Niet door neus kunnen ademhalen

Jurian heeft laatste keer te horen gekregen op het cb dat hij ws een oorontsteking en heeft en dus moest ik preventief gaan neussprayen. Dit lukt aardig maar … meneer is weer eens snotverkouden… dus die neusspray weet ik niet of het ook voor de oren werkt nu?

Jurian is elke keer verkouden… en komt niet op cress oid. Is zijn weerstand dan zo minimaal? Of doe ik iets verkeerd? Als hij zo verkouden is is hij ook heel erg lusteloos/moe… en kost alles hem veel energie.

Als hij flesje drinkt dan neemt hij 2 slokken en doet dan mond open om adem te halen … dit doet hij ook als hij niet verkouden is… hebben meer kindjes dit? Lijkt wel of hij het dan toch benauwd heeft… of dat er iets in zijn neusje niet goed zit zodat hij daar niet voldoende lucht mee binnen kan krijgen…??

Als het zo erg is waarom wordt je dan niet naar de kno verwezen of lopen jullie hier al??

Groetjes,

Michèle

Weerstand is de eerste jaren sowieso minimaal, dus dat ze vaak verkouden zijn is niet raar. Maar ik zou zeggen: als je zoveel vragen hebt, laat je doorverwijzen door je ha. Kan Jurian even goed doorgelicht worden en weet je hoe en wat. Wat vervelend allemaal.

Groetjes!

Lilypie Eerste Verjaardag Ticker

Ik vind het vreemd dat je moet gaan neussprayen omdat hij waarschijnlijk een oorontsteking heeft. Zoiets moeten ze toch met zekerheid kunnen zeggen en anders doorverwijzen naar de huisarts. Tim heeft een paar maanden geleden een oorontsteking gehad en daar heeft hij een anti biotica kuur voor gekregen. Zonder anti biotica zou dit namelijk niet overgaan. Oh bedenk me nu dat Tim een middenoorontsteking had, dat is misschien iets anders dan oorontsteking. Maar toch…lijkt me toch dat daar ook iets aan gedaan moet worden.

En altijd maar neusspray gebruiken lijkt mij ook niet goed. Tenslotte mogen wij dat als we verkouden zijn ook niet al te lang gaan gebruiken. Weet niet hoor of dat ook zo is bij baby’s. Maar gevoelsmatig lijkt me altijd maar neusspray niet goed.

Groetjes,
Sandra

Lilypie 1st Birthday Ticker

Babietjes ademen van nature door hun neus, zoals het hoort. Wij gaan vaak onbewust door onze mond ademen en daar krijgen we dan klachten van. Daar gaat je neus JUIST van dichtzitten. Dat is een mechanisme van het lichaam om te voorkomen dat je te veel koolzuur verliest. Door mondademen verdroogte je neus, waardoor deze weer gaat dichtzitten. Voorkomen dat Jurrian dat gaat doen dus. Probeer zijn mondje dicht te doen als je ziet dat hij het open heeft. Als Jurrian echt stopt met drinken om door zijn mondje adem te halen, zit het wel flink verstopt. Te veel sprayen lijkt me ook niet goed, dus ik zou ook even vragen of je naar de ha/kno-arts kan. Ook al zit er álleen maar’zoutoplossing in de spray, dan nog is het niet goed. Dus even vragen wat er met de mini boy is meid!

Groetjes Rainbow, trotse mama

Hey mini-boy,

Wat vervelend allemaal. Dat veel verkouden zijn herken ik heel goed. Dat heeft Dani ook en volgens mij is dat heel normaal bij kleintjes. Dani gaat wel naar het KDV, maar had het voor die tijd ook al. Dani kan dan ook moeilijk drinken, maar dit heeft hij niet meer als hij niet verkouden is.

Als ik jou was zou ik een afspraak maken bij de HA. Niet omdat er iets ernstigs aan de hand is hoor, maar gewoon even om te kijken waarom hij moeilijk door zijn neus ademt. Heeft Jurian dit altijd gehad of heeft hij dit opeens?

oh ben ik dan echt zo’n ontaarde moeder… ik heb er nooit iets mee gedaan… en Jurian doet het al heeel lang zo… misschien wel al vanaf het begin van zijn geboorte?!.. Voel me diep schuldig. En momenteel zit ik in het nachtleven dus kan ik niet naar de huisarts toe… oh wat voel ik me nu shit!

