Niet lekker in mn vel update UITSLAG

Buiten het gedoe met Rico om voel ik me nu ook al een paar dagen lichamelijk totaal niet goed.
ik ben duizelig, moe, ben misselijk en heb een zeurend gevoel in mijn buik, ook heb ik wat last van mijn maag maar geen diarree en ik hoef ook niet over te geven.
ik heb het constant heet en voel me niet “alert” als jullie me snappen.
ik zat toen straks b.v. bij de tandarts en toen ik op wilde staan en wilde gaan viel ik gewoon bijna flauw, hij pakte mijn arm en trok me terug op de stoel zodat ik wat bij kon komen, hij zette een raam open en de assistente merkte al op dat ik zo wit zat.
ze zei al: ben je niet zwanger? dat was serieus al de 3e die het deze week zei. Wildrie vroeg het ook al
en iemand anders zei ook al: je ziet er beroerd uit.
tja zo voel ik me ook. ik dacht net eens ik zal mijn temperatuur is opmeten, die was 38,9 en ik moet zeggen… ik voel me ook wel wat koortsig.
verder helemaal niet het typische griep gevoel.
ik doe ook gewoon alles wat ik moet doen maar hoe later het wordt op de dag hoe beroerder ik me voel. nu b.v. zit rico een disney film te kijken, is papa aan het koken en zit ik mijn beklag op ikkeben te doen want ik ben even nergens anders toe in staat.
daardoor voel ik me in mijn hoofd ook gewoon niet fijn, door het gedoe met rico’s gezondheid en nog wat andere dingetjes, al bij al maakt dat ik wel kan janken.

Gewijzigd door - MamavanRico op 27 Aug 2010 12:55:39

Nou ik moet zeggen, toen je eerder dit weekend schreef dat je misselijk was en een rommelige maag had, lag ook voor op het puntje van mijn tong om te vragen of je zwanger kon zijn.

Waarom zou je niet voor de zekerheid een test doen dan?

Groetekes, Sje

omdat ik nu nog anderhalve week pil moet slikken… anderhalve week geleden was ik nog ongesteld… kan dit niet gewoon van spanning komen?
het zijn een soort van opvliegers lijkt wel:S toen ik van rico zwanger was voelde ik me geloof ik niet zo.
wel dat ik misselijk was, maar dat was een hevigere vorm dan nu
nu komt het en gaat het zeg maar… en nu ik dit zit te typen krijg ik weer zo’n opvlieger…een gloeiend heet voorhoofd, haren die in de fik lijken te staan. bah! helemaal gedesorienteerd zo voelt het een beetje. best scary

Schat, je kunt dwars door de pil heen zwanger worden, dus waarom zou jou dat niet kunnen overkomen?
Je kunt maar beter wel een test doen, want pil door slikken terwijl je zwanger bent is ook niet de meest ideale situatie. Alles wat je niet slikt tijdens een zwangerschap is mooi meegenomen.

En elke zwangerschap kan anders voelen, dus vergelijken met de zwangerschap van Rico geldt niet als zwangerschapstest.

Groetekes, Sje

jij lacht inwendig is het niet?
maar dan nog ik ben ongesteld geweest anderhalve week geleden, dat lijkt me dan nog wel stug niet?

Nee hoor, als je zwanger bent terwijl je de pil slikt, krijg je toch een bloeding in de stopweek.

En ja, ik lach me suf want ik wil best weer digitante worden!

Laat anders ook even je bloeddruk opmeten, urine checken bij de huisarts voor de zekerheid. En evt. bloedonderzoek aanvragen.

Groetekes, Sje

ja ik heb besloten het morgen nog aan te zien anders ga ik woensdag wel even langs de dokter.
heb 2 paracetamollen geslikt nu voel ik me wel weer redelijk alleen nog wel doodmoe.
maarja dat was niks nieuws he
jaja lach jij maar, het komt namelijk niet echt uit nu… alhoewel als het wel zo is hij/zij natuurlijk van harte welkom is hoor alleen de timing is niet zo…denderent…

Ik heb PRECIES hetzelfde gehad.
Inclusief het duizelige, me niet 100% erbij voelen, niet alert, zoals jij het noemde. Ik omschreef het alsof ik stil sta en alles om me heen gaat gewoon door. Heel eng gevoel.
Heel vaak duizelig, als ik al mijn hoofd naar beneden deed en weer omhoog draaide alles.
Dit heeft een paar weken geduurd, nu is het weg.
Zwanger ben ik niet (ben nu ongesteld en heb spiraaltje) (oja, en je moet er ook sex voor hebben gehad)
Bij mij was het gewoon heel simpel STRESS. Nam zoveel hooi op mijn vork, Nu nog is het veel, maar ik heb alles opgeschreven, in een tabel, wat ik allemaal nog stap voor stap moet doen.

