Nachtvoeding baby 4 maanden

Dag mede-mama’s! (en papa’s)

Mijn zoontje is nu 4 maanden en wil nog steeds een nachtvoeding.
Ik probeer af te bouwen maar als hij 's nachts wakker wordt van de honger dan is hij woedend als hij niks krijgt. Nu geef ik hem een halve fles 's nachts, en dat accepteerd hij wel alhoewel hij wel heel snel weer wakker wordt 's ochtends.

Ons ritme ziet er nu een beetje zo uit:

08.30: Fles 180 cc + 6 schepjes
12.30: Fles 180 cc + 6 schepjes
17.30: Fruithapje ( Klein potje olvarit)
20.00: Fles 180 cc + 6 schepjes ( Drinkt hij meestal niet leeg)
Tussen 23.00 en 0.00: Fles+ 180 cc + 6 schepjes

En 's nachts verschilt het heel erg. De ene keer wordt hij om 03.00 wakker en de andere keer om 05.00. Ik geef hem dan 120 cc water + 4 schepjes.

Als ik de mensen om mij heen moet geloven krijgt hij te veel, zou hij allang moeten doorslapen en moet ik van die nachtvoeding af maar hoe doe ik dat? Ik ga mijn kind toch ook geen honger laten lijden? Of is hij het gewoon gewend en moet ik hem gewoon een nacht laten huilen? Ik wil natuurlijk graag dat hij gaat doorslapen. Wie kan mij helpen?
Ik ben een beetje radeloos…

Hoi!
Te veel??? Nee hoor!
Madelief is 5 maanden en haar schema ziet er zo uit:
7.00. 10.30, 14.00, 17.30 en de laatste rond 22.00 uur en allemaal 180 cc met 6 schepjes. Het enige waar je voor moet zorgen is dat de hoeveelheid vocht niet over de liter heengaat, dat is slecht voor de niertjes.
Als je ervoor zorgt dat hij overdag genoeg drinkt, dan heeft hij 's nachts geen honger.
Madelief krijgt nog geen fruit i.v.m. eczeem, maar daar zit zo weinig in dat vervangt nog geen fles.
Gewoon overdag wat meer geven, dan slaapt ie als een engeltje!

Hallo,

welkom op ikkeben,

weet niet wat voor voeding je gebruikt, maar er is ook voeding voor hongerige baby’s. nutrilon forte.
Ook zou je nutrix door de laatste fles kunnen doen, dit houdt het maagje ook langer verzadigd.
Ook kun je nu met groente beginnen, misschien is hij hier wel aan toe.

misschien kun je hier wat mee.

nee ik heb ook niet het idee dat hij teveel voeding krijgt, en ik denk ook maar zo als je kindje geen honger heeft eten ze niet hoor, dus even volhouden maar.
succes
en inderdaad de voeding voor hongerige baby’s wil ook weleens helpen

Hoi Iris,

Nutrilon Forte helpt heel goed. Anne heeft die ook.
Niet alle babytjes slapen al door op die leeftijd hoor.
Ik lees ook wel eens verhalen van babytjes die met 8 mnd en soms
later nog komen snachts.
Je mag nu ook met groente beginnen.
Zou je schema iets anders doen:
Je kindje wordt om half 9 pas weer wakker of al weer eerder na 5 uur
smorgens?
Zou dan gelijk de fles geven.
tussendoor fruithapje.
dan weer fles (4 uur er steeds tussen laten)
Smiddags nog een fles.
Rond 17.30 warm potje. (proberen)
Laatste fles tegen 21.30/22.00 en dan 3 schep Nutrix erdoor.
Mocht je kindje snachts even wakker worden dan is dat vast niet van
de honger.
Wil je kindje ook een speen?
Slapen ze vaak weer verder.

Houd je me op de hoogte! Misschien kun je het schema even mailen
hoe laat je kindje wakker is en de slaapjes (hoe lang per keer)

Groetjes Heleen. mamma van Elke 2 1/2 en Anne 26 week oud

Ik zal het schema opnieuw typen met de slaaptijden erbij:

Ongeveer 08.00 wakker. om 08.30 Fles 180 cc + 6 schepjes ( 3 scheppen nutrilon standaard + 3 scheppen nutrilon omneo vanwege krampjes waar hij erg veel last van had)

Van ongeveer 11.00 tot 13.00 slapen dan weer een fles 180 cc + 6 schepjes

Van ongeveer 15.00 tot 17.00 slapen en dan een fruithapje (klein potje van olvarit)

Om 19.30 Fles 180 cc + 6 schepjes, in bad en op bed.

'S avonds halen we hem nog een keer uit bed om ongeveer 23.00, we geven hemdan nog een fles 180 cc + 6 schepjes, waarna hij gelijk verder slaapt.

