Nageltjes knippen

Ooooooh ik voel me zo schuldig… Ik heb net Joey’s nageltjes geknipt, en knipte per ongeluk in zijn duimpje… Hij begon heel hard te huilen, en het bloedde ook een beetje… Het is al de tweede keer dat me dit overkomt, weer dat duimpje…
Ik gebruik gewoon een babynagelknippertje, want een schaartje lijkt me nog moeilijker en enger…
Hoe kan ik dit lastige klusje nou het beste aanpakken…? Ik heb al vaak geprobeerd om het te doen terwijl hij slaapt, maar hij word al wakker als ik alleen nog maar zijn handje pak… En dan beweegt hij dus heel veel met de handjes. Met de voetjes net zo trouwens, gelukkig hoeft dat minder vaak. Vingernageltjes moeten zeker elke week wel… Iemand tips???

Groetjes Anouk

Lilypie Eerste Verjaardag Ticker

Hier ook een keer in haar duim geknipt. De laatste keer heb ik met goed licht en pappa’s hulp geknipt, bang dat het weer fout zou gaan want Morgan is ook zo bewegelijk.

Groetjes,

Michèle

Is lastig dat nagelsknippen.
Goed in de houdgreep pakken, eventueel met z’n tweeen.
Met vier maanden valt het nog mee…
Over een paar maanden zit er nog meer kracht in dat lijfje.

Afleiden met een liedje of een speeltje kan wel werken trouwens.

M.

Bij ons gaat het ook altijd erg lastig. Dani is zo bewegelijk dat ik het niet rustig kan doen. Soms een nageltje…
We doen het nu vaak met z’n 2-en. Ik hou hem dan bijvoorbeeld vast en mijn vriend gaat de nageltjes dan knippen. En dan is het gelukt en ben je een paar dagen verder en dan zijn ze alweer langer

Als ze na een paar dagen al wat scherper zijn vijl ik ze even. Ze zijn dan niet kort, maar ze zijn ook niet zo scherp meer. Wou soms wel dat mijn nagels zo hard groeide

Groetjes,

Michèle

gebruiken jullie een baby schaartje met ronde punten zeg maar??
ik heb dan niet het probleem dat ik in zn vinger knip maar wel zn nagel te kort afknip omdat je dat ding zo raar op zn nagel moet zetten.
rico heeft zoiezo rare nagels haha vooral zn tenen dan dat is helemaal geen doen

Lilypie Eerste Verjaardag PicLilypie Eerste Verjaardag Ticker

een goede tip na het badje de nagels knippen zijn ze wat zachter

Ik knip nageltjes met een schaartje ik vindt namelijk die knipper zo eng!
En doe het ook na het badje/douche, gaat veel makkelijker en betrek er lieke echt bij.
Als ik nu naar de nagels kijk of ze geknipt moeten worden ,zegt ze zelf al mama knippen? haha
Ik vindt die knippers zo eng heb het iedee dat je er dan sneller in knipt. Gelukkig hier nog niet overkomen.

groetjes Gytha

hoi,

ik heb net nog zijn nageltjes geknipt ik leid hem af met een liedje ( dat ik zelf heb verzonnen) en speel erbij zodat ie weet dat ik ga knippen ik herhaal dan het liedje bij elke vingernageltje dat ik knip nu vind hij het niet erg meer en lacht ook en speelt mee en zijn handje blijft stil in mijn hand. soms veil ik ze ook wel als er een scherp kantje aanzit.

dit is het liedje wat ik gebruik.

Knip knip ging het schaartje
voor het nageltje,

oh wat zijn ze lang, oh wat zijn ze lang
ik geef je een dikke kus op je wang, ( ik geef dan echt een kus op de wang)

het kriebelt een beetje het doet geen pijn,
klein klein lief … ( jouw troetelnaampje voor hem/haar ) van mijn,

knip knip knip , knip knip knip ( en dan knip ik)

verzin er maar een melodietje onder wat jij zelf wil.

hoop dat het gaat werken maar het kan even durn tot ze mee doen met je. duurde bij mij 3 weekjes en ik knip ze 2 x per week.

groetjes vanes

Your the best thing that ever happned to me!!!

hahaha wat grappig dat liedje
ja maar ik doe het ook als hij uit bad komt alleen hij kromt zijn tenen altijd als ik aan zn voet zit, vind ie gewoon niet fijn, hij heeft ook nog vaak vuistjes en dat doet ie dan dus ook met zn voet. haha.
alleen kan ik dus zn teen nagels niet knippen want hij houdt ze stijf TEGEN elkaar en kromt zn teentjes dus is echt lastig hier

hahaha slim mannetje heb je …

Your the best thing that ever happned to me!!!

ja dat wordt er 1tje geloof me
nu al zo eigewijs als maar zijn kan. oh my god hoe moet dat straks?

hahaha dat afleiden is hier de reden geweest waarom het mis is gegaan. De eerste keer hielp papa, en dat vond hij zo gezellig dat hij enthousiast begon te bewegen, en de tweede keer was ik liedjes aan het zingen, en daar reageerde hij hetzelfde op. Ik knip de nageltjes trouwens ook na het badje. Enne, dat vijlen is trouwens wel een goeie, ga ik straks nog proberen, want gisteren heb ik het maar niet meer afgemaakt na het ongelukje…

Hoi,

Rot voel je je dan hé!? Als je in het vingertje hebt geknipt. Ik heb het ook gehad met mijn oudste toen die nog klein was. Sinds dien heb ik het niet meer in mijn eentje gedaan, maar altijd als mijn man erbij is. Het blijft een lastig klusje, maar wij deden het altijd als volgt: mijn man staat voor de kleine en houdt haar armpjes beet. Ik sta erachter en knip de nageltjes. Ik vind dat handiger knippen.

groetjes,

jantje

ik vroeg al eerder…
hebben jullie dan geen baby schaartje? want daar zitten ronde punten aan en knipt dus 9 van de 10x zeker niet mis

Ik heb beide inge, maar dat schaartje vind ik helemaal een onding dus die gebruik ik voor mijn borduurwerk nu

Groetjes,

Michèle

ja ik dacht al dat het aan mij lag
maar idd je moet dat ding er heel raar opzetten wil je iets afkunnen knippen niet zoals je normaal doet horizontaal maar bijna verticaal snapje?
echt een rot ding.
hoe kan ik rico’s teennageltjes kort krijgen? vandaag weer geprobeerd maar echt het is NIET te doen, blijft zn tenen krom en stijf houden ik kan er niet bij, vijlen lukt ook niet.

Ik knip geen teennagels. Te veel gedoe en ze kan me daar geen pijn mee doen of zichzelf.

Groetjes,

Michèle

zijn die dan niet lang? als ik die niet knip zijn ze lang en hij doet zichzelf er wel pijn mee ofja pijn…af en toe zit er weer een bloedkras op zn kuit:S hoe hij dat allemaal voor elkaar krijgt wee tik ook niet

ik heb altijd een nagelknipper gebruikt