Niet lopen

Meiden, ik weet dat elk kindje een eigen tempo heeft, maar toch. Soms vraag ik me toch af waarom Eva nog totaal niet loopt. Ze mankeert verder niks natuurlijk, ze is heel gezond en kwiek en kan razendsnel kruipen. Achter de kar lopen gaat goed. Maar verder doet ze dus geen enkele moeite om te lopen. Ze kan ook nog niet los staan. Als je haar onder haar okseltjes pakt, om haar te helpen met staan, gaat ze huilen en trekt ze haar beentjes op. Heel soms lukt het en dan klap ik natuurlijk uitgebreid voor haar! Eva heeft ook echt nog hele slappe beentjes. Niet als ze bij de tafel staat, dan staat ze stevig, maar ik zie haar de komende tijd echt niet alleen staan en al helemaal niet lopen. Het valt me op dat de meeste leeftijdsgenootjes en zelfs jongere kindjes dat al kunnen. Dan lees ik dat en ook dat ze bv al de trap op klimmen…Eva kan dat nog niet. Ik maak me er soms een klein beetje zorgen over. Niet heel vaak, maar toch. Op het cb vonden ze het geen probleem verder en ze leert het natuurlijk ook. Maar jullie kindjes zijn toch een stuk sneller met lopen! Ging dat allemaal vanzelf? En gingen ze meteen staan of in stapjes? Eva gaat nu soms wel op handen en voeten staan en dan hoeft ze ‘alleen nog maar’ even omhoog. Ze leert het wel, maar het valt me wel op dat ze wat dit betreft geen snelle is!

Groetjes Rainbow, trotse mama

mijn kleine man was ook pas 14 maanden toen hij los ging lopen terwijl zijn buurmeisje die twee weken jonger is al lang en breed liep toen had ik ook steeds van waarom doe jij dat niet gewoon ook maar uiteindelijk deed hij het zelf en na de eerste losse stap ging het ineens super snel tot aan rennen achter zijn broers aan toe
en ja het antwoord komt dus eigelijk altijd op hetzelfde neer… het komt wel
zolang er medisch niks mis is zo ik me geen zorgen meer maken als de eerste stap is gezet blijf je achter dr aan hollen haha

groetjes

Het is niet zo zeer dat ik me zorgen maak, Danique is tenslotte nog maar net een jaar… Maar soms vraag ik het me wel af. Danique is namelijk altijd ook vrij vlot geweest met fysieke dingen kunnen. Ze was 3,5 maand toen ze zich omrolde, 5 maanden toen ze kroop en ik geloof een maand of 8 toen ze stond… En het lijkt wel alsof haar ontwikkeling nu even stil staat. Het is al weer een poosje geleden dat ze weer iets nieuws kon. Ze stapt wel (stevig) om de tafel en de rollator, maar los inderdaad, dat nog lang niet!

En je weet zelf ook, elk kindje doet het in zijn eigen tempo. De 1 is snel met fysieke dingen, de ander sneller met het spraak gedeelte. Dat doet Danique dus ook nog niet, ze heeft nog geen woordjes. Terwijl ik de hele dag tegen haar klets!

dat heb ik dus ook en hij is inmiddels twee maar hij praat nog niet echt ja wat losse woordjes maar verder niet bij het cb hadden ze llogepedist voorgesteld maar weet echt niet of dat zou helpen ik ga er wel even heen om te kijken wat ze te zeggen heeft maar denk dat het vanzelf wel goed komt mijn andere zoon was drie toen hij echt ging praten.terwijl ik ook alles benoem wat ik aan hem geef of wat hij ziet verder kan je ook niet veel doen denk ik

groetjes

Ik denk dat je je geen zorgen hoeft te maken hoor. Doe je ook niet heel erg gelukkig.
Ik denk dat Eva het zo zelf nog wel prima vindt. Ze komt kruipend ook heel goed waar ze wil zijn. Ik denk dat kindjes dan niet heel sterk de behoefte hebben om iets nieuws te willen, omdat ze tevreden zijn met wat ze kunnen.

Ik weet dat ik wel makkelijk praten hebben aangezien Dani loopt, maar Dani is vanaf baby af aan al een kindje geweest wat steeds meer wil. In plaats dat hij er even van geniet dat hij bijvoorbeeld kon tijgeren, wilde hij perse kruipen. en dit ging hetzelfde met lopen. Maar Dani kan bijvoorbeeld niet, zonder hulp van een stoel, muur etc gaan staan. Maar aangezien er genoeg obstakels in de buurt zijn om zich aan op te trekken, vindt hij het wel prima.

Maar het kan ineens snel gaan hoor. Bij Dani begon het dat hij steeds vaker van bijvoorbeeld bank naar stoel overstapte. Soms moest hij een klein stapje doen om er te komen, daarna deed hij af en toe 2/3 stapjes en binnen een week/2 weken liep hij door de kamer heen. Ik denk ook hoe ouder ze zijn hoe sneller ze het te pakken hebben.

