Niet meer willen eten(ziek)

Hoi allemaal
Sinds donderdag is Nina ziek en had ze 38.3 koorts. Vrijdag had ze koorts en aan de diaree en heeft ze alleen een klein kommetje pap s’morgens geeten en een craker. Zaterdag had ze ook koorts en diaree en alleen een craker gehad en had maar twee bekertjes water gedronken en s’avonds had ik haar ors gegeven. Gister had ze een beetje verhoging en diaree en had ze alleen een blokje kaas en een craker geeten en heeft ze ongeveer 4 bekertjes appelsap gedronken en 200cc pyamapapje. Ook had ze 1 plasluier.Nu vanmorgen wilde ze weer niks eten en heeft ze een heel klein beetje korrelige ontlasting. Is dit nu buikgriep? Ik heb gecontroleerd of ik haar velletje op de buik soepel was en dat is wel het geval dus dan is ze niet uit aan het drogen. Dat ze nu zoweinig eet hoe lang mag dat weinig eten aanhouden?
groetjes chantal

Chantal

hoi chantal,

het lijkt idd. op buikgriep.
Ze drinkt goed zo te lezen en dat is het belangrijkste.
Ors zou ik blijven geven tot diarree over is. als ze zich fitter voelt komt haar eetlust ook weer terug en gaat ze wel weer eten.

alle beterschap voor nina en jullie natuurlijk ook.

groetjes Gytha

Ze kunnen een paar dagen zonder eten, zolang ze blijven drinken is er niks aan de hand.
Kan me goed voorstellen dat je je zorgen maakt hoor. Jens heeft 't pas ook gehad. Niks willen eten en met moeite iets willen drinken. We zijn toen in 't weekend bij de huisartsen-post geweest en daar bleek dat hij een bacteriële infectie had in de darmen. Daardoor konden de melksuikers niet goed worden afgebroken en ging hij aan de race. Ook was hij (weer) aan 't overstrekken.
Ik zeg ‘weer’, omdat hij als baby lactose intolerantie had, hij is daar nu nog overheen aan 't groeien. Ook dan heb je problemen met 't afbreken van de melksuikers (lactose), door 't ontbreken van de bacterie Lactase in de darmen.

Nou gaf de huisarts mij een advies waar ik eerlijk gezegd nooit van had gehoord, tegen de uitdroging, omdat ORS nogal vies is.
Hij zei: je moet 'm cola geven waarvan de prik eruit is. Dat zorgt ervoor dat hij beter vocht vasthoudt en z’n vochtniveau weer op peil komt.
De prik die zeg maar doodgeslagen is, laat een soort zout achter ofzo, en cola staat natuurlijk bol van de suikers, dus 't zou 't zelfde effect hebben…

Nou ja, hij zal 't wel weten, dacht ik toen. Dus ik Jens een slok cola gegeven… Ja hij voelde zich er wel beter door, maar ojee… mijn kind is al zo hyper… en dan die cola erbij… Tot 22.30u is hij wakker geweest (om 19.30u slokje gegeven). Nooit meer dus.

Wens jou heel veel sterkte, en beterschap met de kleine!!

Weinig eten kun je heel lang volhouden. Als ze haar vocht maar krijgt, dat is het belangrijkste. Als je zelf ziek bent heb je ook geen zin in eten.

Ze moet echter ook wel wat zouten binnenkrijgen dus je zou kunnen proberen wat bouillon doet. En verder kun je proberen wat nibitt-chipjes te geven ofzo als bouillon niet lukt. Zo krijgt ze toch wat zouten binnen. Je kunt er evt. bij uitleggen dat ze die chipjes krijgt zolang ze koorts heeft, maar mijn ervaring is dat ze dat eigenlijk best goed weten te scheiden waarom ze tijdens ziek zijn zomaar ineens overdag chipjes krijgen.

Buikgriep gaat voor zover ik weet niet gepaard met korrelige ontlasting. Buikgriep gaat gepaard met diarree. Maar het kan wel dat bijv. vastere ontlasting die klaar was voor de WC door vocht wat de darmen afvoeren korrelig is geworden.

Uitdrogen doen ze overigens niet zo snel hoor. Dat is meestal het gevolg van veel overgeven en diarree tegelijk. Zolang ze overdag gewoon blijft drinken hoef je je geen zorgen te maken over uitdrogen. Wat ik met de meiden altijd doe als ze ziek zijn, is elke keer als ze 's nachts wakker worden drinken aanbieden. Zo hebben ze door de nacht heen toch ongemerkt al heel wat vocht binnengekregen.

