Niet kruipen, wel huilen

Pfff, ik moet even mijn ei kwijt. Onze dochter is nu bijna 9 maanden oud en kruipt nog niet. Dat vind ik niet zo’n probleem, maar wel dat ze al weken(bijna maanden) erg sjacherijnig is omdat ze als ze probeert ergens naar toe te komen alleen maar achteruit tijgert. Ze kan nu ook zelf gaan zitten, maar ook zo komt ze er niet. Ze schuift alleen maar een beetje achteruit. Ik zou het dus zelfs best vinden als ze helemaal niet ging kruipen, maar een billenschuiver zou worden. Ik probeer het heel erg te stimuleren door speeltjes op een afstandje van haar te zetten, er zelf achter te gaan zitten, tegen haar voetjes te duwen enz. Je kent de tips wel. Ik voel me nu echt een ontaarde moeder, want ik ben nu zover dat ik haar maar laat huilen. Ze moet het toch ooit leren! Ook 's nachts is het een ramp, want ze gaat steeds op haar knieën zitten en schuift dan naar de achterkant van het bed, maar zit dan natuurlijk klem en begint te gillen. Ik ben er vannacht tussen de 10 en 15 keer uit geweest om haar om te draaien. Gisteren hadden we een hele drukke dag, dus dan geef ik mezelf weer de schuld dat ze niet lekker slaapt en ga ik er toch maar weer uit. Maar zo leert ze het natuurlijk nooit om zelf weer te gaan liggen. Ik zit nu dus met een brullend kind naast me, die me telkens verwijtend aankijkt waar om ik haar niet help. Verder is het een heerlijk meisje dat alles best vindt en altijd naar iedereen lacht en zwaait. Ze kletst je de oren van het hoofd (in haar taaltje) en kan heel goed alleen spelen (als het dus maar allemaal om haar heen ligt). Ik weet het gewoon niet meer…

Gewijzigd door - Hanneke74 op 25 Aug 2008 15:24:54

ach gossie arme moppie,ze wil wat maar het gaat niet,heel frustreerend

en zelf voel je je ook machteloos en je wilt dan zo graag dat ze het dan door krijgt he

het enige wat ik deed bij mijn zoon was een keer zijn fles met melk voor hem houden en toen kruipte hij naar voren,die deed het ook naar achter namelijk

en vooal als ze honger hebben hiept ik zijn fles voor hem kon hij net niet pakken en toen ineens deed hij het

sterkte

Groetjes Bianca, mamma van Kevin*
Dylan & Kaitlyn

Hoi,

Ik zit hier met hetzelfde… Ze gaat wel achteruit, maar komt niet vooruit. Wordt enorm sjacherijnig. Mijn zoontje probeert het voor te doen, maar ze is net een vis op het droge: zwaait met haar armen komt niet vooruit. Ik heb hetzelfde met mijn zoontje meegemaakt, en ineens lukte het, maar toen was het huis te klein hij vloog alle kanten op…

Succes,

Groetjes,

jantje

Ja het is best een moeilijke tijd dit vind ik. Mijn zoontje is 8 1/2 maand en het enige wat hij wil is staan. hij trekt zichzelf op in de box, aan de stoel, aan een been ( alles wat binnen bereik is.) Kruipen gaat wel heel goed, maar ook heel snel en je moet hem dus geen seconde uit het oog verliezen…
In bed wil hij, ook al is hij moe, toch ook weer gaan staan, waardoor ik soms ook nog een aantal keer terug moet voor hij eindelijk lekker gaat slapen. Als hij eenmaal slaapt heb ik nog niet meegemaakt dat hij weer gaat staan, maar wel dat hij op zijn buik draait en dat is dus ook leuk: hij draait niet terug…Dan raakt ie op een gegeven moment in paniek en begint te brullen.,. Hebben jullie hier ook ervaring mee?
Daarnet ben ik even blijven staan toen hij ging slapen en als hij om neigde te draaien, hield ik hem even tegen. Binnen 1 minuut sliep ie.
Ook krijgt ie ineens 3 tanden tegelijk, dus het is effe een moeilijk weekje…Alle leeftijden hebben zo hun charmes…haha!

Hoihoi,

Job is ook 6 maand en wil ookkruipen maar kan het ook niet.
Ookhier enroem driftbuien en huilen.
Ook net eenvis op het droge.

Voor in bed heb ik al een paar maand de safe t sleep.
Job heeft altijd in een zijligkussen gelegen waardoor ie niet zoveel kon en ligt du snu in de safe t sleep waardoor ie ook niet wegkan en mooi op zn plek blijft liggen.