Van de kinderopvang regelen voor als mijn gastouder op vakantie is, tot de boeken van school. Van het omzetten van de belastingen, tot het aanvragen van de gemeentelijke bijdragen. Ook nog 4 rekeningen tussendoor gekregen, 300 kopiën ingeleverd voor vrijstelling, eindelijk achter de rug. Nu nog de bank, studentenrek. aanvragen.
Nou, dit is nog niet alles, maar je begrijpt mijn stress…
Nu mijn lijstje steeds leger/doorgestreepter wordt, voel ik me ook wat beter.

En jij hebt ook heel wat meegemaakt, met Rico en zijn operatie. Etc.
Dus zeg niet dat je NIET zwanger bent, maar kan héél goed stress zijn.

Lilypie First Birthday tickers

het wordt spannend dus
zwanger of stress…
zullen we een poll houden?
Is Inge zwanger?? -----------
Heeft Inge stress?? -------
Heeft Inge een virus te pakken?? ------

stem nu!

owja het kan prima stress zijn ik had het dan wel niet zo hevig als bij jouw, maar ik was constant moe, vooral tegen de avond had ik het gevoel alsof ik schopjes in mijn buik voelde, als ik opstond kreeg ik het meteen zwart voor mijn ogen een paar keer per dag, en tegen de eind van de dag was ik dan ook wat prikkelbaarder doorde moeheid tegenover dim als hij moeilijk deed met eten, savonds viel ik zo in slaap en smorgens kon ik mijn bed niet meer uit komen…

Advies van de huisarts was dat ik wat meer moest ontspannen dus zit nu wat minder achter de pc hoewel nog wel redelijk veel, heb een boek gevonden die ik aan het lezen ben, heb weer een breiwerkje opgepakt omdat ik zo graag nog iets voor dim wou maken en het maar uitstelde en uitstelde, gezorgd dat er wat hapjes in de diepvries klaarstaan en dat de afwas op een vast punt gedaan wordtopde dag voor de rest gewoon rust en nog even niet aan andere dingen denken en het gaat een stuk beter,…

Je hebt het zo druk gehad met Rico de laatste periode dat je lichaam waarschijnlijk gewoon op is,… Ik heb dan niet het hele verhaal gevolgd maar afenoe heb ik wel wat gelezen… In dat geval zal ik gewoon proberen een moment elke dag in te plannen die helemaal voor jouw is, even met de benen omhoog en lekker een boek lezen bijvoorbeeld of in bad en dat je man het even overneemt.

Maar natuurlijk kan het nooit kwaad om naar de huisarts te gaan slaap je wel goed?

Ik zeg stress Lieverd, laat je even goed onderzoeken en doe een zwangerschapstest. En daarna rustig aan proberen te doen. Dikke knuffel!

