Noah nu ècht geopeerd gaat worden UPDATE

Sorry kon mn oude topic zo 123 niet vinden, maar we hebben de brief van het ziekenhuis ontvangen.
22-09 word Noah verwacht om jawel 07.00uur sochtends!!!
Vanaf 03.45 mag hij niets meer eten, en tot 05.45 mag hij alleen nog Ranja, Thee Appelsap, bouillon, water, koffie of thee drinken… tjaa koffie krijgt ie sowieso al niet… beetje raar dat dat erop staat…

Ik ben zoooo zenuwachtig… en zie er behoorlijk tegenop…
Chris zei gister al tegen mij, Ik ga niet mee hoor… waarop ik boos werd en zei Natuurlijk wel, je zoon word geopeerd hoor! doe even normaal wil je…

maar hij bekende dat hij het niet kon aanzien, als zn zoon word weg gebracht en onder narcose gaat… nou ook ik vindt dat moeilijk, en heb het liever helemaal niet… maar we doen het voor hem voor later… Dan ziet zn piemeltje er straks normaal uit… (tja nu ziet het er ook wel normaal uit hoor), alleen met 2 losse flapjes ipv 1 geheel…

Pffffffffffff, nou mag ik echt gaan oefenen met het kapje wat ik gekregen heb van t ziekenhuis… voor de narcose…

We gaan het nog wel even hebben over de ruggeprik want dat vinden we echt niet nodig…Hij krijgt al een paracetamol voordat ie geopeerd gaat worden, daarna een kapje om te slapen, tijdens het slapen een infuus en daarna nog een ruggeprik… dat is me iets te veel van het goede… En de arts die de operatie uitvoert heeft ons gezegt dat ie er na de operatie weinig last van zal hebben… tuurlijk wel wat branden tijdens het plassen, maar verder niet…
Wil mn kind niet helemaal vol laten proppen met medicatie…En het zal voor hem ook aan trauma zijn als hij wakker word, en zn benen niet kan bewegen… dat vinden wij zelfs nog eng als dat ineens niet meer doet, laat staan voor een kleine uk die er al niets van snapt…

Ik wou dat ik voor hem in de plaats mocht joh!
Kennen jullie dat? Liever jezelf dan je kind?
Pfff… bah bah bah!!

Ik ga gauw afwassen… dan denk ik er even niet aan!

Liefs, Melanie

Gewijzigd door - Melanie_Christiaan op 17 Sep 2010 10:34:39

Sorry maar Mervin haat ook ziekenhuizen en kan die dingen ook niet aanzien maar hij zou wel gewoon meegaan omdat ie dan zo ie zo mij tot steun is. Overigens is denk ik zo ie zo slim als Chris mee gaat want jij mag denk ik de anestesiekamer niet in. Was volgens mij met Mini boy ook zo en om dat jochie alleen onder narcose te laten gaan wil je echt niet.

Die ruggeprik zou ik ook niet doen. Ik heb er zelf 1 gehad toen ik 10 was zonder waarschuwing en ik heb er jaren lang trauma’s van gehad. Alleen met mijn bevalling heb ik er weer 1 gehad en nu gaat het wel maar wat je zegt zo’n ukkie kun je niks uitleggen.

Groetjes,

Michèle

Sterkte voor de kleine man! Spannend hoor!

Ik hoop dat Chris toch meegaat, zeker in jouw toestand nu.

Ik snap helemaal wat je bedoelt met liever ik dan hij, dat zou ik absoluut ook hebben!

liefs

Lilypie In verwachting Ticker

@ Michèle… Waarom zou ik niet mee mogen de anestesiekamer in?
Omdat daar de lachgas of iets in de kamer hangt wat slecht is voor de baby?
We hebben 1 geluk… mn ouders gaan ook mee…

Ohhh bah, als ik er alleen al weer aan denk, springen de tranen in mn ogen…

Liefs, Melanie

allereerst suc6!!
ik zou denk ik ook niet voor de ruggeprik gaan ik weet niet of de operatie heel anders zal zijn dan een besnijdenis maar als het er een beetje op lijkt dan zou ik het niet doen want ze herstellen er heel snel van en hebben er na een dag of twee geen last meer van

altijd vervelend die vroege tijden maar zie het zo dat hij dan ook snel weer klaar is en snel weer wat kan eten

ik moet zeggen dat ik ook niet bij de operaties ben geweest (alleen 1 keer bij de oudste)omdat ik er echt niet tegen kan en aan een moeder (of in dit geval een vader)die duidelijk in de stress sit heeft je kind niks aan en maakt hem alleen maar banger
maar als jij indd zoals michelle zegt er zoiezo niet bij mag zijn dan heeft je man weinig keus

ja dat heb ik al bij griep van geef mij die griep maar als jij je maar goed voelt laat staan een operatie!!

