nee he haha ong 200 grammetjes maar
en hoeveel weken was je?
Nestle pyama pap maar geef kruidv.voeding vraag;)
waarom ben je ingeleid dan?
ik was trouwens 39 weken en PRECIES 3 dagen, toen werd ie dus geboren was bezig met 39 weken en 2 dagen, maarja mijn vliezen braken dus om kwart over 8 in de avond, en diezelfde NACHT is hij dus geboren om 5 voor 1
geen idee dat dat niet mag…ze hebben hem gewoon gemeten!
ben zelf ook geen kleintje (1,78) en echt super slank ben ik ook niet…en nu helemaal niet meer.
durf ook wel te zeggen dak niet dik ben…wel grof gebouwd…dus super slank zal ik nooit worden…maar vind dat ook niet belangrijk…als je maar gelukkig ben is mijn motto!!
nou…daar kunnen we het weekend wel mee door toch?!
karin
Nou ja ze strekken de baby’s niet meer ivm met de heupen en forceren dus vandaar dat ze vaak niet meer gemeten worden. Morgan heeft bijna 14 dagen in feuteshoudind gelegen als we haar neerlegde dus meten was moeilijk.
@Inge. Vanwege de hoge hoeveelheid insuline die ik door de zwangerschapsuiker moest spuiten moest ze komen. De suiker werd naar het einde zo oncontroleerbaar dat ik steeds meer moest gaan spuiten en het tast de placenta aan. Ik had nu ook maar een placenta van 550gram met de geboorte.
Groetjes,
Michèle
ik zal het wel vergeten zijn dus (muts die ik ben) maar je hebt suikerziekte dus…ahaa… ja dat is wel naar maar goed al bij al is alles goed gekomen, ook met de kleine morgan
Nee ik heb geen suikerziekte (gelukkig niet) ik had zwangerschapssuiker. Das bijna hetzelfde alleen dat is over op het moment dat je bevallen bent dus minder erg zeg maar. Alleen omdat het bij mij pas in week 31 gevonden werd en ik al een hele hoge suikerspiegel had moest ik spuiten dus vandaar dat ze moest komen.
Groetjes,
Michèle
ohjee kan dat zomaar? ik wist dat niet eens, wel ooit van gehoord ofzo maar ik dacht dat je suiker dan zoiezo al niet heel goed was.
pff insuline spuiten en dan te bedenken dat je zo’n hekel hebt aan naalden
Ja dat kun je zomaar krijgen, komt door de hormonen die een verkeerd effect hebben op je alvleesklier.
En hou maar op ik moest ook nog eens in mijn buik spuiten dus een dubbele psygische dosis zeg maar. Maar ik wist waar ik het voor deed, voornamelijk voor Morgan haar gezondheid. Als mijn suiker niet afgebroken werd zou zij te veel binnen krijgen en dan kunnen er na de geboorte complicaties optreden.
Groetjes,
Michèle
sorry late reactie heb druk gehad.
maarre…idd dan doe je het voor een goed doel, zou er dan ook minder moeite mee hebben. wow en in je buik? ik zou dan zo’n gevoel hebben alsof ik m pijn zou doen terwijl dat natuurlijk totaal NIET aan de orde is…maargewoon die plek! ieuw.
bewonderingswaardig meid!
Ja daarom was het zo dubbel want het is een heel klein naaldje en het doet eigenlijk geen pijn. Maar ja het is nu voorbij en bij de tweede zien we het dan wel weer.
Was je wel leuk druk??
Groetjes,
Michèle
hmm beide
stadten is nooit mis maar grote schoonmaak en rennen voor alles en iedereen is minder…moest effe
Ja ik ken hem en dan ben je blij als je op de bank zit… Over rust gesproken. Weet niet of het blijvend is, maar gister Morgan een 6 maanden tul gegeven en ik heb er niet uitgehoeven vanacht. Gewoon geen tullendienst. Ik moest om 3 uur naat de wc en toen lag ik echt van nou wanneer komt ze want ze komt dan altijd als ik doortrek. en nu niks. Ze was ook meteen heel druk met de nieuwe tul Waarschijnlijk weer iets waar ze aan toe was.