Groetjes,
M

Lilypie Derde Ticker

Ik ga ook voor stress. Als ik de symptomen zo hoor, denk ik aan hyperventilatie. En dan niet de vorm waarbij je een aanval krijgt, maar de constante, waarbij je continu onbewust te veel ademt. Die had ik ook. Is heel goed mogelijk nadat je lange tijd onder spanning hebt gestaan. Wat krijg je dan? Nou, je duizelig voelen, er niet ‘bij’ zijn, warmte-aanvallen, algeheel gevoel van je niet lekker voelen, maagklachten, hartkloppingen, gevoel van flauw vallen hebben, alles wazig zien, dingen van veraf horen en het gevoel dat je moet ‘bij ademen’. Het lijkt alsof je te weinig lucht krijgt, waardoor je zeg maar even moet ‘bij happen’. Dat zijn nog maar een paar klachten, hyperventilatie kan heel veel vervelende klachten geven. Ik denk dat je hier last van hebt meis, dacht ik meteen aan toen je je klachten omschreef. Ik heb het zelf jaren gehad en ben er nu zo goed als vanaf. Misschien kun je Rijco eens - als je niet oplet - laten tellen hoe vaak hij je ziet ademen? Ik denk dat het best veel is. Je kunt zelf ook checken of je chronische hyper hebt door eerst diep uit te ademen (ffffff-geluid maken), dan diep in te ademen (hhhhhhh-geluid maken), zo lang mogelijk je adem in te houden (niet slikken tussendoor) en als je het gevoel hebt van: ik hou het niet (niet forceren!) in een ffft uitademen. Mensen die te veel ademen kunnen dat niet heel erg lang. Opmeten met een horloge met secondewijzer. Ik ben benieuwd. Het KAN natuurlijk dat je zwanger bent, maar zelf denk ik van niet. Ook niet gezien de cyclus waar je nu in zit, omdat je pas ongesteld bent geweest…Wel rot dat je je zo voelt. Laat je weten wat je denkt van mijn ‘dokters-diagnose’, of het dat zou kunnen zijn?

Groetjes Rainbow, trotse mama

Yep sluit me aan bij de rest, denk stress.
De lichaam heeft heel wat te verduren gehad met rico, al kun je altijd voor de
zekerheid een testje doen.
En niet zwanger inge… ZEN, OHMMMMMMM…

Gr Patries

En als je dan toch bloed laat prikken, laat dan de schildklier even meeprikken (vooral door de opvliegers…)… Sterkte!!

quote:
het wordt spannend dus zwanger of stress.. zullen we een poll houden? Is Inge zwanger?? ----------- Heeft Inge stress?? ------- Heeft Inge een virus te pakken?? ------

stem nu!

Ik stem op stress. Nee hoor even zonder gekheid ik vind het heel vervelend dat je je zo rot voelt. Mijn eerste gedachte is stress. Dat is ook niet zo gek meis na alles wat je de afgelopen tijd en nu nog steeds meemaakt met Rico. Dat gaat geen een moeder in de kouwe kleren zitten. Lieverd, laat je echt even goed onderzoeken en hoe moeilijk het ook is, probeer even een stapje terug te doen. Rijco is ook thuis, dus laat hem wat vaker bij Rico zijn en ga zelf even leuke dingen doen. Dit hoeft niet de hele dag, al ga je maar een half dagje lekker winkelen ofzo. Laatst ben je naar Ikea geweest en daar heb je een superleuke dag gehad. Doe dit gewoon vaker. Je denkt heel weing aan jezelf, dus probeer dat echt vaker te doen.

Dikke knuffel,
Sandra

Lilypie Derde Ticker

Lilypie In verwachting Ticker

dankjewel voor de reacties.

het kan goed ook wel stress zijn ja…
ik slaap opzich wel goed alleen ik wordt s’ochtends met nekpijn wakker
ik twijfel ook of daar alles wel 100% normaal zit. Het ligt niet aan mijn hoofdkussen want die is speciaal voor je nek en schouders. omdat ik er altijd last van had.
het bed ligt ook verder ontzettend lekker dus dat kan m ook niet zijn ik weet niet wat het is.

@Rainbow: ik heb dat gedaan, en rijco had eens opgelet terwijl ik niet keek maar hij zei juist dat ik soms vergeet adem te halen?!
gisterenavond in bed kon ik niet slapen en ik had ook moeite met mijn ademhaling (heb ik idd wel vaker…)
ik kon niet normaal rustig doorademen ik vergat net als wat rijco zei idd soms adem te halen.
dat merkte ik doordat ik ineens lucht te kort kwam en naar adem ging happen zovan: ohja ademen…
ik heb dit al wel vaker opgemerkt maar nooit zo bij stil gestaan… heb je over het vergeten te ademen ook bepaalde theorieen?

@Sandra: ja ik weet het… het heeft idd bepaalde redenen dat ik wat minder aan mezelf denk. het heeft ook wel met het financieele gedeelte te maken maar dat wordt nu steeds beter zoals je weet
ook heeft het wel nog een andere reden maar die zet ik liever niet op het forum.
maargoed… ik voel me nu opzich wel redelijk, het begint meestal s’middags.

