Naar opvolgmelk 2

Hahaha…omrollen…

Wat zijn die van jullie allemaal lekker snel!

Nou…ons Aaronneke is nu 6 maanden en 10 dagen en die doet gewoon nog steeds NIKS!
Maar ja…ons mam zei dat ik ook pas heel laat wat actief werd.
Dus…familiekwaal…hahaha

Ik maak mezelf er niet druk om…dat komt wel goed!

Groetjes…Danielle

Inderdaad niet druk om maken Danielle, Voor je het weet ligt ie ineens op zijn buik en als hij het dan eenmaal doorheeft dan wil hij niet anders. Tim is altijd erg beweeglijk geweest, maar maakte nooit bewegingen om om te rollen en ineens lag hij zonder dat ik het zag op zijn buik. En toen hij dat eenmaal doorhad lag hij steeds vaker op zijn buik. Hij wil bijna niet eens meer op zijn rug liggen.

Groetjes,
Sandra

Lilypie Eerste Verjaardag Ticker

Ben gister met de opvolgmelk begonnen en dacht die moet iets dikker zijn dus dan kan ik de nutriton misschien laten staan… !?

Hallo allemaal,

Hier ook even een vraagje over opvolgmelk. Thijs is nu 6 maanden en we zijn sinds een paar dagen begonnen met Friso 2. Nu kreeg hij met Friso 1 4x 210 met 7 scheppen, maar op de verpakking van Friso 2 staat dat je 4x 180 met 6 scheppen moet doen. Klopt het dat ik hem nu minder melk moet gaan geven, omdat deze melk voedzamer is/ beter vult?
Hij wordt nu s nachts wel een paar keer wakker, terwijl hij voorheen heerlijk sliep van 20.00 tot 19.00. Zou hij honger hebben?

Bedankt voor jullie reacties!
Groetjes,
Madelinde

Leuk om zo’n oud topic terug te lezen, over je eigen kind. Haha, thanks voor het naar boven halen ervan!

Het idee is volgens mij dat ze vanaf 6 maanden officieel aan de bijvoeding mogen en dan dus minder flesvoeding nodig hebben. Dat zou verklaren waarom er minder in de flessen gaat, volgens mij.

Wat is Thijs’ schema?

Groetjes,
M

Lilypie Third Birthday tickers

Haha, ja, het was nogal een oude Topic, maar ik dacht ik probeer het! Dank je voor je reactie!
Zijn schema is:

7.00 - 180 + 6
9.00 - klein potje fruithap
11.00 - 180 + 6
15.00 - 180 + 6
17.30 - klein potje groentehap
19.30 - 180 + 6 + 3 schepjes rijstebloem

Groetjes,
Madelinde

En als je die laatste fles probeer wat later te geven? Of is dat geen optie?

Uhmm, ben bang van niet. Thijs is om 19.30 echt toe aan zijn laatste fles. Ik zit te denken om de laatste fles toch op te hogen naar 210 + 7. Weet iemand hoeveel cc hij max mag bij 6 maanden?

Totaal mogen ze 1 liter per dag… dit ivm de niertjes.

En tot wanneer heeft hij de fles van 23 uur gehad?

Bij 4 maanden hebben we de laatste fles laten vallen en dat ging eigenlijk meteen goed. Thijs sliep meteen van 20.00 tot 7.00. Maar nu dus sinds de opvolgmelk wordt ie wat vaker wakker snachts (dit is pas sinds 3 dagen hoor, maar het valt wel meteen op).

Het kan ook sprongetjes tijd zijn… (zie oei ik groei site) weet niet meer precies rond wel tijden dit is. Maar wel dat ze dan opeens snachts even wakker kunnen zijn. Ga hem in ieder geval geen drinken meer geven snachts. Dit heeft hij nu niet meer nodig.

Schema ziet er goed uit. De laatste fles (en de eerste trouwens) waren hier altijd 210+7 en de andere flessen 180+6. Hier een hongerlapje, vandaar. De eerste fles kan je ook pap van maken hè en dan geven in een bordje. Vanaf zes maanden mogen ze pap van Bambix. Vult lekker.

Groetjes,
M

Lilypie Third Birthday tickers

Dankjewel allebei voor de adviezen! Meestal helpt s nachts een speentje wel om hem even te sussen en hij slaapt dan wel weer verder. Ik denk dat ik inderdaad in de ochtend een papje ga maken en de laatste fles 210 ga geven.

Groetjes, Madelinde

De laatste fles is hier nog altijd 210/7. Sinds een paar weken pas gestopt met pyamapapje maar dat was ook nog heel lang nodig. Anders redde hij de nacht niet.

