Nachten zijn nog steeds drama

De nachten zijn hier jammer genoeg nog steeds drama. Vrijdag was ze aan het spoken, wilde ze echt niet slapen. Uiteindelijk werd ik naar beneden ‘verdreven’ en viel ik dus compleet met dekbed van de trap. Ook zaterdagavond en vannacht was het bal. Julia wordt constant wakker. Het eerste deel van de nacht gaat meestal goed, tussen 22.30 uur en 02.30 uur, maar daarna is het niks meer. Ze gaat wel slapen als ze haar speen in krijgt, maar hooguit voor een half uur. Dan mogen we weer lopen. Ze kucht 's nachts veel en rond een uur of 03.00 uur gaat ze vaak OPEENS heel hard huilen. Misschien heeft ze dan gedroomd?

We hebben overdag echt geen kind aan haar, ze is dan vrolijk en lief. Ze speelt veel en eet goed. Maar 's nachts hebben we dus veel problemen met slapen. Voorheen was het gewoon 1x voeden en weer slapen, nu moeten 10-15x lopen. Ik kan er echt niet tegen om naar haar geluidjes te luisteren 's nachts, want dan ben ik meteen klaarwakker. Ik heb al oordoppen in, maar hoor alles. Bovendien sta ik vaak automatisch langs haar bedje, omdat ik in mijn oor de babyfoon hoor piepen. Ook als 'ie NIET PIEPT. Vannacht 2x gelopen terwijl ze gewoon diep sliep…Laten miemelen kan misschien nog wel, maar laten huilen lukt me echt niet…

Ik merk dat de brakke nachten ons gaan opspelen. Ik heb in 7 maanden geen enkele nacht doorgeslapen…Ik zie er al tegenop om te gaan slapen, omdat ik weet dat we niet door kunnen slapen. Zelf word ik dus van alles wakker, van elk geluid. We raken langzaam oververmoeid omdat we nooit langer dan een half uur aaneen slapen…ik val eigenlijk nooit in een diepe slaap. Ik weet echt niet meer wat we hieraan moeten doen, hoe we haar kunnen laten slapen. We zitten echt in een cirkel te draaien. Ik kan niet boos worden op mijn schatje, zeker niet als ze me dan aankijkt met haar grote blauwe ogen, maar ze maakt me zo moe! Ik heb ook het idee dat wij de enige zijn met zo’n dondersteen 's nachts. Wij willen straks echt nog wel graag een tweede kindje (ik ben al 35), maar ik moet er niet aan denken dat ik dan straks twee van die drukke kindjes heb! Het cb kan ons ook niet echt goed helpen…SNIF.

Groetjes Rainbow, trotse mama

Slaapt ze overdag veel rainbow? Anders dan misschien wat langer ophouden?
En 's morgens de eerste fles wat vroeger want las in je andere topic dat die om half 8 is. Ik weet het ook niet hoor zeg maar wat om je proberen te helpen want dat je doodmoe bent kan ik goed geloven.
En anders echt de uren dat zij slaapt overdag ook meepakken en je huis je huis laten dat komt dan wel weer.
En weet wat je bedoeld ik ben 40 bijna 41 en die kleine man kan je behoorlijk uitputten. Zeg wel is tegen rené hebben het gevoel datme wallen op me buik hangen hahaha. Maar echt er komt eens een eind aan al kun je het nu vast niet geloven.

Groetjes Michelle

Lilypie 1st Birthday PicLilypie 1st Birthday Ticker

Hey meid, kan me voorstellen dat je kapot bent, want niet alleen Julia maar ook jullie hebben je slaap hard nodig!!!

Is dit allemaal begonnen sinds het uitbakeren?? Is er niets iets op de markt wat lijkt op de inbakerdoek, maar dan anders, zodat ze toch een meer geborgen gevoel krijgt en daardoor misschien beter slaapt? Strak toedekken heeft volgens mij totaal geen zin, bij ons in ieder geval niet Dani maait die dekentjes zo weg en dan ligt hij weer met zijn handen vrij.

Ik zou inderdaad proberen om overdag wat meer te slapen of nu straks met het lekkere weer even naar buiten te gaan om een beetje op te laden.
Voor 's nachts…ja oordoppen heb je al en die helpen dus niet. Ik zou in ieder geval de babyfoon denk ik uit je kamer halen. Dan weet je zeker dat je die niet meer kan horen aanklikken (gaf mij veel rust). Als Julia echt begint te huilen dan hoor je het vanzelf wel en dan hoor je die kleine dingen misschien niet of minder.

