Nachtje opgenomen geweest

Nou wat een avontuur heb ik weer meegemaakt!
Gisternacht werd ik om 2 uur wakker met enorme pijn in mijn bovenbuik, ik ging er van uti dat het mijn maag was, want ik had dit al 4 keer eerder gehad. Het was wel veel erger, maar ik dacht dat het kwam doordat ik 's avonds nog 2 mokken soep had gegeten, en wat snoepjes.
Pfff wat een ellende, zo veel pijn! Ik kroop over de vloer want ik wist echt niet meer wat ik moest… Zitten liggen lopen, niks hielp Om 8 uur heb ik de huisarts gebeld, want ik hoopte dat hij een kalmerend drankje voor kon schrijven, waar mijn maag weer rustig van werd. Om 08.50 kon ik terrecht, en na mijn verhaal te hebben gedaan heeft hij aan mijn buik gevoeld, en zei dat ik maar beter even bloed kon gaan prikken en langs de gynaecoloog! Pfff en toen schrok ik me dus rot, huilend van de pijn en schrik (ik ging er van uit dat ik hetzelfde mee zou maken als met het eerste kindje) heeft mijn vader me bij het afnamelab afgezet. Hij moest zelf weer naar zijn werk, want daar had hij zo de boel de boel gelaten.
Gatver wat een ellende als ik er ana terug denk… Ik zat keihard et huilen, en geen mens die je iets vraagt, ze keken me allemaal maar aan, en ik kon er 20 minuten wachten tot mijn bloed werd afgenomen.
Daarna door naar de afdeling gynaecologie, en daar werd ik opgemerkt doro een hele lievfe zuster. Ze vroeg waarom ik zo huilde, en ik vertelde haar dat ik zo veel pijn had, en bang was dat de baby dood zou gaan. Ze heeft em direct aan het CTG gelegd, en met de baby was gelukkig alles goed! Pffff wat een oplucting Maar de pijn werd alleen erger, en ik wist werkelijk niet meer wat ik moest! Ik mocht geen pijnstillers, want er moest een echo gemaakt worden, en een chirurg moest kijken of ik niks met de galblaas of blinde darm had.
Nou ja, om een heel lang verhaal kort te maken, ik bleek (aan het einde van de dag pas…) ontzettend veel galstenen te hebben! Die waren vast gaan zitten, vandaar die pijn. Ze gingen er al vanauit dat ik dat had omdat ik zo’n bewegingsdrang had, maar toch moest ik wachten tot ik die echo had gehad, en daarna mocht ik eibndelijk een zetpil. Die ging na een uurtje werken, en toen pas merkte ik hoe uitgeput ik was. Ik had de hele nacht niet geslapen, en de hele dag in het ziekenhuis zitten wachten met enorme pijn!
Ik moest opgenomen worden op de kraamafdeling zodat ze mij en de baby in de gaten konden houden, en ik moest aan een infuus voor het geval de galblaas toch nog zou gaan ontsteken. Dat was gelukkig niet zo, en ik ben net weer thuisgekomen.
Pfff ben wel even met de neus op de feiten gedrukt dat ik toch echt kalm aan moet doen nu… Ik doe nog steeds veel te veel, en als ik zo doorga kom ik de rest van de zwangerschap ook in het ziekenhuis terrecht, en dat wil ik echt niet, want die arme Joey begreep er helemaal niks van Die moest hals overkop naar mijn ouders, arm kindje…
nou ja, een heel verhaal dus weer, maar gelukkig mag ik nu met pijnstillers verder thusi blijven. Na de bevalling moet ik wel geopereerd worden, want dan moet de galblaas er sowieso uit…

Lilypie Second Birthday tickers

Lilypie Pregnancy tickers

Oh meissie wat een ellendig verhaal en wat kan ik me goed voorstellen dat je je kapot geschrokken bent. Gelukkig is alles goed met de baby en voel jij je ook al wat beter.

