Niet genoeg bijkomen?

Bij de laatste controle van het cb was Noa op 4 maand 64 cm en 7,610kg. Nu is ze intussen bijna zes maand en binnen anderhalve week moeten we terug naar het cb. Ik ben in tussentijd soms met haar op de weegschaal gaan staan. Op 4 maand een half woog ze 8kg. Dus goed bijgekomen. Op vijf maand nog steeds 8 kg. En vandaag nog steeds 8 kg… Is dit wel normaal? Ze is wel met groenten en fruit begonnen op 4 maand, misschien dat dit er iets mee te maken heeft? Of misschien is onze weegschaal niet echt precies? Ben nog niet héél ongerust, omdat ze zeker nog niet te dun is met haar 8kg en ze is nog steeds vrolijk en actief. Maar vind het toch maar raar. Iemand ervaring met even op gewicht blijven?

Hey hey
Ik sluit me bij Wil aan! Lijkt me niks om je zorgen over te maken. En ik denk ook dat het een mooi gewicht is bij de lengte. Ze groeien nou eenmaal met horten en stoten, en met 't gewicht dus denk ik ook.
Zal je zien dat ze straks ineens weer in de lengte groeit en 'r gewicht dus daarin mee gaat… bijv.

Geen zorgen. En…: 't CB heeft bijna altijd wel commentaar… Uitzonderingen daargelaten. Zolang 't dametje nog lekker in d’r velletje zit, is er niks aan de hand.

Lilypie 3rd Birthday Ticker
Lilypie 1st Birthday Ticker

Enne, ben je zelf misschien niet afgevallen?

Groetjes van Christa

Oeh, dat zou ook leuk zijn! Dat vinden wij vrouwen nooit verkeerd

Lilypie 3rd Birthday Ticker
Lilypie 1st Birthday Ticker

wees maar niet bang dat ze te weinig weegt, want ze weegt meer dan Seth en hij is 7,5 maand
Liefs, Anne

Lilypie

Ze gaan uit van 500 gram per maand dus dan kan het kloppen toch

Liefs Michelle

Lilypie - Personal pictureLilypie

Ben zelf niet afgevallen Ik ga altijd eerst met haar erop staan en dan zonder haar.
Ze is vanaf haar geboorte tot ze vier maand was altijd ongeveer één kilo bijgekomen per maand. Maar nu dus maar 390g op bijna twee maand… Vond het gewoon ineens een groot verschil. Maar ze moet natuurlijk geen kilo blijven bijkomen per maand hé! Dan zou je iets zien! Maar één kilo op één maand en dan ineens 390g op twee maand had ik niet verwacht…

Maar zoals jullie al zeiden, er zal wel niks mis zijn aangezien ze nog lekker vrolijk en alert is. Misschien dat haar gewicht zich aan het aanpassen is aan haar lengte hé!

Kan wel kloppen hoor Sophie. Eva was met 9 maanden en nog wat 8,7 kilo en nu met 11 ‘maar’ 9,2. Ze is echt in twee maanden tijd maar 0,5 kilo bijgekomen. Dat is op zich heel normaal. Soms groeien ze wat meer in de breedte en dan weer in de lengte. Dat wisselt een beetje. Eva was met 9 maanden wat meer in de breedte gegroeid en afgelopen keer in de lengte. Dat merkte ik aan haar broeken. Maat 68 paste in de breedte nog wel, maar was opeens veel te kort! Net wat je zegt, het zou wat zijn als ze elke maand een kilo bij zouden komen! Dan zou Eva nu…eh…16 kilo moeten wegen!

Groetjes Rainbow, trotse mama

vertrouw het wegen op een gewonen weegschaal niet al te veel.
mijn meisje is 8 maanden en pas 6 kilo en staat al 6 weken stil dus sta ook zo wat om de week te wegen. maar maak me niet meer zo gek en ga naar het cb daar heb je weeg uren en daar zie je dan ook al is het maar 2 gram dat ze toch zwaarde is aan het worden. dat zie je op onze weegschaal helaas niet.

10 kilo op 85 maand is wel een beetje weinig hoor Wil

Ik ga me idd geen zorgen maken en gewoon wachten tot op het cb.

