Niet in slaap krijgen

we hebben het eindelijk voor elkaar. damian krijgt nu zijn laatste fles tussen half 9 en 9 uur (tot vorige week nog steeds half 11) en hij slaapt nu dan ook tot kwart voor 6 of 6 uur.
maar nu komt het probleem. we krijgen hem alsnog niet in slaap voor half 11. als we hem op bed leggen blijft hij gewoon huilen en soms ook echt krijzen. we laten hem wel liggen maar het wordt pas rond half 11 stil terwijl hij er om uiterlijk half 10 in gaat. wat doen we fout want hij zou toch met gemak 10 tot 12 uur moeten kunnen slapen of niet. zijn voedingsschema over heel de dag ziet er zo uit

6 uur papfles (gewone pap is kokhalzen en weigeren)
slapen tot 9 uur
10 uur fruit
vanaf half 11 slapen tot 12 uur/half 1
13 uur brood met drinken
vanaf 2 uur slapen tot 4 uur(soms 3 uur)
17 uur groente (soms half uurtje later)
half 9 in bad en om 9 uur de fles
half 10 uiterlijk in bed maar uur huilen
de groente krijgen we er niet eerder in want we hebben geprobeer om die naar voren te schuiven zodat hij zijn laatste fles ook eerder krijgt maar hij weigert hem echt

iemand misschien een idee?

Poeh, lastig.
Waarom geven jullie 's ochtends de papfles en niet als laatste fles?
Julian raakt zo vermoeid van het pap drinken dat hij makkelijk in slaap valt!
Idee?

Succes hoor!

hij pakt savonds de papfles niet. als ik die als laatste voeding geef gaat hij net als de pap in de ochtend echt kokhalzen en krijg ik er helemaal niks meer in. het is een raar mannetje hahaha.

ik zit er wel weer aan te denken om het toch weer te proberen (laatste keer was 2 weken geleden) en hopen dan maar dat het lukt

Apart manneke hahaha. Lekker kieskeurig al!
Hoe maak je de papfles, misschien beginnen met iets dunner en langzaam naar een wat stevigere pap(fles)? Hij moet er ook weer aan wennen natuurlijk.
Is hij te zwaar voor zn leeftijd? Zo niet, dan zou je ook 's ochtends en 's avonds papfles kunnen geven. Dat werd mij althans verteld op het CB. Julian is erg lang (zit boven/op het bovengemiddelde) en mag gezien die lengte nog wat meer wegen, een 2e papfles zou bij ons dus mogen. Maar hangt bij jullie weer af van jullie eigen situatie.

hoe lang hij is weet ik niet hebben ze vorige keer niet gemeten maar hij draagt nu 74 en die vat echt mooi. hij woog 3 weken geleden 8795 gram. hij is wel lekker bol maar zit volgens het cb op de middenlijn. de papfles die hij krijgt is pyamapapje dus die kan je dan niet lichter maken. welke ‘gewone’ pap doe jij in de fles dan want de bambix van 8 maanden moet ie echt niet heb nu al 2x een pak weg kunnen gooien.
kan het kwaad om die van 6 maanden door zijn fles te doen of maakt dat niet zoveel uit? de fles wordt daar natuurlijk wel zwaarder van

Ik geef nog steeds de Bambix Rijstebloem vanaf 4 maanden.
Ik begon vorige week bij het CB over evt. wisselen van pap en toen zei de arts, waarom zou je dat doen, het bevalt hem toch goed nu? Niet onnodig wisselen… maar in jouw geval is het misschien wel handig het eens te proberen?
Misschien kun je bellen naar het CB en dit eens overleggen?

