NEE NEE NEE! update dader

Dat waren de enige woorden die ik vanmorgen uit kon brengen na een telefoontje van 1 van onze chauffeurs.

Nu blijkt dat de 3 bussen die op ons terrein stonden afgebrand zijn
De 4e bus stond toevallig en gelukkig bij een chauffeur thuis voor de deur.

Ik was vannacht tussen half 1 en 1uur nog daar om een bus terug te brengen, niks aan de hand…
We hadden vorige week 2 nieuwe bussen (ford transit) gekocht, oke ze waren een paar jaartjes oud, maar voor ons toch nieuw en de andere bus van 3jaar oud (denk ik) stond ook daar. Nu zijn ze alle 3 onbruikbaar.

Vanalles spookt door mijn hoofd; er moesten vandaag 3 bussen ingezet worden nu kan er maar 1 gaan, we zouden vanaf volgende week een vaste route op frankrijk erbij krijgen en zouden dan al af en toe een bus te kort komen nu dus al helemaal.

Brandweer had de bussen opengebroken om te kunnen blussen. De laaste nieuwe bussen zijn helemaal uitgebrand en de iveco aan de linkerkant maar daardoor ook niet te gebruiken.

Ik vraag me af waarom? Wie doet dit ons aan?
Het is nu de 3e keer op 1 maand tijd dat er iets met de bussen aan de hand is.
Schadeoverzicht van de afgelopen maand:

• 2 sloten vernielt
  • 1 contactslot vernielt
  • 1 hangslot vernielt
  • 3 autoramen ingetikt
  • 3 navigatiesystemen gestolen, nu weer 3 verbrand, dus 6 in totaal
  • 1 stuurkolom vernield
  • 1 bus gestolen wel weer terug gevonden
  • 3 bussen af/uitgebrand

Waarom toch? Wie gunt het ons niet? Oke op de 2e vraag kan ik wel 2 namen geven…

Zit er echt een beetje doorheen.

1 Kleine troost is dat alle 3 de bussen allrisk verzekerd zijn. Dus die zullen we wel (deels?) vergoed krijgen. Maar een eventuele huurbus/vervangend vervoer, moeten wij wel zelf betalen omdat je als bedrijf zijnde geen vervangend vervoer krijgt.
Een bus huren die ongeveer dezelfde grote heeft als onze bussen kost toch al 60euro per dag, dus 180euro per dag voor 3 bussen en voor een weekend 135eurox3= 405euro, per week kosten 3 huurbussen dus 1305euro…en dan daarbij optellen dat we de afgelopen maand dus nieuwe bussen hebben gekocht, nieuwe navigatie en al een bus gehuurd hebben ivm de inbraak/diefstal.

Dit is echt helemaaaal niet leuk!

Gewijzigd door - Jolan op 17 Nov 2009 11:39:45

Jeetje zeg, wat erg! Hoe kun je nu zoiets doen… Pfff het word steeds gekker in de wereld! zo zinloos…
nou daar krijg je dus een hoop werk en onkosten aan… bah wat een ellende… sterkte!

Lilypie Second Birthday tickers

Lilypie Pregnancy tickers

nouja die mensen zijn echt gestoord!
jongeren die teveel gezopen hadden ofzo? drugs hadden gebruikt? weet ik veel ik vind dit niet het gedrag van een normaal persoon, zal wel een steekje los zitten daaro (ja aanstichters hoop dat je het leest!)
meisie ik voel met je mee, hopelijk kan de politie wat oplossen!

Jemig… Lekker nieuws zo vroeg op de zaterdagochtend zeg. Het is dan weer een klein gelukje dat de wagens all risk waren verzekerd, maar jah, daar schiet je voor nu niks mee op. Het gaat je sowieso een bult geld kosten. Hoop dat het allemaal meevalt en dat de politie de daders kan vinden, zodat het jullie niet weer overkomt in de toekomst…

Sterkte ermee…

He gatverdamme. Je kan alleen maar hopen dat er iets uit het schadeonderzoek komt, want ik neem niet aan dat het een ongelukje is en dat ze daar de schade op kunnen verhalen…

Groetjes,

Michèle

Sterkte ermee, wat een kl*tezooi zeg, waarom kunnen mensen toch niet van andermans spullen afblijven, gets

Liefs Michelle

Lilypie - Personal pictureLilypie Kids Birthday tickers

Lilypie - Personal pictureLilypie Second Birthday tickers

Och meissie wat een ellende. Kan me voorstellen dat je er even helemaal doorheen zit. Alle liefst en sterkte.

