Niet met katje om kunnen gaan

Wij hebben 2 grote katten van 9 jaar waar mn zoontje heel goed mee omgaat, hij wordt over 3mnd 3 jr. nu hebben wij een klein kitten erbij, en daar kan hij niet mee omgaan. Hij is vrij pienter, je kan hem altijd dingen uitleggen, opdrachtjes geven, etc. maar hier lijkt het wel alsof ie het echt niet snapt. maar dat laatste geloof ik niet, het lijkt wel alsof ie het express doet, of jaloers is weet ik veel.
Hij pakt dat beestje onbehouden beet (dat is niet zo gek voor een peuter), maar hij gaat ook wel eens express boven op m liggen (!!!) of geeft hem een schop (???) of pakt m bij zn keel. iedere keer corrigeren we hem (dit kunnen we niet negeren, want natturlijk is het op negatieve manier aandacht vragen, maar als ik het negeer dan is mn katje plat). smorgens doet hij erg lief eten geven, drinken geven, helpen met verzorgen, knuffelen. en soms dan begint ie m weer te treiteren. 1x vroef ik m wat ie aan het doen was: zegt ie gewoon: poesje dood maken.
laatst had ie zn knuffel bij zn keel vast, zei hij ook : zo is het niet goed hé mama, hij zat echt mijn reactie te pijlen. zo gaat hondje dood.

nou mag jij me vertellen wat ik nou weer aan mn schoen heb hangen. erg hé. schaam me een beetje. maar jullie snappen hopelijk wel dat dit bij ons geen standaard gedrag is ofzo, er vind hie rnooit huiselijk geweld plaats ofzo haha, daarom vind ik het zo frustrerend, wij zijn juist van het je genegenheid tonen aan elkaar enzo. maar hier weet ik het even niet meer. die kat en ik worden overspannen

x Floss

Troost je, je hoeft je niet te schamen. Hier word ook op honden gesprongen terwijl ze er mee opgegroeit zijn (hond ligt, kind gaat op de hond zitten en dan op en neer huppen zodat ze steeds weer op de ribbenkast van de hond terecht komt) ook weten ze nog altijd niet zeker of die glimmende bolletjes in de kop vast zitten, of die oren van hun kop gedraait kan worden, en net zo met de staart…vul zelf maar in wat ze allemaal doen om daar achter te komen.

Negeren kan indd niet. Straks geeft de kat een lel en is het brullen geblazen.
Uitleggen dat hij ook lief moet doen tegen de kleine kat, dat als hij doet wat hij doet (er op gaan liggen, schoppen) hij de kat pijn doet. En als hij dat doet, de hoek in moet.

Verbied hem desnoods om in de buurt van de kleine kat te komen en ben daar consiquent in.
Niet aaien, niet oppakken, niet voeren, helemaal niks. Iedere keer als hij dat wel doet: nee dat mag niet, je mag niet aan die kat komen>in de hoek.
Als hij dat dan eenmaal geleerd heeft mag hij alleen de kat aaien als de kat bij jou op schoot zit, daarna alleen aaien en verder laten lopen.

En anders zou ik zeggen…klinkt misschien heel hard en cru: hoop er op dat de kat een keer een lel geeft.
Hier heeft een hond Silvana pas geleden perongeluk pijn gedaan, toevallig nadat ik meerdere keren gezegt had dat ze de hond met rust moest laten en bij me moest komen, maar daar (uiteraard) geen gehoor aan gaf.
Als ze nu in de buurt van de hond komt en ik zeg ‘laat dat, laat hem met rust’, zegt zij zelf als ‘Dutta auwa’ (duster auwa) Dus ze weet dat hij haar pijn kan doen en gaat dan maar bij hem weg.

sorry meiden
Ik heb zelf twee katten en een hond
Mijn kids doen dat soort dingen dus niet bij de dieren ook niet toen ze klein waren
Ze helpen verzorgen en ze kroelen met de beestjes
Ik vind het dus gedrag wat niet door de beugel kan
En hond of kat kan niet zeggen het doet pijn
En ja je hoort soms dat honden gaan bijten en wie vliegt dan het huis uit de hond
Ben echt van mening dat dieren beschermt moeten worden
En ik val jullie niet aan ofzo is niet mijn bedoeling

Groetjes van Heleen mama van Robin en Justin
Photobucket

Misschien is 'ie wel jaloers, hij is nu tenslotte niet meer de jongste in huis. Snap je? Klinkt suf, maar misschien speelt het toch mee. Kan je hem er niet naar vragen? Hij is vrij pienter zeg je zelf. Wat je dan vervolgens kan doen, daar ga ik nog even over nadenken. Die is moeilijk, zeg maar…