Dacht het zal wel zo horen … ga niet voor elke wissewas naar de huisarts … maar voor je kleine is dat natuurlijk anders… ach arm ventje … misschien wel mama’s schuld/onoplettenheid dat hij zovaak verkouden is… hopelijk is er niet meer aan de hand dan dit…

Zal morgen bellen of ik donderdag terrecht kan of een keer eind van de dag … kom ik maar eerder mijn bed uit… heb nu iets heel erg goed te maken…

Ja spray nu best veel… en dat is ook beetje tegen mijn gevoel… grr… snap het soms niet… waarom altijd wachten tot het erger wordt en dan pas actie? kan wel janken…

Meissie, laat je door ons geen schuldgevoel aanpraten! Doe niet zo gek. Het is toch logisch dat je niet meteen bij een verkoudheid naar de huisarts rent? De enige reden dat wij zeggen dat je er misschien naar moet laten kijken is omdat jij je afvraagt of hij het misschien benauwd heeft. En omdat wij dat natuurlijk niet weten, geven we je dat advies.

Nou, ophouden je schuldig te voelen! Niemand is perfect.

Groetjes!

Je moet je echt niet schuldig voelen, helemaal nergens voor nodig. Wat de rest ook al zegt, het is logisch dat je niet voor ieder wissewasje naar de huisarts gaat. Zeker niet als Jurian het verder prima doet en alleen verkouden is. Het is tenslotte bekend dat baby’s in het eerste jaar heel veel verkouden zijn. Ze moeten tenslotte nog weerstand etc opbouwen.

Het lijkt mij niet goed om zo vaak te sprayen tegen een oorontsteking. Daarom was mijn advies ga even bij de huisarts langs. Zeker ook omdat het CB denkt dat hij een oorontsteking heeft. Toch prettig om dit zeker te weten, zodat de huisarts hier iets aan kan doen.

Ga je niet schuldig voelen, je bent een hele lieve moeder die het beste voor haar kindje wil. En als er echt iets met Jurian aan de hand zou zijn dan merk je dat echt wel aan hem.

Dus ga nu de huisarts bellen en kruip dan met een goed gevoel je bedje in.

Groetjes,
Sandra

Lilypie 1st Birthday Ticker

Lief!!

Ben vanmorgen thuis gekomen en op bed geploft om vervolgens om 16 uur pas weer wakker te worden… niks gehoord of gezien… maar was gister heel de dag wakker gebleven omdat de oppas afbelde… dus al met al was ik vanaf zondagochtend in de running met mini slaapjes tussendoor…

morgenochtend bel ik gelijk naar de huisarts of ik even langs mag komen… nu hoest hij nl ook weer zo erg… en vreemd… dus toch even een check!

Lief van jullie meedenken / leven… houdt jullie op de hoogte!

hee,
ik denk zoiezo dat verkoudheid weer heerst want rico is ook al 2 dagen heel moeilijk door zijn neus aan het ademen, je hoort m echt zwaar ademen daardoor en laat ook de fles regelmatig los om lucht te happen, ofja doet zn mond ver open terwijl de speen nog in zn mond zit
het gekke was alleen dat toen ik bij mn ouders was hij nergens last van leek te hebben, toen ik weer thuis kwam had ie er na een paar uur WEER last van, toen ik daarna naar mn ouders ging voor de 2e nacht ging het weer beter en toen we weer thuis kwamen na een paar uur WEER brak. Wij hebben een hond en een parkiet mijn ouders alleen een hond. dus de parkiet moet zoiezo een paar weken de deur uit om te kijken of het daarmee te maken kkan hebben.

maar meid je doet echt NIKS verkeerd, kleintjes hebben tot het jaar nu eenmaal vaak last van verkoudheden of griepjes gewoon puur vanwege de weerstand, en als het weer dan ook nog zo aan het sukkelen is, dan goed weer dan bagger weer dan is het gewoon hommeles bij baby’s, ik merk het ook aan mezelf hoor, dat ik dan wat meer vermoeid ben en snotterig moet je nagaan hoe het bij baby’s is.
rico is zoiezo ook heel moe de laatste paar dagen, hij is misschien 3 uur totaal wakker geweest vandaag

Lilypie Eerste Verjaardag PicLilypie Eerste Verjaardag Ticker

Klinkt inderdaad als een allergische reactie Inge en inderdaad zou het de vogel kunnen zijn. Hij zou niet de eerste zijn die er allergisch voor is.
Ben benieuwd wat hij doet als hij weg is. Vergeet alleen niet goed te zuigen en te luchten want het hangt natuurlijk wel in de lucht bij jullie.