'S nachts wordt hij dus wakker van de honger want nadat hij zijn fles gehad heeft slaapt hij gelijk weer verder tot 08.00 ongeveer.

Hij had dus erg veel last van krampjes vanaf de vierde week, vandaar dat we zijn overgestapt naar Nutrilon Omneo… Maar altijd half om half met standaard. Ben bang als ik op andere voeding over stap dat hij misschien weer last krijgt…

Hoi,

Hij heeft het blijkbaar gewoon nodig,ik geef sinds 5 nachten weer voeding s;'nachts alhoewel Djayden al wel een mannd s’nacht doorsliep,wil hij nu weer eten s’nachts en tja of je het nu wilt of niet,je zult dan wel moeten want laten huilen is ook zielig.
ik denk dan maar weer,ach het zal wel overgaan.
misschien kun je een beetje rijstebloem in zijn laatste flesje doen?

Gr Diana

Hoi!

Ik zat te googelen op internet omdat ik met precies dezelfde vraag zit. alleen is jou kindje nu een jaartje ouder en die van mij is nu vier maanden. Ik vraag me af hoe het jou en de kleine is verlopen… en wat je eventueel hebt gedaan om de nachtvoeding over te slaan.
Mijn zoontje heeft nu precies de zelfde schema als die van jou toen…

Ik hoor heel graag gauw van je! Groetjes moeder van Rayan 4 mnd

sorry een paar maanden ouder! heb foutief een jaartje oduer getypt…

Hoi

Ik geef BV en heb gewoon s’nachts gevoed want hij had het nodig.
Nu krijgt hij sávonds een papfles en nog de borst na,hij slaapt dan heerlijk.
Als je de fles geeft kun je sávonds wat rijstebloem in het laatste flesje geven,dan is het wat dikker en misschien wil dat helpen.
verder denk ik nog steeds dat als hij honger heeft je gewoon wat moet geven,of een speentje wil misschien helpen.
je kindje is nog maar 4maand en ze moeten leren dat ze s’nachts geen voeding nodig hebben,in de buik kennen ze het gevoel niet want dan krijgen ze continu wat binnen en eenmaal op de wereld moeten ze aan al die nieuwe dingen wennen.
mijn huisarts zei tegen mij dat ze vanzelf doorslapen als ze het er aan toe hebben en het is idd zo.
Djayden is soms om half 7 en soms om 7 uur wakker.
ik hoop dat je hier wat aan hebt?

gr diana

quote:
Hoi!

Ik zat te googelen op internet omdat ik met precies dezelfde vraag zit. alleen is jou kindje nu een jaartje ouder en die van mij is nu vier maanden. Ik vraag me af hoe het jou en de kleine is verlopen… en wat je eventueel hebt gedaan om de nachtvoeding over te slaan.

Op wat voor schema en hoeveelheden ze Rayan nu?

Hoe dan ook, met Hylke zaten we met 4 maanden op 2 voedingen van 180,
en 2 voedingen van 210. Waarbij natuurlijk de late voeding een van 210 is.
Af en toe had hij wat meer trek, dan maakten we van 180 alsnog 210.

M.

Mijn zoon is een geval apart! Hij kreeg 5 x een flesje van 180 cc met 6 scheptjes. Nu wil hij s nachts om een uur of 4 ook nog graag een flesje en vanaf 6 uur is het weer krijsen. We beginnen met de eerste fles om 6.00 uur in de ochtend, 10.00 uur fruit, 12.00 uur fles, 16.00 uur fles om 18.00 uur warme groente en om 12 uur snachts de (wenselijke) laatste voeding. Graag wil ik dat hij in iedergeval dan doorslaapt tot 6 uur maar het is elke nacht rond 3.30 uur 4.00 uur dat hij wakker is en onttroostbaar!!! Als ik m een flesje geef drinkt hij m helemaal op!! Hierdoor krijgt hij een extra fles en is heel zijn schema in de war. Verder sloopt het mij en mijn man ontzettend wat natuurlijk ook weer spanningen tussen ons oplevert. Om eerlijk te zijn kijk ik elke keer op tegen de nachten. Ik werk daarnaast ook drie dagen dus erg fijn is het niet. Laten huilen heb ik geprobeerd maar hij is een volhouder. Hij blijft gerust een uur huilen op een gegeven moment wordt hij hystirisch en ga ik er toch maar heen omdat ik het niet meer kan aanhoren. Volgens de consultatieburo moet ik m alsnog laten huilen maar zijn gekrijs gaat door merg en been… van slapen is dus geen sprake meer. Arme buurtbewoners!!

