Niet in slaap krijgen

water geven lukt hij hij spuugt het echt uit. heb hem nu 3x in zijn kamer uit bed gehaald ook al laten zitten in bed maar hij is daarna 5 min stil en begint wer van voren af aan

En als je naast hem gaat zitten als hij in bed ligt en een hand op zijn voorhoofdje of borst legt? Dan weet hij dat je in de buurt bent (8 maanden/verlatingsangst?). Verder niets zeggen of hem aankijken.

Lilypie First Birthday tickers

ok even meedenken wat heb je als laatst gegeven? ik bedoel hoeveel heb je in zijn fles gedaan en wat heeft hij de hele dag gegeten? mis. komt hij nog voeding te kort weet niet? ik weet wel van Meric hij moet altijd een hele fles opdrinken wil hij verder slapen die neemt geen genoegen met 60cc bijv. mis. is dat hem waardoor hij niet door kan slapen? of gewenning en moet je helaas toch nog even doorbijten. niet zo snel opgeven hoor meid. die kleintjes kunnen het je lastig maken hoor! weet er alles van…maar even probeer rustig te blijven want dat maakt je kleine weer erg onrustig. laat je vriend het even overnemen anders…mis. word hij dan wel rustig…dat werkt hier ook wel eens. maar blijf echt rustig hoor. hij voelt dat aan!

ik heb van onze begeleidster geleerd om idd naast hem te gaan zitten met hand op het buikje en dan werd hij meestal wel na 10 minuten rustig. Als hij echt over zijn toeren bleef dan haalde ik hem eruit en ging op zijn kamer met hem tegen me aan stil zitten en alleen maar af en toe ssst zeggen. Als hij dan rustig was legde ik hem terug. Ik mocht niet wiegen of zingen want dan voeg je meer prikkels toe. Als hij geen water wil, misschien wel water met een beetje melkpoeder.

Sterkte!!!

22-12-2009 colin geboren

ik heb om 11 uur weer wat water geprobeert en er ging 30 cc in denk dat hij nu wel begreep dat het dit was of niets. hij is gelukkig daarn eindelijk gaan slapen tot kwart over 6. vanavond gaan we het gewoon weer proberen en dan zien we wel weer. ga dit echt nog wel even volhouden hoor want wil hem gewoon om half 8 op bed hebben.

gister ging ht even niet en dat is jammer maar dat betekent niet dat ik het gelijk opgeef :d
vanavond nieuwe kansen en misschien lukt het nu weer wel we zullen zien

Jammer dat het weer even mis is gegaan.
MAAR: vergeet niet naar alle positieve dingen van Damian te blijven kijken hè!
Er zijn ook zoveel dingen die wél goed gaan, toch?
Tis vast maar tijdelijk; hij moet wennen aan een heel nieuw ritme: ineens moet hij om 19.30u naar bed, dat is best even omschakelen voor zo’n mannetje.

Succes en houd moed!

Groetjes!

We leven met je mee hoor. 1e dag was heel goed 2e dag niet maar vandaag gaan we er vanuit dat we weer een goede krijgen. Sterkte he vanavond.

ik ga der zelf ook wel vanuit hoor.gister zat ik ook niet lekker in mijn vel zijn een hoop dingen aan veranderen op mijn werk waar ik ook even mee zat al heeft het geen invloed voor mij. denk dat hij dat ook wel gevoeld heeft. vandaag zijn we lekker in zijn wakkere tijden met opa en oma op stap geweest en heb alweer heel de dag genoten van mijn ventje. hij ligt nu heerlijk te slapen was echt super moe en straks zien we wel zal vast wel goed komen

net heerlijk in bed geweest daarna een fles van 180 +6 +2 schepjes pap gehad die niet helemaal op gegaan is dus neem aan dat het genoeg was. hij ligt nu op bed en ik hoor hem niet (ook niet kletsen of spelen) nu maar duimen hihi

Succes vanavond, kga voor jullie duimen!
Groetjes Nancy

toch weer niet hoor. heeft net weer half uur liggen huilen geprobeert water te geven maar het is hem weer niet. heb hem net weer terug gelegt(heb in zijn akmer gezeten) en hij scheeuwt nu de longen uit zijn lijf maar zit wel te gapen en in zijn ogen te wrijven.
wat kunnen ze het zichzelf toch lastig maken he

nou hij slaapt

heb een half uur in zijn kamer gezet (hij huilde weer 3 kwartier aan 1 stuk al was het meer krijzen maja) heb heerlijk en super gezellig naar een muur zitten staren en zelf zo zacht mogelijk geprobeert om te ademen. hij bleef echt in zijn bed al heeft hij al het mogelijke geprobeert om eruit te komen maar het is gelukt.
het is toch alweer een half uur eerder dan gister dus als we elke dag een half uur pakken zijn we er over anderehalve week doorheen hihi

Goed gedaan hoor en vol houden hoor meid. Een half uur eerder is al weer heel veel gewonnen. Het komt echt goed.

En hoe gaat het vanavond? Ben benieuwd!

helemaal niet hij is vannacht 5x wakker geweest en vandaag ook redelijk van slag geweest. we hebben besloten om toch nog even te wachten tot na de vakantie. in de vakantie gaan we proberen steeds iets meer naar voren te schuiven maar hij red het echt nog niet om het in 1x te doen. hij ligt nu wel heerlijk te slapen en zonder problemen alleen heeft hij zijn fles nog niet gehad. ik kijk wel of hij wakker wordt en zo ja dan krijgt hij zijn fles zo nee dan niet en zien we vannacht wel weer. hij heeft rond half 8 een toetje gehad(we waren met zijn tante op stap) en is om 8 uur naar bed gegaan en slaapt dus sindsdien. misschien dat hij gewoon niet meer de fles wilt als laatste voeding en dan zijn we dus al een stap verder dan we dachten en red hij het met een toetje al en is de fles misschien wel te zwaar dat hij niet (lekker) slaapt daarna

Kan natuurlijk ook zijn dat de 8 maandensprong zijn intrede heeft gedaan. Vanaf die tijd slaapt mijn dochter ook slechter alhoewel het vandaag gelukkig weer goed is gegaan.
Succes en misschien niet eens zo;n slecht idee om tot na de vakantie te wachten, krijgen jullie misschien ook wat meer rust en Damian ook!