Nog steeds misselijk

Ja meiden/moeders… Het is heel anders als bij Jurian … toen was het gelijk na de geboorte over. Maar nu loop ik nog alle dag met een misselijk gevoel, net of er een steen boven in mijn keel zit, rond. Ook ben ik erg duizelig zie vaak sterretejes. Dacht zelf oh dit gaat wel over. Moest vorige week op na controle bij de huisarts (van de bevalling) en toen eigenlijk ook niet extreem erover lopen zeuren. Tja … het moet toch keer overgaan. Maar ben het nu wel zat hoor. Wordt er soms zo futloos van…

Waarbij ze heel leuk vertelde dat je na je zwangerschap erg vruchtbaar ben. Dus het rood steeg al naar mijn kaken… ik mocht dus naar huis met een test. Dan schrik je wel even. Kindjes zijn van harte welkom maar ik wil ook even genieten hoor van mijn boys! ‘Gelukkig’ was de test negatief… maar de misselijkheid/duizeligheid etc nog geheel niet. Als ik dus geen test zou hebben gedaan dan zou ik geheid denken dat ik nu zwanger zou zijn zo’n gevoel…

Maar tja we moeten er misschien maar mee leren leven…

Gewijzigd door - mini-boy op 20 Sep 2010 21:43:10

Meid, wat vervelend en ook wel weer een soort opluchting dat je niet direct weer zwanger bent… Eerst lekker genieten van de jongens en dan weer verder zien!
Misschien moet je eens bloed laten prikken?

Sterkte, ik hoop dat het snel over is!

ik zou ook net zeggen mini boy laat je bloed even nakijken, misschien heb je ijzer te kort. Overigens als je heel misselijk bent drink een kopje pepermunt thee of zuig op een pepermuntje. Munt helpt bij misselijkheid.

Groetjes,

Michèle

Vervelend joh. Ik neem aan dat de arts wel even je bloeddruk heeft opgemeten? Bloed prikken kan sowieso geen kwaad lijkt me, misschien is het inderdaad wel bloedarmoede.

Groetjes,
M

Lilypie Third Birthday tickers

Ik zou indd ook even bloed laten prikken mini_boy

Liefs Michelle

Lilypie - Personal pictureLilypie Kids Birthday tickers

Lilypie - Personal pictureLilypie Second Birthday tickers

Och wat vervelend meid!! Qua misselijkheid heb ik geen ervaring, maar dat duizeligheid wel. Ik had dat heel erg na de bevalling van Bo, werd veroorzaakt door o.a. ijzer te kort. ik kon ook zo het gevoel hebben dat ik viel, terwijl ik gewoon stevig op een stoel zat. Heel appart. Nu is het duizelige een beetje er vnaf, het is meer zweverig, niet in balans bij snelle draaien. Dat heb i nu elke maand bij mijn menstruatie (ben niet aan de pil) en bij de ij sprong. Echt heel irritant want het is hormoon gebonden bij mij. Ik heb van de week nog een afspraak gehad bij de huisarts hierover en ga dus ws nu de nuva ring proberen.
Hij zei, tja als je zeker weet dat die klachten daarvan komen… Ik zeg , nou ja, zeker, het is el heel typisch dat die klachten elke maand terug komen precies op het moment wanneer mijn hormonen aan de haal gaan door de menstruatie, dus het lijkt er wel op. Dus zijn antwoord was, weer terug aan de pil, maar goed, mijn lever kan daar hoogstwaarschijnlijk niet tegen, dus nu ben ik op zoek naar een andere oplossing,

Mijn collega had dit ook ruim een jaar tot na de bevalling, dus het gebeurt vaker, duurt bij mij echter wel heel erg lang, maar kun je niks aan doen helaas!!

liefs woezel

Zou idd even je bloed laten nakijken. Zelf had ik ook bloedarmoede naar de bevalling, duizeligheid, wit zien, misselijk etc etc. alleen lag ik dan nog in het ziekenhuis en was het hun snel opgevallen ^^. Als dat het geval is krijg je een kuurtje van zoveel tabletjes en dan gaat het zo weer een stuk beter

Jeetje meis kan me voorstellen dat dit heel vervelend is. Je bent tenslotte al 9 maanden misselijk geweest. Ondanks dat je het er allemaal voor over hebt kijk je toch uit naar het punt dat het zeker over is, de bevalling. Maar helaas dus bij jou niet. Ik zou toch weer terug gaan naar de huisarts en aangeven dat dit toch niet zo langer kan.

