Niet in slaap krijgen

Fijn dat je kleintje slaapt zeg. persoonlijk zou ik er ook voor gaan om hem rond 19.00 de fles twe geven en hem dan op bed te doen. Evt zou je er dan voor kunnen kiezen om zelf ook om 17.00 uur met hem samen te eten zodat je dan voldoende tijd hebt voor het badje ed. En dan na de fles van 19.00 op bed. Als hij huilt dan na 20 min even troosten en dan weer weggaan. huilt hij nog dan na 20 min weer kijken. Waarschijnlijk is hij er met een week aan gewend. Dan heb je zelf ook nog wat aan je avond en het is ook wel zo fijn voor je relatie om wat tijd samen te hebben.
Met Rens merkte ik trouwens dat als hij later ging slapen dat hij dan juist vroeger wakker werd dus wie weet slaapt hij dan 's ochtends ook wat langer.
Ik kan me trouwens ook wel herinneren dat ik 8 maanden een hele lastige leeftijd vond omdat Rens toen z’n schema wat slaapjes betreft ook een beetje aan het omgooien was.

groetjes Ramona

Lilypie - Personal pictureLilypie Second Birthday tickers

het is idd fijn dat we weer wat tijd samen hebben want ook door bepaalde andere dingen (topic een genante vraag legt het uit) ging het niet helemaal lekker. helaas nu de eerste vrije avond is mijn vriend aan het werk en helaas nog niet thuis verwacht hem rond 10 uur maar moet er zelf om 5 uit omdat ik morgen moet werken haha. hij eet zoiezo meestal met ons mee behalve op zaterdag dan eet hij bij opa en oms en eten wij nadat we hem opgehaald hebben omdat ik dan tot half 5 werk. soms red ik het wel om hem dan bij opa en oma eten te geven maar we eten op zaterdag toch altijd wat makkelijks. is onze zondig avond haha. hij eet ook al lekker met de pot mee dus is wel hadig als we dan tegelijk eten

Ik hoop dat het zo goed blijft gaan en dat jullie idd zo wat meer tijd voor elkaar hebben.
Wat betreft je ander topic, het zou misschien best angst kunnen zijn. Ik ben na de bevalling glijmiddel gaan gebruiken omdat ik ook snel pijn had. Ik heb ook best een zware bevalling gehad. Gelukkig geen keizersnede maar ben wel 26 uur zoet geweest incl ruim 1,5 uur persen. Ik merkte ook dat ik wat vrijen betreft lang niet meer alles prettig vind wat ik voorheen wel vond. Bij ons heeft het ook even geduurd voordat we weer manieren gevonden hadden waar we ons allebei prettig bij voelden. Ik merkte ook dat het bij mij zeker een jaar duurde voordat ik helemaal ontzwangerd was. En slapeloze nachten werken ook niet mee.
inmiddels heb ik geen pijn meer maar geniet ook niet meer zo van het vrijen als vroeger. Ik vrij nog steeds graag met mijn man hoor, maar het gevoel is lichamelijk niet meer hetzelfde. Een orgasme zit er ook lang niet altijd in.
Maar ja de boel is ook niet meer zo strak als voorheen en bij mij was er ook een spiertje ingescheurd dus dat zal er ook wel mee te maken hebben.
Misschien is het goed om er niet zo de nadruk op te leggen er zijn ook andere manieren om intiem te zijn. Als je je verplicht voelt werkt dat ook niet echt. Probeer er ontspannen mee om te gaan en probeer er ook over te praten met je partner. Als het over een paar maanden nog niet beter gaat kun je misschien een seksuoloog raadpegen? Heb er zelf geen ervaring mee maar wel positieve verhalen over gehoord.
eet trouwens niet of je bv geeft of tot voor kort gegeven hebt want daardoor kun je ook wat droger zijn en daardoor pijn hebben.

groetjes Ramona

ik heb helaas borstvoeding kunnen geven tot 2 en halve week omdat ik niet genoeg voeding meer had had echt langer door willen gaan maar ging niet meer. dus dat kan het niet meer zijn. denk dat het inderdaad ook wel rust is hoor voel me nu al helemaal relexed en het is pas de eerste avond (misschien wel omdat ik echt heel de avond voor mezelf had) ik ga nu lekker mijn mandje opzoeken want de wekker gaat weer vroeg en hoop echt dak wakker wordt van de wekker. slaap lekker allemaal en super bedankt voor de tips alvast en ik houd jullie op de hoogte

Nou wat lijkt dit al goed te gaan. Wat fijn voor jullie. Ik weet ook nog wel de eerste avonden voor ons zelf we wisten ons er eerst haast geen raad mee haha. Zo zat je in het ritme de hele avond bezig te zijn.

nou hier weer even een update. hij heeft de nacht gehaald!!! naar verwachting werdt hij inderdaad om half 6 wakker en heeft de nacht heerlijk geslapen. ben er zo blij mee niet alleen voor ons maar ook omdat ons kleine mannetje eindelijk weer zijn rust heeft gevonden

ok dit had ik dus niet ingepland maar hij is wakker…
hij heeft om half 7 bijna hel zijn fles leeg gedronken en is om 7 uur naar bed gegaan. heeft heerlijk geslapen tot nu…
hij ligt te huilen en spartellen heb nu alles nagekeken hij heeft een schone broek gehad heeft een mega boer gelaten water wil die niet en hij heeft zijn slaapzakje aan maar voelt niet aan of hij het te warm heeft. heb hem dus terug gelegt op bed.

hoop dat hij zo wel weer lekker gaat slapen maar ben bang van niet. hij is zich nu echt heel erg druk aan het maken en is zo te horen goed boos…

dit is gewone een fase toch dat hij eraan moet wennen???