Nou ik had hetzelfde hoor Rainbow, Minke was van de groep op de creche van haar leeftijd ook een van de laatsten die ging lopen. Maar met 14 maanden ging ze van niet lopen in een paar dagen naar alleen nog maar lopen en zelfs een beetje rennen! Dit terwijl sommige kindjes die wat eerder dan zij konden lopen nog steeds wat wankeltjes lopen en Minke al meegaat de hond uitlaten en dan gewoon met gemak 20 minuten loopt ! Dus het is denk ik echt een kwestie van gewoon even afwachten en een beetje stimuleren ( deden wij wel) op een leuke speelse manier.
groetjes!

Hoi,
Ik denk toch echt dat jullie iets te veel kijken naar kindjes die toevallig iets sneller zijn dan anderen. 14 maanden is de gemiddelde leeftijd dat kindjes gaan lopen. Let wel, de gemiddelde, dat wil dus zeggen dat de ene met 11 maanden loopt terwijl de ander pas met 20 maanden begint. Tot die tijd hoef je geen zorgen te maken. Waarschijnlijk zijn er andere dingen waarin jou kindje weer sneller is, maar die niet zo opvallen bijv. zelf eten, zelfstandig spelen etc.
Ik heb zelf vier kinderen: de eerste liep met 14 maanden, de tweede met 18 maanden, de derde met 15 maanden en mijn laatste loopt nu net, ze was twee jaar toen ze het eindelijk ging doen. Daar maakte ik me dus wel zorgen over, maar ook zij loopt nu toch gewoon (zij is in andere dingen ook absoluut niet langzaam geweest, praat als de beste, klimt overal op etc).
Mijn advies: kijk niet teveel naar andere kindjes, daar wordt je maar onzeker en ongeduldig van. Concentreer je op de dingen die ze wel kan en stimuleer het lopen gewoon op een leuke manier.
Groetjes,
Aaike

Ik zou me geen zorgen maken hoor. Het gaat vanzelf. Weet je nog wat een weddenschappen er liepen hier omdat morgan zo vlot was. Uiteindelijk liep ze pas met 14 maanden. Tuurlijk das ook vlot, maar je ziet dat er geen pijl op te trekken is.

Enne geloof me traplopen is niet leuk, das een hartverzakking als je ze ziet staan daar zo hoog

Groetjes,

Michèle

Eva is niet zo heel snel met fysieke dingen. Het duurde ook best even voor ze kon rollen en zitten. Maar nu gaat dat natuurlijk heel soepel. En praten/woordjes zeggen doet ze ook niet. Ze zegt ‘papa’ en ‘mama’ en ‘dada’, dat is het. Ik weet dat sommige kindjes al ‘bal’ zeggen, of ‘mag niet’, maar onze dame doet alles op haar gemakje! Soms zijn mensen ook zo verbaasd als ik zeg dat ze niet loopt, terwijl er natuurlijk niets aan de hand is. Het is alleen dat het me opvalt en ik soms denk: ‘Hup moppie, ga ook eens lopen!’ Ik weet dat ik straks achter haar aan moet rennen, haha, maar ik vind het zo lief als die kleintjes echt gaan lopen! Maar aan de andere kant, als ik haar ophaal bij het kdv, is Eva altijd aan het ravotten, ze klimt overal op en reageert ook goed op dingen. Ze is echt een vrolijk meisje. Terwijl ik andere kindjes zie die heel passief zijn. Die kunnen misschien wel lopen/praten, maar die van ons is wel met stip de vrolijkste!

Ha ha ha geloof me rainbow das ook heel wat waard

Groetjes,

Michèle

Geen zorgen maken hoor. Ik dacht dat het hier ook nooit ging gebeuren en nu doet hij opeens heel veel dingen achter elkaar. Lopen, praten evt. Ik heb hem nooit ergens bij geholpen. Gewoon lekker zelf aanmodderen.

Liefs

Lilypie Second Birthday tickers

Jade begon met 11 maanden al overal langsaf te lopen…met 14 mnd probeerde ze te gaan lopen…maar daar was ze plotseling mee opgehouden tot ze 16 mnd was…toen liep ze pas…

Wat ik wil zeggen ook kindjes die snel ogen… blijken toch niet zo snel te gaan…

Maak je maar geen zorgen… de kindjes doen alles op hun tijd.

Groetjes Frauk

Ik sluit me aan bij de rest, geen zorgen. Ze moeten er zowel fysiek als emotioneel klaar voor zijn, en zo te horen is Eva er gewoon fysiek nog niet aan toe. Die kracht moet ook opbouwen en bij de een gaat dat heel snel en bij de ander niet. Daarnaast is 14 maanden het gemiddelde dus nu nog LANG niet zover om je er druk om te maken of er iets aan de hand is. Ze is bezig met de tafel en de kar, dus die spieropbouw gaat goed. Misschien vindt ze het ook en beetje eng om ineens rechtop te staan omdat ze het gevoel heeft dat ze het niet kan. Dat vertrouwen in haar lijf moet ook groeien. Ik zou niet te veel forceren en haar haar eigen gang laten gaan. Ik heb op je hyves achter die kar aan zien hollen, en volgens mij is ze hard aan het oefenen!

liefs

Lilypie - Personal pictureLilypie Second Birthday tickers

Nou Rainbow, zorgen maken zou ik inderdaad maar niet doen. Hoeveel zorgen moet ik me dan inmiddels wel niet maken? Erik is nu ruim 17 maanden en loopt alleen nog langs en achter z’n loopkar. Heel soms aan één handje een paar stapjes, maar hij is nog erg onzeker en wankel. Tja, dat proberen we te oefenen, maar het moet ook leuk blijven. De laatste tijd geeft 'ie zelf aan dat 'ie veel wil stappen, dus dat doen we maar, maar verder blijft het afwachten.

