Nachtvoeding afbouwen?

hoi dames,
ik wilde weten hoe jullie de nachten hebben afgebouwd, of hoe dat in ieder geval gegaan is dat jullie baby doorsliep.

ik had zelf het idee om m (hij krijgt overdag 150 cc) een week 90 water 3 schepjes te geven.
week erna 60 water 2 schepjes
week daarna 30 water 1 schepje en zo nodig de laatste voeding van 23:00 uur te verdikken met johannesbrood pitmeel.

is dit slim om zo aan te pakken?
ben beetje onzeker hierover…

(K)Kuzjes!

Niks doen om de nachtvoeding af te bouwen. Je merkt vanzelf wanneer je kindje eraan toe is om door te slapen. Dus geen trucjes uithalen of forceren, gewoon afwachten. Het ene kindje slaapt na een paar dagen al door bij het andere kindje duurt dat een paar maanden.

Groetekes, Sje

Hoi,

Bij ons had het geen zin om het af te bouwen. Ook rijstebloem oid in de laatste fles en later van die pyjamapapjes, het maakte allemaal geen verschil. Uiteindelijk zal 'ie door gaan slapen als hij het kan. Ik heb dus de ervaring dat het geen nut had, al die middeltjes. Sorry!

Groetjes!

Lilypie Eerste Verjaardag Ticker

Zoals ik al schreef: niks doen om de nachtvoeding af te bouwen!

Groetekes, Sje

Haha, wij zijn het levende bewijs dat niets hielp!

Nou ik heb eerlijk gezegd nooit trucjes uit kunnen proberen want ik gaf borstvoeding. Valt weinig truc mee uit te halen! Haha!

Groetekes, Sje

Aha, dus dat verklaart je adviezen…jij kon niets doen om jouw kleintje(s) te helpen doorslapen, dus zeg je tegen anderen dat niets helpt zodat zij ook doorwaakte nachten houden…

Haha! Nee hoor, ik spreek in dit geval niet uit eigen ervaring, maar van ervaringen van mensen om me heen.

Groetekes, Sje

Ben het hier niet helemaal mee eens, want ik heb dus de nachtvoeding nooit volledig gegeven. Ik heb altijd maar 80cc gegeven, totdat ze doorsliepen. Ook al krijgen ze overdag 150cc die nacht bleef ik maar op 80 houden totdat ze doorsliepen. Helaas slaapt Dinant ook niet elke nacht door, maar hij kan het wel dus als ik het dan kan rekken met een tut dan probeer ik dat wel.
Verder geven ze het idd zelf aan, daar kan je eenmaal niks aan doen.
Gr. Natasja

[/url]

Door slapen dat heb je inderdaad niet zelf in de hand.
Ik heb /geef borstvoeding aan mijn bijna 10 maanden oude spruit. Ben er flessen beginnen bijgegeven z’on maand gelden (eentje om 19.30 en eentje rond 22.00 u) dan pas is mijn spruit 6-7 uur na elkaar beginnen slapen. Als ik ‘pech’ heb dan is meneer er 's nachts ook nog een paar keer. Dan geef ik borstvoeding, ben nog te moe om steeds om die flessen te lopen; Want soms wordt mijn spruit 3-4 keer wakker 's nachts van de honger. En ik ben al terug aan het werk, alle slaap is dus welkom.
mama katrien

Oh Katrien, respect hoor voor je! Zwaar lijkt me dat…

tja dat kinderen het zelf aangeven is ook helemaal waar… maar hier zijn we toch echt ook zelf gaan proberen de laatste fles af te bouwen (niet de nacht want die heeft hij al snel laten staan) maar de laatste.

En hier hebben we elke keer 30cc minder erin gedaan… dit elke keer 3 dagen… tot we bij de 90 cc waren… daarna helemaal gestopt en meneer vind het nu al bijna een week prima dat hij die niet meer krijgt… misschien toevallig… ik weet het niet … maar vond dit zelf fijner om te doen dan in een keer te stoppen!

hey mini boy…

Komt jouw kleine dan savonds helemaal niet meer?
Vanaf hoe laat (wanneer geef je nu de laatste)?
En slaapt hij dan goed door en tot hoelaat?