before you judge me, try hard to love me

quote:
@ Michèle.. Waarom zou ik niet mee mogen de anestesiekamer in? Omdat daar de lachgas of iets in de kamer hangt wat slecht is voor de baby? We hebben 1 geluk.. mn ouders gaan ook mee...

Ohhh bah, als ik er alleen al weer aan denk, springen de tranen in mn ogen…

Liefs, Melanie

Volgens mij wel, vraag het nog even aan mini-boy die wat ook zwanger toen jurian geopereerd worden.

Groetjes,

Michèle

@ Mama van 3 jongens: Het word inderdaad een besnijdenis, maar ook over zn plasbuis zit een soort van bruggetje (lees: extra velletje) wat ze weg gaan halen… dat stelt sowieso niks voor, het is meer echt een besnijdenis zeg maar, en het rechtzetten van zn eikeltje… want als hij nu een stijve krijgt dan staat zn eikeltje scheef…maar dat trekken ze gewoon recht met het vel…

maar jou zoons hebben dat ook gehad als ik het goed begrijp???
Hoe oud waren hun?

Liefs, Melanie

Melanie, je man zal wel mee moeten toch, jij mag waarschijnlijk de OK niet in omdat je zwanger bent (met de gassen die ze gebruiken) Dus dan lijkt het me beter dat papa mee gaat! Succes iig!

Wat moeilijk joh, kan me je emoties helemaal voorstellen. Het is niet niks tenslotte. Sterkte met de voorbereidingen en gelukkig is het al snel 22 september, dan is het ook maar achter de rug.

Groetjes,
M

Lilypie Third Birthday tickers

Hé meis … wat snel toch nog … maar je kan het nu maar beter gehad hebben. Nu merkt Noah het nog maar minimal en hopelijk vergeet hij het zo ie zo weer snel.

Klopt jij mag niet mee. Ik was bij Jurian al in mijn (speciale)jas gehuldigd toen ze zei ik ‘zie een mooi buikje’. Ik nog blij ‘ja hé’ maar zag het gezicht van mijn man al vertrekken toen ze zei dan denk ik niet dat u mee naar binnen mag. Ze zei ik zal het wel even gaan navragen. Ik was ook nog niet zo heel ver 19 weken ofzo. Dus zei gevraagd maar uit voorzorg mag dit ECHT NIET. Geef dus zelf al aan dat je zwanger ben, en laat iemand meegaan waar Noah ook alle vertrouwen in heeft. Ziet hij zijn opa en oma veel. Laat als Chris het ECHT niet kan (terwijl hij de juiste persoon is en even bikkel moet zijn ) … opa of oma meegaan.

*Heeft Noah een knuffel? Zorg dat hij die ook bij heeft. Deze mag hij nl tot hij onder narcose is bij zich houden!
*Koop een boekje waarbij een kindje naar het ziekenhuis moet (je heb ze van Nijntje en Bobbi alleen gaat het daar om de keel) en vertel hem dat hij ook moet in kinderlijke vorm.
*Wat ook leuk is… koop een koffertje (heb ik toen gedaan van Jip & Janneke) en doe daar de knuffel in, een pamper evt setje kleren (als dit past) en wat om na de operatie te drinken/eten (weet niet wanneer hij wel weer mag?). Maak dit tijdig klaar om er zo op een positieve manier mee bezig te zijn.

En herinner hem er vanaf nu gerust elke dag aan, zodat het niet als een koude douche over hem heenkomt. Maak evt een afstreepkalender oid. Niet omdat het zo leuk is om er naartoe te gaan maar wel omdat het leuk/fijn is dat hij geholpen wordt en papa en mama daar altijd dankbaar voor zou zijn.

