Ik heb gisteren een beetje ruzie gehad met mijn buurvrouw (sommige hebben volgends mij wel eens mijn verhaal gelezen, bij een ander onderwerp) Wij hebben een gemeenschappelijke voortuin! Dus aan haar kant heeft ze een schommel op gehangen, nu mag mijn dochter daar ineens niet op! Dus moet ik en de nanny haar daar weghouden, (beetje moeilijk met een gedeelde voortuin) Dus ik zei; ja sorry maar dan moet je het daar niet ophangen! Ik ga geen kunstmatige lijn trekken voor mijn dochter; Zij speelt hier al sinds ze geboren is en opeens mag het niet meer omdat de buurvrouw 2 kinderen adopteerd! Ja sorry maar zo werkt het dus niet! Ben best wel pissig hoor! Mijn dochter speelt de hele dag buiten. Dus ook als ik thuis ben voor de lunch, zitten we in de tuin lekker te eten, als ze dan rondloopt en word geroepen door haar kids, dan word ze dus boos op J! Weet nu even niet zo goed wat te doen, wil de lieve vrede bewaren zeg maar, maar als ze niet wil dat Jada met haar kinderen speelt dan moet ze maar een schutting plaatsen vind ik! Ja toch! Hoe ga ik hier nu mee om?
Niet mogen spelen met buurkinderen
jeetje dat is een lastige situatie,
een gedeelde voortuin…hoe verzinnen ze het ook he
Jouw dochtertje mag hier echt geen last van krijgen, zij vraagt zich waarschijnlijk af wat ze verkeerd doet terwijl ze in feite niks verkeerd doet.
Ik zou gewoon eens aanbellen bij je buurvrouw, en vragen of jullie even als 2 volwassen mensen, als 2 moeders… kunnen praten met elkaar.
ik zou het gewoon echt uitpraten, ik weet wel deels nog wat je de vorige keer hebt geschreven maar niet meer in grote lijnen wat nu precies de rede was van het probleem, omdat jullie eerst wel met elkaar om gingen he? ofja als buren in ieder geval.
Als jij nog enig behoefte hebt om met elkaar door 1 deur te kunnen zou ik gewoon een gesprekje aanvragen. Leg uit wat jij voelt, hoe je het graag zou zien en luister ook naar haar verhaal, misschien (en dat kan goed) is er een miscommunicatie geweest waardoor de verstandhoudingen nu nogal wat uit elkaar liggen, en wellicht door een goed gesprek is daar wel weer iets mee te doen.
zo zou ik het in ieder geval doen, want met je buren moet je het maar doen zo is het helaas.
sterkte! en ga ervoor meid!
Ik zou toch ook een gesprek aangaan en uitleggen dat je graag in een goede sfeer naast elkaar wilt wonen ( en zij vast ook) en wat je dan samen zou kunnen afspreken. Blijf praten, anders ben je verder van huis. Als je buurvrouw echt onredelijk blijft, kan je vragen om een schutting maar dt lijkt me de laatste oplossing.
succes hoor!
Kan me voorstellen dat je pissig wordt van dit soort gedrag.
Maar ik denk ook dat blijven praten wel belangrijk is. Aan een gezamelijke tuin zitten voor- en nadelen, maar ook praktische (on)mogelijkheden. Zo hebben alle kinderen meer ruimte om te rennen en spelen, maar kunnen de kinderen ook heel de dag kiezen voor het gedeelte van de buren om het zo te zeggen. Om dus speeltoestellen neer te gaan zetten en vervolgens een privilege voor de eigen kinderen uit te roepen, is dus praktisch onmogelijk. Dan moet je inderdaad afzien van heel het idee gezamenlijke tuin.
Ik hoop dat jullie eruit komen en dat je een goed contact kunt houden met de buurvrouw.
Voor Jada is dit natuurlijk hartstikke verwarrend.
Liefs
@ all
Ja vind het jammer, J speelt zo graag met de kids, en in Afrika is het wel min of meer zo dat kinderen door meerdere mensen worden opgevoed. Ik vind het wel prima een gemeenschappelijke tuin tot 1 week geleden, nu denk ik; zet d’r maar een hek om heen dan zijn we er vanaf. Wie maakt er nu een onzichtbare lijn in het midden. Onze achtertuin heeft ook een schommel en een hangmat, maar J vind het gewoon leuk om met speelgoed van een ander te spelen, zoals alle kinderen dat hebben (het is nieuw voor hen) maar je zet toch ook geen gebakje voor hun neus en dan zo van niet aankomen. belachelijk,
een andere reden waarom ik boos ben is dat mijn buur haar kinderen een banaan gaf en J op haar afliep en netjes zei; May i have a banana please? Toen riep ze de nanny (ik zat een boek te lezen, ze zag me niet) en zei ze; dat Jada zat te bedelen om eten! Nou begrijp me niet verkeerd, heb ook liever als ze wat wil eten dat ze naar huis komt, maar ze is 2,5 jaar, als haar vrienden ziet eten wil zij dat ook graag! Nou sta ik hier elke dag in de tuin met fruit drinken etc! haar kids komen best vaak en heeft ze altijd wat als Jada iets krijgt, kijken tv hier etc! Maar als het zo moet hoeft het van mij niet, snap je. Maar dan ga ik haar kids op haar gedrag afrekenen en dat is ook zielig!