Eef gaat vanzelf ook lopen, gewoon oefenen met 'r en lekker laten gaan!

Groetjes,
M

Lilypie Tweede Ticker

Dank je voor jullie lieve antwoorden. Ik weet dat ze nog gewoon heel gemiddeld is, maar toch…Misschien is het wel zo, dat ze zo lekker kruipt, dat ze denkt: waarom zou ik gaan lopen? Ze is er denk ik inderdaad nog niet aan toe. Net als met praten. Ik praat veel met haar, maar ze heeft gewoon geen zin om dierenplaatjes enzo te kijken. In die zin kan ik haar niet stimuleren. Ik zou het zo gezellig vinden om met haar op de bank boekjes te lezen, maar ze is nogal een drukke doerak en heeft 0 rust in haar kont! Papa pakt haar vaak vast om te oefenen, maar dat vind ik niks. Ze huilt dan en ik vind dat ze gewoon haar eigen ding moet doen. Niks afdwingen. Papa zegt dan: ‘Kom Eva, lekker lopen!’’, maar zij vindt dat niks dan. Hopelijk doet hij het nu ook niet meer. Ik maak me niet meer druk dan en wacht gewoon rustig af! Ik liep zelf trouwens ook pas met 2 jaar volgens mijn moeder en nu loop ik hele winkelstraten door!

Tja mama van erik … ik schud je de hand. En dan te bedenken dat deze moeders zich zorgen maken … eerst zijn onze jongens aan de beurt!!

Hier liepen de meiden ergens tussen de 13 en 14 maanden in.
Daarvoor konden ze wel al los staan, langs de tafel lopen, zichzelf optrekken ect.

Je maakt je zorgen en dat is ook wel begrijplijk. Maar ze heeft nog tijd genoeg! Ze kan nog jaren lopen en rennen! Wat maken die paar maandjes nu dan uit?

Wat ik me wel afvraag is; wat voor een vloer heb je? En wat heeft ze aan haar voetjes?
Als je een gladde laminaat of tegelvloer hebt en zij heeft alleen gewone sokjes aan, glijd dat natuurlijk super en is het akelig om te gaan lopen, want vallen is wat ze erna vast zal gaan doen.
Dus op een gladde vloer zal ze dan antislipsokken of slofjes oid aan moeten (of gewoon op de blote voeten) zodat ze niet met haar voeten weg glijd.

En heb je al eens een loopstoeltje geprobeerd? Oke niet iedereen vind hem geweldig, maar voor haar er een half uurtje per keer in te zetten moet toch wel oke zijn. Zo zal ze misschien leren dat ze lopend sneller is, beter overal bij kan en meer kan overzien.

En verder:
Geduld!

quote:

En heb je al eens een loopstoeltje geprobeerd? Oke niet iedereen vind hem geweldig, maar voor haar er een half uurtje per keer in te zetten moet toch wel oke zijn. Zo zal ze misschien leren dat ze lopend sneller is, beter overal bij kan en meer kan overzien.

En verder:
Geduld!

Deze tip heb ik toen Jurian ook niks ondernam gekregen. En hij heeft er veel plezier in gehad… maar loopt nu nog steeds niet … Maar prikkels heeft hij hiervoor toen wel genoeg gekregen en een sprong in zijn ontwikkeling kwam ook openbaar. Wel is het zo dat ze volgens mij boven het jaar te groot zijn voor deze dingen. De beentje moeten recht eronder kunnen en vaak zijn ze dan gebogen…

Dylano loopt ook nog niet hoor rainbow als is Eva wel een maandje ouder, maar daar staat tegenover dat Dylano met 9 maanden al overal langsliep en nu nog niet loopt dus ook hier maar geduld

Niet dat hij nu zo snel hoeft te lopen van mij maar bijna 10 kilo gaat toch wel wegen als rugpatient en dan is lopen handiger maar hij bepaald en niet ik.

Wordt gewoon echt samen in de disco op de knieen met fles

Liefs Michelle

Lilypie - Personal pictureLilypie Kids Birthday tickers

Lilypie - Personal pictureLilypie Second Birthday tickers

@Michelle: Dylano en Eva lopen wat dat betreft wel een beetje gelijk op! Eva is nog steeds flessenfan, dus straks inderdaad samen op de knietjes schuifelen op de dansvloer, mét een flesje!