Niet willen slapen! :-S

Hoi allemaal,

Mijn zoontje Skye vertikt het om savonds te gaan slapen, hij gaat rond 21.00 naar bed, lijkt in slaap te vallen maar word na 10 minuten weer wakker om vervolgens te huilen en te jengelen tot een uur of 23.00 en valt dan pas in slaap (na 100 keer naar boven te zijn geweest) Het zijn echt periodes want zo zitten er ook dagen tussen dat hij geweldig slaapt. Wie herkent dit en wat doen jullie als dit gebeurd?

Kim

Hoi Kim,

Gelukkig ken ik dat probleem niet echt. Lucas heeft wat moeite met slapen als er tandjes doorkomen, vaak had ik het pas in de gaten als het tandje er weer door was.
Heb hem de eerste maanden ingebakerd omdat hij toen moeite had met slapen, weet niet of dat een oplossing is, er zijn mensen die er wat later mee beginnen en die er profijt bij hadden. Zou zo ook niet weten wat je nog kunt doen, wel vervelend hoor.

Nou sterkte ermee.
Groetjes Miriam

Hoi Mimpie,

Bedankt voor je reactie, ik heb wel eens vaker wat gehoord over inbakeren maar zou het echt nog zin hebben met 8 maanden?
Als er echt geen andere oplossing lijkt te bestaan bij hem (we zijn nu al ech tvan alles an het proberen) dan zal ik het als optie in mijn achterhoofd houden.
Dank je wel.

Liefs, Kim

Kim

heb je een regelmatig schema? dus echt elke dag hetzelfde ritueel? dat wil namelijk ook wel eens helpen enne ik geloof dat je kindje 8 maanden is waarom zo laat? waarom niet om 19.00 naar bedje? misschien haal je met "zo’n laat"tijdstip hem wel over de slaap heen?!
het is maar een suggestie hoor, ik weet ook niet wat jij allemaal al hebt gedaan of gelaten, sofietje is zondag 1 jaar en gaat al heel lang rond 1/2 7 'avonds naar bedje en slaapt tot een uurtje of 9 's morgens dus ik ben maar een verwende mama eigenlijk

Hoi Kimmetje…

Heet je echt Kim, ik namelijk ook
Goed, Skye gaat pas rond 21.00 naar bed omdat hij zowiezo niet eerder naar bed wil want dan is hij echt niet moe.
Om 20.30 krijgt hij dan ook zijn laatste fles en daarna dus naar bed.
Voor die tijd heeft hij al wel een paar uurtjes geslapen hoor maar hij valt dan meestal op de bank of in zijn box in slaap.
Ook heb ik een vast ritueel iedere dag dus daar kan het niet aan liggen. Hoe laat geef jij de laatste fles dan?

Liefs, Kim

Kim

om 18.15 uur geef ik de laatste fles en dan direct door bedje in.
Ja inderdaad ik heet ook gewoon KIM hahaha welkom op ikkeben trouwens(mijn eigen trotse site)

Kussies

Hoi Kim!

Grappig…!

Ik ga het vanavond proberen hoor, hem wat eerder naar bed te brengen en kijken of het zin heeft… alleen kom ik dan wel maar aan 3 flessen op een dag… hoeveel geef jij er?

Kim

nu nog maar twee, met 8 maanden 3 van 210 water en 7 schepjes voeding( en 's ochtends en 's avonds gemengd met bambixpoeder

Kussies

Nou, Skye viel vanavond om 6 uur in slaap maar ik moest hem wel wakker maken voor een laatste voeding en nu wil hij dus niet meer slapen, waaaah!!!

Kim

Hoi Kim,

Ben het wel een beetje met Kim (wel verwarrend, hihi) eens. Een vast ritme is best belangrijk. Misschien toch proberen en doorzetten, wat eerder naar bed en dan de laatste fles. Je zei dat hij om 6 uur in slaap viel, misschien proberen om dan net daarvoor die fles te geven.
Soms wil het ook wel eens helpen om ze voor dat ze naar bed gaan nog even in bad te doen.
Is wel moeilijk hoor, als ze niet willen slapen.

Heel veel sterkte ermee.
Groetjes Miriam

maar waarom maak je hem wakker?
hij is 8 maanden toch?
ik gaf jordy om 18:30 de laaste fles met bambix en dan sliep ie door tot 6 uur (meestal dan) laat hem eens doorslapen kijken wat ie doet… je hebt kans door dat je hem wakker maakt dat ie dan zo iets heeft van heeee gezellig…

succes niks ergers als dat ze niet willen slapen pffff

Tries

Hoi allemaal,

Mirjam, Skye heeft een vast ritme, had ik al eerder gezegd, daar ligt het dus absoluut niet aan.

Tries, ik heb Skye wakker gemaakt omdat hij nog een voeding moest hebben en de kans was heel erg groot dat hij anders snachts wakker zou worden en dan niet meer zou willen slapen.
Net als gister dan maak ik hem zachtjes wakker geef zn fles naast zn bedje maar toch, ookal is hij moe, hij wil niet slapen.
Hij gaat omdat ik juist niet wil dat hij 6 uur smorgens wakker word wat later naar bed en daar komt bij dat hij (blijkbaar) weinig slaap nodig heeft en daar komt bij dat hij dan gewoon nog niet moe is rond 6/7 uur met uitzondering van gisteren dan.
Overdag merk je er namelijk niks van dat hij moe is want hij is erg actief en vrolijk.
En overdag slaapt hij ook niet veel, bij elkaar een uurtje denk ik.

