Naar het CB geweest, INEENS peuter haha!

We zijn net naar het CB geweest.
Normaal is rico best makkelijk en is nog niet zo van de nee neee NEE!!!
ook luisterd hij als ik vraag of hij wat wil doen (opruimen of wat dan ook)
Nou net dus niet hoor. Hij was bang voor de pop op het cb. maar hij is al bang van poppen sinds hij die pop bij mijn ouders heeft gezien (je weet wel die enge porseleinen poppen van vroeger)
hij vond de baby pop (babyborn geloof ik dat het was) in het begin wel even leuk, maar toen hij de pop een handje moest geven zei hij : nee!
waar is het buikje van de pop, wil jij die aanwijzen?: NEE!
oke…wil je dan de pop een kus geven?: NEEEEEEE!!! neeeeeeeeeee!!! NOU ZEG! ik zo: Rico de baby is toch lief?
toen zei hij: NEE MAMA HMMM!! (mama kusje) oke nou mama kusje dan.
mama handje? ja! waar is mama’s buik? ; DAAAAR!!!
oke… dat werkte dus wel.
hij heeft een toren gebouwd van 11 hoog
en verder ging het allemaal prima.
totdat hij overal aan ging zitten wat niet mocht.
ik heb hem 4 x gewaarschuwd en heb hem tot mijn schrik op het concultatie bureau in de hoek moeten zetten
verder kletste hij wel raak en ze vond dat allemaal netjes

hij woog 13 kilo en 550 gram. en was 91 cm.
We hebben dat helaas niet doorgenomen in de groeicurve en ik ben heel slecht in grafieken, zou iemand voor mij willen nakijken hoe hij dan in de curve ligt en dan precies? dat zou ik wel fijn vinden ik snap er geen jota van… inge en cijfers…inge en grafieken…dat werkt niet.
ohja en hij is dan 2 jr en anderhalve mnd.

Gewijzigd door - MamavanRico op 15 Nov 2010 16:17:12

Pappa mag woensdagmiddag met morgan en als ze iets met een pop moet doen krijgen ze die of niet meer terug of ze gaat roepen om Thomas (haar eigen pop) enne kwa gewicht schelen morgan en rico niets Morgan heeft hier zaterdag op de weegschaal gestaan en ze was 13.2 kilo. En kwa lengte denk ik ook zoiets van 91 cm. Maar dat weet ik woensdag zeker

Groetjes,

Michèle

Heb jij enig idee hoe hij dan met deze gegevens in de curve ligt? want ik heb nog is gekeken maar pff ik snap er echt geen bal van.

Geen idee ik kan het je woensdag pas zeggen als ik weet hoe zij in de curve ligt.

Groetjes,

Michèle

Merel was laatst 14,9 kg en 91 cm. Ook bij ons is de curve niet doorgenomen. Ik had er zelf ook ff niet aan gedacht. Ik ga er maar uit dat ze goed ligt in de curve anders was er wel wat van gezegd. Kan je niet nog even met het cb bellen hierover? Ze hebben alles nu toch in de computer staan? Misschien kunnen ze het er even bij pakken of kun je teruggebeld worden…

Groetjes Natasja

ehm de rede dat ik het vraag aan jullie nu, is omdat jullie toch ook een groeiboekje hebben? daar staat een grafiek in, de groeicurve.
vandaar dat k vroeg of iemand voor me wilde kijken

Ik pak even mijn groieboekje erbij…

Bij 2 jr 13,5 kilo is net iets bopven gemiddeld maar wel binnen de curve hoor. En 91 cm is zeg maar precies gemiddeld.
Jack was bij 2 jaar 94 cm ( lang dus) en 12,5 kg (dun).

