Renske is nu 5 1/2 maand en kwam al een maand niet meer voor de nachtvoeding. Vorige week was het opeens iedere nacht raak. Sinds gisteren heeft ze een tand en vannacht heeft ze doorgeslapen. Toeval? Ik hoop het niet. Het consultatiebureau zie dat ik haar moest laten huilen; ze is zwaar en groot genoeg om zonder voeding te kunnen. Lieve moeders: niet naar luisteren! Jullie weten het echt het beste. Een baby huilt om een doel en jullie voelen goed genoeg aan of het om aandacht gaat of dat het iets anders is. Hier raak ik ook steeds meer van overtuigd. Ieder kind is anders en heeft andere behoeftes. Sommige kinderen drinken trouwens wel 1200 cc op een dag en anderen maar 700 of 800. Ik trek me er ook niets van aan dat het cb vindt dat ik de voeding van 22.00 uur moet gaan stoppen. Ja, ze drinkt nu dus nog 5 keer per dag. Prima! Dit verandert vanzelf wel als ze wat vast voedsel erbij gaat krijgen. Succes!
Nachtvoeding baby 4 maanden
maar je gaat niet een kind nog 's nachtvoeding geven dat hoeven ze niet meer te krijgen .
en in principe als je het blijft geven blijven ze komen da heb je een ander probleem
Ik snap niet dat hij de nacht door moet slapen, hij geeft zelf wel aan wanneer hij daar aan toe is, dit kun je niet forceren! Ik moet er ook elke nacht uit, ben er eigenlijk al aan gewend. Ik vind toch dat-ie het hartstikke goed doet voor bijna 3 maanden oud, namelijk:
7.30 uur fles 180/6
11.30 uur fles 180/6
15.30 uur fles 180/6
20.00 uur fles 180/6 (tussendoor badderen)
dan rond 03.30 uur weer… Maar dan heeft ie al wel 7.5 uur geslapen! En wij hebben dan toch iedere avond “vrij.”
marieke ik heb het niet over jou hoor een kind van 5 a 6 maanden heeft geen nacht voeding meer nodig
Hallo Moeders,
Ik ben het er niet mee eens!
Djayden bleef s’nacht komen tot 6 maand,toen ineens op een morgen werd ik wakker van de wekker en dacht;wat is dit dan!ik maakte me gewoon ongerust.
Hij lag nog heerlijk te slapen.
vanaf die tijd was de nacht doorslapen een feit.
soms zitten ze in een sprongetje en hebben ze meer honger.
mij huisarts zei dat het nachtwerk vanzelf over ging en het is ook zo.
ik snap dat het vermoeiend en vervelend is maar ik spreek uit ervaring als ik zeg dat het echt voorbij gaat.
Als ze s’nacht wat honger hebben,daar zou ik niet moeilijk over doen.
gr diana
laatst las ik ook in een van de topics dat een kind vvan 10 maanden ook nog nahtvoeding kreeg dat hoort gewoon niet.
en als een kind 's nachts honger heeft heeft het overdag niet genoeg gehad iki weet er ook alles van heb zelf een huilbaby gehad die tot 4 maanden de hele nacht en overdag aan het huilen was andere voeding gegeven en sliep door 's nachts een kind heeft 's nachts geen voeding meer nodig
ja en alle kinderen zijn hetzelfde dan ??!!
zelfs als jek indje overdag genoeg krijgt kan het voorkomen dat het s’nachts eten wil hebben,oke 10 maand vindt ik dan tot daar aan toe!maar baby’s kunnen tot 6 maand de nachten komen omdat ze toch nog wat extras vragen en dit gaat vanzelf weer over en helemaal bij jongere baby’s!
Mijn zoontje sliep tussen door ook een enkel nacht door en kwam soms dan wel weer snachts.
ik heb er niet moeilijk overgedaan en nu slaapt hij na zijn laatste voeding elke morgen tot 7 uur.
dat het niet hoort vindt ik persoonlijk een beetje onzin,behalve na 6 maand dan vindt ik wel dat het over moet zijn snachts,maar het doorslapen gaat over het algemeen vanzelf.
gr diana
een cb zou hetzelfde zeggen als ik eeen kind moet door slapen vanaf 4 maanden dit heeft de kinderarts mij oook verteld destijds.
kun je zeggen wat je wilt maar je weet dat ik gelijk heb en of elk kind anders is hangt van bepaalde factoren af
tja ik vindt dat je geen gelijk hebt.
