Dat waren de enige woorden die ik vanmorgen uit kon brengen na een telefoontje van 1 van onze chauffeurs.
Nu blijkt dat de 3 bussen die op ons terrein stonden afgebrand zijn
De 4e bus stond toevallig en gelukkig bij een chauffeur thuis voor de deur.
Ik was vannacht tussen half 1 en 1uur nog daar om een bus terug te brengen, niks aan de hand…
We hadden vorige week 2 nieuwe bussen (ford transit) gekocht, oke ze waren een paar jaartjes oud, maar voor ons toch nieuw en de andere bus van 3jaar oud (denk ik) stond ook daar. Nu zijn ze alle 3 onbruikbaar.
Vanalles spookt door mijn hoofd; er moesten vandaag 3 bussen ingezet worden nu kan er maar 1 gaan, we zouden vanaf volgende week een vaste route op frankrijk erbij krijgen en zouden dan al af en toe een bus te kort komen nu dus al helemaal.
Brandweer had de bussen opengebroken om te kunnen blussen. De laaste nieuwe bussen zijn helemaal uitgebrand en de iveco aan de linkerkant maar daardoor ook niet te gebruiken.
Ik vraag me af waarom? Wie doet dit ons aan?
Het is nu de 3e keer op 1 maand tijd dat er iets met de bussen aan de hand is.
Schadeoverzicht van de afgelopen maand:
- 2 sloten vernielt
- 1 contactslot vernielt
- 1 hangslot vernielt
- 3 autoramen ingetikt
- 3 navigatiesystemen gestolen, nu weer 3 verbrand, dus 6 in totaal
- 1 stuurkolom vernield
- 1 bus gestolen wel weer terug gevonden
- 3 bussen af/uitgebrand
Waarom toch? Wie gunt het ons niet? Oke op de 2e vraag kan ik wel 2 namen geven…
Zit er echt een beetje doorheen.
1 Kleine troost is dat alle 3 de bussen allrisk verzekerd zijn. Dus die zullen we wel (deels?) vergoed krijgen. Maar een eventuele huurbus/vervangend vervoer, moeten wij wel zelf betalen omdat je als bedrijf zijnde geen vervangend vervoer krijgt.
Een bus huren die ongeveer dezelfde grote heeft als onze bussen kost toch al 60euro per dag, dus 180euro per dag voor 3 bussen en voor een weekend 135eurox3= 405euro, per week kosten 3 huurbussen dus 1305euro…en dan daarbij optellen dat we de afgelopen maand dus nieuwe bussen hebben gekocht, nieuwe navigatie en al een bus gehuurd hebben ivm de inbraak/diefstal.
Dit is echt helemaaaal niet leuk!
Gewijzigd door - Jolan op 17 Nov 2009 11:39:45