En tuurlijk wordt het straks beter, maar daar heb je nu zo weinig aan he
Heel veel succes meid!!!

Lilypie Eerste Verjaardag Ticker

och meid toch…
heb jij die linken nog bekeken?
anders bij deze nog een keer
het kan je echt helpen en het kost geen drol!
zeker de moeite waard het een keertje te proberen toch?

http://www.bol.com/nl/p/boeken/slapen/1001004005063670/index.html

Lilypie Eerste Verjaardag Pic" border=0>[/img]http://m1.lilypie.com/WQjYp2.png[/img]

Meissie! Snap helemaal hoe k*t je je moet voelen. Lijkt zo eindeloos dit hè? Babyfoon meteen uit je slaapkamer halen. Je hoort haar heus wel als het écht mis is en dan word je tenminste niet van elk scheetje wakker. Jij hebt toch al die slaapgids hè? Of niet. Kan je niet eens toepassen wat daarin staat? Is slaaptraining voor kindjes vanaf 6 maanden. Als je 'm niet hebt, mini-boy volgens mij wél. Moet je haar ff vragen. Hoop zo dat je snel weer even lekker kan slapen, 10-15 keer eruit is toch geen doen. Ik zal heeeeel hard voor julie duimen meid!

Groetjes!

Ik zou ook even naar de ha gaan als het cb niet helpt. Er moet toch een oorzaak zijn dat ze niet slaapt.

Ik wou dat ik je de gouden tip kon geven, maar anders dan een brandewijntul (maar das illigaal geloof ik) en de narcosehamer weet ik ook niks.

Hopelijk werkt er iets van die gids of zo. Ik weet dat je zei dat pappa niet makkelijk wakker te maken is, maar die stelt zich er maar op in om te kijken of dat de oplossing is. Deze pappa is ook nooit wakker, maar toen ik zo ziek was en ze voor de nachtvoeding kwam was ie wel zo wakker omdat ie zich er op in gesteld had.

Groetjes,

Michèle

Haha het is dat ik nu op mijn werk zit, maar moet eigenlijk wel lachen om jouw opmerking Michelle over de narcosehamer en de brandewijntul.

Rainbow, ik zou inderdaad ook adviseren naar de huisarts te gaan. Dit is echt geen doen en je zou toch denken dat er een oorzaak is voor het slechte slapen.

Ik duim in ieder geval ook heel hard mee dat ze snel heeeeeeeeeeel goed gaat slapen s’nachts.

Groetjes,
Sandra

Lilypie 1st Birthday Ticker

hier iets wat ultiem werkt tegen banjeren in bed:

rico heeft een redelijk dun boxkleed (zover dat kan) van badstof, daar een lakentje overheen en 2 slaapzakjes opgerold aan de ONDERKANT zodat hij er niet bijkan,
met dat boxkleed (omdat het dikker is natuurlijk) kun je het goed instoppen en is moeilijk los te krijgen.
dat doen we alleen s’nachts, omdat rico ook begint te banjeren,
vanochtend deed ik die slaapzakjes weer weg en normaal dekentje en ja hoor vanochtend lag hij omgekeerd aan de bovenkant in zijn bed, en hoe hij DAT voor elkaar heeft gekregen is een hele goede vraag
maarre rainbow…je kunt het proberen, en een slaapzakje met lange mouwtjes die iets te groot is, zodat julia dr handjes dus in de mouwtjes zitten.
hier werkt het perfect

Hoi Reddende Engels!

Ik heb vanochtend gebeld naar het cb en dar heb ik volgende week (helaas kon ze niet eerder) een gesprek met de verpleegkundige. Ondertussen heb ik nog even naar je link gekeken Inge en heb ik mijn oude slaapgids van Mini Boy er bij gepakt. Ik denk dat we wat meer ritme moeten inbouwen. Bij ons gaat het redelijk hapsnap allemaal. Wel elke dag rond dezelfde tijd fruithap enzo, maar de ene keer gaat ze naar bed om 18.30 uur en soms ook pas om 19.30 uur. Ik denk dat we haar slaapritueel nog duidelijker moeten maken. Nu doen we pyjama aan, mag ze nog heel even spelen, dan doen we de gordijntjes dicht en dan is het slapen (of brullen). Hoe laat gaan jullie kindjes slapen?