Beterschap met de kleine meid.

Groetekes, Sje

Hoi allemaal
Bedankt voor de beterschapwensen! Marlala dan ga ik geen cola geven!Als ze er hyper van wordt.Wat zou je toch blij zijn geweest met de tip van de arts… Hyper zijn in de nacht kan ik niet gebruiken haha! Ben zo al moe van dat gejengel de hele dag en nacht.Als ze dan ook nog eens s nachts in haar bed gaat stuiteren dan krijg ik helemaal geen slaap meer! Sje die boulion is wel een goed idee. Ik heb haar wel een paar stukjes kroepoek laten eten hoop dat dat ook goed is. Nina heeft nog nooit echt chipjes gehad weet dus ook eigenlijk niet wat dat is. Maar het is inderdaad wel een idee ja. S’nachts is ze tot nu toe iedere keer van af vrijdag wakker geweest en hebben we inderdaad drinken aangeboden af en toe dronk ze wat kleine slokjes. Hoop dat het snel weer wat beter gaat met haar. Mijn vriend heeft het nu ook. Ben nu verpleger aan het spelen. Hoop dat de koorst niet terug komt. groetjes chantal

Chantal

hoi hoi

Als julia ziek is wil ze wel altijd soep eten dus dan gaan hier liters (nou jah geen liters dan ) soep doorheen.

Wat julia erg lekker vind is dan maak ik bouillon met verse tomaat er doorheen (of een potje gepelde tomaten) krijgt ze voor mijn idee ook nog wat gezonds naar binnen.

groetjes titsia

Kroepoek prima alternatief voor chipjes!

Groetekes, Sje

chantal heel veel beterschap daar met de zieken

Ja dankje allemaal! Ik moet wel 10 keer aan mijn vriend zijn hoofd voelen dat hij koorts heeft weet ik nu wel! Wat zijn die mannen toch zielig als ze ziek zijn!Nina is sinds vandaag ook flink aan het hoesten erbij en snotteren. Echt zielig krijgt ze dat ook nog erbij en die kiesjes die doorkomen. Maar ja ik hoop dat ie beterschap gauw in zicht komt en dat het ziek worden mij gespaard wordt. Ik ga morgen verse groentesoep maken. Even wat vitamines. Ik hoop dat nina dat eten gaat!Hoop dat ze morgen uberhaup wat gaat eten…groetjes verpleegster chantal

Chantal

beterschap ook voor je mannetje!
Ja mannen hebben het altijd het ergst! en kunnen wel 100x zeggen wat ben ik toch ziek Hopelijk zijn ze gauw beter en krijg jij het niet!

groetjes Gytha

chantal kenje tussikind voor kinderen?

ik geef het kevin en het werkt hier echt perfect voor het hoesten

Nee lieke daar heb ik nog nooit van gehoord is dat homeopatisch? Geeft dat een laxerend effect?. Van de diaree is ze nu bijna vanaf. Tussen 1 en 2 uur moet ik terug bellen naar de dokter want ik wilde haar bisolvon geven maar toen dacht ik: als ik dat nu ga geven heeft ze dalijk weer meer diaree en ben ik weer terug bij af. Heb echt het idee dat ze pijn aan de keel heeft nu ook en daarom nu ook minder eet. Vanmorgen heeft ze gelukkig weer eens een half kommetje pap geeten en een danoontje. Daar ben ik wel echt blij om. Eens even kijken wat de dokter zegt tussen 1 en 2. Dalijk zowiezo effe naar de apotheek gaasjes halen voor haar ontstoken oogjes die heeft ze er nu ook bij. Gelukkig heeft ze wel geen koorts meer .pffff. Groetjes chantal