Ik ben op dit moment zo “boos” dat ik het niet verstandig vind om met aar om een tafel te gaan zitten, denk dat ik even moet afkoelen. Snap ook wel dat zij aan het nieuwe moederschap moet wennen, etc, maar daar hoeven andere mensen niet de dupe van te worden! Zo moest er nog even uit hoor!
Gewijzigd door - malawimamajada op 26 Aug 2010 11:12:00
Weet je zoals zij Jada behandeld lijkt het wel of jij een heel vies kindje met slechte gewoontes hebt. Waarom kon het eerst wel en nu ineens niet?? Is ze bang dat haar kinderen slechte gewoontes krijgen of zo. Het lijkt mij juist bij geadopteerde kinderen dat het fijn is dat ze aansluiting hebben met anderen. Maar koel inderdaad eerst af en ga dan praten. Overigens hoe denkt je nannt er over want die zal toch ook een mening hebben??
Groetjes,
Michèle
ik kan er nu al boos om worden dus kan me best voorstellen hoe jij je voelt
en in een gezamelijke ruimte zijn alle spullen dus ook gezamelijk.
en een kind van twee kan niet snappen waarom ze eerst wel mocht en nu niet dan heb je kans dat ze aan zich zelf gaat twijfelen en onzeker gaat worden.
dus ik zou ook even afkoelen en dan een gesprek aan gaan met de buuf.
kom je er echt niet uit zou ik een hek laten plaatsen want een kind van twee heeft geen benul van een onzichtbare scheiding
en als ze dan aan jullie kant van de tuin zit en de kindejes daar aan hun kant spelen dan moet ze daar naar kijken dat is onkindvriendelijk.
ik zou graag de reden willen weten waarom ze nu ineens zo vreemd doet
raar mens hoor pfff
before you judge me, try hard to love me
dan zou ik eerst gewoon even zorgen dat je wat minder boos bent en vraag dan of ze even met je om de tafel wil zitten,
probeer daarbij je eigen frustraties een beetje naar achteren te drukken want je doet dit ook voor Jada, Misschien helpt de gedachten aan haar om rustig te blijven snapje?
eerst even afkoelen dan!
Tja mijn dochter speelt heel veel en is niet de schoonste, zit vaak onder de modder, maar ik vind dat dat moet kunnen, ze moet zich nog langgenoeg aan regeltjes houden! Dus ik vind dat ze best kind mag zijn! Verder is ze wel zo opgevoed dat dingen hier altijd gevraagd worden en met AUB en Dank u wel beantwoord worden! Vind ik niet meer dan normaal, maar ik ga mijn kind niet in huis opsluiten, das nou het mooie aan Afrika, lekker buiten spelen! Vit D binnenslurpen zeg maar! Iedereen heeft zijn/haar eigen idee van opvoeden en dat is okay, maar laat het even lekker zeg! Tja de nanny vind het niet leuk, ze zegt Jada gaat constant huilen nu omdat ze niet weet wat nu wel en niet mag, als de 2 kids met hun nanny is mag het namelijk wel maar zodra de buurvrouw er is mag ineens een hele hoop niet!
hey mama jada … inderdaad ff afkoelen…
whahaha heel verstandig, want ik had die banaan in dr gezicht gedouwd…wat een idiote akties… maar goed we zijn volwassen dus voor het een bananengooi-fiasco word…ff toen 1000 tellen, en inderdaad eens ff gaan praten daar… bedoel jullie zijn bevoorrecht met nanny’s (i’m so jaloerssss) maar die moeten wel een beetje op dezelfde lijn zitten kwa regels als de mama’s ! anders weten geen van de kinderen meer waar ze aan toe zijn natuurlijk, en die kleintjes snappen dat niet, en dat jada daar ongelukkig van word is begrijpelijk, ik zou gewoon echt eens gaan vragen wat haar probleem is hoor !!! ??? misschien borrelt er iets, … wat ze nooit gezegt heeft en heeft het een eigen leven gekregen, je weet het niet he, maar dat ze daar jada dan voor gebruikt, vind ik echt very kinderachtig…
maar afkoelen is altijd slim, want ik zou ook mega boos zijn en dan bereik je natuurlijk niks,
als je geprobeerd hebt te praten en ze luisterd niet of jullie komen er echt niet uit, dan moet er maar lekker nederlands een schutting komen ! en dan komen de buurkindjes maar op bezoek, maar dan weet iedereen waar hij aan toe is, want dit onaardige gedrag tegen je dochter, is echt niet tof !!!
