Meiden, ik weet dat elk kindje een eigen tempo heeft, maar toch. Soms vraag ik me toch af waarom Eva nog totaal niet loopt. Ze mankeert verder niks natuurlijk, ze is heel gezond en kwiek en kan razendsnel kruipen. Achter de kar lopen gaat goed. Maar verder doet ze dus geen enkele moeite om te lopen. Ze kan ook nog niet los staan. Als je haar onder haar okseltjes pakt, om haar te helpen met staan, gaat ze huilen en trekt ze haar beentjes op. Heel soms lukt het en dan klap ik natuurlijk uitgebreid voor haar! Eva heeft ook echt nog hele slappe beentjes. Niet als ze bij de tafel staat, dan staat ze stevig, maar ik zie haar de komende tijd echt niet alleen staan en al helemaal niet lopen. Het valt me op dat de meeste leeftijdsgenootjes en zelfs jongere kindjes dat al kunnen. Dan lees ik dat en ook dat ze bv al de trap op klimmen…Eva kan dat nog niet. Ik maak me er soms een klein beetje zorgen over. Niet heel vaak, maar toch. Op het cb vonden ze het geen probleem verder en ze leert het natuurlijk ook. Maar jullie kindjes zijn toch een stuk sneller met lopen! Ging dat allemaal vanzelf? En gingen ze meteen staan of in stapjes? Eva gaat nu soms wel op handen en voeten staan en dan hoeft ze ‘alleen nog maar’ even omhoog. Ze leert het wel, maar het valt me wel op dat ze wat dit betreft geen snelle is!
Groetjes Rainbow, trotse mama