Groetjes,
M

Lilypie Tweede Ticker

ik heb er hier ook zo een wij hebben sinds kort een kitten en de jonge man van 2 jaar vind dat heel bijzonder voornamelijk de oren en staart daar trekt hij hem zo aan omhoog en ja het optillen aan de nek gebeurt ook regelmatig ik pak vlinder (de poes) dan gelijk af en laat zien hoe je hem moet aaien en optillen en leg uit dat het poesje pijn krijgt als je aan dr oren trekt nu is mijn zoon wel wat jonger dan die an jou en heb ik niet het idee dat hij het expres doet dus licht het wellicht net even wat anders vlinder laat ook alles toe en heeft nog nooit naar hem uitgehaald maar ik zou er wel op blijven hameren dat het niet goed is om het beestje pijn te doen en anders idd niet meer zonder toezicht bij het poesje laten dan samen even op de bank gaan zitten en het poesje aandacht geven.ik begrijp ook dat je hem er wel goed bij betrekt zoals het eten geven blijf dat ook zo doen.
vraag hem eens gewoon bot aan af waarom wil je het poesje dood maken of de knuffelhond vind je haar niet lief ze is nog een baby poesje vind je dat niet zielig misschien kom je er dan achter waarom misschien is hij idd jaloers

suc6
groetjes

Heleen, ik snap heel goed wat je bedoeld. Ik keur het gedrag van mijn kinderen ook zeker niet goed en kan daar zelfs heel boos om worden, omdat ik weet hoe honden kunnen reageren.

Wat betreft het beschermen van de honden; daar denk ik net zo over.
En nee, hier vliegt echt geen hond de deur uit wanneer hij/zij zich verdedigd.

Zoals afgelopen week dat Duster Silvana per ongeluk pijn doet…sorry, maar dan kan ik geen medelijden met Silvana hebben. Is haar eigen schuld had ze maar uit de buurt moeten blijven en ik had haar nog gewaarschuwd.
Ze doen dit ook maar met 1 hond, de andere loopt weg en de kinderen lopen voor de 3e weg.

oi,

Een vervelend probleem ja.
Je zal moeten blijven zeggen dat het niet mag en misschien zelfs wat bang maken dat het kittentje met haar lange nagels HEEEl hard kan krabben en dat hij dan gaat bloeden…misschien helpt dat.

Ik ken een verhaal (ik ken hun persoonlijk niet hoor) maar zij hadden een hond…een hele makkelijk ook met de kinderen, maar de hond werd steeds angstiger als er een kind in de buurt kwam.
Op een gegeven moment heeft die hond schijnbaar gebeten naar een kind.
zijn ze ermee naar de dierenarts gegaan en toen bleek (hadden ze zelf niet opgemerkt) dat in de oor van die hond nietjes waren ingeprikt.
Die hond had dus gewoon pijn van die kindjes gekregen en was er voort bang van
Hond mee naar huis (nietjes verwijdersd) en dat kind (weet niet hoe oud) goed op zijn donder gegeven.

Misschien past dit helemaal niet in jouw verhaal en naar jouw vraag, maar wilde et even met jullie delen dat het dus niet perse altijd aan het dier hoeft te liggen als er iets gebeurd.

Gr, Danielle

[img]http://b2.lilypie.com/7kXip1.png" alt=“Lilypie Tweede Ticker” border=“0” />

ik vind het met honden wel een beetje een ander verhaal moet ik eerlijk zeggen ten eerste zou ik nooit een hond zonder toezicht bij mijn kind laten ook al zou ik die hond al jaren in huis hebben het is en blijft een dier en die kun je nooit voor de volle 100% vertrouwen (mensen helaas vaak ook zo) en ja er komt misschien ooit eens een moment dat de hond het zat is en zich gaat verdigen maar dan komt je kind er wellicht niet vanaf met een krasje op de hand ook al is de hond al jaren een goed en lief gezinslid de veiligheid van je kind gaat voorop en als ik dan ook maar een gedachte had dat het mis zou lopen tussen hond en kind dan zet ik de hond toch buiten de deur en niet mijn kind
nu heb ik geen hond wel gehad dus ik weet hoe je je kan hechten aan zon hond
en ik wil ook niemand voor het hoofd stoten maar een hond is en blijft een risico bij kinderen ook al is hij zo lief en trouw

groetjes

Wij hadden toevallig de discussie van de week over een kitten. Mervin zou het zo leuk vinden voor Morgan maar ik ben tegen. Ten 1 omdat we al 5 katten hebben en laten die eerst maar eens reduceren, maar ook omdat ik haar nog veel te jong vind. Als ik nu soms zie hoe ze met Diablo omgaat dan is dat veel te ruw voor een kitten. Tuurlijk ze aait ze lief en (helaas) zoent ze ze ook, maar ze slaat en knijpt ze ook. Nu hebben wij ontzettend veel mazzel met Diablo omdat ie echt bijna alles toelaat van haar, maar ze heeft al een keer een tik gehad van Twister omdat die het niet leuk vond. Mijn ervaring met kittens is dat ze wel gillen en schreeuwen maar niet snel uithalen. Dus laat ik morgan eerst met de oudere katten leren hoe het wel moet en dan pas kijken of we een kitten nemen weer.