Groetjes,

Michèle

Ben benieuwd mama van mini-boy, ik blijf aan de pc gekluisterd!

Groetjes!

@Michele,
ja precies en omdat veel mensen of in ieder geval kinderen niet tegen vogels kunnen zijn we is gaan nadenken en nu was deze reactie ineens zo overduidelijk, of het moet pure toeval zijn en dat hij verkouden is maarja, binnenkort weer een nachtje naar opa en oma dus dan zal het uitwijzen denk ik.
ben ook benieuwd en laat het wel weten maar moeten eerst een plaats voor de vogel zoeken waar hij tijdelijk (en zo nodig blijvend) kan zijn

Lilypie Eerste Verjaardag PicLilypie Eerste Verjaardag Ticker

ach die Dennis…! Gebruik je nu iets preventief: bedoel neusspray/luuf/uien oid? De arts van het cb zei ook al dat ze weinig of niks doen bij kindjes van deze leeftijd… alleen als het echt door gaat zetten… bijv die ooronsteking. Maar hoorde wel weer via Sandra dat het niet vanzelf over kan gaan… dus effe check bij de huisarts kan denk geen kwaad?! Ben zelf ook erg benieuwd.

Las vandaag wel in het blad van ‘wij jonge ouders’ dat ze als ze met tandjes bezig zijn ook gevoeliger en regelmatig verkouden zijn. Nou die zijn hier ook volop in ontwikkeling. Boven en onder komen de puntjes doorzetten!

@ Inge. Ben benieuwd. Enne vind je het niet jammer als je de vogel niet houden kan??? Ik zou het heel moeilijk vinden als de katten weg zouden moeten.

Groetjes,

Michèle

Jurian huilt weer veel (ligt nu ook te huilen)… is denk echt iets met hem aan de hand… heeft ook pijn… dus hoop zo dat de huisarts mij morgen kan helpen… ik belde vandaag maar ze zaten vol … nu mag ik morgenochtend om 9.00 als eerste alleen niet bij eigen huisarts maar ook wel een bekende (hij was ook bij bevalling … bleeh)…

Morgen horen jullie meer…

Vind je die huisarts wel oké dan? Omdat je ‘bleeh’ schrijft en hij bij je bevalling was.

Kon je niet tussendoor terecht als spoed? Blijkbaar niet. Bah, bij ons doen ze soms ook zo moeilijk. “We zitten vol.” Ja, en? Je moet toch altijd ruimte laten voor spoedgevallen denk ik dan. Nou ja.

Heb je Jurian al een pcm gegeven? Gewoon doen als je het idee hebt dat hij pijn heeft. Heel veel sterkte vanavond en vannacht verder. En anders gewoon naar de eerste hulp ofzo gaan als je niet kan wachten tot morgenochtend!

Groetjes!

Ik snap dat niet he. Als ik zeg dat het om morgan gaat wordt er gewoon ruimte gemaakt. De laatste keer had ze net der laatste hap brood op, maar Morgan ging voor. Zo;n kleintje laten ze bij ons niet wachten.

Enne inderdaad gewoon naar de EH gaan hoor. Pijn is zo moeilijk bij die kleintjes zeker omdat ze niks zeggen kunnen.

Groetjes,

Michèle

Jurian heeft geen koorts oid… ook zitten er zo te zien 4 tanden tegelijk aan te komen… denk allemaal dat dit in verbinding met elkaar staat…?! Wilde hem net nog even chamodent geven omdat hij zo huilt … kijkt hij me aan … doet zijn ogen dicht en slaapt… huh zonder dat ik iets doe… ben maar zachtjes weer weggelopen…

hoe doen jullie dat met die chamodent… eigenlijk is het volgens mij een aanslag op de tanden van die kleintjes… maar als ik gepoetst heb dan doet het alleen maar zeerder omdat ik dan even in zijn mondje ben geweest dus… moet ik die chamodent eigenlijk toch hebben…