Nachtvoeding afbouwen?

Oh ja, en toen Erik zo laat in de nacht nog kwam gaven wij dus die fopfles en dan wel gewoon om 7.00 uur de eerste “echte” fles. Dan hadden we wel gewoon hetzelfde ritme overdag. Hij dronk om 7.00 uur dan gewoon wat hij wilde hebben.

Lilypie Eerste Verjaardag Ticker

Hey isa…

ik heb ff mijn boekje van cb erbij gepakt maar die van jouw is toch 4 maanden?! wow dan heb ik echt een big boy ipv mini boy tijd om mijn naam te veranderen! de mijne woog bij de 4 weken precies hetzelfde als de jouwe bij 4 maanden en de lengte was ook 59 cm … (ik zit hier bijna op de grond van verbazing … kan dit wel?)

He big-boy…

Het kan hoor! Erik was bij de geboorte al 57 cm en vierenhalve kilo. Bij vier maanden was 'ie 67 cm en achtenhalve kilo. Ook een big one dus…

Groetjes!

wow marieke ooit weleens van Sonja Bakker gehoord (zo ik heb je terug )…

haha … jouw manneke is niet super lang maar wel lekker bol… heerlijk toch weten we tenminste wat we beet hebben… en ze hebben wat om in te ruilen als ze ziek zijn…

Nou staan we weer gelijk!

Ik vind het ook helemaal niet erg hoor, dat 'ie wat groter is. Inmiddels is 'ie zes maanden: 73 cm en ruim 10 kilo. Hij zit keurig bovenin de curve met lengte en gewicht. Heerlijk toch, die dikke beentjes. Ik hou er zo van, beter dan van die magere sprietjes. Sorry moeders en vaders van magere sprietjes!

nou jij maak geen vrienden hoor marieke …haha

Jurian is nu bijna 5 maanden (de 15e) weegt ruim 8 kilo en is 71 cm! netjes toch…

isa…

ik geef ons mannetje ook om de 3 1/2 uur soms hoor… schema is:
8 uur 200cc
11.30/12.00 200cc
15.30 200cc
daarna gaat hij slapen om 18.00 uur en moet ik hem altijd wakker maken voor de fles van 21.00 uur dan ook 200cc

heb fruit geprobeerd maar dat vind de onze afschuwelijk… dus tja niks geen bijvoeding nog. die van jouw is ook bijna 4 maanden toch? dan mag je bijvoeding gaan beginnen … fruit bv en dan 3 dagen hetzelfde om te kijken hoe hij erop reageerd! daarna anders smaakje ook 3 dagen…

Haha, ben misschien wat té direct??? Nou ja, het is waar ík niet van hou. En dat is tenslotte maar een mening…en daar kan een ander gelukkig heeeel anders over denken!

Jouw kleine is dus relatief iets langer, maar zit ook keurig in z’n velletje dan! Haha. Fijn hoor, een beetje reserves!

quote:
Hey isa...

ik heb ff mijn boekje van cb erbij gepakt maar die van jouw is toch 4 maanden?! wow dan heb ik echt een big boy ipv mini boy tijd om mijn naam te veranderen! de mijne woog bij de 4 weken precies hetzelfde als de jouwe bij 4 maanden en de lengte was ook 59 cm … (ik zit hier bijna op de grond van verbazing … kan dit wel?)

hee nee nee hahaha rico wordt 24 dec. 3 maanden

(K)Kuzjes!

quote:
isa...

ik geef ons mannetje ook om de 3 1/2 uur soms hoor… schema is:
8 uur 200cc
11.30/12.00 200cc
15.30 200cc
daarna gaat hij slapen om 18.00 uur en moet ik hem altijd wakker maken voor de fles van 21.00 uur dan ook 200cc

heb fruit geprobeerd maar dat vind de onze afschuwelijk… dus tja niks geen bijvoeding nog. die van jouw is ook bijna 4 maanden toch? dan mag je bijvoeding gaan beginnen … fruit bv en dan 3 dagen hetzelfde om te kijken hoe hij erop reageerd! daarna anders smaakje ook 3 dagen…

hee ja om de 3.5 uur kan ook wel, maar ik kan zijn eerste voeding niet meer om 7 uur geven als hij pas om kwart over 5, half 6 komt…
en fopspeen werkt niet s’nachts

(K)Kuzjes!

Jawel hoor, eerste voeding om 7 uur kan prima als hij aan het eind van de nacht komt. Hier ook gedaan; aan het eind van de nacht een fopfles en om 7 uur de dag beginnen met de eerste fles.

quote:
Jawel hoor, eerste voeding om 7 uur kan prima als hij aan het eind van de nacht komt. Hier ook gedaan; aan het eind van de nacht een fopfles en om 7 uur de dag beginnen met de eerste fles.

<a href=“http://lilypie.com”>[img]http://b1.lilypie.com/iAOAp1.png" alt=“Lilypie Eerste Verjaardag Ticker” border=“0” /></a>

fopfles?
maar anderzijds…als hij wat later komt na die fles van half 6 ben ik blij da ik ipv anderhalf uur 2.5 uur kan slapen

(K)Kuzjes!

Fopfles: veel water en weinig voeding (bv. 100 cc water en 2 schepjes, etc.). Dat telt dus niet echt aan zeg maar.

Doen wat goed voelt!

Groetjes!

en?? hoe gaat het nu?