In vele artikelen staat dat babys tot 6 maand om nachtvoeding kunnen vragen…
maar als jij gelijk wilt hebben vindt ik dat prima hoor…
gelukkig leven we in een vrij land waar de meningen kunnen verschillen en ik ben het in zijn geheel niet met je eens!
ik zeg niet dat ik gelijk wil hebben maar een kind van 6 maadnen hoort de nacht door te slapen
heb zelf bij een kinderarts gelopen met e jongste en die zei op een gegven moment hij moet al lalng doorslapen
ja maar ik zeg ook dat vanaf 6 maand ik het een ander verhaal vindt maar TOT 6 maand kan het geregeld voorkomen dat ze in de nacht eten willen.na 6 maanden vindt ik het een ander verhaal.
Djayden is nu 8 maand maar ik zou hem nu s’nachts niks geven,met 4 maand wel en zelfs tot 6 maand maar daarna ging het vanzelf over en sliep hij door.
maar een kind kan ook gewoon dorst hebben of iets anders
dat probeer ik er mee te zeggen
Maar een baby mag toch niet over de liter komen? Bij mij -even als voorbeeld- krijgt-ie overdag 800 cc en in de nacht nog 200 cc. Hoe kan ik hem overdag dan meer geven? Moet ik dan als ie wat ouder is de nachtvoeding over de dagvoedingen verdelen? Of moet ik daar nu al mee beginnen? Want de flessen van overdag drinkt hij pas sinds drie weken echt leeg…
Groetjes!
Lieve Lieke en diaan27,
Bedankt voor jullie reacties, maar een echt antwoord heb ik nog van niemand gehad.
Zoals ik al eerder aangaf komt mijn dochter sinds een paar nachten weer snachts terwijl ze ervoor goed doorsliep na haar laatste fles. Ze krijgt nu 5 x 150 +5 schepjes. Vaak doe ik de laatste fles iets meer, maar dat drinkt ze nooit helemaal leeg.
Ik heb al ingedikt met rijstebloem, ze werd wel later wakker, maar had nog steeds honger, ik hoorde haar maag knorren. Ik mag van cb nu ook 4 x 200 geven. ik dacht dat je dan 180 water moest doen en 6 scheppen, maar cb heeft in het blauwe boekje geschreven 200 cc water en 6 schepjes.
Ik heb haar gister en vandaag warm eten gegeven, ik bedoel van die potjes en dan heb ik haar de wortel gegeven. ze vond het lekker.
Mijn vraag is of ik dat nu voortaan maar altijd maar moet gaan doen zodat ik zeke weet dat ze overdag genooeg krijgt?
Our littel angel is Larissa
hoi,
ja mijn mening is dat de nachtvoeding niet eraan hoeft te liggen dat ze overdag te weinig krijgen.
je kunt het proberen maar of het wat zal uitmaken weet ik dus niet.
als je haar warm eten geeft en ze slaapt snachts door dan heb je geluk,echter wordt het wel afgeraden voor de 6e maand te gaan bijvoeden.
ik herken je verhaal,en ik heb gewoon gevoedt snachts hoe vermoeiend het ook was,het was op een gegeven moment echt over en djayden sliep van het ene op het andere moment lekker door.
Ik vindt het zielig een baby met honger te laten liggen.
wat je dan zelf doet is toch je eigen keus.
ik hoop dat je dan hier wat aan hebt
gr diana
Ik zeg altijd als ze snacht’s echt honger signalen afgeven, lekker wat te eten geven.
Er komt echt wel een tijd dat het over gaat.
Maar ik zeg er wel bij als ze echt honger hebben!!!
Je kunt ze niet de hele nacht met honger in bed laten, want ze slapen dan toch niet en worden ze alleen maar onrustiger van.
Ik zou zeker ook doorgaan met de potjes.
Nu langzaam lekker opbouwen.
succes groetjes Gytha
Gewijzigd door - gytha en Lieke op 16 May 2008 14:37:50