Groetjes,
Sandra

Lilypie Third Birthday tickers

Lilypie Pregnancy tickers

He meid, wat rot dat je nog steeds misselijk bent! Ik heb daar zelf eigenlijk nog nooit van gehoord, dat dat na een bevalling gewoon nog door gaat. Ik dacht dat die echte zwangerschapshormonen toch vrij snel uit je lichaam gingen? Wat dacht de ha ervan?

Bij ons begon de vk tijdens de visites direct na Eva’s geboorte al over geboortebeperking. Ze zei: ‘Je zult er nu niet aan willen denken, maar straks misschien wel weer en dan moet je weten dat je heel vruchtbaar bent na een bevalling’. Je schijnt snel(ler) weer zwanger te kunnen zijn. Ik mocht toen niet met de pil beginnen, want dan moest ik eerst weer ongesteld zijn geweest. Maar dat ‘probleem’ van snel weer zwanger kunnen worden hebben wij niet gehad, want a) ik bloedde lang na de bevalling en b) ik had geen enkele behoefte aan sex toen. Maar bij jou hád het dus gekund, dat het weer raak was geweest? Ik snap ook wel dat je stiekem wel blij was dat dat niet zo is! Toch zou ik even bij je ha aandringen op wat extra onderzoek, want die misselijkheid is echt rot en zeker omdat je er tijdens je zwangerschap al zo lang last van hebt gehad! Bah!

Groetjes Rainbow, trotse mama

hahaha bakmama haal mijn moeder er niet bij … Ik heb er ook alle respect voor hoor (uitleg: we zijn thuis met 11 kinderen vandaar).

Mijn moeder is ook bekend met bloedarmoede vaak in extreme gevallen dus moet ik toch even langs huisart bloed laten prikken. Waarschijnlijk weet ik dan snel de oorzaak. De huisarts dacht zelf niet aan iets geks maar gewoon dat we volgend jaar een meisje zouden krijgen

Rainbow: moest je wachten met de pil? Hier mag je gelijk starten met de pil dus niet wachten op je 1e menstruatie…

och meis wat naar voor je!
ik moest stiekem wel lachen om het voorvalletje van de vruchtbaarheid na de zwangerschap, hihi het zou toch wat zijn he!
maar is je HB gehalte nog wel getest? als mijn ijzer te laag is ben ik ook duizelig moe misselijk noem maar op.
en anders misschien wat spanningen?
is opzich ook niet zo raar he, je bent nu moeder van 2 kindjes, niet dat ik twijfel of je het aan zou kunnen, maar als je maar 1 baby hebt en je bent bevallen kun je bij wijze van alle tijd nemen om bij te komen, en nu liep er ook nog een dreumes rond die ook alle aandacht nodig had.
denk je dat je wel voldoende bent uitgerust na de bevalling?
ik snap dat je wil genieten van je 2 lieverdjes! gewoon lekker genieten, en laat just in case je ijzer prikken, ohja en je suiker misschien…is dat ook wel een goede

Een geweldig mens mijn dokter… ja echt! Die staat bovenaan het lijstje bij mij…!! Ze is verliefd op kleine kinderen, en is gewoon een schat. Het interreseerd haar volgens mij helemaal niet wat andere van haar denken/vinden… gewoon lekker gek! Maar zal haar naam maar niet vermelden … vond het zó jammer dat ze de bevalling niet kon doen omdat ik naar het ziekenhuis moest. Maar hoop dat ze ooit nog een nieuwe kans krijgt…

Maar ik moet nog afspraak maken … dus morgenochtend ga ik even bellen.

Klopt ik gaf geen bv … is dit dus het verschil?