Overdag slaapt ze de ene keer weinig en dan weer langer, maar hooguit 2x per dag en dan 2 uurtjes, niet abnormaal veel. Op het kdv is het meestal maar 1 uur. Ik denk toch dat de tandjes ook een grote rol spelen hoor. Ze kwijlt en kucht maar doorm, gewoon door al het slijm. Gelukkig zijn er nu 2 door het tandvlees, ik hoop dat het leed daarmee wat is geleden?

Vannacht heb ik op de bank gelegen, die we kunnen ombouwen als slaapbank. HEERLIJK geslapen. Papa slaapt ook al dagen slecht, maar die gaat er nu ook 10x uit. Ja, hij is gedrild! Hij sliep vannacht dus weer slecht. Nu proberen we het een beetje af te wisselen. En dan maar hopen dat de verpleegkundige tips heeft en Julia even kan nakijken. Anders ga ik op zoek naar een slaapdeskundige, maar waar vind ik die. Wil, jij zit toch in de verpleging? Weet jij iets?

Bedankt voor al jullie ‘medeleven’, maar hier doet een zonnetje al erg goed. Julia kijkt met rode ogen, maar we gaan toch even lekker wandelen dadelijk. Kan ze dutten in de wagen.

Hey Lieve Rainbow,
ik hoop dat het boekje je ook kan helpen.
en misschien moet je julia de laatste fles toch wat later gaan geven, begin gewoon even om (ik weet het het is een rot tijd!) 23:00 uur en ga vanaf daar afbouwen met een kwartier tot een half uur per 3 dagen!
start je dag dan wel om 7 uur met de eerste fles, want vanuit die tijd is het gemakkelijker met jou schema die je nu hebt.
rico heeft gisteren de laatste fles al om 21:30 gehad en ik moest hem vanochtend weer wakker maken
echt met julia komt het allemaal goed meid! alles komt goed! vooral positief blijven denken en ik snap dat dat nu heel moeilijk is.
maar als ze s’nachts niet doorslaapt LIJKT mij het niet handig om die laatste fles al zo vroeg te geven. ze moet eerst maar eens een nacht leren slapen vanaf 23:00 uur. en vanuit daar gewoon kijken hoe dat gaat en hoe je het best de rest kunt aanpakken.
ik weet zeker dat er een dag komt dat je kleine meisje de rust heeft om door te slapen.
en met die 2 slaapzakjes en een dikker kleedje (waar je wel doorheen kunt ademen) dan kan ze in ieder geval niet wakker gebanjerd worden door zichzelf
het is echt de moeite waard het te proberen.
(K)(K)(K)3 kusjes voor jullie allemaal!
a

Morgan ligt er eigenlijk altijd wel om 20.00 uiterlijk in. Maar meestal is het tussen 19.30 en 20.00. Niet later. Ook een beetje omdat ik mijn avond met Mervin wil hebben. Klinkt ego, maar zo blijven wij ook leuke ouders en als Morgan later gaat dan is ze onrustig. Ze slaapt eigenlijk goed door op de nacht van zondag op maandag na, maar dat zal mijn onrust wel geweest zijn ook. k ben benieuwd hoe ze bij oma geslapen heeft. Hopelijk tref ik haar straks vrolijk met mijn jongste zwager op de grond aan of lekker slapend in haar bedje. Ze sliep trouwens wel heel lief toen we haar gister achter lieten.

Het is trouwens wel een leuk gezicht, mijn zwager is 2.04 lang en net zo breed. Ze is dan echt een heel klein poppetje

Groetjes,

Michèle

Tim ligt net als Morgan ook altijd tussen half 8 en 8 uur op bed.

Groetjes,
Sandra

Ja dat is toch een mooie tijd voor zo’n frummel Sandra ?

Groetjes,

Michèle

Hoi

Meid ik weet precies wat je mee maakt.

Nanik heeft ook bijna een jaar lang slecht geslapen en ik weet hoe verschrikkelijk het is om niet te kunnen slapen.

Uiteindelijk zijn wij bij een kinderhomeopaat geweest en daarna is ze gaan slapen!!! Ik heb daar wel veel negatieve reactie op gekregen dat het allemaal nep zou zijn enzo maar dat kan me niets schelen hoor.

Mij gaat het erom dat ze gewoon is gaan slapen na het innemen van 1 pilletje en of het nou echt of nep is wij konden weer slapen en daar ging het om.

Misschien kan je dat anders eens proberen. ik bedoel baat het niet dan schaat het ook niet.