Hij slaapt tot 16 uur of soms tot 15 uur. Maar is hij daarna wakker tot dat hij op bed gaat na de fles van 21 uur?

nee dan slaapt hij af en toe nog in de wagen omdat ik met de hond weg ga of boodschappen ga doen en als hij moe is gaat ie gewoon naar bed maar meestal blijft hij inderdaad wakker ja als ik hem in bed leg gaat hij gewoon liggen spelen en slaapt ie echt niet. heb net het cb gebelt en kan inderdaad gewoon de pap van 4 maanden door de fles doen is helemaal geen probleem dus gaan we dat maar weer eens proberen en hopen dat dat lukt

Goed dat je gebeld hebt!
Wie weet valt dit wel in de smaak.
Succes en ik ben benieuwd!!!

Waar ik aan zit te denken is dat hij dan wel heel lang wakker is en misschien zo moe is dat hij daarom nog zo lang ligt te huilen voordat hij in slaap valt om half 11. Ik zou zelf geen papfles geven als laatste fles maar alleen in de ochtend fles. Wij geven bambix fijne granen vanaf 6 maanden. Muriel is nu 7,5 maanden. kan je die niet blijven geven. Of ben je ineens overgestapt van de 4 maanden rijstebloem naar de 8 maanden bambix.

nee we hebben ook een tijdje 6 maanden gegeven maar toen werd hij snachts steeds wakker dus dachten we dat het te licht was. volgens mij heeft mijn moeder nog een dicht pak van 6 maanden staan dus die kunnen we eventueel ook proberen. ik ga in ieder geval vanavond even proberen met de papfles. en het te moe zijn kan ik niks aan doen want als ik hem wel op bed leg tussen zijn groente en de fles dan slaapt ie absoluut niet. hij is gewoon lekker eigenwijs

Muriel wil ook niet altijd slapen op het tijdstip na de groente maar we leggen haar wel vaak even op bed. Ook al slapen ze niet ze komen toch wel meer tot rust dan beneden met al die prikkels. Ik zeg natuurlijk niet dat jij dat ook moet doen maar probeer een beetje mee te denken. Ze krijgt hier ook haar groente om 17 uur en de laatste fles om 19 uur en dan gaat ze op bed. kan je de fles niet eerder geven als 21 uur of heb je dat al geprobeerd. zeker omdat je zegt dat hij bijna geen groente eet zal hij toch wel eerder honger kunnen hebben als om 21 uur.

haha nee zijn groente eet hij harstikke goed alleen dat lukt echt niet voor 17 uur. hij wil er dan echt niks van weten. ik heb nog niet geprobeert om de fles eerder te geven want we hebben het pas een week voor elkaar om hem om half 9 te geven voorheen was dit half 11 want alles wat eerder was betekende de nacht niet doorslapen.
we kunnen het vanavond natuurlijk altijd proberen om om 7 uur idd de laatste fles te geven en dan wel een papfles. ga gewoon even alles uitproberen.
hij is nu net wakker dus we gaan nu lekker even naar opa en ik laat het morgen middag wel even weten (moet morgen werken bah haha)