Nu is Jack bijna 3 en weegt 14.3 en is een meter precies. Nog steeds lang dun en lekker

Lilypie - Personal pictureLilypie Third Birthday tickers

Overigens loopt in mijn groeiboekje de grafiek iets meer in Jacks voordeel…
Op het CB zat hij echt bijna op de onderlijn qua gewicht en in mijn boekje valt het mee.
Misschien dat dit ook een beetje veranderd in de loop van de tijd, wat ze “normaal” vinden en wat niet?
Maar goed nu weet je hopelijk wat meer?

ja want ik kwam uit op tegen de onderlijn maar ik keek verkeerd. qua gewicht, ik weet niet of de boekjes zijn aangepast.
ik zat net op zo’n peuter site. daar stond een duidelijkere groeicurve, en dan zat hij met zijn gewicht op de middenlijn en met zijn lengte 1 puntje erboven.
maar haha nou weet ik het ook niet meer.
je hebt idd 3 lijnen.
de middenlijn is dan gemiddeld en dan heb je nog een onderste lijn dat dan te dun zou zijn, en een bovenste lijn wat dan te dik zou zijn.
volgens het groeiboekje van het cb, maar daar kom ik niet echt wijs uit, zit hij onder die middenlijn, maar er lopen zoveel lijnen in dit boekje ik kan het niet volgen. last van concentratie problemen denk ik haha hmm nouja boeien hij ziet er top uit!

Ehmmm, ik houd ons groeiboekje (de curve dan) eigenlijk niet zo bij… Shame on me

Groetjes Natasja

Maar snap je het wel nu ik het dus voor je heb uit gezocht Inge?

nou super zeg!
enne lekker eigenwijs mag ook wel is gezien worden op het cb
wel lief trouwens dat hij t dan wel bij jou doet!

liefs,
Rinske

@Christa: ja zolang ik het zelf maar niet hoef uit puzzelen, ik ben heeel slecht met wiskundige dingen. zoiets als dat mensen dat hebben met teksten… dyslectisch heb ik dat met cijfers en wiskunde dingen. echt heel vervelend.
hmm dat was nog niet bekend over mij he haha, nog bedankt!

@RInske: ja echt lief he ik vond dat ook wel grappig. hij wilde niet naar haar luisteren alleen maar naar mij.
maar of dat nou positief is?

Jurian is in oktober geweest toen was hij 93cm en 13,4 kilo. Ze waren vergeten met 2 jaar de oproep te sturen dus hij was nu 2 jaar en 3 maanden … ach ik kan de dikke buik er niet af halen … want die heeft hij echt!!

Lekker dat Rico in de hoek mocht …

haha rico heeft ook een buik mini-boy, maar het was kwart voor 3/ 3 uur toen ze hem gingen wegen, hij had daarvoor al flink gegeten, ik kreeg zijn broek bijna niet dicht hahaha. maar dik nee dat is hij absoluut niet. hij heeft schriele beentjes! echt schriel, het zit bij hem in zn wangen en zn buik

Top dat alles weer goed was

Liefs Michelle

Lilypie - Personal pictureLilypie Kids Birthday tickers

Fijn dat alles goed was!!
Maar als ik dat zie mogen we Seth nog wel vol gaan stoppen met kerst en sinterklaas, haha, hij is ook zo’n iel manneke

Liefs, Anne

Lilypie Second Birthday tickers

@Anne
Hier ook maar net 12 kilo hoor

Liefs Michelle

Lilypie - Personal pictureLilypie Kids Birthday tickers

In ons boekje van het CB staat bij 24 maanden 13 kilo en 89cm op de middelijn,
rico is dus een heel gemiddeld kindje.

Moets hij testjes doen met de babypop ? om te kijken of hij weet waar het handje of buikje is ?

Dion wist met 18 maanden zijn oren mond neus buikje oogjes aan te wijzen als ik het vroeg zo scheetig en als hij iets hoort wat je niet kunt zien bv. een vliegtuig wijst hij naar zijn oortjes en zegt hij uuuuhhhh en kijkt met grote ogen.

Nu hoeft Rico zeker pas weer te komen als hij 3 is ?

Zo te lezen heeft hij het goed gedaan en volgens mij is hij inderdaad goed gemiddeld. Wij moeten in januari pas weer, maar gok dat Nora ongeveer net zoiets is nu als Rico. En je ziet gewoon dat ze goed in verhouding is, dus dan zal het wel goed zijn ja toch?

Hahaha… op het consultatiebureau in d ehoek, dan heb je het bont gemaakt hoor! :-p Wat een boef!

Liefs!

Lilypie Third Birthday tickers

Lilypie Pregnancy tickers