Alle liefs en beterschap!

Groetekes, Sje

Wat heftig zeg! Het zit ook niet mee he. Wat zul je geschrokken zijn! Doe het inderdaad nu maar gewoon heeeeel rustig aan en ga alleen maar op de bank liggen. Gelukkig was alles goed met je kindje!

Groetjes,
M

Lilypie Tweede Ticker

Pff wat een ontzettend heftig verhaal. Kan me goed voorstellen dat je ontzettend geschrokken bent. Zeker na wat jullie al met het kindje voor Joey hebben meegemaakt. Doe het ajb echt rustig aan, want het is voor niemand goed als je de rest van je zwangerschap opgenomen moet blijven. Gelukkig hoef je nu niet meer te werken, dat scheelt wel. Maar laat de rest ook gewoon liggen hoe makkelijk gezegd dat ook is. Doe rustig aan en ik hoop dat je verder niet zo veel pijn meer hebt.

Groetjes,
Sandra

jeetje wat een gebeurtenis weer doe het vanaf nu heel rustig aan gelukkig weet je nu dat alles goed is met je kindje.
het is toch ook niet te begrijpen dat er dan niemand naar je toekomt in de wachtruimte al was het alleen maar om te kijken wat er met je is even een hart onder de riem steken.
wat kunnen mensen toch koud zijn verschrikkelijk

sterkte en beterschap

He gat meid wat een nare ervaring en jullie hebben al genoeg meegemaakt. Kon je mannetje je wel een beetje steunen??

Groetjes,

Michèle

He gats Anouk, zit je niet mee, maar GA nu wel je RUST nemen aub.

Liefs Michelle

Lilypie - Personal pictureLilypie Kids Birthday tickers

Lilypie - Personal pictureLilypie Second Birthday tickers

Verplicht vanaf nu op de bank liggen!!
Echt meis, je rust is heel belangrijk nu.
Kan me goed voorstellen dat je geschrokken ben.
Sterkte!
Liefs, Anne

He bah wat zul je geschrokken zijn zeg, gelukkig gaat het met jouw en je kindje goed nu. EN zoals je zelf ook zegt neem je rust nu. Veel sterkte.

Gr patries
Mama van Luna (26-2-2005) en Mees
(24-4-2009).

Jeetje Noem het maar een avontuur
Mannnn Dit is meer dan een avontuur dacht ik zo Zwanger zijn is al avontuurlijk genoeg
Zo veel als mogelijk rust nemen
En je arme kleine mannetje die het niet snapte Zielig voor jullie alle twee
Lekker rusten Misschien kan je af en toe wat regelen dat je wat meer rust hebt
Je zoontje even een paar uurtjes bij opa en oma ofzo
Grt
Linda

Anouk, hoe is het nu?

Groetekes, Sje

Hee lees je bericht nu pas, heel veel sterkte en beterschap en hopelijk gaat het nu al weer wat beter!

Liefs Frauk

Luitjes, het zit me niet lekker. Gisteravond had ik Anouk op mail en de pijn was weer opnieuw begonnen. Ook de medicijnen die ze ter verlichting gekregen had, deden hun werk niet voldoende en als de pijn zo aan bleef houden zou ze het ziekenhuis weer gaan bellen.

Zal toch niet waar zijn dat ze weer opgenomen is?