Ik gaf ook geen bv…maar moest volgens mij toch drie weken wachten…Ik weet eigenlijk niet waarom? Ingewikkeld allemaal he? Ik wist eigenlijk niet Miniboy of jij wel aan de pil was, vanwege je geloof? Ik kan me voorstellen dat je dan misschien andere keuzes maakt? Dat je God laat bepalen hoeveel kindjes je mag krijgen? Ik durfde het alleen niet te vragen… Maar als ik je zo hoor, hopen jullie in elk geval dat Levi niet de laatste is? Ik vroeg me laatst af wat nu die naam was, die je op het laatst opeens niet meer mooi vond en die je toen veranderd hebt…Maar ook dáár vraag ik niet naar, want misschien mag er nog een derde komen en wil je die naam dan weer wél?

Je mag alles vragen. En je heb gelijk wat betreft de pil. Toch zijn wij in ons geloof ook verplicht om op een verantwoordelijke manier hiermee om te gaan. Het is niet zo dat de vrouw als ze het lichamelijk niet meer aan kan het dán toch moet. Snap je?

hahaha die naam… het was eerst Naomi toen is Jurian geboren. En nu vond ik Noëlle erg mooi, maar manlief toch niet. Dus is het een andere naam geworden :open_mouth: maar toen werdt het Levi. Dus … die andere naam wie weet ooit

Overigens heb ik nog steeds geen voorkeur voor jongen / meisje … alles is welkom!

Ik snap 'm helemaal Miniboy! En nu je het zegt kan ik me inderdaad herinneren dat het Noëlle was! Die naam vonden wij toen allemaal wél mooi! Maar hou DE meisjesnaam inderdaad nog lekker even voor je, wie weet heb je 'm ooit nog nodig!

quote:
@ mini boy daar heb jij helemaal gelijk in. De zus van mijn tante (aangetrouwd) heeft in 3 jaar tijd 4 kinderen gekregen onder het mom god beslist maar daarna besliste haar ha, of de pil of sterilisatie want bij een 5e was de kans er groot dat ze het niet zou overleven. Haar man was echt heel stellig god beslist en voor het eerst is ze tegen hem op gekomen en zei ik beslis of de rechter (als in echtscheiding) want 4 kinderen vond ze toch echt wel mooi zo. Ze zijn overigens bij elkaar gebleven want hij zag later heus wel in dat ze gelijk had, maar geloof kan vrouwen heel ver drijven en ik ben altijd blij te horen als mensen het beste van beide werelden nemen zeg maar.

Groetjes,

Michèle

Groetjes,

Michèle

quote:
Naomi

Mooi ja, zo heet mijn zusje!

@ Bakmamma het was niet kortzichtig bedoeld. Wat jij zegt vind ik heel mooi. Waarom als god er voor gezorgd heeft dat er artsen zijn er geen gebruik van maken inderdaad. Waarom je lichaam kapot maken als het niet hoeft. Geef jezelf de kans om te herstellen en een goede moeder voor al je kinderen te zijn. Neem die mogelijkheid aan als hij er is.
Ik heb ook gezegd nu met die onderzoeken als het niet de bedoeling is dat ik een tweede kindje krijg moet het zo zijn, dan is dat jammer. Alleen wil ik voor mezelf weten wat er aan de hand is, dat wel. Ik ben niet gelovig in de zin van kerk en god. Maar ik ben er wel van overtuigd dat er meer is, al ben ik meer voor de godin moeder te porren. Maar ik ben er ook van overthuigd dat alles met een reden gebeurd en dat sommige dingen bepaald zijn. Maar ik geloof ook in eigen keuze en vrije wil en dat ik wat ik eigenlijk bedoelde. Snap je me nog???

Groetjes,

Michèle

@ mini-boy,
oohh vind dat het wel meevalt eigenlijk maar dat is gewoon hoe je het uitspreekt. Ik moet mijn naam ook altijd spellen in NL, en hier in MW moet ik mijn achternaam altijd spellen (gebruik zowel mijn NL als mijn MW achternaam)

Ik ben zelf van mening dat als je achternaam lang is je voornaam leuker is als ie kort is, maar das dan weer mijn regel! hihih Verder heb ik het niet zo, heb wel al een naam in gedachte als we ooit nog een meisje krijgen (Mijn man heeft Jada haar naam gegeven da’s hier traditie) voor een jongen zou ik het echt niet weten! hihih

@Bakmama, ik ken zelf nu drie Jorgen: die van jou, mijn vroegere fysio en mijn ex-vriendje! Dus zo’n onbekende naam is het niet, voor mij dan!