Naar opvolgmelk 2

Hoi…

Aaron word over 3 daagjes een half jaar en mogen we over naar de opvolgmelk.
Ik ben hier alleen wat huiverig voor want van de Friso 1 heeft Aaron nooit geen last gehad.

Hebben/heeft iemand hier moeite mee gehad om over te stappen en kreeg jouw kind hier last van?

Groetjes, Danielle

Hoi,

Hier van Nutrilon 1 naar Nutrilon 2 gegaan bij zes maanden. Erik reageerde er totaal niet op, geen klachten ofzo. We zijn ook in één keer overgestapt; niet opbouwen ofzo. Volgens CB kon dat prima en dat is hier ook gebleken.

Groetjes!

Lilypie Eerste Verjaardag Ticker

Hoi,

Je hoeft je nergens bang voor te maken. De smaak blijft hetzelfde alleen de samenstelling is anders. Anders zou je op den duur 8 flessen moeten geven zeg maar nr 2 is voedzamer geeft meer energie af zeg maar. Kinderen reageren er niet op. Gewoon in een keer overstappen en geen zorgen als je nog 1 hebt gewoon opmaken en dan overstappen.

groetjes

lon106

haha danielle… als ik het goed lees krijgt je zoon dan meer ENERGIE … komt hij dat nog tekort?

leuke topic… gaat hier nl ook gebeuren deze maand!

Hey mini boy…

Nou…makkelijk voor jou dat ik hier de vragen stel die jij over 2 weekjes ook kunt gebruiken…haha

Bedankt voor jullie recties alvast, nu ga ik het met een gerust hart de opvolgmelk geven.
Ik had echt geen idee!

Groetjes…Danielle

en al begonnen? verschil gemerkt?

Hoi mini boy…

Toevallig vandaag begonnen, eerts Friso 1 opgemaakt.
Nee…tot nu toe geen verschil gemerkt en hij eet ook gewoon zijn fruit en groenten erbij dus het vult niet meer of beter dan de nummer 1.
En Jurian…hoe doet hij het verder en de nachten?

Groetjes Danielle

Jurian wordt volgende week 6 maanden dus… dan gelijk maar beginnen! altijd spannend he iets nieuws of anders dan anders…

Hij doet het verder hartstikke goed… slaapt heel de nacht. Moet hem om 8 uur wakker maken en dan gaat hij van 10-13 uur weer slapen… dan soms nog van 15.30-16.30. Daarna gaat hij om 18.30 weer naar bed en dan maak ik hem om 21.00 uur weer wakker voor laatste fles… (doe dan nog wel ff actief met hem zodat hij goed moe is voor de nacht)… Verder wil hij nog steeds geen bijvoeding wat ik wel heel jammer vindt… had me zo gehoop gezellig iets anders dan alleen fles

Hoe is het met jouw kleine verder? slaapt hij al beterder? en wat is zijn voedingsschema?

Hey Mini boy…

Dus jij maakt hem eigenlijk om 9 uur weer uitwakker om de fles te geven en te spelen?
Nee dat doe ik niet met Aaron, die krijgt rustig op zijn kamer de fles en ligt meteen na de fles in mijn armen weer te slapen, dan houdt ik hem nog even rechtop zodat zijn melk kan zakken en daarna leg ik hem weer terug.

Ik durf nog niet hard te roepen maar de laatste week gata snachts goed…1x per nacht is normaal maar vannacht helemaal niet!

Zijn voedingsschema is niet zo ritmisch als bij andere…omdat hij helemaal geen ritme heeft met slaapjes krijgt hij nu gewoon wanneer hij wakker is de fles, ik maak hem niet wakker als hij bijvoorbeeld om half 3 in slaap valt om hem om 3 uur de fles te geven.
Ik ben dan zo blij dat hij even wil slapen dat ik hem laat liggen!
Dan maar een half uur/uur later de fles.
Ja hier wel een goede groenten en fruit eter.
Komt bij jullie ook goed hoor…heeft misschien ff wat langer een aanlooptijd nodig!