22-12-2009 colin geboren

Effe benieuwd …

Vanaf welke maand probeer je de laatste voeding te laten vervallen? Dit weet ik heel niet meer… 4 maanden lijkt me zo snel… maar als je kleine aangeeft dat het wel gaat super! Kijk er nl hier ook wel naaruit dat ik hem niet meer wakker hoef te maken… alleen durf ik dat nu nog niet

Hoi mini-boy,

Bij ons zeiden ze op het CB, 4 maanden = 4 flessen (mits je kindje er aan toe is tenminste). Thijs moesten we altijd wakker maken en dat vond ie echt niet leuk, maar het was wel noodzakelijk dat hij tot 4 maanden nog een 5e fles kreeg. Daarna sliep hij dus ook meteen door tot 7.00! Best lekker dat je zelf ook weer een keertje vroeg kan slapen

Groetjes,
Madelinde

Hier moeten we Levi ook altijd wakker maken. Hij is tussen de flessen van 16.00 en 20.00 erg onrustig. Daarna dik tevreden en lekker slapen. Maken hem dan om 23.00 uur wakker waarna hij weer verder slaapt tot 8.00-8.30 dus heb niet te klagen. Jurian & ik hebben al gedouchd en gegeten voor meneer zich meld. (klop klop durf dit nooit neer te zetten bang voor terugval!)

Hallo meiden,

ik breek even in. Ik zie een heleboel herkenbare dingen. Over twee weken is mijn kleine uk ook 6 maanden en ik merk dat ze alles wilt proberen.

Abby is echt een bewegelijk kind die veel energie nodig heeft. Ze is licht en lang. Op dit moment wordt rollen een tweede natuur en probeert ze al een maand te gaan zitten.

Overgaan na opvolgmelk 2 wilde ik doen dmv opbouwen, maar door de bemoediging aan het begin probeer ik het in een keer. Meer energie zou voor Abby niet gek zijn. Alhoewel ik nu al af en toe knetter wordt en neem van mij aan: ik heb een lieve meid.

@ Madeline: wat begint jou dag vroeg?!
@ nachtflesjes: wat is dat?

Okay een schema op dit moment van een makkelijk, maar bewegelijk kind

(door de week)
8.00/9.00 - fles 180+6 +3 scheppen pap
11.00 - 1 a 2 stuks fruit gepureerd met een liga + fles 90+3 + 1 schep pap
14.00 - fles 180+6 +3 scheppen pap
17.00/18.00 - 150 gram groente en aardappelen
19.30 - fles 180+6 +3scheppen pap

In totaal dus 700 ml pap + 1a2 stukken fruit en 150 gram warme prak

In het weekend drink ze vaak alleen 180+6 +3 scheppen pap, want dat zijn vaak al drukke dagen. In die gevallen drinkt ze dus 1 liter.

Het schema waar in naar toe wil werken is
8.00 - fles friso 2
10.00 - diksap met broodkorstje
13.00 - fles friso 2
16.00 - fruithapje met lauwe thee
18.30 - warme hap + fles friso 2

Volgens het CB gaat het zo goed. Omdat Abby slaapt van 19.00 - 8.00 ga ik haar niet wakker maken. Ik slaap dus al sinds week 8 al zo goed. Tsja een makkelijk kind

Greetz,
Yadi en Abby

Hoi Yadi,

Ik herken ook een hoop dingen van jou. Thijs is ook zoooo energiek en ja, ook zoooo lief en makkelijk Vanaf 8 weken ook lekker doorslapen na z’n laatste fles, is luxe hoor!
Hij slaapt overdag max een uurtje en is dan weer vol energie, maar ook lekker vrolijk!
Hij komt inderdaad 's ochtends om 6.30/ 7.00, maar om 7.30 leg ik hem altijd nog even terug en dan slaapt hij tot 9.00 (en mama dus ook…) Dus het valt mee hoor!
Als je nog bepaalde vragen hebt hoor ik het!
Leuke naam trouwens Abby!!

Groetjes,
Madelinde

Lilypie First Birthday tickers

herkenbaar dat terug leggen. Alleen als ik dat doe op een goede dag slaapt Abby rustig tot 10.00 uur. Normaal slaapt ze ook nog een paar keer overdag, maar vandaag ging het niet echt lekker… Denk dat ze ff niet lekker in haar velletje zat.

Overigens heet ze Abigail, maar iedereen noemt haar nu al Abby. Ben nog steeds elke dag blij met haar naam!

ps: ik had je een mail gestuurd, maar ik heb het al gevonden…

Gewijzigd door - Yadi op 12 Oct 2010 19:39:21