Namen meisje

Ja dit topic bestaaat al 1000x op de site maar toch jullie mening graag.

Het gekke is dat je zodra je weet dat je zwanger ben namen ga verzinnen vooral na de eerste echo … Nu is het zo dat we wel een stoere leuke jongens naam hebben (blijft geheim) maar dat ik en manlief absoluut geen meiden naam verzonnen krijgen…

We willen het vernoemen. Dus als het een meisje is dan wordt het naar Gerda (mijn moeder) of Gerdine (tweelingzusje) vernoemd. Maar wat moet je daarvan maken? tips?

Jurian is ook vernoemd naar Hendrik Jan.

Nee het hoeft niet perse in de naam terug te horen te zijn. Dus mag het ook gerust Gerdine Emily zijn

@Sannn, wat een leuke namen! Ik vind Iris zelf ook erg mooi! En Emily vind ik echt een lieve naam, die ook mooi bij Eva zou passen!

@Miniboy, ik ga er even over nadenken. Van Gerda (zoals mijn schoonmoeder ook heet) kun je niet echt iets hips maken ben ik bang? Maar ik zal straks even in het namenboekje zoeken. Altijd leuk he, namen zoeken? Wij hebben al wel mooie meisjesnamen (voor als…), maar wij vinden jongensnamen juist heel moeilijk!

Groetjes Rainbow, trotse mama

Tja dat hadden wij ook; daarom heeft Jada als tweede naam Catharina! (naar mijn moeder) het is per slot van rekening haar eerste kleinkind. Misschien heel dom, maar ga eens op websites, en kijk ook even of het “klopt” met je zoons naam. Een hele exotische naam met een hele hollandse achternaam kan leuk zijn, maar soms ook niet! Verder vind ik altijd; lange achternaam, korte voornaam! Weet niet waarom, maar das mijn regel! hashahahahah

achternaam is: de Bruijn. Tja daar verander ik niet veel aan…
Rainbow vertel die naam maar wie weet

Ik vind heel veel namen voor een meisje lief… maar soms worden ze al zo vaak gehoord dat ik denk … mmm even iets anders. Emily hoor je hier ook regelmatig, en Naomi of Noëmi of Evi dat hoor je hier best vaak. Tja leuke naam vind ik hoor… maar als je zelf moet kiezen best moeilijk!

Rainbow ik help je wel met de jongensnaam … hihi zijn er ook zoveel die ik leuk vind… maar daar houdt ik nu nog even mondje over dicht hihihi…

uuhh… Dieneke of Dieke (van gerdine) ? of is dat te oubollig?

Lilypie Second Birthday tickers

Eerlijk gezegd vind ik dat wel beetje ouwbollig… houdt meer van toch namen van nu … liefst kort lief/stoer… maar ach ik weet het ook niet … 3 letterklanken is de max hihihi…

Helemaal mee eens, maar dan zou ik er inderdaad voor kiezen om het venoemen in de tweede naam te doen, deze namen zijn moeilijk om te buigen naar iets hips!

Ik vind zelf een mooi naam Jade op zn nederlands uitgesproken (heet niet een van de kindjes hier zo?) of Jara (zo heet het paard dat ik rijd toevallig ook, hahaha!) maar dat vind mn man allebei niets. Staat wel leuk bij Jurian…

Iris, zo heet mn nichtje. Inderdaad echt een lieve naam. Terwijl mn nichtje superondeugend is!

succes met uitzoeken!

Lilypie Second Birthday tickers

Bij ons was het de keuze tussen Jada en Ella! Vind beide nog steeds leuk, maar is dus de eerste geworden. Ik hou van kort en krachtig en vind het belangrijk dat namen ook in het engels fatsoenlijk kunnen worden uitgesproken! Maar er zijn zoveel lieve namen en nee aan je achternaam verander je niets. Weet niet hoe je zoon heet, maar het moet natuurlijk samen ook klinken! Ahhh namen zijn zo persoonlijk, maar vind het leuk als er een betekenis achter zit! Succes iig! Kan er uren over doorpraten!

quote:
Weet niet hoe je zoon heet, maar het moet natuurlijk samen ook klinken! Ahhh namen zijn zo persoonlijk, maar vind het leuk als er een betekenis achter zit! Succes iig! Kan er uren over doorpraten!

Mijn zoontje heet: Jurian.

En je wil graag weer iets met een J??

Gewijzigd door - malawimamajada op 14 Jan 2010 14:56:53

Namen zoeken, leuk!!

Naast Seth hadden wij geen andere naam voor een jongen die we allebei leuk vonden, maar ik vind Finn ook heel leuk.
Maargoed, meisjesnamen

Fieke, vind ik persoonlijk een hele mooie naam…
Ik zal ook eens in ons namenboek kijken voor vernoemen.

Hebben wij niet gedaan, en ik ben er blij om, want het geeft zoveel gedoe!
Alhoewel, Seth heeft wel de naam van zijn papa… hmmm…

Uit het namenboek:
Gerleen
Gerlinde
Diede
Dagmar (beetje ver gezocht)

Succes ermee!
Liefs, Anne

<a href="http://lilypie.com/">[img]http://lb2f.lilypie.com/2boYp1.png" width=“400” height=“80” border=“0” alt=“Lilypie Second Birthday tickers” /></a>

Gewijzigd door - lalala op 13 Jun 2011 15:42:23

Nee hoor het hoeft geen J. Als het maar geen langere naam is dat hooguit 3 lettergrepen net als Jurian. Verder liever zelf geen J denk omdat dit lastig is met de post…

Wat ik echt een pop van een naam vind is
"Fleur" waarom heb echt geen flauw idee en mocht ik ooit een dochter krijgen wie weet staat deze naam ook ergens in de lijst.
verder vind ik Ivana ook een erg mooie naam

Maar denk nog effe met je mee, want fleurtje of Ivana lijkt in de verste verte niet op de naam van je moeder.

Zal nu eerste de straat uitlopen en ruben van school halen.

Groetjes Marianne mama van Ruben

http://www.thinkbabynames.com

Nou heb nog een paar kortenamen voor je
in willekeurige volgorde

Gwen (toch een G)
Nova
Pleun
Zoé
Serena
Minke
Djoera
Senna
Roane
Demi/Dewi

Groetjes Marianne mama van Ruben

Gerlène! Of je kunt het ook schrijven als Gerlaine.

Groetekes, Sje

Bedankt voor het meedenken… leuk is dat al die verschillende leuke namen… straks geef ik ze (als het meisje wordt) 3 namen omdat ik er zoveel leuk vind…

maar blijf vooral meedenken…

Als ze op 12 juli geboren wordt, ga je haar natuurlijk wel Esther noemen he?!

Groetekes, Sje

Tuurlijk… (hoop dan toch maar dat het een jongen wordt GRAPJE)