Ik heb dus dit weekend geprobeerd te praten met de buuuf, maar ze zegt dat ze er geen zin in heeft; ze heeft het al druk genoeg! Ze vind de manier waarop ik J opvoed niet correct! Volgends haar hebben kinderen regels en vastigheid nodig (dat heeft ze ook) en dat geef ik haar niet! volgends haar hoort een kind niet de hele dag buiten te spelen en ook hoort ze niet buiten te zijn van 11:30 tot 2 uur smiddags omdat het dan lunch is en ze snapt ook niet waarom ik een “vieze” kat in huis heb gehaalt!
Ooohhh ik kan niet meer met het mensen praten. Heb gezegd; ik voed mijn kind anders op dan jij, en jij hebt ze pas 3 weken, dus ik zou daar absoluut geen oordeel over geven! Dat was op Zaterdag ochtend en de kinderen hebben het hele weekend binnen gezeten behalve als wij binnen zaten of als we weg gingen dan gingen ze naar buiten en zodra J en ik weer terug kwamen moesten de kinderen weer naar binnen!
Vraag me af hoe lang ze dat vol gaat houden, helemaal omdat ze over 4 weken weer moet gaan werken!
Tja ik laat het maar zo! Ze zoekt het maar uit, de schommel is ook niet meer opgehangen!
wat een oervervelend mens zeg en wie denkt ze dat ze is na drie weken al weten wat opvoeden is ze mag blij zijn dat ze mijn buuf niet is
en blij dat er in nl standaard schuttingen tussen de tuinen staan haha
Tja het is jammer! heb er nu het geld niet voor, maar als mijn man er weer is in Oktober gaat er een dikke vette schutting in de tuin!
Wat een vreemd mens, maar jij hebt je best gedaan hoor. En inderdaad lekker jou ding blijven doen wat J betreft, wat weet zijn nu. Ach ze komt er nog wel op terug als ze ziet dat haar manier ook niet de beste is.
En waarom vind iedereen katten nou vies???
Groetjes,
Michèle
@ michele, d’r is echt helemaal niets vies aan mijn kat, gewoon een lieve kat! wat een gezeik zeg!
ik denk dat ze de kat als excuus probeerd te gebruiken omdat ze zelf geen logische verklaring heeft voor haar gedrag.
tot vorige week mocht ze toch gewoon spelen in een week tijd zou ze kwa gedrag toch niet zo verschrikkelijk negatief veranderd zijn dus dat slaat ook nergens op
volgens mij weet ze zelf niet waarom ze zo doet en roept ze dus zulke onzin uit
misschien valt het haar zwaarder dan ze dacht opvoeden van kinderen maar dat geeft haar gen recht om dat op jou en je meisje af te reageren.
@ mama van 3 jongens! Ik hou er maar over op! het is klaar voor me! Ik weet wat ik doe en waarom, dat zij als moeder andere keuzes maakt lijkt me prima, daar ga ik haar niet om beoordelen! Ik ga me alleen maar op zitten jutte en dat wil ik niet! Mijn dochter mag gewoon de hele dag in de tuin spelen als ze dat wil en als de buuf problemen heeft plaatst zij de schutting maar! hihihihih
Wat een stom mens zeg! Even volhouden, voor je het weet is het Oktober, is je mannetje terug en komt er gewoon een schutting!
Zoals je het omschrijft doe je het hartstikke goed! Ik denk dat de buurkinderen een beetje jaloers zijn op Jada omdat zij lekker mag spelen.
je kiest ze niet uit he, buren…
Liefs
@ Liske, ik twijfel ook echt niet aan mijn opvoeding; iedereen doet het op z’n eigen manier! Ik bedoel; je neemt dingen mee van je ouders die ze zelf goed lijken en andere dingen laat je omdat je dat zelf niets vond, ik vind dat prima, en hoop ook van harte dat haar kinderen later zeggen dat ze goed zijn opgevoed, net zoals ik dat hoop voor J!
Ik ben ook niet 100% en maak ook fouten, maar de dingen die zij opnoemt kloppen gewoon in mijn gedachte niet! Als ze nu een opmerking had over dat ik d’r teveel verwen of dat ze niet altijd luistert, of zoiets (wat ik ook echt weet dat waar is) dan is het wat anders snap je, maar goed kan er niets aan veranderen, maar vind het jammer voor de kinderen. Zij speelde graag bij ons en andersom, het is altijd leuk om met alle buurkinderen te spelen, maar helaas als het niet lukt is dat heel jammer, vooral als ze naast je wonen!