Groetjes,
Michèle
hahaha ja dat is goed mogelijk
wat goed van haar
rico slaapt wel door zonder tut maar goed zijn laatste voeding is dan ook pas om 23:00 uur en morgan al veel eerder.
denk dat rico dadelijk ook weer op tut overgaat s’nachts als we vervroegen…maar misschien ook niet. we zullen het wel zien.
eigelijk gaat vrijwel alles als een lopend vuurtje, of mama is gewoon OVER-happy en heeft niet door dat er ook dingen zijn die veel minder zijn spugen en zn neusverkoudheid b.v. maar goed verder gaan dingen goed waarvan ik het niet tot nooit verwacht had dus mag wel even he
Ja Morgan slaapt om 20.00 uur al dus die gaat tien uur door zeg maar en dat ging ze vanacht dus aan stuk. Echt zo netjes van haar.
Enne ja hoor meid je mag over happy zijn Soms hebben we dat ook gewoon nodig. Lachen geeft meer energie dan huilen.
Groetjes,
Michèle
wat klinkt dat heerlijk…doorslapen…
ben bang dat ruben daar nog niet aan toe is…
de laatste fles(half 11 ongeveer) moet ik hem als het ware wakker schreeuwen, zo vast slaapt ie, als ie dan eindelijk wakker is, drinkt ie een klein beetje en valt hij weer in slaap…s’nachts meld hij zich dan rond een uur of 3,4 met geluk haalt ie 5 uur…maar dan moet er echt wat in hoor!!
dus…als iemand nog tips heeft…ze zijn van harte welkom!!!
groetjes!!!
karin
Gewijzigd door - karin aaltink op 03 Mar 2009 13:39:00
ja joh je kleintje is nog zo jong, die is er waarschijnlijk nog niet aan toe en dat geeft ok helemaal niet.
maar als je persee een tip wil. laten slapen tot hij zelf komt voor de laatste voeding of anders tegen half 1 wakker maken (zo hebben wij eht altijd gedaan) en dan zn laatste fles geven, hij werd dan s’nachts nog wel is wakker maar dan gaf ik hem zn tut.
maar wij zijn pas met 3 maand begonnen met helpen/leren doorslapen. want voor die tijd hebben ze meestal de nachtvoeding echt nog wel nodig.
maar goed niet elke baby is hetzelfde. zou het wel voor de zekerheid even overleggen want op hoeveel flessen zit je nu? ik zat tot zeker 1.5 tot 2 maanden op 6 flessen en dan nog een nachtfles. (toen om de 4 uur gaan geven en dus op 5 flessen) langzamerhand de nachtfles minder cc in gaan doen, en met 3 maanden zat hij zonder nachtfles en toen dus leren doorslapen met tut geven en regelmatig opstaan omdat hij wakker werd, hem NIET uit bed halen gewoon in bed knuffelen tutje geven en dag dag
Morgan heeft tot 4 maanden een nachtfles gehad, daarna gaf ze zelf aan dat ze die niet meer wilde ze zit nu op 4 flessen maar dat was haar aangeven en niet dat van mij. Wij lieten haar ook zelf komen in het begin, daarna weer om 22.00 wakker maken en daarna weer zelf laten komen, Klinkt ingewikkeld maar het was een gelijdelijk iets eigenlijk en zonder moeite zijn we van 5 naar 4 flessen gegaan. Maar niks forceren daar bereik je niks mee.
Groetjes,
Michèle
nee precies. maar ik liet rico niet meer zelf komen omdat hij anders weer in een nachtvoeding kwam, en zn ritme helemaal kwijt was, dus ik deed het gewoon zo, en ach ieders manier is goed als het maar lukt
maarre…idd niks forceren. beetje helpen mag altijd maar lukt het niet dan lukt het niet dan probeer je het een paar weken later gewoon nog een keer.
met dingen aanreiken is niks mis natuurlijk, maar ik zou niet ineens gewoon zn fles helemaal weglaten.
je kunt op den duur altijd checken of het nou honger of gewenning is, want sommige baby’s drinken s’nachts ook uit gewenning (rico’s geval) en dan is het weer wel beter om door te zetten