Gr, Danielle

hee, bedankt maar het punt is,
hij komt ineens teveel bij en daarbij ik heb wat lichamelijke dingetjes (te lang om uit te leggen) waardoor ik het erg moeilijk volhoudt s’nachts. overdag ook druk druk. en ja combi van voor hem te veel aankomen en voor mij dat ik echt wat slaap nodig heb anders ben ik dadelijk echt oververmoeid.

het cb zei dat het niet erg is om m te late wennen aan minder en misschien heeft ie het eigenlijk niet nodig maar is ie “gewend” om om de 3 a 4 uur te eten en gewoon omdat hnij het lekker vind waarschijnlijk…snapje? en ik heb ook het idee dat het meer is dat hij “weet” dat hij om de zoveel tijd mag eten en dat hij daarom ook s’nachts komt ipv of hij het echt nodig zou hebben. dat betwijfel ik want hjij komt echt erg veel bij, in 2 weken 630 gram ja dat is toch teveel neem ik aan. volgens mij horen ze toch rond de 150 gr per week bij te komen ip 315 gram.

(K)Kuzjes!

Hoi,

Dat is vervelend voor je. Sterkte met je lichamelijke toestand!

Even over dat wennen aan nachtvoeding: had de indruk dat dit bij onze zoon Erik ook aan de hand was. Hij was toen vierenhalve maand en qua gewicht allang geen nachtvoeding meer nodig. Dus we hebben een paar nachtjes doorgebeten en geen voeding gegeven. Telkens speentje erin en maar volhouden. Na een paar nachten had hij het door en kwam hij niet meer voor een voeding. Dus je zou dit kunnen proberen. Of eerst minder in de nachtfles (wij gaven de laatste tijd vóór het stoppen 90 cc + 2 schepjes) en dan stoppen met het speentje.

En over wat ze aan moeten komen: geen idee, ben geen ‘expert’. Maar een groeispurt is normaal toch? Heeft Erik ook wel gehad. En de volgende keer was het dan weer een stuk normaler.

Groetjes!

quote:
Hoi,

Dat is vervelend voor je. Sterkte met je lichamelijke toestand!

Even over dat wennen aan nachtvoeding: had de indruk dat dit bij onze zoon Erik ook aan de hand was. Hij was toen vierenhalve maand en qua gewicht allang geen nachtvoeding meer nodig. Dus we hebben een paar nachtjes doorgebeten en geen voeding gegeven. Telkens speentje erin en maar volhouden. Na een paar nachten had hij het door en kwam hij niet meer voor een voeding. Dus je zou dit kunnen proberen. Of eerst minder in de nachtfles (wij gaven de laatste tijd vóór het stoppen 90 cc + 2 schepjes) en dan stoppen met het speentje.

En over wat ze aan moeten komen: geen idee, ben geen ‘expert’. Maar een groeispurt is normaal toch? Heeft Erik ook wel gehad. En de volgende keer was het dan weer een stuk normaler.

Groetjes!

<a href=“http://lilypie.com”>[img]http://b1.lilypie.com/iAOAp1.png" alt=“Lilypie Eerste Verjaardag Ticker” border=“0” /></a>

ja ik snap het maar het hele ding is natuurlijk dat ik overdag 150 cc gaf en dat dus s’nachts ook deed. elke keer als hij meer voeding kreeg was dat dus ook s’nachts zo. en dat was misschien niet zo slim van ons, maar ik dacht er eerlijk gezegt niet echt over na dat hij dan ineens zo bij zou komen.
en hij groeit zoiezo echt hard. 2 weken geleden kon hij maatje 50/56 nog aan (in rompertjes en boxpakjes) en sinds begin deze week kon ie dat ineens nie meer aan. broekjes en truitjes nog wel van die maat maar de boxpakjes en rompertjes dus niet meer. en het viel ook echt iedereen op zovan: sooo ineens in 2 weken en daarvoor was ie nog zo klein! echt bizar hoe snel dat ineens kan gaan.

