Niet lopen

rico is ook flesjes fan en loopt ook niet
hij staat wel soms los, dat doet ie ook gewoon zelf.
dat zou ik niet forceren. hij liet zelf uiteindelijk los toen ie in de box stond, had het niet eens door.
maar goed hier gaat het ook niet verder dan dat hoor.
met dat lopen doen wij hier zo:
eerst met 2 handen zijn handen vastpakken en stapjes zetten
op den duur nog maar met 1 hand en er langs lopen.
dat gaat nog niet helemaal goed maar wel al steeds beter.
ik denk dat hij zo wat meer evenwicht gaat krijgen en op den duur zelf loopt.
een loopstoel ben ik tegen, dan hebben ze teveel “bescherming” om zich heen, en lopen heeft ook met zelfvertrouwen te maken. en ja met een hele beugel om je heen durf je wel, maar zo durven ze de stap alleen lopen moeilijker te maken (per kind verschillend natuurlijk maar zo denk ik er wel over).
een babywalker (dat ze achter iets moeten aanlopen verder dus geen bescherming) vind ik beter ind e buurt komen.
wij hebben die dan ook 1 besteld.
we lopen wel verder met m aan hoor, want anders wil ie dadelijk alleen maar achter dat ding aan gaan lopen

Wij hebben Aaron ook altijd in ene loopstoeltje gehad tot een week voor zijn verjaardag.
Ik merkte toen dat hij er niet meer inzat maar instond en dacht toen: jij hebt dat ding niet meer nodig om te staan want je doet het uit jezelf.
Moet wel zeggen dat hij met 11 maanden overal langsaf liep en ook zelf op kon staan.
Aan 2 handen liep hij met 11 maanden , aan 1 hand met 12 maanden en met 13 maanden alleen.
Wij oefenden wel savonds voor het naar bed gaan met onze voeten tegen elkaar aan en hij ertusen in.
Gaf hem een veilig gevoel en veel plezier!

Gr, Danielle
en…ja…afwachten…alles komt vanzelf!

Lilypie Tweede Ticker

mm als rico nou even zijn best doet heeft morgan ook een maatje op ooghoogte in de disco

Groetjes,

Michèle

@rainbow
Dylano heeft aan een pink genoeg om te lopen maar dat laatste stukje he haha, wel mooi om te zien dat ook dreumessen onzeker kunnen zijn, terwijl ze eigenlijk geen gevaar kennen

Liefs Michelle

Lilypie - Personal pictureLilypie Kids Birthday tickers

Lilypie - Personal pictureLilypie Second Birthday tickers

quote:
Tja mama van erik ... ik schud je de hand. En dan te bedenken dat deze moeders zich zorgen maken ... eerst zijn onze jongens aan de beurt!!

Zo is het maar net! Waar maken ze zich druk om…

Groetjes,
M

Lilypie Tweede Ticker

Ik sluit me bij de rest aan dat je je echt niet druk hoeft te maken. Wij hebben hier nooit geoefent met Tim, maar hij was gewoon heel snel met al dit soort dingen. Tim liep toen hij net 13 maanden was los en dat was volgens het CB snel.

Tim is bijvoorbeeld met praten niet snel. Ondanks dat wij vanaf zijn geboortje al tegen hem praten zegt hij nog maar 4 woordjes en verder is het heel veel brabbelen. Erik van Mriek zegt daarintegen weer heel veel woordjes. Dus ja de een is met lopen snel, de ander met woordjes en weer een ander is met beide niet snel.

Komt vanzelf wel, als ze 2 jaar zijn kunnen ze allemaal hetzelfde.

Lilypie Tweede Ticker