Hoi Mellanie,
Ja dit is een fase en ja je zoontje moet eraan wennen. Ik heb je topic gevolgd omdat ik hetzelfde probleem met mijn dochter heb/had. Sinds afgelopen vrijdag is ze meteen na de fles (19.00u) gaan slapen maar gisteren was het weer bal tot 21.30u (dit was de weken ervoor dus elke dag). Heb haar gisteren ook gecheckt op vieze broek/warm enz. Niks aan de hand en laten krijsen. Dit heeft ze een half uur volgehouden en is toen weer in slaap gevallen. Vandaag weer meteen gaan slapen.
Dus probeer Damian te laten liggen als je dat vol kan houden (ik weet t, het was voor mij ook drama om mn dochter te laten liggen) en dan hopelijk heeft hij door dat mama er niet meer “intrapt”…
Succes, hoop dat hij snel weer in slaap valt!
Groetjes Nancy

Lilypie First Birthday tickers

fijn!! Geniet van jullie avondjes nu en van je mannetje natuurlijk!
oeps, sorry, bericht werd samen met het jouwe gepost. Die fijn slaat natuurlijk op het berichtje dat ie de nacht had gehaald…
ik denk inderdaad dat t wennen voor m is hoor. en het ontzwangeren herken ik helemaal… Het komt helemaal goed hoor, het is even niet makkelijk maar je hebt er ook wat aan straks.
groetjes
Ineke

<a href=“http://lilypie.com”>[img]http://m1.lilypie.com/yNfAp2.png" alt=“Lilypie Eerste Verjaardag Ticker” border=“0” /></a>

Gewijzigd door - ineke1980 op 14 Jul 2010 20:22:32

ik vind het alleen zo raar als hij overdag wakker wordt en zo gaat gillen of zo gilt als ik hem op bed leg dan kan ik er tegen en is er niks aan de hand maar nu…
weet echt even niet waar ik het zoeken moet hoor. zit met tranen in mijn ogen (zal ook wel aan ontzwangeren zijn). papa is net bij hem wezen kijken en hij is nu gewoon stil. op af en toe nog een snikje na.

het is de laatste avonden steeds raak dat als hij gaat huilen en papa gaat kijken dat hij daarna gaat slapen. zal wel geen zin meer in mama hebben dan hahaha.

hou maar in mijn achterhoofd dat iedereen erdoorheen moet en dat hij er snel aan went(ff moed inpraten hoor)

ach meid! deze dagen hebben wij gelukkig al gehad en ik kan je nog meer moed in praten hoor! het gaat echt een keer over! en je zult je niets meer herinneren van die huilbuien enzo geloof me maar…

ik weet dat het je een beetje onzeker maakt en dat je denkt dat het eigenlijk eerder beter ging maar dat is niet zo…elk verandering moet je kleine verwerken soms door weken lang te huilen soms door een paar minuten te huilen…ik weet nog dat Meric de eerste 4 maanden geen huiluurtjes had en opeens toen hij 5 maanden oud werd kreeg ik bij elke slaapje een hoop gehuil te horen. het was niet uit te houden! overdag trok ik het nog wel maar na de laatste voeding nog eens een uur lang krijsen??? nou ik deed mijn oren dicht en keek heel zielig naar mijn man en die zei altijd het komt goed schat echt waar! en ja hoor toen hij precies 6,5 maanden oud werd ging het spontaan over! aan alles komt een einde.

en jeetje wat mag jij blij zijn dat je kind de hele nacht heeft doorgeslapen! en dat al bij de eerste nacht dat hij geen late voeding kreeg erg knap hoor! zo was het hier ook gegaan maar de dagen erop ging het verkeerd maar heb het niet opgegeven net als jij! gewoon doorgaan waar je mee bezig bent want je zit echt op het goede pad. even die tv wat harder zetten ofzo en het komt allemaal goed meid. ow nog een tip van mij! bewaar wat huishouden voor het laatste slaapje ik deed altijd de was na zijn laatste voeding om 18.30 dan gaat de tijd veel sneller als je denkt en valt het huilen eigenlijk best mee

succes en sterkte meid!