ja ik doe 90 water en 3 schepjes omdat het zo ook op de verpakking staat, en ik probeer volgende week 60 cc en 2 schepjes, kijken hoe hij het daar op doet. en het zal heuso ok geen kwaad kunnen nutriton bij de laatste voeding te doen na volgende week dan…kijken of het werkt wie weet???

ik probeer het ook wel is met zn fiepje of soms laat ik m een paar minute mijmeren soms valt ie vanzelf na 2 minuten weer in slaap, ik wacht dan zelf wel weer ff met in slaap komen want meestal gaat het daarna door en weet ik dat hij toch effe wil eten.

hij slaapt nog wel bij ons op de kamer in zijn wandelwagen. dat was een tip van de kraamhulp omdat hij in het begin echt niet al in zo’n groot bed wilde slapen. na 2 weken legde we hem overdag in zijn eigen bedje. ik durf het nog niet echt aan hem s’nachts in zijn eigen bedje te leggen.
ben wat onzeker omdat ik niet zo goed weet welke volgorde ik het beste kan hanteren.
zijn nachtvoeding proberen te laten…
in zijn eigen bedje slapen…
laten wennen aan het slapen zonder bakerdoek…
ik weet dus echt niet wat ik het beste als eerst kan doen, weet niet zo goed wat het slimste is.
ik wil m zoiezo laten wennen aan het slapen zonder bakerdoek omdat hij dadelijk weer ingeent moet worden en hij dan zoiezo niet ingebakerd mag slapen.
daarbij wil ik m niet te lang laten wennen aan het slapen bij ons in zijn wandelwagen.
en die voeding s’nachts…tja hij kwam wat te veel bij en wat ik al eerder zei…ik moet echt nodig wat extra slapen. en daar heb ik alleen s’nachts tijd voor

het is toch wel een beetje aanmodderen met het moeder zijn. je weet nooit bij je eerste kindje hoe je de dingen goed moet aanpakken dus je doet in principe “maar wat” snapje? tis toch een kwestie van je gevoel volgen, alleen ben ik soms onzeker en dan weet ik het effe niet meer. maar ja komt goed

(K)Kuzjes!

Hey Mriek,

Ben jij van de laatste fles af?
Hoe laat geef jij nou de laatste?

groetjes Danielle

hey isa…

die onzekerheid is hier zo bekend en iedereen weet het beterder en voor je gevoel doe je het altijd verkeerd… maar 1 ding volg je eigen gevoel waarbij jij jezelf het lekkerst voelt… dan ontspan je meer en kan je er meer van genieten (is mijn ervaring) en dat de kleine zijn rompertjes niet meer past oh dat merk je wel dat dat met maat 62 ook zo is … sommige maten slaan ze zelfs over lijkt het wel… zo snel groeien ze dan opeens! hoelang en zwaar is de kleine en hoe oud… zal ik het effe nakijken in boekje hoe het hier was… heb je beetje vergelijking!

heb wel een tip dat je niet alles tegelijk moet doen… inbakeren is hier de uitkomst geweest maar als je hem nu ga uitbakeren en in een ander bedje en nachtvoeding eraf… dan kan je er van uitgaan dat je weer in een negatieve cirkel kom met je kleine…! als ik het moest doen (heb je het weer he als ik … hahaha… maar zie het als tip hier is het nl ook inbakeren etc geweest) dan deed ik eerst zorgen dat de kleine in eigen bedje gaat slapen (is denk pittig genoeg als ik het zo van andere lees…) lukt dat goed dan beginnen met uitbakeren… (zie schema hoe ik het gedaan heb ook als tip) en daarna zou ik mezelf pas druk gaan maken om die nachtvoeding en … wie weet is de kleine er dan zelf al mee gestopt om die te nemen!