Meis ik leef met je mee … want alleen al een simpele narcose (zoals bij Jurian) vond ik super vervelend en heel verdrietig. Vooral jij nu met je hormonen (en ik toen ook…) dan gieren de zenuwen door je lijf!

ja indd twee van de drie zijn indd besneden de oudste was twee de middelste is in janurie besneden na de operatie is het indd twee dagen verevelend en branderig als je gaat plassen maar verder knappen ze wonderbaarlijk snel op
daarom zou ik echt niet voor een ruggeprik gaan hoor hier hebben ze eerst een drankje gehad waardoor ze dronken leken en dan gewoon het kapje verder niks
hou het extra schoon na de operatie , weet niet of hij al zindelijk is anders proberen om na elk plasje een schone luier aan te doen

@ mama van 3 jongens; ohhhh had verwacht dat jij ze al vroeg na de geboorte had laten besnijden! sorry, was dus een verkeerde aanname, hier in Malawi bij de moslims gebeurt het vaak rond 2 maanden!

eerlijk gezegd wilde wij het nog later doen maar het was medisch noodzakelijk
omdat de oudste een vernauwing had en de tweede juist snachts niet zindelijk kon worden en heel vaak naar de wc moest
de jongste is bijna 3 en zolang het niet nodig is wacht hij nog een paar jaar

ik vind twee maanden wel heel erg jong hoor
mijn man was 16 toen hij werd besneden!

Succes meid, is altijd moeilijk om je kleine man een operatie te laten ondergaan.

Liefs Michelle

Lilypie - Personal pictureLilypie Kids Birthday tickers

Lilypie - Personal pictureLilypie Second Birthday tickers

ooh wat is dit herkenbaar! ik snap je angst heeel goed,
maar ik neem aan dat je man alsnog meegaat?
hij kan jullie dit echt niet aandoen hoor, sorry dat ik het zeg.
Wij vonden het ook alle 2 vreselijk dat rico geopereerd moest worden, en mijn vriend is erbij geweest toen hij onder narcose ging.
hij zei ook dat het echt akelig was, maar dat hij blij was dat hij hem kon steunen.
ik zou dat terug koppelen naar je man dat je meerdere mensen hebt gesproken (want ook de man van b.v. miniboy is meegegaan) waarvan de man zelfs bij de narcose is geweest en dat hij het dus ook echt wel kan.
oke ziekenhuizen zijn niet leuk ik kan het me allemaal voorstellen maar als ie thuis blijft krijgt hij met mij aan de stok

en ja ook ik herken het feit: liever ik dan hij…
maar meis het is nu echt niet anders en blijf denken aan wat hij ervoor terug krijgt.
je hebt er geen snars aan, iedereen zei het ook tegen mij maar dat neemt je angst niet weg.
het enigste wat ik kan zeggen is: uiteindelijk zeg je: het viel opzich toch wel mee… en merk je dat je je drukker hebt gemaakt dan nodig was.
maargoed meis dat is een gevoel. een moeder gevoel… wat je blijft houden en dat gaat niet weg tot na de operatie.
alle sterkte! ik denk aan jullie!
enne Christiaan: zet hem op je kunt het

oh enne btw jij mag 99% zeker NIET mee naar de narcosekamer. inderdaad ivm die lachgas, het mag gewoon niet.
jij mag erbij zijn als Noah wakker wordt. sterkte… en zeker voor chris nu hij er wel bij moet zijn…gerum!

Gewijzigd door - MamavanRico op 16 Sep 2010 19:10:26

Dankt voor jullie reacties… ik kan niet op allemaal antwoorden, want dan vergeet ik de helft haha…

Maar oke… ik mag dus niet mee… Wat ik wel weet is dat Chris gewoon mee MOET, maar hij mag Noah ook vast houden met het kapje op, tot dat ie in slaap valt…dan gaat ie op bed liggen… Helaas heeft Noah geen lievelings knuffel, alleen een speen… die mag hij ook in hebben zeiden ze… en het beste was dat hij huilde want zo viel hij sneller in slaap… nou als ik mn kind hoor huilen dan knapt er iets, dus op dat moment ben ik wel beneden in de kantine hahaha…

Ik ben er uiteraard wel bij als hij wakker word, dat MOET gewoon haha… Maar opa en oma zijn er dan ook.
Ruggenprik ben ik ook zeker niet mee eens, maar goed zoals ik al zei daar hebben we het nog wel over met de dokter of anesthesist.

