Niet genoeg bijkomen?

een weeënstorm, nog nooit van gehoord, maar het komt me precies bekend voor! Ik heb weeën gekregen direct tien minuten van mekaar en een uur later volgden ze zo snel opeen, dat ik echt niet vrolijk meer was! Twee uur later ben ik bevallen.

Ik herinner me nog dat ik aan het schreeuwen was van de pijn en dat de verpleegster doodleuk kwam zeggen: nou nou mevrouwtje, bevallen doet pijn, maar je moet niet overdrijven hé! De trut!!! Als ik toen nog adem had gehad om iets terug te zeggen, had ze er even niet goed van geweest denk ik…

Owh, ja… bij mij ook echt wee na wee, zonder adempauze.
Toen had de verloskundige zo iets van, hmm… meid, zal ik een ziekenhuisbedje voor je reserveren.
Heb daar toen een verdoving gehad, en 5 kwartier later was hij er.
(na heel veel antistoffen tegen de verdoving zodat ik de bevalling tenminste echt mee zou maken)
Liefs, Anne

Lilypie

Hier geen verdoving. Gewoon niet aan gedacht het te vragen op die moment!
Had altijd gedacht dat het moment van de geboorte het meeste pijn zou doen, maar ik vond de momenten ervoor toch véééééél erger hoor. Die ene pers voor haar er helemaal uit te krijgen, viel best wel mee

Pff, als ik er zo aan terugdenk, word ik effe emo… Toen ze eruit was zei ik tegen de gynaecoloog: nooit meer! En nu vind ik het super erg dat ik het nooit meer zal meemaken.

Ik vond het eigenlijk qua pijn erg meevallen. Maar ik schreef al in een andere topic: ik kreeg wat buikpijn en voor ik het wist had ik 10cm. Eva wilde er niet uit, want ik had geen persweeën en dan wordt het erg moeilijk. In het ziekenhuis moest ik wel een uur lang proberen, bij zeker 25 graden. Erg vermoeiend en er gebeurde ook niks. Ze kwam er niet uit. Lekker weeënopwekkers erop gezet, waardoor ik beenweeën kreeg. Toen zei ik ook: ‘Ik kan echt niet meer!’ Ik was wel erg vermoeid. Ik dacht nog: ‘Als dit voorbij is, hoef ik dit nooit meer te doen!’ Een dag later dacht ik daar al anders over en als ik het zo lees, was mijn bevalling (die mijn vk toch ‘zwaar’ noemde) een eitje vergeleken bij die van andere mama’s. Ik hoop dat ik het nog een keer mag meemaken en dat ik het kindje er dan wel helemaal zelf uit kan krijgen, dus zonder pomp. Hoewel…met die pomp was het wel behoorlijk pijnloos vond ik en snel gepiept!

Groetjes Rainbow, trotse mama

Ja, het persen zelf was bij mij ook geen probleem, na 3x was hij er of zoiets, ik had echt zoiets van: eruit!!
Maar de weeen zelf zijn me welk een beetje tegengevallen!
Zeker omdat ik toennog maar 2cm ontsluiting had, en na de verdoving binnen 1 uur wel 10, dus ik moest gewoon weven ontspannen
Tjaah… als ik er nog 1 wil, dan zal het nog een keer moeten, maar dat heb ik er wel voor over
Liefs, Anne

Lilypie

Als de vroedvrouw niet tegen me gezegd had dat ik nog maar één keer moest persen, had ik het opgegeven denk ik! Was gewoon op. Elke keer als ik een wee kreeg moest ik drie keer persen, maar de weëen waren constant, dus moest eigenlijk constant persen. Dan vroegen ze: komt er een wee? En ik maar zeggen van nee, zodat ik niet moest persen! Maar ja, je kan ze niet beetnemen, want ze zien immers dat er een wee is, want dan bewoog m’n buik…
Een hele belevenis eigenlijk, maar ik zou het ook zo terug doen hoor! Helaas is hier geen geld genoeg voor nog zo’n wondertje.