Chantal

tussikind is homepatisch is van 0 tot 6 jaar heb het al vanaf dat de kids baby waren het heeft geen laxerend effect

chantal heb effe een link voor je

http://www.purelijfkracht.nl/tussikind_siroop_suikervrij

He ja Lieke bedankt voor de link.Had er nog nooit van gehoord. Denk dat ik dat spul ook maar eens ga halen zodat ik het al in huis heb. Helaas lees ik je bericht nu pas ,was pas om 9 uur klaar met werken en had ik andersdat kindival ook meegenomen.Had gebeld tussen 1 en 2. Dokter zei dat ik haar een half uur voor het eten een zetpil moet geven dat ze dan waarschijnlijk wel eten wil maar het heeft niet gebaat. OOk had ik thijmsiroop moeten halen bij apotheek voor haar keel. (gaat er goed in , ze vind het lekker gelukkig)Wanneer ze de koorts terug krijgt moet ik meteen met haar naar de dokter. Hij denkt doordat ze diaree heeft/had en dat daardoor haar weerstand is verlaagd nu een infectie aan haar luchtwegen heeft. Ik hoop echt dat het snel overgaat. groetjes chantal

Chantal

Voor onstoken oogjes gebruik ik altijd oculoheel druppeltjes. Deze zijn homeopatisch, werken super en zijn geweldig per stuk verpakt. Dat van die Cola klopt wel. Een beetje cola en er iets suiker in oplossen zodat de prik eraf gaat. Hier heb ik ze er nog niet hyper van gehad maar de een is er natuurlijk gevoeliger voor dan de ander.

Elke minuut die je je druk maakt om je verleden gaat af van je toekomst!

Ik kijk het nog even aan met het afgekookt water wat vroeger toen ze het ook had geholpen heeft. Als het niet binnen Twee dagen helpt ga ik ook die oculoheel druppeltjes halen. Bedankt voor de tip! groetjes chantal

Chantal

Chantal, als je met haar naar de dokter moet, zorg dan dat je daaraan voorafgaand wat urine bij haar opvangt om mee te nemen. Dan kunnen ze meteen kijken of ze evt. een urineweginfectie heeft. Dat wordt nog weleens over het hoofd gezien bij die kleintjes dat dat het kan zijn.

Als ik een kind met koorts heb, ga ik altijd met urinemonster naar de dokter. Scheelt heel wat gedoe want voor hetzelfde geld ben je bij de dokter en zegt-ie, “Kom straks maar urine brengen”. En da’s niet tof als je een ziek kind mee op en neer moet slepen.

Groetekes, Sje

Het gaat eindelijk weer een beetje beter met Nina. Ze heeft geen koorts meer gehad. En geen waterdiaree meer.Wel dunne ontlasting. Wel nog die luchtwegeinfectie waar ze nu die thijm voor heeft en die ontstoken oogjes. Ze heeft vanmorgen weer eens wat pap geeten en de groentehap en zelfs een boterham. Ik was helemaal verbaasd. Zo eet ze dagen bijna niks en nu wel. Het lijkt wel of ze bezig is met een inhaalslag. Doordat ze weer eet denk ik dat ze zich stukken beter voelt. Topch vind ik haar nog ziek uitzien. Sje hoe vang je dan de urine op?Weet ik dat voor de volgende keer als ze weer koorts heeft. groetjes chantal

Chantal

Fijn dat het wat beter gaat met Nina! Gelukkig maar.

Bij kindjes die nog niet zindelijk zijn kun je urine opvangen in de luier door middel van een speciaal plastic zakje wat je rondom het plasgaatje kunt plakken. De huisarts heeft die dingen op voorraad. Ik zorgde er in de luiertijd altijd voor dat ik minimaal 1 zo’n zakje thuis had liggen.

Zo zorgde ik ook altijd dat ik zo’n afsluitbaar plastic urinepotje thuis had. Kun je ook gewoon aan de assistente van de huisarts vragen. Zulke potjes heb ik nog steeds hier klaar staan voor noodgevallen.

Als een kindje zindelijk is zou je vooraf het plaspotje steriel kunnen maken met kokend water. Zodra ze 's ochtends wakker wordt, op het steriele potje zetten en de opgevangen urine in zo’n afsluitbaarpotje doen. Mocht je niet zo’n potje hebben dan voldoet een steriel gemaakt afsluitbaar koelkastbakje ook.

Kindjes die al langer zindelijk zijn en die al heel goed (ook op commando) op het toilet plassen, daar kun je zo’n klein urinepotje rechtstreeks onder de plasstraal houden. Dat is nog beter dan eerst in het plaspotje en daarna overgieten in een urinepotje. Hoe minder handelingen met die urine hoe beter i.v.m. toch bacteriën die erbij kunnen komen.

Groetekes, Sje