tja bang zijn dat hij de nacht niet doorslaapt nu heb je een ander probleem waar je niet van af komt. hij is nu 8 maanden oud en kreeg tot kort geleden nog een late fles zeg je rond 22.30 uur. volgens mij was Meric daar al met 3 maanden oud klaar mee. en ow ja hoor hij werd ook wakker in de nacht maar we hadden nooit aan een late fles gedacht als reden want die wilde hij gewoon niet. snachts niet doorslapen heeft niets met de dingen overdag te maken hoor. dat kan ik je absoluut wel vertellen. dat doorslapen duurt bij de ene kind gewoon langer als bij de ander. ik vind je schema voor een baby met 8 maanden wel heel vreemd. niet om af te keuren hoor…ten eerste word hij nog vrij vroeg wakker terwijl hij heel laat zijn laatste fles krijgt. dus zo laat nog een fles geven heeft niet heel veel geholpen zie ik. maar goed. ik zou idd gewoon pap smorgens geven. zo laat nog pap geven is zo zwaar voor dat kleine maagje daar zou ik in ieder geval echt niet mee in slaap kunnen vallen. verder ziet je schema er ongeveer hetzelfde uit als de mijne maar ik snap dan de laatste fles niet. je zegt dat hij niet eerder als 17.00 uur groente wil. nou dat is eigenlijk alleen maar goed want dan kan hij straks lekker met de pot mee eten. maar waarom bied je de laaste fles dan om 19.00 uur niet aan? en dan hup naar bed! volgens mij leg je hem veel te laat op bed en is het vooral met dit weer onwaarschijnlijk dat hij snel in slaap valt. de mijne gaat elke dag om 19.00 uur naar bed maar doet er met dit weer echt wel een half uur over om in slaap te vallen…dat hij ligt te huilen en te krijzen komt echt (denk ik persoonlijk) doordat hij te lang opblijft voordat hij de nacht in gaat! ik probeer net als de rest gewoon mee te denken hoor maar ik vind het erg knap dat de jouwe zo lang op kan blijven en er zoveel tijd tussen de groente en de fles zit nou is de mijne echt een fles liefhebber die krijgt om 16.00 uur groente en om 18.30 uur krijgt hij een fles in 1 teug op hoor ik zou maar niet te bang zijn van dan word hij snachts wakker…want dat gevoel zul je altijd hebben maar intussen loopt hij wel huilen en te snikken omdat hij over zijn slaap heen is en heb je overdag niet zo makkelijk ermee…vaak doen we verkeerde dingen omdat we bang zijn dat ze snachts niet doorslapen. maar dat is enkel een onzin. meer niet. veel succes ermee en laat even weten hoe het is gegaan.

Lilypie First Birthday tickers

trouwens ben het er mee eens met Murielisblij! als hij te moe is leg ik hem zeker even op bed. dan ligt ie maar te huilen en te jammeren maar dan rust hij wel uit…beter als dat hij beneden ligt te kruipen en te wrijven in zijn oogjes en het niet meer trekt. pas na 3 kwartier huilen haal ik hem soms weer uit bed en weet je wat? hij is toch uitgerust en kan er weer tegenaan

Lilypie First Birthday tickers

Hoi hoi,

Ik heb even vluchtig door de reacties heen gelezen dus als dit er al tussen staat, sorry!

Hoe lang speelt dit al want heb je wel eens aan de warmte gedacht? Ons moppie heeft er ook meer moeite mee om in slaap te vallen. Daarbij zit ze midden in de 8 maanden sprong en wil tussen 15:00 en 19:00 uur niet meer slapen.
Deze leeftijd heeft echt een enorme sprong. Mijn moppie heeft tot nu toe nergens last van gehad maar dit sprongetje wel. Ze komt gewoon moeilijker in slaap en deze week kwam ze ook een paar keer 's nachts. Ik ben daar gewoon relaxed mee omgegaan. Zelfs haar even twee minuten bij mij in bed genomen want ze bleef huilen. Daarna legde we haar in bed en was ze meteen vertrokken. Dit is twee nachten nodig geweest en toen sliep ze weer gewoon door. In deze tijd staat hun wereldje echt op hun kop en soms hebben ze je ook gewoon even nodig, bevestiging dat je er altijd voor ze bent. En dat in combinatie met deze erge hitte kan ik mij voorstellen dat in slaap vallen erg lastig is.

Als ze voor de nacht niet in slaap kan vallen dan troost ik haar, houd haar tegen me aan en nurie. Alles om haar lijfje rustig te krijgen, ze is dan echt overprikkelt. Soms betekent dat meerdere keren naar boven om haar even te knuffelen (en vaak tussen de tralies uit te halen ) Heb je dat al geprobeerd? En zelf heel rustig zijn en rustig praten. Voor het slapen in een rustige omgeving met hem gaan zitten etc? Deze week wordt ze vaak aan het begin van de avond nog een keertje wakker trouwens, dus stel ze slaapt om 20:00 uur of 20:30 uur dan is ze rond 22:00 uur even wakker en huilen. Even een knuffel of een slokje en ze slaapt weer verder.