Groetekes, Sje

Das idd KL**te
Wat is het toch een rot wereld af en toe
Hoop dat je alles vergoed krijgt via de verzekering
Ook de kosten die je nu xtra moet maken
Maar alle rompslomp en gedoe is al genoeg om flink de balen van te hebben
Sterkt en succes ermee

Groetjes
Linda

Mama van Bjorn 15-08-08

Lilypie - Personal pictureLilypie Pregnancy tickers

Nou, de 2 nieuwste bussen zijn dus echt helemaal uitgebrand. De derde bus heeft zoveel schade dat deze waarschijnlijk ook goed is voor de sloop.
De hele rechterkant is verbrand, de motor is niks meer waard, de achterdeuren zijn kapot gemaakt door de brandweer…

Weg, weg 3 bussen en daar heeft vooral mijn vriend zo hard voor gewerkt.
Op camerabeelden is niks te zien, geen mensen, hoeveel en welke auto’s er rond die tijd gereden hebben weten ze niet.

De huur van het terrein is opgezegt, we gaan iets anders zoeken, want nu hebben we alleen nog maar onze eerste bus.
Ik hoop zo hard dat er snel een oplossing komt en we alsnog het werk aan kunnen/mogen nemen wat ons is aangeboden, want het is gewoon heel mooi werk.

Bussen zijn allrisk verzekerd, maar ja, van de week is er nieuwe gps ingebouwd, die onkosten zijn ook gewoon weg. De tomtoms zijn ook verbrand, maar ik neem aan dat die ook gewoon vergoed zullen worden.

Tjong jonge soms denk ik wel eens in wat voor 'n wereld leven we toch om het onze mede mens zo zuur te maken. Blijf toch van andermans spullen af. Wens jullie heel veel sterkte en hopelijk blijven ze nu van jullie spullen af.

Gr patries
Mama van Luna (26-2-2005) en Mees
(24-4-2009).

Wat een k*t-streek!! Is het niet een idee om er een camera op te richten? Dan kun je zien wie dat doet.

Jeetje wat verschrikkelijk. Een geluk nog dat ze all risk verzekerd waren, maar idd alle rompslomp er omheen en het gaat je hoe dan ook toch altijd geld kosten. Kan me heel goed voorstellen hoe k… je je voelt. Hoe kunnen mensen dit bij anderen aan doen he, echt niet te geloven. Wat schiet je er nu toch mee op om andermans spullen in brand te steken. Dan zitten er toch echt heel wat steekjes bij je los. Beseffen die mensen niet wat ze anderen aan doen.

Ik hoop dat ze nog kunnen achterhalen hoe dit heeft kunnen gebeuren en wie het gedaan heeft.

Wat deden jullie voor werk als ik vragen mag?

Groetjes,
Sandra

Lilypie Tweede Ticker

We hebben een koeriersdienst maar we doen eigenlijk vanalles. TNT pakketservice, kranten bij bezorgers afleveren, maar ook een spoedrit naar bijv parijs of vanuit limburg naar amsterdam.
Nu deze week zouden we een vaste rit naar frankrijk krijgen en ook ander vast internationaal werk. Binnenkort zouden we nog werk voor in de late uren krijgen, brood vanuit NL naar duitsland brengen.
Naast de koeriersdients verhuurd mijn vriend zichzelf als vrachtwagenchauffeur.

Door het werkaanbod hadden we al een extra bus erbij gekocht (eerst hadden we er 3, nu dus 4) en we zouden binnenkort nog 1 bus erbij moeten kopen door het aanbod in werk.

Tja de mensen die wij verdenken weten heeeel erg goed wat ze hiermee aanrichten, en dat is juist DE reden waarom het gedaan word.
Triest, maar het zegt meer over ‘onze verdachten’ dan over ons.

We zullen onze schouders er onder moeten zetten, even heel hard op de tanden bijten en doorzetten.
De huur van het terrein is opgezegt. Er zijn tot nu toe steeds camera-opnames gemaakt door het beveiligingsbedrijf die op dat industrieterrein werkt. Alleen is er bij alle 3 de keren helemaal niks te zien, niet dat een auto stopt of wegrijd bij het terrein, niet dat een bus van ons terrein af gaat, niet dat er auto’s vlak voor de brand voorbij komen, niks niks niks.
Jaah wanneer ons personeel staat te kijken wat er gebeurd is, of dat de bussen in brand staan, meer niet.

Aangezien de persoon die ons zonodig moet hebben weet waar de bussen staan gaan we dus iets anders zoeken, dan weet die persoon in ieder geval niet meer waar de bussen gestald staan. Op ons nieuwe terrein (wat we nog moeten zoeken) zal zeker een camerasysteem komen.

Op deze manier word de feestmaand december een erg krappe maand en vast niet zo feestlijk denk ik, maar ach…volgend jaar beter!