ow nog iets! mocht hij een uur later wakker worden, even niet naar hem toe gaan. niet twijfelen aan een poepbroek ofzo want de mijne doet een hele nacht met zijn luier en geloof me maar die poept pas in de ochtend en verder doe niet te warme kleertjes aan zodat jij ook niet hoeft te twijfelen. laat hem gewoon liggen niet naar toe gaan mis. word hij na 10min. vanzelf wel stil. want hij leert nu weer zelfstandig doorslapen zolang jij gelijk naar hem toe gaat duurt het langer voordat dit over gaat geloof me maar…

hij slaapt nu weer. gister had hij 120 cc op dus had nu 150 gemaakt toch voor wat extra en die ging op maar papa heeft hem net nog 60 gegeven en die ging in 1 teug leeg. hij had dus nog honger (had ook weinig groente op) en ligt nu heerlijk te slapen. papa heeft trouwens de fles gegeven toen ik aan het wandelen was met de hond kon het even niet meer aan en ja de hond moet ook uit toch
morgen gewoon weer in 1x proberen en nu lekker ikkebennen en verder niksen. papa is lekker de kozijnen aan het verven moest namelijk ook nog gebeuren en nu kan dat in onze vrije uurtje

Fijn dat hij toch nog snel in slaap is gevallen. En idd morgen wat meer fles aanbieden, liever wat meer dan kan Damian zelf bepalen hoeveel hij wil drinken. Succes morgen en hou ons op de hoogte!
Groetjes Nancy

Oja, tis dat wij geen hond hebben, maar wat zou die anders een conditie gehad hebben zeg! (en ik ook trouwens )

<a href="http://lilypie.com/">[img]http://lb1f.lilypie.com/5VmOp2.png" width=“400” height=“80” border=“0” alt=“Lilypie First Birthday tickers” /></a>

Gewijzigd door - Zwelgje74 op 14 Jul 2010 22:04:19

ik geef elke fles 200cc. waarom bood je 120 aan gisteren dat heb ik net even gemist

dit is trouwens ons schema:

7 uur pap uit bord (200cc friso allergy care +7 en 6 scheppen bambix fijne granen)
8.00 tot 10.00 slapen
11.30 uur fles 200cc (dit was eerder fruithapje maar de mijne wilt dit niet meer)
en dan naar bed en slapen van 11.30 tot 13.00 uur
14.00 uur 1x lange vinger met sap uit beker (dit werkt beter als een tuitbeker)
15.30 uur slapen tot 16.00/16.30 uur
17.00 uur warm eten met papa en mama
18.30 uur fles 200cc en dan naar bed

ik vind persoonlijk pap smorgens veel beter het is anders te zwaar op maag…

gister had ik 210 gemaakt maar dronk hij maar 120. maar het is echt feest hier. hij was 10 min na mijn post alweer wakker en nu nog steeds.

ik zit echt op dit moment met mijn handen in het haar en weet het ook echt even allemaal niet meer.

heb hem al een uur laten huilen maar in slaap vallen doet hij niet weet echt even niet meer wat we moeten doen

Aj aj aj, wat vervelend voor je… ik leef echt met je mee want ik weet echt wat het is.
Wat ik meestal deed als Reza echt niet in slaap kon komen en zoals Damian al een uur echt aan het huilen/krijsen is… eruit halen, uit de situatie tot ze rustig was en dan weer opnieuw op bed met haar vertrouwde bedritueel. Geen prikkels, niet leuk doen maar alleen geruststellen en zo min mogelijk oogcontact (liefste geen) en zo min mogelijk praten. (dit heb ik in drie weken tijd 3 keer gedaan)
Ik weet dat er heel veel moeders zijn die daar anders over denken, maar ik kon het niet over mijn hart verkrijgen om de kleine meid over dr toeren te laten gaan (tot dat ze ging overgeven toe).
Sterkte!

<a href="http://lilypie.com/">[img]http://lb1f.lilypie.com/5VmOp2.png" width=“400” height=“80” border=“0” alt=“Lilypie First Birthday tickers” /></a>

Gewijzigd door - Zwelgje74 op 14 Jul 2010 22:39:47

och meid wat naar voor je ik wou dat ik wat voor je kon doen…stom is dat dan he gisteren ging het goed en nu opeens gaat het weer fout. zulke dagen hebben wij ook gehad en we wisten ons ook echt geen raad mee…en als je nou iets van een slokje water geeft? helpt dat niet? wat ik vaak deed bij een huiluurtje was dan even uit bed halen maar wel licht uit in zijn kamer blijven even heen en weer lopen en wat zingen tot hij rustig werd en dan pas weer in bed leggen…na 3x soms al na 1x hielp dat al. mis. kun je dat nog even proberen? ja wil je alleen maar helpen maar hier heeft dat als enige geholpen toen dat weet ik nog wel…

Jammer dat het nu weer even bal is, maar het hoort erbij. Stug volhouden dus, al is het lastig. Dit is niet iets dat binnen een dag over is. Geef hem de tijd om er aan te wennen, kan wel een week of 3 duren maar daarna pluk je er wel de vruchten van.

groetjes Ramona