Nog steeds veel slapen!

Hey Marja, ik had ook al gedacht dat ze misschien in een sprongetje zit maar die duurt al zeker 2 weken. Maar volgens het oei ik groei boek kan de sprong wel 4 a 5 weken duren. Maar even afwachten dus. En misschien dat er toch een tandje doorkomt, je kunt ze al wel zien onder het tandvlees maar ik zie ze nog niet doorkomen.
Ze was net ook alweer wakker en ligt vanaf 12 uur in bed. 1,5 uur is gewoon te kort maar volgens mij gaat ze nu wel weer slapen.
Dus jij gebruikt ook een slaapzakje met lange mouwen, grappig. Ik heb via www.ikkelief.nl een slaapzakje besteld. Is een flanel slaapzakje dus niet heel dik. En ik heb haar nu ook alleen een lakentje over, heb het lakentje overdwars in bed dus die kan ik bijna rondom slaan. Ligt ze goed strak in want als ik dat niet doe ligt ze zodra ze even wakker wordt met de benen en armen hoog ik de lucht, en dat in de puckababy! Ik hoop dat ik het slaapzakje dinsdag in huis heb en dan ben ik heel benieuwd hoe het gaat!
Lotte rolt nog niet om, ze doet wel pogingen en ligt dan bijna op haar zij maar ze draait nog net helemaal zelf om dus vooralsnog kan ik het wel even proberen met knoop en elastiekje.
Qua groente moet ze nog heel erg wennen, ben begonnen met wortel maar ze vind het echt niet lekker. Mond stijf dicht en hele vieze gezichten. Ga vanmiddag maar eens boontjes proberen, kijken of ze dat wel lekker vind. De fruithap gaat er zonder problemen in. Weeg jij je fruit en groente af?
Zodra ze dan wel volledig groente eet ga ik ook naar 3 flessen en dan kan ik dan ook wel 210+7 gaan geven.

P.s. ze kwijlt ook heel erg en kauwt op alles en maakt ook zo’n zuigbeweging met haar onderlip???

Heej aaltje,

Ja dit site had ik ook al eens even opgekeken voor een slaapzak… is er alleen nog steeds niet van gekomen om eentje aan te schaffen!
Het heeft ook allemaal zoveel geld gekost met dat inbakeren erbij!
Jammer jong dat, dat uitbakenen niet echt wil lukken. Wij hebben Leonie trouwens ook in een matrozennestje (bedje) liggen en dat bevalt heel goed! Ze kunnen niet naar boven en ook niet naar beneden en omdat ze aan het hoofdeind ligt voelen ze zich iets geborgener.
Heb gewoon een 2 persoonslaken genomen en daar een nestje van gemaakt. Op google kun je wel vinden hoe je het maakt.
Ik druk ook altijd haar oogjes dicht als ik uit de kamer ga… laat haar even de binnenkant van haar ogen bekijken en dat ze mag gaan slapen.

Leonie is 2 weken te laat geboren dus zat ze met 5,5 maand in haar 6 maanden sprong maar volgens mij komt er achter de 6 maanden sprong ook direct weer een sprong.
Na die sprong kon ze heel goed draaien dus Lotte zal zometeen dat ook kunnen denk ik. Na de sprong (die idd lang kan duren) moest ze weer veel slaap in halen sliep ze hele dagen.
Dit is trouwens ook de eerste sprong die ik echt gevoeld heb, dus de andere ervoor heb ik geen last van gehad.

Ook hebben wij weer mazzel met het eten ze lust echt werkelijk waar alles en schrokt het weg.
Wij zijn wel begonnen met 3 dagen lang hetzelfde eten en ik zou als ik jou was gewoon even doorzetten met die worteltjes… Leonie trok eerst ook overal een vies gezicht bij maar ik zet gewoon door en roep uit dat het jammie is
Haha ik maak trouwens alles zelf dus haal niks uit een potje… wat krijgt lotte dan?
Ik heb idd alles gewogen op de weegschaal en het blijkt dat 7/8 grote ijsblokken 200 gram is en dat gaat tot de bodem op.
Heb ze vandaag ook voor het eerst yoghurt geven whaha ze vond het wel iets te zuur maar ze krijgt het morgen gewoon weer
Dat met die melk zou ik even aankijken… inderdaad ze moet eerst voldoende vaste voeding krijgen voordat ze een fles kan laten staan.
Als ze voldoende fruit eet kun je die alvast laten vallen en 2 uren later een voeding geven.
Ik zou je er niet te druk om maken hoor… wij konden zomaar ineens 2 flessen laten vallen terwijl ik van te voren dacht dat ze dat nooit zou accepteren.

Wil nog meer weten?? whaha

X Marja

Dat kwijlen en overal op sabbelen doet Leonie ook al denk ik 2 maanden maar nog geen tand te bekennen!

Moeder van dochter Leonie 13-12-2009
Geboorte gewicht: 3574gr./ lengte 48cm
4 weken: 4600 gr./ lengte 52,5 cm
8 weken: 5500 gr./ lengte 57cm
3 maanden: 6685 gr./lengte 60cm
4 maanden: 7470 gr./lengte 63 cm

Oh dat matrozennestje ken ik niet, zal ik eens opzoeken!
Lotte was ook een week te laat maar volgens mij krijgt zij ze allebei achter elkaar aan, pffff… Nu ook weer, vanmiddag heeft ze dus tot ongeveer tot half 2 geslapen, 1,5 uur dus. Nu heb ik haar om half 5 weer in bed gelegd en ze ligt nu alweer te gillen! Lotte huilt eigenlijk zelden, ze gilt, aaaaaaaah roept ze constant . En wat het nu inhoudt??? Erg frustrerend is het als ze zo vaak wakker is en constant die speen weer uit haar mond duwt met haar handen… Wij hebben een babyfoon met camera dus ik kan precies zien wat ze doet. Je blijft aan het lopen, grrrrr…
En idd, dit is ook de eerste sprong die ik bij Lotte merk. Hiervoor fietste ze overal doorheen en merkten we zo goed als niets.
En ik geef haar ook al 3 dagen hetzelfde, heb ik met fruit ook gedaan. En ook de boontjes vanmiddag waren geen daverend succes. Echt vies vond ze het niet maar lekker… mond weer stijf dicht en vies kijken. Maar idd, ze krijgt nu gewoon 3 dagen bonen en dan zien we wel.
Lotte krijgt ook niets uit een potje. Vers fruit en verse groente. Die heb ik gekookt en ook in zo’n ijsblokjes bakje in de vriezer gedaan. Ik geef haar nu 2 ijsblokjes en die krijg ik er met pijn en moeite in. Misschien dat morgen de boontjes beter gaan?
Ze krijgt nu 4 flessen op een dag en ik kan je vertellen, ook al geef ik haar een grote bak met fruit, die fles van 200+6 gaat er een half uur later vliegensvlug in hahaha…

Voorlopig weet ik wel even genoeg en anders hoor je het van me!

Groetjes Aaltje

Gewijzigd door - FoxontheRun op 05 Jun 2010 17:52:40