Misschien heb je dit allemaal al gedaan hoor maar wilde je het toch even meegeven en zeker even zeggen dat je middenin een enorme sprong zit!

groetjes,
Wendy

Gewijzigd door - moppiesmama op 13 Jul 2010 17:26:17

nou ik ben benieuwd. hij is om half 7 lekker in bad gegaan. ik heb een 210 fles gemaakt met 7 scheppen en 2 schepjes pap. hij heeft ruim de helft op om 7 uur en ligt nu in bed. hij ligt nog wel te kletsen maar is duidelijk wel moe van de fles.
hij krijgt nu ook helemaal niks meer te eten ben gewoon klaar met de fles van half 11 en dat gaan we nu gewoon vasthouden. ben benieuwd hoe laat hij in slaap valt en tot hoe laat hij het volhoud.

in ieder geval bedankt voor de tips en hopen dat het werkt.

@ moppiesmamma

ik hoop niet dat hij nu in zijn 8 maanden sprong zit want we zijn net 2 weken uit de 6 maanden sprong. ik hoop ook stiekem dat hij ze allebij achter elkaar heeft gehad want het heeft wel erg lang geduurd en hij kan opeens ook wel erg veel achter elkaar (staan en stappen en terug rollen van zijn buik op zijn rug)
maar het is natuurlijk ook mogelijk. hij heeft alleen altijd tot vorige week zijn laatste fles om half 11 gehad omdat hij anders snacht tussen 2 en half 5 wakker was maar hij moet nu gewoon groot genoeg zijn om het te kunnen

ok hier een hele snelle update.

hij slaapt!!! heel asociaal op zijn buik overdwars in bed met zijn armpjes omhoog tegen de spijlen. denk dat hij weer probeerde te gaan staan maar dat hij toch in slaap gevallen is. ik laat hem in ieder geval liggen want hij kan zich prima omdraaien en doorslapen maar als ik hem omdraai wordt hij gelijk wakker en is heel deze test dus mislukt

oooooowwwwww wat ben ik toch blij hoop dat dit niet eenmalig is en dat hij lekker de nacht doorslaapt want dan heeft hij ook zijn rust weer terug. wel zielig voor papa want die is vanmorgen om 9 uur naar zijn werk gegaan dus hij heeft hem 10 min gezien vandaag want hij komt pas om 10 uur weer thuis maar het is even niet anders die kleine zijn rust gaat voor

hij werdt net weer wakker dus ff snel alles gecheckt. hij had koude armpjes en beentjes dus heb lekker zijn slaapzakje aangedaan ook gelijk een schone luier gegeven kusje gegeven en weer in bed gelegt. hij slaapt nog niet maar huilt niet meer. tis hier nu ook aan het afkoelen dus denk dat ie het een beetje koud had na al die warme dagen en nachten. hij sliep al 2 weken zonder slaapzak en romper maar zijn rompertje alleen was dus toch niet genoeg. hij zal zo wel weer lekker in slaap vallen. ben zo benieuwd wat ie vannacht doet maar ook dat zal wel goed gaan ik denk idd dat het meer is dat ik me zorgen maak of het wel goed gaat want hij moet het gewoon kunnen. met 2 en halve week sliep hij van 10 tot 7 dus moet hij het nu echt wel kunnen om in ieder geval van half 8 tot half 6 te slapen toch dan ben ik allang blij en dat half 6 wordt vanzelf wel weer later als hij eraan went(ben mezelf even goede moed aan inpraten hihi)

fijn dat hij slaapt!!

Hier ligt er ook al eentje een uur te spelen in zijn bed. Was in slaap gevallen met de fles maar zodra hij in bed lag was het draaien en slaan met zijn muziekje. Nu is het al eventjes stil, ben benieuwd…

22-12-2009 colin geboren