Doei en veel sterkte

Bianca

Lilypie 6 - 18 Ticker

Lilypie 6 - 18 Ticker

ben je al weleens bij een osteopaat geweest met haar?

en net wat jezelf al aangeeft elke avond hetzelfde ritueel… doe dit strak een week (misschien omdat ze wat ouder is 2 weken) en ga dan dus ook niet met haar weg savonds oid en leg haar rond dezelfde tijd op bed. Dan weet de kleine na een paar keer waar ze aan toe is …

kop op hoor… breng ze maar hier dan kunnen julie slapen

@ Inge…Julia krijgt haar laatste fles pas om 22.30 uur…Dus eigenlijk laat genoeg om door te kunnen slapen. Ik weet nu even niet of we die zo moeten laten of juist moeten vervroegen? Jullie hebben bij Rico al veel tijd eraf gesnoept zeg, met die laatste voeding! Kunnen jullie ook op tijd naar bed!

@ Michele…Inderdaad geinig zo’n lange vent met zo’n klein wijfie! FOTO!

@ En Bianca, inderdaad zijn mensen vaak negatief over een homeopaat. Zelf zie ik er niks verkeerds in, zeker voor baby’s kan het goed werken. Alleen houdt mijn partner niet zo van ‘alternatieve dingen’ (is nogal down to earth) en ik weet niet of ik haar daarheen krijg? Maar SUPER dat jouw moppie nu wel slaapt! Ik had er zelf niet meer aan gedacht, dus bedankt voor je tip!

@ Wil, fijn dat je even ‘de procedure’ uitlegt van de kinderarts enzo. Julia is alleen tiptop gezond en ik denk niet dat een ha reden ziet om haar door te verwijzen. Ze ontwikkelt zich goed, ze eet goed, ze speelt veel…alleen slapen doet ze dus niet goed. Bovendien heb ik een beetje een ha die altijd aan MIJ vraagt wat IK denk dat ik heb en tja, daar schiet je weinig mee op he! Maar ook hiervoor geldt dat ik het zeker ‘in optie’ houd. Mijn vriend ziet het probleem niet zo, hij signaleert natuurlijk ook dat ze slecht slaapt, maar hij denkt dat het er bij hoort. Zijn collega’s sliepen allemaal niet zegt hij. Dat geloof ik best, maar of ze allemaal 10x moeten lopen? Hij is dol op zijn meisje en soms denk ik wel dat hij het gewoon rot vindt als ze iets zou hebben? Maar of ze echt iets heeft weet ik niet, ze voelt zich altijd lekker over het algemeen en er is op zich niks geks aan haar. Maar soms zou die hamer van Michelle wel fijn zijn ja!

Het mopje ligt nu ZWAAR TE LOUNCHEN in haar wipstoel, waarin ze in slaap is gesukkeld. Ze is overdag natuurlijk dood-op…niet gek. Maar ze moet het andersom doen!

Ja, vind het inderdaad een mooie tijd Michelle.

Groetjes,
Sandra

he getvers, leek de nachtvoeding de truc te zijn, blijkt dat niet zo. Grrrr waar is die gebruiksaanwijzing he…
Goed dat je het cb hebt gebeld, daar zijn ze immers ook voor. Hoop zoooo dat het zal helpen. Ik weet het even ook niet voor je helaas, maar hoop dat de oplossing nabij is voor jullie want niet goed slapen breekt je anders gauw op.
Succes

Elke minuut die je je druk maakt om je verleden gaat af van je toekomst!

dan zou ik haar overdag wat langer wakker houden.
ja half 11 zou haalbaar moeten zijn in principe maarja…het is toch per kind verschillend.
ik zou net als jij onderhand gaan denken dat er misschien iets niet goed is. misschien is ze wel bang om alleen te zijn?
het zou allemaal kunnen, hoe stop jij ahar s’nachts in?
misschien toch een idee met die 2 slaapzakjes en een dikkere deken (hier boxkleedje) zodat je haar strakker kunt instoppen en ze zich wat veiliger en geborgener voeld??

Erik ligt er meestal tussen half zeven en zeven uur in. Daar wijken we niet van af, de dag begint en eindigt op dezelfde tijd zeg maar.

Hopelijk heb je na volgende week meer duidelijkheid! Heb je al gegoogled op ‘slaapdeskundige’? Misschien dat dat nog iets oplevert. Sterkte voor vannacht ook weer!

Enne, hier ook zo’n down to earth-papa. Maar die hebben het niet altijd bij het rechte eind, haha. Ik sluit me aan bij anderen: baat het niet, dan schaadt het niet. Dus dan kan je 100% down to earth zijn, niet geschoten is altijd mis.

Zo, en dat waren de uitdrukkingen voor vandaag…

Groetjes!