@Wil was bo zo zwaar terwijl hij 6 weken te vroeg was??? wat een scharminkeltje had ik dan met 2850 en gewoon op tijd

En ze gaa ner vanuit dat ze het errste levensjaar gemiddeld 6 tot 7 kilo aankomen en de een zal daar boven zitten en de ander er onder, Hier heeft het er lange tijd naar uitgezien dat hij het niet zou halen maar heeft inhaalslag gemaakt hij heeft nog 2 maanden om aan de 7 kilo te komen want toen ik hem woog van de week was hij 9 kilo dus nog 800 gram om aa nde 7 kilo te komen hahahaha maak me er geen moment druk om zolang ze allert en zo blijven niets aan de hand

Liefs Michelle

Ik had ook suiker tijdens mijn zwangerschap, maar goed dat ze er niet te snel achter waren anders was het helemaal een klein ukkeltje geweest. Al schatte ze hem met de echo’s op 4000gr hoe naast kun je er zitten

Liefs Michelle

En was niet alleen bij mij het vrouwtje dat naast mij lag, was precies hetzelfde het meisje woog net zoveel als dylano en ook zij had suiker, maar wel altijd en ook daar hadden ze tegen gezegd 4000gr. Moet zeggen dat ik het niet erg vond hoor pers er liever een van 2850 uit dan 1 van 4 kilo zeker met me bekken

Liefs Michelle

Groot gelijk Michelle, Erik was 4100 gram…

Groetjes,
M

Lilypie Tweede Ticker

jij liever als ik Mriek

Liefs Michelle

Ach, ik begrijp niet zo waarom mensen zo vaak denken dat het zwaarder is om een zwaar kind te krijgen. Goed, als je bekken niet ok is misschien, maar mijn vk zei me dat het niets uitmaakt. Het zit 'm in de grootte van het hoofd, niet in het lijfje. Eva was dus ook 4015 gram en die zou er bij mij echt zelf uitgekomen zijn als ik wel gewoon persweeën had gehad. Daardoor kon ze er niet uit, maar dat had niets te maken met het feit dat ze groot was. Terwijl ik zelf toch een klein vrouwtje ben. Mijn vk zei me dat het waarschijnlijk is dat ik, mocht ik weer zwanger worden, weer een groot kindje zal krijgen omdat dat bij mijn vriend in de familie zit. Dan heb ik het over 10-ponders die allemaal via de natuurlijke weg zijn gekomen. Ze zei: ‘Ik verwacht niet dat je een 10-ponder krijgt, maar ook die kunnen gewoon thuis worden geboren’. En dat bewees de collega van mijn vriend! Dus…groot wil niet altijd zeggen: onmogelijk of extra pijnlijk!

Neemt niet weg dat ik zelf ook wel zo’n humpie van 2850 had willen hebben, want ik schrok ook toen de echo met 38 weken 3700 gram aangaf. En dat voor een meisje! Toen dacht ik dat ik een reus zou krijgen, maar achteraf viel dat reuze mee. Ze was groot door een dubbele placenta en toen ze was geboren zakte ze steeds meer terug naar de middellijn. Nu is Eva met haar 9 kilo heel gemiddeld!

kan natuurlijk ook gewoon goed gaan een groot kindje maar bij mijn vriendin indd een 10 ponder ging het dus niet en werd het uiteindelijk na 24 uur een keizersnede was ook meisje en nu is ze 2 weken terug bevallen van een jongetje die woog 3280 maar hebben ze d us wel met 38 weken ingeleid

Liefs Michelle

Tja, het blijft een hele hap. Dat klopt! Maar het bewijst wel dat een tweede niet per sé zwaarder hoeft te zijn, wat ze wel vaak zeggen…Fijn voor mij. Pfoe!

De naald voor het infuus zat er al in Wil maar toen kreeg ze uit derzelf een weeenstorm ze had 3 cm ontsluiting door gel en dan zouden ze gaan inleiden was van tevoren al afgesproken kan dus wel bij een eerdere keizersnede uiteindelijk heeft ze hat zelf gedaan 7 cm ontsluiting en persweeen binnen 2 uur das ook een weeenstorm en dat was dus natuurlijk houdt je niet tegen,

Liefs Michelle

Klopt Rainbow, maar 4100 gram klinkt zo lekker heftig…haha. Het zat 'm inderdaad in de omvang van Eriks hoofd en het feit dat 'ie een sterrenkijker was, waardoor het onwijs moeilijk ging. Jij hebt gelijk!

Groetjes,
M

Lilypie Tweede Ticker