Liefs Maaike

@bianca: ik heb het met de fles geprobeerd, maar dat geeft nog meer frustratie. Morgen weer eens doen…

@ Christa: Renkse draait dus ook in haar slaap en kan dan niet meer terug. Nou ja, ‘kan niet terug’, ze kan prima draaien, maar 's nachts dus niet. Ik probeer haar niet zelf te draaien, maar haar een beetje om te duwen zodat ze voelt dat het best kan. Ik draai haar wel eens om als ik ga slapen (dan ligt ze meestal op haar buik te slapen, mevrouwtje eigenwijs…), maar soms dan draait ze waar ik bij sta alweer terug! Het tandenprobeleem ken ik ook; vier kreeg ze er in één keer. En nu komt er een vijfde aan binnen een maand, maar daar heeft ze niet zo’n last van. Het is trouwens net een vampier, want haar bovenste twee voortanden heeft ze nog niet en de rest van die 8 voorste wel! Wel fijn met de borstvoeding, al komt nummer 7 er dus aan… Staan kan ze ook en wil ze ook heel graag. Ze kan zich alleen nog niet zelf op trekken, al probeert ze het wel.

@ janniek: Ja, misschien moet ik ook maar genieten van de rust en haar speelgoed gewoon bij haar zetten. Zij blij, ik blij.

@mammajob: safe t sleep, mmm, ga ik eens op internet opzoeken…

Fijn dat jullie reageren en fijn (niet voor jullie, maar wel voor mij) dat jullie de zelfde problemen hebben…

mamajob sorry hoor maar je raad het niet iemand aan een kind hoort te draaien in bed

Hehe ik had het kunnen weten.
Hanneke, een safe t sleep is op eigen risico ik mag het van Sje aan niemand aanraden omdat een kind hoort te draaien in bed.
Op de site van veilig slapen kun je lezen wat er over dit producht gezegd wordt.
Wij hebben hem wel want Job is behoorlijk onrustig en slaapt anders niet, kan niet op zn rug slapen dus wij hebben hem op zijn zij in de safe t sleep met een handdoek in de rug.
Ik zie er absoluut geen gevaar, maar anderen wel.
Zo goed sje?

Liefs Maaike

Hoi,

Waarom wil je niet dat ze gaat kruipen. Kindjes die niet kruipen hebben later vaker problemen met de grove en vooral fijne moteriek. ik snap dat het mischien lastig is omdat ze dan vlugger zijn en overal kunnen en zullen zitten.

groetjes

lon106

Hoi, natuurlijk wil ik graag dat ze gaat kruipen, maar momenteel vind ik het belangrijker dat ze zichzelf ergens naar toe verplaatst. Ze is zo gefrustreerd dat ze nergens bij kan dat ik al blij ben als ze een manier vindt om er te komen (en dan natuurlijk het liefst kruipend)

Ik weet deze periode nog goed. De ontwikkeling kan maar niet snel genoeg gaan. Maar ineens kruipen ze en hebben die kleintjes het door. Nog even volhouden.
En gaat je dochter de hele kamer door. Kruipend

onze dochter heeft nooit gekropen!
Ook lastig geweest ze wilde van alles maar kon niet van de plaats!
Heel frustrerend voor zo’n kleintje!
Volgens cb was dit helemaal geen probleem dat ze niet ging kruipen.
Op buik liggen had ze al een hekel aan!
Op een gegeven moment ging ze kontje schuiven en vrij snel daarna lopen!

LON1306: en ze heeft geen problemen met motoriek hoor! Is zelf heel goed in fijne en grove motoriek! Dit wordt wel snel gezegd vindt ik!!!
Maar heeft er niks mee te maken.

En Mamajob: Je bedoede je berichtje aan lieke33 denk ik?
Want nu noem je Sje!

groetjes GYtha

Hoi,

Sorry had begrepen dat je liever niet had dat ze kroop.

En bij “let wel” veel kinderen ontstaan er problemen dit wil niet zeggen dat alle kinderen daar problemen mee krijgen.

groetjes

lon106

Heyhey,

Ik bedoelde idd lieke 33, niet goed gekeken.

Liefs Maaike

hoi,

kevin heeft ook niet gekropen en hij tijgerde en heeft ok geen problemen met de motoriek

dat bedoel ik er nou mee lieke!
Er wordt weer vlug iets gezegd maar ik heb nog nooit gehoord van een achterstand in motoriek door het niet kruipen!

groetjes GYtha

een kind kan aleen een achterstand in de motoriek hebben als ze een gesstelijk achterstand hebben dat heeft danny de oudste wel gehad

ja dat is ook lieke.
Maar hierboven werd gezegd dat ze dat door het niet kruipen krijgen.
Nou dat maak je mij niet wijs!

groetjes GYtha

Hoera!!! Renske kruipt sinds maandag! En het gaat nu razendsnel! En ik heb haar ondanks alles toch in een safe t sleep vastgelegd 's nachts. Twee dagen protest en nu slaapt ze als een roos… Iedereen (ook zij en dat vind ik het belangrijkste) komt weer een beetje bij. Ik laat haar nog even zo slapen en als het goed blijft gaan ga ik over een week of twee proberen of ze weer zonder kan. Ze kan overigens prima op haar zij draaien in dat ding en alleen niet op haar buik. Hij zit over haar buik en onder haar armen, volgens mij wel veilig. Ik kan me voorstellen dat er mensen op tegen zijn, want natuurlijk is het niet, maar aan de andere kant wordt inbakeren wel geaccepteerd end at is ook niet natuurlijk (maar wel heel rustgevend…)

hanneke nogmaals die safe t sleep is niet veilig heeft het cb hier gezegd