Ik ben echt ten einde raad!! zo doorgaan kan en mag niet wat hij krijgt te veel wat niet goed is voor zijn niertjes. wel toegeven aan de nachtvoeding omdat hij er nog “behoefte” aan heeft gaat ook echt niet meer…

ps: met rijstebloem indikken heb ik al geprobeerd het maakt geen enkel verschil helaas!

Bedankt voor alle reacties!

quote:
[quote] Hoi!

Op wat voor schema en hoeveelheden ze Rayan nu?

Hoe dan ook, met Hylke zaten we met 4 maanden op 2 voedingen van 180,
en 2 voedingen van 210. Waarbij natuurlijk de late voeding een van 210 is.
Af en toe had hij wat meer trek, dan maakten we van 180 alsnog 210.

M.

Sliep Hylke wel de nacht door?? Het is zo raar want een vriendin van mij heeft een dochter van 2,5 maand en die slaapt van 10 tot 7 uur s ochtends… zonder afbouw of wat dan ook… snik snik!

bedankt voor je reactie

Groet Eva mama van Rayan

het ene kind slaapt 's nachts eerder door dan het andere

Onze Dieter is bijna 5 maanden. Hij slaapt 's nachts van 19u00 tot 06u00! Ik maak hem 's nachts nooit wakker om te eten. Zijn schema:
06u00 flesje van 210ml met 7 schepjes en rijstvlokken;
terug naar bed voor een uurtje, dan wassen en aankleden
slapen van 08u30 tot 10u00 in park
10u00 fruitpap
slapen van 11u00 tot 13u00 ongeveer
14u00 flesje van 210ml met 7 schepjes en rijstvlokken (is meestal niet leeg)
slapen van 16u00 tot 17u30
17u30 groentepuree
19u00 flesje van 210ml met 7 schepjes en rijsvlokken
terug naar bed tot 06u00 's morgens. Ik moet wel meestal tussen 04u00 en 05u00 efkes zijn tutje gaan geven.

Bofkont!!! heerlijk…

ik maak mijn zoontje ook nooit wakker… het is dat hij wakker wordt om de zoveel uur.

onze dochter is bijna 5 maanden (27 arpril)
en haar schema ziet er als volgt uit.

06,00 fles 180 cc + 6 schepjes met rijstebloem
10:00-10:30 180cc +6 schepjes
11:00 -11:30 half potje fruit met liga eerste stap verkruimeld.
slapen tot ong half 3 drie uur
fles 180cc + 6 schepjes
tegen 16:00 potje warm eten van 4 maanden of half fruithapje verkruimeld met liga
en dan om 19:00 -19:30 fles 180 cc+6 schepjes met rijtebloem
en dan door tot 06:00 uur smorgens
ook wordt ze wel tegen 4 uur wakker ik geef haar dan haar speentje of geef haar iets diksap te drinken en ze slaapt dan gewoon lekker door.
mischien heb je hier iets aan
succes/
groetjes patricia

p venema

pony ik zou het je afraden om je dochter diksap ’ sn anchtste geven geef dan gewoon water

oke dank je voor de tip maar waarom geen diksap snachts dacht dat er geen suikers in zaten en daaarom geen kwaad kon ,gewoon water wil ze namleijk niet echt goed drinken.
gr patricia

Hallo,

Ik zie dat er al veel van jullie al veel meer geven dan allen melk met bijna 5 maanden. Larissa wordt 22 mei 5 maanden en eigenlijk heb ik af en toe wat fruit gegeven, tussen 7 a 8 uur savonds, maar dan dronk ze haar flesje van 11 s’avonds niet goed leeg en ben ik daarmee gestopt, ook omdat een vriendin van mij zei dat ik beter kon wachten met bijvoeding i.v.m. onrijpe darmen en zo.

Maar nu wil het geval dat larissa nu al een paar nachten rond 2 uur (zo’n 4 uurtjes na haar laatste fles) wakker wordt en echt honger heeft! Nu heb ik gister al wat rijstebloem door haar laatste fles gedaan en werd ze om 5 uur wakker, wat helemaal niet echt gunstig is, omdat ik meestal i.v.m. naar werk gaan de dag om 7 uur begin. Het gevolg was, ook al had ik haar maar 60 cc gegeven om 5 uur, dat ze haar fles van 07:15 uur niet helemaal wou leegdrinken.

Denken jullie dat ze er aan toe is om toch wat bijvoeding te krijgen en dat melk nu alleen niet meer genoeg is? Het breekt me wel op, want voordat ik eindelijk in bed lig is het al 12 uur geweest en om dan ook nog eens om 2 uur of 5 uur wakker te worden en de volgende dag weer naar werk…pfff.

Ik hoor graag van jullie!
Bedankt moeders…

Our littel angel is Larissa