Ik zal eens kijken of ik een afspraak maak woensdag voor wat testjes
gewoon om het 1 en ander uit te sluiten…alweer

Tja… het zou niet gek zijn als je te veel hooi op je vork hebt genomen de laatste tijd. Die klachten lijken ook op de symptomen van zwangerschap, omdat je dan ook supermoe bent en veel van je energie op gaat aan dingen waar je eigen lichaam geen baat bij heeft.

Ik zou ook zeggen: Om het uit te sluiten een testje doen en zorg dat je ontspant!

Dat is makkelijk praten natuurlijk, maar er is wel een aantal dingen die je kunt doen. Ik zat een aantal dagen geleden even heel dicht tegen een instortmoment aan. Mn zwangerschap, even heel veel relatiestress, verschrikkelijk moe en Nora die de peuterpuber uithing al een week of wat.

Maar wat je kunt doen: Plan een (deel van de) avond in om uitgebreid te douchen of in bad te gaan en daarna jezelf lekker insmeren met een lotion, je haar een maskertje en ookal doe je er 2 uur over, dat ben je dus waard. daarna duik je lekker je bed in met een fijn boek, of een spelletje, puzzel ofzo, of je gaat gewoon heel vroeg slapen.

Doe even een week of wat alleen het noodzakelijke in huis (misschien kan Rijco invallen voor de rest?) en ga slapen als Rico slaapt. Of gewoon even liggen en niks doen.

En dan als laatste: Zeker ook als ik Rainbow haar gedachten lees: Volg eens een lesje yoga. Daar wordt heel erg op de ademhaling gelet en het is echt gericht op ontspanning, terwijl je lichaam traint en streched. Het vaak niet zo duur en kan je er net even doorheen slepen. Ik heb vaak van te voren niet zoveel zin om te gaan, en achteraf voel me ik zoveel beter en energieker als ik toch ben geweest! Misschien dat een andere sport beter bij je past, dat kan ook. Maar neem af en toe, al is het maar 1 x per week die tijd voor jezelf. Van sporten krijg je energie en je bent er even helemaal uit. Onderschat niet hoe zwaar het is om continue zorg te dragen voor die kleine en het huis. Soms krijg je weer meer energie van andere indrukken en iets nieuws, Hoeft niks spectaculairs te zijn, maar even iets voor JEZELF! (ik zeg het nog maar eens)

Ik hoop echt dat je snel opknapt en je jezelf niet voorbij rent.

Sterkte meis!

liefs

Lilypie In verwachting Ticker

Alles is al gezegd dus ik geef je gewoon even een dikke knuffel

Liefs Michelle

@Inge, YEP. Het is niet zo dat je vergeet te ademen…Doordat je in bed ligt, gaat je ademhaling eigenlijk vanzelf. Maar door stress krijg je dat 'ie of heel snel gaat, óf juist onregelmatig (waardoor het dus net lijkt alsof je niet ademt). Gevolg bij allebei: luchthonger zoals dat zo mooi heet. Dan heb je dus het gevoel dat je niet kunt doorademen en dat je te weinig lucht krijgt. Daardoor ga je lucht binnenhappen…Typisch geval van hyperventilatie, ik weet het 95% zeker. Daar kun je goed van af komen hoor, maar dan is het noodzaak om te ontspannen. Bv wat Liske zegt, door yoga. Hyperventilatie komt doordat je lichaam voortdurend, voor langere tijd, onder druk staat en dat is bij jou het geval. Is ook logisch dat je lichaam op een bepaald moment zelf STOP zegt. Door je klachten móet je nu wel nadenken over rust pakken…eigenlijk is je lichaam soms slimmer dan je hersenen! Er zijn hééééél veel mensen met hyperventilatie, niks om je voor te schamen. Er zijn heel veel verschillende manieren voor om er af te komen en RUST is er eentje van! Zo, dokter Rainbow heeft gesproken!

Groetjes Rainbow, trotse mama

@Michelle: thnx

@Rainbow: oke… moet ik hiervoor naar de dokter??
enne ik schaam me niet, ik schaam me eigenlijk nergens voor