Nou vandaag is duidelijk geworden dat 1 van ‘onze’ verdachte dus daadwerkelijk iets te maken heeft met de brand.

Weer even kort:
De grootste en minst verbrandde bus is geleast en huren/leasen we via een ex-opdrachtgever die boos is geworden omdat we een incassobureau op zijn dak hadden gestuurd; hij had een betalingsachterstand van ruim 10.000euro. En daarom wilde hij koste wat kost die bus bij ons weg hebben.

Nou beld mijn vriend net met de leasemaatschappij, en deze wist ons te vertellen dat die ex-opdrachtgever net ook had gebeld om te vertellen dat de/onze bus verbrand is.

Nou hoe stom is die vent dan!!?? Wij weten in ieder geval zeker wie het is geweest.

Politie gebeld, want die hadden gezegt; als je aanwijzingen hebt naar een verdachten moet je het doorgeven.
Maar zij kunnen niks doen want zeggen ze: ‘nieuws verspreid zich snel.’

Dat geloof je toch werkelijk niet!!

Echt belachelijk dat de politie helemaal niks wilt doen. Eerst zeggen ze dat jullie moeten bellen als je meer info hebt en dan doe je dat en dan doen ze niks. Kan me voorstellen dat je je daar ontzettend druk over maakt. Het is toch ook niet normaal meer hoe weinig de politie af en toe doet. Sorry, ze doen ook ook hele goed dingen. Maar mijn collega had laatst ook iets meegemaakt, waarbij getuigen wisten wie de dader was. Alle getuigen gaven aan de willen getuigen en toch heeft de politie er niks mee gedaan. Terwijl het mooi haar zoon was die zomaar uit het niets helemaal in elkaar geslagen is door ontspoorde jongelui. Maar goed dat is een ander verhaal. Soms hoor je gewoon dingen en dan begrijp je echt niet waarom de politie niks doet.

Nogmaals heel veel sterkte!

Groetjes,
Sandra

Lilypie Tweede Ticker

Ongelofelijk Sandra dat de politie niks met getuigen doet!!
Ze zouden blij moeten zijn met getuigen! Alles noteren en de daders oppakken!
En dan maar roepen dat ze zo hard optreden tegen zinloos geweld! Grr

Nou het incassobureau wat we hebben ingeschakeld wilt alle politierapporten hebben om alles eens goed uit te zoeken denk ik. Zij hebben juristen in dienst en werken samen met een advocatenkantoor.
Het advocatenkantoor gaat alles uitzoeken en het incassobureau zegt ook: alle vingers wijzen zijn kant op.

Wanneer hier nog niks uit komt ben ik bang dat wat ons is overkomen…meer mag ik niet zeggen, dat mag je zelf invullen

Ja, mijn collega heeft alle gegevens van de getuigen aan de politie gegeven en dan nog niks doen terwijl ze altijd roepen dat ze veel tegen zinloos geweld doen. Nu is dit maar 1 voorbeeld, maar toch…soms geloof je dat toch niet.

Aan de ene kant is het fijn dat jullie bijna zeker weten wie de daders waren. Maar kan me heel goed voorstellen hoe frustrerent het is als er vervolgens niks mee gedaan wordt.

Jullie hadden zo’n mooi en goedlopend bedrijf en dan ineens wordt daar op zo’n manier een einde aan gemaakt. Hoop dat jullie snel weer een nieuwe start kunnen maken en de daders toch nog gepakt worden.

Groetjes,
Sandra

Lilypie Tweede Ticker

Hou maar op over politie en kant en klare zaken. 2 jaar geleden is mijn vriend zijn rekening misbruikt, door middel van wat telefoontjes van mij en meerwerking van de brdrijven heb ik de daders op een presenteerblaadje op het bureau afgeleverd en tot op de dag van vandaag hebben wij er niks meer van gehoord.

Hopelijk gaat het bij jullie voorspoediger… En wordt alle schade vergoed.

Groetjes,

Michèle

Gewijzigd door - Michèle op 17 Nov 2009 12:28:18

Wat belachelijk Michelle !!

Het kant en klare verhaal van mijn collega is dus helaas niet de enige zaak waar onnodig niks mee gedaan is.

Groetjes,
Sandra

Lilypie Tweede Ticker

Helaas niet Sandra. Het ergste was nog dat de dader al 4 jaar gezeten had voor fraude en diefstal dus het was nog een bekende ook van ze. Gelukkig waren de bank en de bedrijven zo vriendelijke om al het geld dat we kwijt waren te vergoeden dus we hebben geen schade geleden, maar het feit dat hij er mee weg komt balen wij nog het meest.

Groetjes,

Michèle