Pfff, ik moet even mijn ei kwijt. Onze dochter is nu bijna 9 maanden oud en kruipt nog niet. Dat vind ik niet zo’n probleem, maar wel dat ze al weken(bijna maanden) erg sjacherijnig is omdat ze als ze probeert ergens naar toe te komen alleen maar achteruit tijgert. Ze kan nu ook zelf gaan zitten, maar ook zo komt ze er niet. Ze schuift alleen maar een beetje achteruit. Ik zou het dus zelfs best vinden als ze helemaal niet ging kruipen, maar een billenschuiver zou worden. Ik probeer het heel erg te stimuleren door speeltjes op een afstandje van haar te zetten, er zelf achter te gaan zitten, tegen haar voetjes te duwen enz. Je kent de tips wel. Ik voel me nu echt een ontaarde moeder, want ik ben nu zover dat ik haar maar laat huilen. Ze moet het toch ooit leren! Ook 's nachts is het een ramp, want ze gaat steeds op haar knieën zitten en schuift dan naar de achterkant van het bed, maar zit dan natuurlijk klem en begint te gillen. Ik ben er vannacht tussen de 10 en 15 keer uit geweest om haar om te draaien. Gisteren hadden we een hele drukke dag, dus dan geef ik mezelf weer de schuld dat ze niet lekker slaapt en ga ik er toch maar weer uit. Maar zo leert ze het natuurlijk nooit om zelf weer te gaan liggen. Ik zit nu dus met een brullend kind naast me, die me telkens verwijtend aankijkt waar om ik haar niet help. Verder is het een heerlijk meisje dat alles best vindt en altijd naar iedereen lacht en zwaait. Ze kletst je de oren van het hoofd (in haar taaltje) en kan heel goed alleen spelen (als het dus maar allemaal om haar heen ligt). Ik weet het gewoon niet meer…
Gewijzigd door - Hanneke74 op 25 Aug 2008 15:24:54