Groetekes, Sje

Ik ben niet weer opgenomen! Lief dat jullie je zorgen maken
Maar het is er ook niet veel beter op geworden, misschien is een opname eigenlijk wel het beste… echte rust heb ik thuis ook niet, al doe ik zo mijn best!
Gister overag had ik er ook behoorlijk last van en heb ik voornamelijk in bed gelegen. Onder tussen was mijn vader hier de babykamer aan het behangen en zorgde mijn moeder voor Joey. Dany hielp waar hij kon, en tussendoor kwamen broers en zussen kijken hoe het met mij was… Drukte dus! al heb ik niks gedaan.
Ik gebruik nu preventief pcm om de pijn enigzins onder controle te houden, en heb steeds contact met het ziekenhuis. Maar daar doen ze verder weinig voor me… Ze hebben zoiets van of ik nu thuis of daar ben met die pcm, dat moet hetzelfde zijn…
Vandaag doe ik het maar weer rustig aan, maar als het er niet beter op word ga ik morgen het hele traject van huis-arts en ziekenhuis maar weer in, want ik weiger om de rest van de zwangerschap zo door te brengen. Ik voel me er helemaal niet gerust op om zo veel pijnstillers te slikken, al zeggen ze nog zo vaak dat het geen kwaad kan.
Een tijdje geleden had ik steeds last van hoofdpijn, en daar mocht ik geen pcm voor nemen, omdat dat niet goed was in combinatie met de bloedverdunners die ik gebruik, en nu kan het opeens wel, dus dat vertrouw ik niet zo!
Nou ja, ik hou jullie op de hoogte, maar verder doe ik het maar even rustig aan op het forum, het zit niet lekker op deze bureaustoel!
Is er trouwens iemand die ervaring heeft met galstenen tijdens de zwangerschap? Ik heb het idee dat de pijn steeds erger word als ik iets gegeten heb, maar ik kan natuurlijk niet stoppen met eten. De gynaecoloog zei dat eten er nisk mee te maken heeft, maar toch begint het steeds erger te worden als ik iets heb gegeten. en paar uurtjes daarna word het weer wat minder, maar krijg ik weer honger, en begint het dus weer van voor af aan…

Lilypie Pregnancy tickers

He meid wat vervelend allemaal enne nee zo wil je ook geen 20 weken doormoeten nog.

Overigens heb ik uberhaubt geen ervaring met galstenen. Maar het lijkt mij wel logisch dat je meer last hebt met eten want als je eet gaat je lichaam gal aanmaken om te verteren dus als die galblaas werkt dan lijkt me dat dat pijn doet. Maar ik ben ook geen doktor.

Groetjes,

Michèle

@Anouk

Mijn moeder heeft ook galstenen gehad (niet tijdens zwangerschap) maar ook die had het erger als ze gegeten had. Maar ik zou indd ook niet zo blijven doorlopen maar operatie in zwangerschap zal ook niet kunnen. En hoe erg ook ik denk dat je in het ziekenhuis meer rust hebt als thuis met de kleine om je heen.

@Michèle volgens mij moet ze nog 12 weken

Liefs Michelle

Lilypie - Personal pictureLilypie Kids Birthday tickers

Lilypie - Personal pictureLilypie Second Birthday tickers

Oh fijn dat je niet opgenomen bent geweest, maar het blijft beroerd dat je zo’n last blijft hebben. Echt morgen de huisarts weer bellen hoor, want zo moet je niet de rest van je zwangerschap door!

Klopt dat je meer pijn krijgt als je net wat gegeten hebt. Tijdens en na het eten gaat er gal naar je maag om te helpen met de spijsvertering. Als daar galstenen zitten, heeft de galblaas moeite om gal naar je maag te “pompen”. Dus logisch dat je dan extra pijn hebt. Maar inderdaad, je kunt niet stoppen met eten, je moet door. Zeker nu je zwanger bent moet je zorgen dat je genoeg voedingsstoffen binnenkrijgt.

Alle liefs en beterschap! Hou ons op de hoogte he?!

Groetekes, Sje

He wat een norigheid allemaal. Weet niet zo goed wat ik moet zeggen.
Vind het heel erg rot voor je en hoop dat het ondanks alles toch snel beter met je zal gaan.

Sterkte.

Wat ontzettend naar Anouk. Heel veel sterkte en ik hoop dat je toch nog een fijne laatste 12 weken zwangerschap mag gaan krijgen!

Groetjes,
M

Lilypie Tweede Ticker

Oeps, 12 weken ja…

Groetjes,

Michèle