Groetjes Danielle

wat een leuke foto he… sinds wanneer zit hij in de kinderstoel? kan hij al goed zitten? Jurian doet nog maar weinig… wel pogingen tot draaien etc maar het lukt hem zonder hulp nog niet

Even inbreken hoor…

Erik heeft ook nooit zin gehad om te draaien en vond het altijd wel best op z’n rug. Het lukte hem ook nooit zonder hulp. Van het ene op het andere moment: hij draait alleen maar! Je kan er niet tegen knipperen, zo snel als 'ie op z’n buik ligt tegenwoordig. Dat gaat dus blijkbaar zo. Voor je het weet rennen ze er heel hard vandoor…

oh ik ben zo’n onzeker moedertje… dan denk ik is er iets niet goed … hij is zo non-actief…

bedankt voor je inbreken hoor mariek… stelt me wat meer gerust!

Hey Mini boy…

Aaron doet ook nog helemaal NIKS hoor!
Ja…hij tilt zijn beentjes recht omhoog…maar verder…

Groetjes Danielle

Ik las net het berichtje van mini-boy en dat stelde mij weer gerust. Tim is nu bijna 6,5 maand en slaapt nog steeds heel erg veel. Af en toe begin ik me echt af te vragen of hij niet te veel slaapt. Nu weet ik wel dat de ene baby veel meer slaap nodig heeft dan de ander, maar toch. Het is altijd weer fijn om te lezen dat er ook andere zijn die nog zo lang slapen. Hoor namelijk bijna alleen maar verhalen van baby’s die veel minder slapen.

Als Tim wakker is dan is hij wel heel beweeglijk. Altijd wel met zijn armen en benen aan het bewegen. Zelfs met de fles drinken is hij vaak nog met zijn beentjes aan het schoppen.

Maar net als bij Mriek rolde hij nooit van zijn rug naar zijn buik. Andersom kon hij al heel snel. En ineens van het ene op het andere moment deed hij dat wel. En als ze het eenmaal doorhebben dan blijven ze het ook doen. Tim was 5,5 maand toen hij het voor het eerst deed. Maar ook dat is per baby weer heel wisselend. De een doet dit sneller en de ander dat. Hij moet nu alleen weer doorkrijgen hoe hij van zijn buik naar zijn rug terugrolt. Want dat moet ik nu de hele tijd doen. Nu is dat niet erg, maar zodra ik hem terugrol gaat hij bijna meteen weer naar zijn buik.

Groetjes,
Sandra

Fijn dat ik je kon geruststellen mini-boy!

En dat rollen is ook niet alles; hij rolt nu de hele tijd van rug naar buik, maar raakt dan gefrustreerd omdat terugrollen nog niet zo’n succes is. En dan dus brullen en mama of papa hem terugrollen. En prompt hierna: weer naar de buik! Doe dat nou niet, want dan wordt 't weer brullen denken wij dan. Haha, zo is het nooit goed!

Ja, dat is bij ons dus precies hetzelfde Mriek. Hij blijft maar naar zijn buik rollen, maar terug echt niet. In het begin wel, maar daarna is hij ziek geweest waardoor hij helemaal niet meer omrolde. Toen hij weer beter was bleef hij gewoon weer naar zijn buik rollen. Maar andersom doet hij ineens niet meer. Dan is hij het zat en begint hij te brullen. Maar als je hem dan terugrolt dan ligt meneer in no time weer op zijn buik. En zo blijven we aan de gang, want dan denk je hij is moe. Maar ondanks dat rolt hij toch weer naar zijn buik.

Groetjes,
Sandra

Heel herkenbaar Sandra…ze houden ons lekker bezig op die manier hè?

Ja, zo houden ze ons inderdaad lekker bezig. Als ik hem dan weer terugdraai dan pak ik hem al expres niet op maar rol ik hem om zodat hij zelf weer doorkrijgt hoe het moet…maar nee hoor meneer denkt waarschijnlijk waarom moeilijk als het ook makkelijk kan. Dan hoef ik het zelf allemaal niet te doen

Vond het juist zo’n leuk gezicht als hij van zijn buik naar rug rolde. Dan ging hij met zijn hoofd helemaal naar 1 kant hangen en hup dan rolde hij weer naar zijn rug. Maar goed vanzelf wel weer.

Groetjes,
Sandra

Hoi Sandra,

Oei dus dat wordt het volgende hij draait hier nl al vanaf de 4e maand wel van buik op rug (net als die kleine van jouw) en echt niet zachtjes! Maar dat gaat over als ze het andersom kunnen oh oh… wat een boefjes!

Haha bereid je er inderdaad maar op voor mini-boy. Nee hoor misschien dat Jurian wel gewoon allebei de kanten op blijft rollen. Maar wat je zegt af en toe zijn het echt boefjes. Maar gelukkig wel hele lieve boefjes

Groetjes,
Sandra