Noah moest eigenlijk al voor zn 1ste verjaardag, maar omdat wij er gewoon niet aangedacht hebben, en het zelf niet wouden… zijn we nu gegaan, want ze hebben het liever voor hun 5e jaar.
Maar goed dat maakt mij niet, ik weet alleen niet wat er in dat koppie omgaat etc. Dat doet het meeste zeer…

Maar goed, we zullen het zien, en ik blijf zeker oefenen met het kapje.
Mini-Boy: Dat is een goede tip van je : dat koffertje… Misschien kan ik er een leuk cadeautje ofzo in doen, voor VOOR de operatie, en 1 voor nà de operatie? Dat ie toch een beetje afleiding heeft voordat ie gaat slapen.

Helaas is Noah nog niet zindelijk, maar zal zeker vaker kijken of ie geplast heeft… maar als t echt zeer doet dan huilt ie wel, en dan kan ik altijd net als bij ons na de bevalling lekker afspoelen met lauw water ofzo.

Liefs, Melanie

Jaa inderdaad Sann, hij zal het ook zeker wel gaan voelen als ie moet plassen… MAAR misschien dat ie er ook wel zindelijk van gaat worden… juist omdat het in de luier meer pijn doet dan op de wc met lauw water…

We zullen zien toch? daar ben ik niet zo bang voor, meer voor de narcose en spul.
Als ik nu naar hem kijk, lekker in de pyama op de grond tv kijken met zo`n lief onschuldig koppie dan denk ik, ooeehh arm mannetje straks word jij geopereerd…

Liefs, Melanie

Het moet niet gekker worden hoor!

Chris heeft vanochtend even gebeld hoelang zon operatie duurt, en wanneer Noah dan weer naar huis mocht ivm zijn werk..op de operatie zelf gaf ze geen antwoord, maar vertelde dat Noah een nacht moest blijven, omdat ze niet weten hoe zon jong iemand op de narcose reageerd!
Ik schrok me de vliezen zowat kapot…want dan kindje wat hier loopt, blijft GEEN nacht daar! Als je hem en mij wilt laten slapen daar, mag je ons wel een isoleercel stoppen, want dat word feest! NIET DUS!
Nee dan slaapt hij niet, en ik of Chris ook niet.

Noah moet er al om 7uur sochtends zijn, en zou rond de middag weer naar huis mogen vertelden ze ons als eerst… nu komen er allemaal dingen bij waar ik het totaal niet mee eens ben.
Dan blijft zo`n zuster maar HIER slapen hoor… dat kan natuurlijk niet, maar zo denk ik nu wel even… goh wat belachelijk…

moesten jullie kindjes ook een nacht blijven???

Liefs, Melanie

Wat is dit voro iets raars inderdaad. Voor keel en neusamandelen hoeven ze zonder complicaties toch ook niet te blijven slapen op die leeftijd. Ik vind het maar een vaag verhaal hoor. Ik zou nog een keer bellen en een ander te spreken vragen en even vragen wat de preciese reden is want dit raakt inderdaad kant nog wal. Kijk moet ie 3 uur onder narcose voor een heel zware ingreep oke, maar dit is een operatie van niks. En zeker omdat jullie van te voren niet waren geinformeerd. Wanneer hadden ze het willen vertellen bij de opname?? Overigens waarom neemt chris niet gewoon een dag vrij. Of kan dat weer niet met die fijne baas van hem??

Groetjes,

Michèle

Ja vaag he Michèle…

Nou Chris wou na de operatie weer aan het werk… slaat natuurlijk ook weer nergens op, want zelfs als ik zou worden geopereerd zou mijn vader nog vrij vragen, terwijl ik al lang niet meer thuis woon… en ook voor Noah neemt hij vrij…
Toevallig IS hij vrij op woensdag maar als het een andere dag was geweest nam ie ook wel vrij voor hem.

Ik heb echt zoiets van, als jij niet mee gaat, of je neemt geen vrij, ben je echt een klootzak! ik ben er zo klaar mee…
ook met zn baas… als ie geen vrij kan krijgen, zorg ik er persoonlijk voor dat ie helemaal geen baan meer heeft… en dat zelfde geldt voor zn baas… dan is de hele toko verbouwd daar!

Liefs, Melanie