Danielle, ons manneke hebben wij de fles langzaam (2 weken over gedaan) afgebouwd elke keer 30 cc minder en dan weer 3 dagen en dan weer wat minder … tot de 90 cc en toen stop! en hij slaapt nog steeds goed de nachten door… tja mag in handen klappen … maar elke nacht nog bang voor terugval nu maak ik hem om 21.00 uur nog wakker (heeft dan om 15.30 laatste fles gehad) en doe hem dan in badje of masseer hem in… en geef hem de fles en leg hem rond 22 uur uiterlijk weer terug in bed en ga dan zelf ook lekker… 'smorgens ga ik en manlief douchen en eten om 7 uur en om 8 uur komt de kleine zich melden … dus niks te klagen … heerlijk uitgerust … en die tijd komt er voor jullie ook echt aan!! de kleintjes zijn nog zo klein…

ons manneke is deze week weer gewogen wat 71 cm en ruim 8 kilo… dus kan wel zonder een flesje…

hee mini-boy

hij weegt nu 5 kilo of iets meer (maandag voor het laatst gewogen en gemeten) en denk ongeveer 59 cm.

ja ik dacht dus als hij eerst kan doorslapen dat je m dan het best in zn eigen bedje kan leggen omdat hij er dan misschien minder van merkt? ik leg m na zijn nachtvoeding nu op zn eigen kamer wel in de wandelwagen want sinds ik 90cc ben gaan geven blijft ie daarna effe jengelen (alsof hij ineens weer krampjes krijgt ofzo) en ik wil dan echt effe doorslapen.
ik zit alleen beetje met het feit dat hij nu bijvoorbeeld om kwart over 5 kwam. en dan schuiven de tijden steeds meer op overdag. en ik weet niet zo goed hoe dat dan zit. want normaal krijgt hij om 7 uur zijn eerste voeding. ik kan m niet om kwart over 5 'n voeding geven en om 7 uur weer. daarbij krijgt hij ong. om de 4 uur eten omdat ik dan op 5 voedingen zit. rek wel is 'n half uur (of eerder of later ligt aan hem…) maar als hij steeds later komt dan weet ik niet meer hoe ik het moet indelen. dan maar om de 3.5 uur? en strikt aanhouden? want ja anders heeft ie dadelijk zn laatste voeding pas om 1 uur s’nachts ofzo als ik niet wat probeer te schuiven.
dat is dus vervelend aan dan om 3 uur s’nachts komen dan om 5 uur of half 6 ofzo.
dan zit ik in de knoop met zn voedingstijden of 5 voedingen die hij zoiezo moet hebben nog…

(K)Kuzjes!

quote:

Hey Mriek,

Ben jij van de laatste fles af?
Hoe laat geef jij nou de laatste?

groetjes Danielle

Nee, wij geven de laatste nog hoor. Hij krijgt hem om 22.00 uur. Vooralsnog doen we dat nog even, omdat hij dat nodig heeft. Sinds een week drinkt hij z’n flesjes niet meer helemaal leeg (ook de laatste niet), maar hij was ziek en durf dus niet te zeggen of het daarvan komt of dat hij gewoon minder voeding nodig heeft. Als hij weer beter is en drinkt dan nog steeds de laatste niet leeg, dan zullen we eens gaan proberen met afbouwen hiervan. Vind het schema van mini-boy (telkens 30 cc minder) wel een goeie. Thanks!

Onzekere moeder: ik zou hem eerst laten wennen aan slapen in zijn eigen bedje, dan pas uitbakeren en dan pas kijken hoe je het met de nachtvoeding gaat doen. Slapen in eigen bedje is uitdaging genoeg. Tegen de tijd dat hij hieraan gewend is en uitgebakerd is, heeft 'ie misschien niet eens meer een nachtvoeding nodig! Die onzekerheid herken ik hoor, het is gewoon uitproberen en zoeken met de eerste. Het wordt wel een stuk makkelijker vind ik, Erik is nu zes maanden en ik ben al een stuk zekerder dan in het begin. Ach ja, de hormonen komen natuurlijk ook steeds meer in balans…

Dat snelle groeien is echt niet raar hoor! Erik is is een maand tijd in het begin zeven cm gegroeid! Sloeg ook bijna een maat over. Soms gebeurt dat en soms blijven ze heel lang in een bepaalde maat steken. 's Nachts gaven wij 90 + 2 en niet 90 + 3. Geeft toch de illusie van een redelijk flesje, maar met minder voeding en dus meer water. Dat zet dus minder aan, snap je? Een fopfles dus, gewoon eens proberen.

Succes!