Liefs, Kim

Kim

Mirthe is bijna zeven maanden en krijgt om 18.15 haar laatste fles en gaat tussen half zeven en zeven uur naar bed. Slaapt door tot zes uur half zeven de volgende ochtend. Dit doet ze eigenlijk al een tijdje!
Als ze op een bepaald gewicht zijn hoeft de avondvoeding toch niet meer???

Veel liefs, Chantal
Mama van Mirthe (15-11-2001)

Mirthe haar eigen webplekkie: http://vrienden.clubs.nl/mirthe

Hoi Chantal,

Skye krijgt nog 4 flessen op een dag, zijn laatste fles dus rond 20.30 (meestal) nu heeft hij het voor elkaar (ja vandaag weer) om rond 6en in slaap te vallen en vervolgens (had hem dit keer laten liggen) om 19.30 weer wakker te worden en nu dus ook weer niet willen slapen.
Misschien zou ik zn schema aan moeten passen?
Ik weet het niet meer…
Chantal hoe doe jij dat de laatste voeding om 18.15 geven, ik kom totaal niet uit met de voedingen zoals ik het doe,wil ik hem eerder naar bed brengen.

Liefs, Kim

Kim

Hoi kim,

moeilijk he ik heb toch best een tijdje zitten worstelen, en iedere kind is anders en heeft zo’n zijn eigen eet gewoontes
maar vanaf 7 maanden mag je naar 3 voedingen overstappen daar zeg ik bij MAG want dat ligt aan verschillende dingen maar als zijn gewicht en zo goed is dan kun je het proberen ik weet niet wat je tussen door geeft… ik hen me toch aardig aan het cb gehouden toen met jordy alleen jordy was ook steeds wat later met het laten vallen van een voeding maar ineens dan sloeg ie het over…

ik heb eens de voedingschema van het cb gecopieerd misschien heb je er wat aan…
Let wel doe het alsjeblieft hij jouw kindje is, het is niet zo dat dit moet natuurlijk… het zijn adviezen van het cb toevallig kwam het bij ons zo uit maar dat wil niet zeggen dat alles zo liep want ik gaf jordy met slapen bijvoorbeeld pap en niet s’morgens…
en ook de hoeveelheden waren niet gelijk dus kijk maar of je er wat aan hebt…

Ontbijt:
Borstvoeding / pap van opvolgmelk (200 ml) met bambix

Middageten:
1 snee lichtbruin of wit brood (niet te vers) met b.v. jonge kaas, smeerkaas, leverpastei, ongekruide kwark, fricandeau, kipfilet, fruit, tomaat, met mate zoet beleg + dun besmeren met (dieet)margarine + borstvoeding/beker opvolgmelk (100 ml)

Tussendoor:
Fruit

Warme maaltijd:
Groente + aardappelen/ witte rijst/ macaroni/ spaghetti/ bonenpuree + 2 à 3 keer per week 1 eetlepel gemalen mager vlees, kip, vis, ei + 1 theelepel (dieet)margarine/ olie

Toe:
Volle yoghurt (tot 8 maanden aangelengd met water; ¾ yoghurt, ¼ water i.v.m. de eiwitten en zouten)

Voor het slapen:
Borstvoeding / fles opvolgmelk (200 ml)

Succes Tries

ps anders zou ik het toch eens met het cb bespreken misschien ligt het wel helemaal niet aan de voeding maar inderdaad slaapt hij gewoon minder en kan hij later naar bed pff moeilijk hoor…

Hoi Tries,

Als je kijkt bij het onderwerp: wat is jullie voedingsschema, kan je even kijken wat ik hem geef. Met minder neemt hij geen genoegen
Ik zal het toch eens gaan vragen op het cb alhoewel ik niet vaak af ga op hun adviezen (slechte ervaringen)

Liefs, Kim

Kim

Hoi Kim,

Ben het wel een beetje met je eens, heb ook niet zo’n beste ervaring met het cb. Eigenlijk moet je daar gewoon goed luisteren en de dingen waarvan je denkt dat het helpt, probeer die dan. Misschien zit Skye wel in een overgangsperiode, dan doen kindjes wel vaker “rare” dingen. Zijn altijd moeilijke tijden.

Heel veel sterkte hoor, ik leef met je mee.
Groetjes Miriam

Dank je wel Mirjam en blij dat ik niet de enige ben met slechte ervaringen op het cb.

Liefs, Kim

Kim

tja das erg jammer want ik heb hier juist hele goede ervaring maar hoor maar al te veel inderdaad de slechtere dingen… sorry ik heb weer eens niet verder gekeken dan mijn neus lang is sorry… zo ie zo moet je altijd op je eigen gevoel af gaan dat zei ik er ook bij want zoals ik al zei ieder kind is anders en heeft zo’n zijn eigen ritme enzo…

probeer anders eens op een ander dag te gaan naar het cb vaak is er dan een andere arts /wijkverpleegkundige

inelk geval succes

Gr Tries