Groetjes,

Michèle

5 katten! dat is heel wat ik vroeg aan mijn man voor mijn verjaardag die binnekort komt(helaas snik snik) om nog een kitten als vriendje voor vlinder maar dat vond hij te veel worden haha

ja idd die kleintjes kunnen flink gillen als ze verkeerd worden opgepakt maar uithalen is hier nog niet gebeurd wel het speels jagen maar dat is normaal denk ik

groetjes

Mama van 3 jongens:

Er is hier al eens een discussie geweest over honden+gedrag+kinderen.

Ik denk er heel anders over dan menig ander en ik weet wel ongeveer hoe honden ‘denken’ en wat ze doen als iets hun niet zint.
Ik ben van mening dat ik eerder mijn kinderen niet kan vertrouwen dan de honden.
Een hond zal bijv niet zomaar uit het niets bijten naar een kind, daarvoor moet een kind eerst iets gedaan hebben wat niet oke is. En wij als ouders moeten dat proberen te voorkomen, omdat kinderen (nog) niet weten wat nou wel mag/kan en wat niet.
Een kind kan wel zomaar uit het niets aan de haren, oren of staart van de hond trekken en hem pijn doen. Snap je een beetje wat ik bedoel?

Ik ga hier verder niet op in, want ik ga te ver offtopic en ik ben van mening dat ik wel weet wat ik doe en hoe het hier zit en dat ik me nergens druk om hoef te maken

We hadden er 6 maar spotje is zo;n 5 maanden geleden overleden op 14 jarige leeftijd. Enne het is toeval hoor. Ik had er 3 en Mervin ook dus tja dan heb je er 6. En we hadden 3 nu nog 2 oudjes (13 en 16) en die doe je niet meer weg.

Maar goed ik geef je man geen ongelijk hoor wij merken ook wel dat met zoveel en morgan ze eigenlijk soms wat te weinig aandacht krijgen en dan wordt het ongein uithalen door ze.

Maar een kitten haalt inderdaad niet uit omdat ze pijn hebben. Ze gillen omdat ze er vanuit gaan dat hun moeder, dat ben jij in hun ogen, ze komt redden zeg maar. Een kat in gevangenschap wordt namelijk nooit 100% volwassen, ze blijven jou als ouder zien. Overigens als een kat zelf ouder wordt gaan ze zichzelf wel beschermen en dan halen ze dus wel uit of ze bijten.

Groetjes,

Michèle

hoi jolan

alleerst reageerde ik op twee eerdere reacties die al off topic waren ten tweede stond er duidelijk bij dat ik niemand voor het hoofd wilde stoten maar gewoon mijn mening gaf en daarbij stond er ook bij dat je de hond niet alleen bij kinderen moest laten omdat je ze in de gaten moet houden omdat het een keer voor kan komen dat de hond het zat is en zich gaat verdedigen dus lijkt mij duidelijk dat ik dus niet automatisch de hond de schuld gaf/geef.

grt

In mijn ogen kun je geen enkel dier ‘vertrouwen’ met kinderen in de zin dat elk dier dat geplaagd wordt kan bijten/ krabbelen/ schoppen of slaan. Of het nou een hamster is of een paard. Als een mens iets zat is dan zeggen we dat en sommige onder ons gebruiken ook lichamelijk taal door de ander wag te duwen. Een dier doet niks anders alleen omdat deze ondergeschikt zijn aan ons mensen zijn zij vaak de boosdoener want wat weten zij nu.

Het is inderdaad aan ons om onze kinderen te leren hoe wel met dieren om te gaan en op deze manier zoveel mogelijk ongelukken we voorkomen. Uitzonderingen daar gelaten blijft zo een hoop leed bespaard.

