Nachtlampje

Hoi hoi,

Zijn er hier dames die een nachtlampje of schemerlampje gebruiken en zo ja bij hoe oud en waarvoor? Vraag me af of ze dan 's nachts beter slapen nu slaapt Dylano wel niet zo heel slecht maar als hij wakker wordt is het jengelen, maar 's morgens als het licht is is het babbelen.

Groetjes Michelle

Lilypie 1st Birthday PicLilypie 1st Birthday Ticker

hier bewust alles donker en wil dat ook zo laten (tja het licht van buiten kan ik niet uitzetten gelukkig )… Weet dat die van mijn zus wel met licht moet slapen anders is het huilen… en dat is vervelend als ze ergens gaan logeren … maar een klein nachtlampje is te proberen als hij/zij onrustig is… gewoon zo’n klein ding in het stopcontact.

Ben er zelf eigenlijk ook totaal geen voorstander van, heb het bij mijn dochter ook nooit gedaan daarom wou ik even de ervaringen horen hahhaha

Groetjes Michelle

Hier ook geen lampjes. Heel soms als ze 's avonds als wij nog wakker zijn, wakker schrikken van een enge droom ofzo, dan laat ik het licht in de WC aan ter geruststelling. 5 minuten later ga ik naar boven om te kijken of de bange mop weer slaapt en dan kan het licht weer uit.

Maar verder hier gewoon donker. Dat hoort nou eenmaal bij avond/slapen/nacht.

Groetekes, Sje

ach geen voorstander… mwah … persoonlijk doe ik het liever niet. Maar als mijn kindje onrustig was dan deed ik het gelijk. Dan zou ik alles uit proberen wat ik dacht dat maar het ei van columbus was

nou meiden kom eens op met jullie ervaring of idee hierover!

Wauw Mini-boy, zie je de tijden van onze berichtjes?! Hahaha! Knap gedaan van ons!

Groetekes, Sje

Tot nu toe alleen tegenstanders eigenlijk

Groetjes Michelle

ik heb wel zo’n piepklein groen nachtlampje in stopcontact…geeft niet veel licht( je kan er absoluut geen boek bij lezen) en ruben vind het volgens mij wel fijn…hij slaapt rustiger! en het is makkelijk om zo’n klein ding mee te nemen als ie gaat logeren!

karin

wat zijn we toch weer op elkaar ingespeelt Sje… … maar dat is ook een reden ja om het niet te doen. Voor de duidelijkheid om dag/nachtritme te hebben!

Nou, tegenstander is een groot woord denk ik, maar als het niet per se nodig is, dan hier geen lichtje. Als je met je ogen dicht ligt, zie je toch geen licht, dus het is alleen jezelf voor de gek houden. Het is meer het idee.

En zo jong al aan een nachtlampje wennen, zou ik persoonlijk niet doen hoor. Voor je het weet slaapt-ie op zijn 18e nog met een nachtlampje omdat-ie dat al zijn hele leven gewend is.

Wat je evt. kunt doen is zorgen dat-ie jou dichtbij voelt als hij 's nachts wakker wordt. Slaap zelf een paar nachten met een spuugdoekje of een knuffeltje in je bed. Leg na die paar nachten dat doekje bij je kleine man in bedje. Hij ruikt je dan als hij 's nachts wakker wordt. Misschien scheelt dat.

Groetekes, Sje

Hier staan alle slaapkamerdeuren (dus ook die van ons) op een kiertje. Misschien scheelt dat ook hoor met rustiger slapen.

Groetekes, Sje

Het is nog niet nodig hier hoor wou het alleen alvast even weten En hier zou het ook al in de hal moeten want zijn stopcontact zit achter de kast hahahha, als ik hem daar in zou stoppen ligt ie nog gewoon in het donker. Maar geloof ook niet dat ik er voor zal zwichten, zoals ik al zei bij mijn dochter ook nooit gedaan en die is intussen 18

Groetjes Michelle

Mama van Thijmen, sinds jouw berichtje is het topic te breed voor 1 pagina. Zou je die aan willen passen. Het leest zo onhandig als je steeds naar links en rechts moet scrollen om het hele bericht te kunnen lezen.

Groetekes, Sje

hier alles op een kiertje … maar door de harde wind (heb altijd raam open staan op eigen kamer) waaide de deur vaak dicht of klapperen. Dus nu een deurstopper gehaald en die er tussen gezet.

Hier staat de deur wagenwijd open en de onze ook. Ik vind het vreselijk als de deuren dicht zijn. Oerdag als hij slaapt is zijn deur wel dicht trouwens want we wonen op een flat en dan schiet het niet op als de deur openstaat. Hij gaat dus open als hier de laatste naar bed gaat

Groetjes Michelle

das ook een goed idee sje…, van dat doekje…dat ga ik ook eens proberen!
baad het niet schaad het ook niet!!
nu vind ik persoonlijk zo’n lampje niet erg… als de rolluiken dicht zitten is het echt pikkedonker in zijn kamer…kan me best voostellen dat als ie wakker word dat ie dan bang word ofzo
zoals het weer nu is zijn ze open maar als het echt koud en guur is zijn ze dicht…blijft de warmte lekker binnen!
en hier zijn de deuren altijd dicht…

groetjes!

karin

Gewijzigd door - karin aaltink op 24 Mar 2009 21:15:38

Even kijken of het zo beter is…

Berichtjes hadden niet verwijderd hoeven worden. Als het goed is wordt de ticker in reeds geplaatste berichtjes ook kleiner als je hem aanpast.
Dank voor het aanpassen. Leest stuk prettiger zo!

Groetekes, Sje

Als het echt nodig is, dan zou ik het wel doen. Maar als het niet nodig is, zou ik proberen het zo lang mogelijk uit te stellen. Bij ons in de straat (5 huizen bij ons vandaan) wonen sinds een paar maanden nieuwe mensen. Zijn een beetje vreemde mensen en hun dochtertje van 3 slaapt de hele nacht met de slaapkamerlamp aan. Dat zou ik dus echt niet doen. Als het niet anders is een klein lampje, maar nooit zo laten wennen aan de hele nacht slapen met de slaapkamerlamp aan.

Groetjes,
Sandra

Lilypie Eerste Verjaardag Ticker

Morgan heeft een blauw nachtlampje, das een ledlampje. Het geeft geen leeslicht inderdaad, maar voor mij was het genoeg om haar te voeden. Het ziet er ook niet uit alsof het licht aan is, omdat het blauw schijnt, en op de dag zie je het niet. Ik heb vroeger ook zo’n ding gehad omdat ik een keer in mijn kamertje verdwaald was toen ik moest plassen. Dus geen schemerlampen of ganglichten maar alleen een flauw blauw schijnsel.

Groetjes,

Michèle