Nog steeds niet 'drukken' op toilet

Nou … daar zitten we dan nog steeds … ik wordt echt wel beetje radeloos… Jurian doet alles behalve ‘drukken’. Hij durft dit soort niet. Nooit iets engs gebeurd, 2 x gedaan en daarna nooit meer… hij probeert het nog niet eens.

Nu heeft hij al vanaf zaterdag geen ontlasting gehad… Ik wordt er moedeloos/hopeloos van… Kan toch niet goed zijn? We waren net uitgedoktert toen hij het wel deed en zou ik dan nu weer de medische molen in moeten?

Marsel; je gaf aan dat dit even tijd nodig heeft. Hoelang kan dat zijn? Weet ook wel dat jij dit niet van iedereen weet maar die terugval is al maanden nu…

Verder is hij weinig verandert alleen erg claimend naar mij.

Aaron doet al meer dan een half jaar plassen op potje/toilet en is snachts zindelijk maar poepen nog steeds in de pamper.

Daar vraagt ie om…3 minuten en zegt dan :klaar schoonmaken!

ik wacht braaf af.
maar vind het ook lang duren.

Gr, Danielle

Rico is met poepen eigenlijk al een behoorlijke poos “zindelijk” (op school als ik er niet ben lukt het dan weer niet en zondert hij zich af in een hoekje ofzo)

hebben jullie wel eens uitgelegd waar ontlasting vandaan komt? want 3 jaar… ja ik merk bij Rico dat hij echt om de haverklap overal bang voor is (nu b.v. de fase dat ik zn shirt/trui niet aan of uit mag doen, wordt ie helemaal gek en roept hij: ben baaaaang!!!)
enfin even terug op de ontlasting… bij rico werkte het in ieder geval door het uit te leggen, gek dansje bij te maken zovan: eerst ga je eten, dan komt het in de buik, dan poefff tussen de billen en dan PFFFTTT in de wc. en dan heel gek en lollig over doen. dat werkte hier perfect en tot nu toe helemaal geen angst voor poepen op de wc.

Hier heeft het bij de oudste ook lang geduurd voordat het haar lukte om op het potje of de WC te poepen. Die bleef soms wel 4-5 dagen rond lopen hupsen, elke keer proberen maar het lukte haar gewoon niet. Drama!

Heb je al eens ergens mijn verhaaltje voorbij zien komen waarin ik in jip-en-janneke-taal uitleg wat poep eigenlijk is en waarom het eruit moet? Toen ik die uitleg namelijk aan de oudste had gegeven, ging het vanaf ergens die week namelijk ineens goed. Ze had gewoon die uitleg nodig dat poep afval is en waar dat dan afval van is.

Groetekes, Sje

hoi,
hier duurde het ook lang (maand of 5 nadat ze plas zindelijk was)
ik had alles geprobeerd, boos, lief, verhaaltje, beloning etc niets hielp. ineens zegt ze ik ga poepen op de wc en ze deed het, iedereen mocht even komen kijken (heel fijn!!) sinds dien is ze super trots op elke drolletje wat ze in de wc legt!
180gr gedraaid zeg maar… en waarom? geen idee! maar ben wel blij.
het enige wat ik dus kan zeggen is; geduld, komt vanzelf! al is het wel vervelend…

groetjes!

Sje … vertel je verhaal eens … kan hem nl niet zo snel ergens terug vinden…

Ja maar hier is het niet na 3 minuten klaar … het liefst uren met die pamper om waardoor ik bang ben dat hij ook doet plassen in de pamper…

Nu wel afspraak na 10 min pamper uit … (en dan op klok als wijzer daar en daar staat … Maar het drukken is hier net als een bevalling (ogen draaien weg-kreun geluid etc)

Ik heet geen Sje, maar ik heb wat voor je gevonden:

http://www.ikkeben.nl/forum/topic.asp?topic_id=22153

Ik hoop dat je er wat aan hebt…

Groetjes Natasja