Groetjes,

Michèle

en dat ging gelijk goed? het samenvoegen van de katten bedoel ik die van mij valt zichzelf al aan als ze dr in de spiegel ziet wel komisch om te zien hahah ja ik kom ook altijd gelijk aangevlogen als ik dr hoor gillen dus dat heeft ze goed door en als het wat warmer gaat worden volgend jaar mag ze lekker naar buiten.
dat is ook de reden dat ik mijn zoon nu al probeer aan te leren hoe hij dr moet pakken en aaien want als ze groter word dan zal zichzelf wel gaan verdedigen

nee katten op die leeftijd moet je ook niet meer weg doen tenzij niet anders kan natuurlijk maar ik kom weleens op mp van die advetenties tegen kat van 10 plus zoekt nieuwe huis want ze accepteerd de nieuwe kitten niet nou dat begrijp ik dus echt niet he

groetjes

Nee das niet zonder slag of stoot gegaan. Ik woonde op een klein 3 kamerflatje en daar is alles bij ingetrokken. Mickey de oudste besloot achter de bank te gaan wonen, maar had een grote jaap op der heup en die moest gehecht worden. Dit was niet door het vechten, maar door haar slechte vacht. De verfiltingen die ze had waren plakaten geworden en gescheurd. Spotje die kon der draai wel vinden, dus dat ging redelijk. Twister was boos en ging in de slaapkamer wonen, maar niet voordat ze een paar flinke pestklappen van It had gekregen en aan abseccen geholpen moest worden. Diablo en Artemis zijn in de badkamer gaan wonen toen. Maar ook diablo is gegrepen door It, dus die moest ook behandeld worden. It zelf is overigens toen ook pas gecastreert, hij was toen drie dus nogal dominant vandaar dat ie zoveel aanviel. Artemis was overigens nog niet gesterilieerd dus vandaar dat It onder het mes moest.

Inmiddels wonen we in een flinke eensgezinswoning en is alles aan elkaar gewend. Tuurlijk ze snauwen en mieren nog wel eens, maar geen gewonden meer. Maar in het begin heeft het veel geduld en geld gekost

Groetjes,

Michèle

jeetje he wat een verhaal denk dat ik het er dan maar bij 1 hou haha
maar ja ze moesten natuurlijk de nieuwe rangorde bepalen
moet wel even zeggen dat je zulke leuke namen voor ze hebt wij hebben hele discussie gevoerd over welke naam maar uiteindelijk wint mama toch wel haha

groetjes

Ik heb 2 honden en had 3 katten. 2 katten zijn al 16,5 jaar ( 2 broertjes ) en 2 jaar geleden kwam daar een jong katje bij, maar helaas is die vorig jaar van huis gegaan om niet meer terug te komen. We hebben 2 pups gehad. Alles ging prima met de kinderen. Natuurlijk zijn ze soms te enthousiast om zo nu en dan naar het advies van mama of papa te luisteren, dan maar even terecht wijzen. Maar over het algemeen ging het super. Wat mij opviel was als je zegt “zachtjes aaien " en dit ook op een zachte en bijzonder kalme manier zegt, dit veel beter opgepikt werd dan met schelle stem roepen " zachtjes aaien”. Dit is natuurlijk ook tegenstrijdig, je zegt nl zachtjes te doen, maar brult er wel op los bij wijze van. Misschien dat het iets uitmaakt voor je, maar ik vind een kindje van 3 jaar en 3 maanden die al zegt " poesje doodmaken" wel een beetje extreem. Ga het zeker niet negeren, iets of iemand anders pijn doen mag zeer zeker niet. Wellicht helpt het als hij hiervoor straf krijgt ( zoals bv op de gang ) en de poes een dikke knuffel van jouw voor het geleden leed. Zo ziet hij duidelijker dat jij het zielig vind voor de poes omdat het een beestje is wat pijn kan voelen en bij jullie hoort. En alleen van de gang af halen als er sorry is gezegd tegen het poesje.
Maar ondanks de straf, zet er tegenover dat goed gedrag dan ook beloond word. Belonen werkt vaak beter dan straffen en is natuurlijk voor jezelf leuker om te doen.

Ik hoop dat je er iets mee kan.

Elke minuut die je je druk maakt om je verleden gaat af van je toekomst!

Goh jeetje, vind het inderdaad ook wel ver gaan dat je zoontje dat soort dingen zegt. Hij heeft dus wel door wat wel en niet kan, maar kan er nog niet naar handelen… Ik zou het wel in de gaten houden, er moeten geen rare dingen gebeuren.

Hier 3 katten, Noortje van 11, Boris en Boef van ongeveer 1,5. Noortje gaat op de vlucht als Danique in de buurt is. Maar Boris en Boef (2 broertjes) zijn heel lief met haar. Ze geven kopjes, en drentelen constant om haar heen als ze in huis zijn. Danique neemt ook gedrag van hun over, zij geeft nu ook kopjes. Hihi

Ha ha ha dat doet Morgan ook die heeft dat inderdaad van Diablo.

@ mamma van 3 jongens. Dat was inderdaad waar. De orde is nu inderdaad weer hersteld. Al is niet helemaal duidelijk meer na het overlijden van Spotje wie er nu de baas is. Alleen helaas vertikt mickey het nu steeds om naar de bak te gaan. Even in de gaten houden anders moeten we haar toch in laten slapen. Ze is 16 jaar en dit soort gekke fratsen gaan echt niet.

Groetjes,

Michèle