildklier gehad maar dat zal wel niet op de beeb kunnen overslaan wel?? naja je kan nooit weten.
Ik zie dus bij jullie ook kids die veel slapen en Leonie is dus echt geen uitzondering… Moet morgen naar CB en zal even horen wat zij er van vinden.

Thanks voor jullie reacties.!! Ben weer wat gerust gesteld

Xussie

Hoi hoi,

Laat je morgen wel even weten wat ze bij het CB zeiden? Altijd interessant om te weten. Wij noemen het wel eens het consternatiebureau…hihi! Of kende je die al? ahum…
groetjes,
Wendy

@mama Selma: Ja, ik heb zeker mijn handen vol aan haar. Ze is wel moe, maar wil gewoon niet langer slapen dan een half uur of drie kwartier. Gelukkig is ze heel vrolijk en kan ze prima zelf spelen. Ook vindt ze het gezellig om te gaan winkelen o.i.d. Ze kijkt dan haar ogen uit en praat aan een stuk door tegen me. Daar geniet ik natuurlijk erg van.
Ze ligt om 19:00/19:30u op bed en is 's ochtends tussen 6:00u en 7:00u weer wakker. Vorige week de hele week om 5:30u…
Maar er zitten ook wel dagen tussen dat ze wel de rust heeft om langer te slapen, iedere dag is weer anders. Maar ze is gezond, vrolijk en gewoon een hele leuke meid. En daar gaat het mij om.

Annemiek de Graaf

Het valt me trouwens op dat veel beebs die ingebakert zijn veel langer slapen dan beebs die niet zijn ingebakert geweest! Of zie ik dat verkeert?
Ik ben altijd bezig met onderzoekjes (althans in mijn hoofd) en ben nieuwsgierig.
ik zal even verslag uit brengen van het “consternatiebureau” Die had ik nog niet gehoord…hihi had wel een andere gehoord maar dat was van een vriedin die gewoon consultatie niet uit kon spreken… whaha maar naar het bureau dat zij bedoeld wil je, je kindje echt niet heen brengen

X Marja

Kom net van CB! Zo lang ze goed vordert in de ontwikkeling hoefde ik mij geen zorgen te maken! Dus ik ga lekker genieten van het zonnetje terwijl mijn dochter op bed ligt te meuren

Lotte sliep ook zoveel… die was ook per fles 1,5 uur wakker en dan sliep ze weer tot bijna de volgende fles. Maar daar is nu verandering in gekomen… of ze heeft ergens last van (tandjes?).
's ochtends na de eerste fles slaapt ze nog een uurtje, dus van ongeveer 8 tot 9 uur… daarna gaat ze om 11.45/12.00 weer naar bed en dan zou ze eigenlijk een ruk van 2 a 3 uur moeten maken maar dat is tegenwoordig ook nog maar 1 a 2 uur. Of het nu door de warmte komt of dat ze het niet meer nodig heeft???
Na de groente (ben ik sinds afgelopen woensdag mee begonnen) en de fles (die gaat eraf als ze genoeg groente eet) gaat ze rond 16.45/17.00 uur weer naar bed en dan is ze rond 18.15/18.30 weer wakker. Nog 1 fles rond 19.30/19.45 uur en dan slapen tot de volgende ochtend 6.30 uur.
Ik heb nog wel een vraag? Ik geef nog steeds flessen van 180 water en 6 scheppen maar er zijn er ook die een fles geven van 210 water en 7 scheppen?
Of doen jullie dat bijvoorbeeld alleen 's avonds bij de laatste fles?
Ik las dat jij, MAP84, inmiddels Leonie uit de puckababy hebt?
Ik heb het 3 dagen geprobeerd, was een drama! Het duurde ontzettend lang voor ze sliep want ze ging spelen in bed en dan sliep ze een uurtje en was weer wakker. Ik heb nu de tip gekregen om een slaapzakje met lange mouwen te kopen en dan bij de elleboog een knoopje en aan de slaapzak een elastiekje zodat ze haar armen wel kan bewegen maar niet kan maaien of spelen. Ik hoop dat ik het daarmee kan afbouwen want de puckababy is eigenlijk al wel te klein bovenaan.

hey fox.

Ons Leonie 6 mnd krijgt sinds 2 weken 3 flessen. *7.00 210 + 7 scheppen cc en 2 scheppen granenpap/ * 10.00 180/200 gram fruit en slappe thee *12.00 fles 210 cc + 7 scheppen * 15.00 halve liga met slappe thee/ 16.00 200gram groente+ slappe thee en 18.30 fles 210 7 scheppen met 2 schepjes granenpap.

Ik heb de flessen verhoogt omdat ze volgens schema nog 600cc melk moeten krijgen. Ik laat ze gewoon drinken en soms blijft er wat staan en soms niet. De laatste tijd spuugt ze ook weer wat meer dus laat ik ze rond 180/210 drinken.

Het kan zijn dat jullie Lotte in een sprongetje zit. Heb ik 3 weken terug gehad… veel minder slapen maar doodop… kreeg haar gewoon niet in slaap. heeft een week geduurd en nu heeft ze haar oude schema weer. Dus ik denk dat ze wel terug gaat in oude schema.

Over het uitbakeren: Ging hier helemaal super goed!!! Maar dat komt ook omdat we haar inderdaad direct in een slaapzak met lange mouwen hebben gedaan. Ik heb al eerder geprobeert te uitbakenen een toen deed ik de mouwen vast met een veiligheidsspeld in de zij.
Nu kan ze heel goed rollen en durf ik dat niet meer te doen omdat ze dan ook hun armpjes niet onder het lichaam kunnen krijgen… Dus ik zou het je niet aanraden.
Die slaapzak met lange mouwen werkt uitstekend alleen zijn het wel vaak dikke zakken voor de winter.
Idd dat spelen, dat doet die van ons soms ook een tijdje maar ik laat haar dan gewoon… wij zijn dat ook niet gewend maar volgens mij doen veel baby’s dat op bed en hebben wij dat nooit mee gemaakt
Ik heb sinds het uitbakenen ook een spagettieshirtje (die ik aan heb gehad) van mezelf bij haar gelegd en elke keer als ik kom ligt ze te knuffelen met dat shirtje.
Ik denk dat je er wel even door heen moet… al is het een zure appel!
Komt vanzelf goed, laat haar maar even spelen op bed, slaapzak met mouwen aan, strak in bedje doen, shirtje van jezelf erbij, speen erin en maar hopen dat ze gaat slapen!!!

X Marja