Naar het CB geweest, INEENS peuter haha!

ja hij moest testjes doen, maar hij is bang van poppen dus hij wilde niet meewerken
als ze die pop nou achterwege had gelaten en gevraagd had aan rico of hij wist waar zijn eigen oortjes ogen etc zaten dan wist hij dat, dat weet hij al heel lang en ik dacht nog: dat is babyachtig rico is peuter.
maar goed het schijnt nu pas te moeten kunnen ofzo en hij kan het al lang en nu doet hij het niet

Rico heeft ook maar schriele beentjes hoor, ons mam zei net nog: ik vind hem eerder aan de magere kant!
nou dat vind ik dan weer niet, zn beentjes misschien wel, ik heb er ook kindjes van rico’s leeftijd vandaag die veel voller waren en dan nog niet eens te dik.
maar rico heeft gewoon een bol buikje zeker als hij gegeten heeft dat zie je gelijk aan hem.
ik hoef ook nooit aan papa te vragen als ik thuis kom of hij al iets gegeten heeft, dat zie ik aan zn buik wel
of hij is helemaal plat, dus niks gegeten, of hij staat bol: wel gegeten hahaha. handig!!

Volgens mij is Rico gewoon gemiddeld hoor, prima! Ik hoef met Eva pas in maart…Enne…jongens en meisjes hebben een andere curve, jongens zijn nu eenmaal groter en vaak zwaarder, dus Morgan en Rico kun je niet goed vergelijken…

Groetjes Rainbow, trotse mama

Lilypie First Birthday tickers

Lilypie Third Birthday tickers

Volgens mij heb ik dan nog steeds een klein vrouwtje, zij haalt de 90 cm echt nog niet!

Groetjes Rainbow, trotse mama

Lilypie First Birthday tickers

Lilypie Third Birthday tickers

Haha, Seth haalt die 90 cm ook nog niet! Ten minste het zou me verbazen.
Hij was 2 maanden geleden 84 cm. Mijn kleine ukkepuk.

Liefs, Anne

Lilypie Second Birthday tickers

@Rainbow: ja dat is inderdaad waar, dus het groeiboekje van het cb klopt ook niet omdat het voor jongens en meisjes anders is en dit weer een middenweg is tussen jongen en meisje…toch? snap je me haha.

@Anne: Rico was 6 mnd geleden … ik zal is even kijken…83 cm. dus hij is in een half jaar 8 cm gegroeid. is dat veel? haha ik heb wel het idee dat hij wat aan het “doorschieten” is. maar ja papa is ook bijna 2 meter… en hier kleine mama van 1,55

Goed dat ik dit topic lees

Hylke moet morgen weer voor z’n “APK”.
Dus zal het groeiboekje vast klaarleggen.

M.

Hoezo was jij het vergeten marcel?

quote:
Hoezo was jij het vergeten marcel?

Nee hoor,
maar je zult altijd zien dat er op zo’n ochtend van alles gebeurt
dat anders nooit gebeurt.
Zoiets als: meneer slaapt opeens lang uit ipv vroeg wakker,
Nou ja verzin maar wat

Alles OK trouwens bij de 3-jaar-check.

M.

@Marcel: hahaha ja ik herken het, Rico werd eerst altijd rond 7 uur wakker.
ik denk; hoef ik mijn wekker niet te zetten om half 8, aangezien ik om 9 uur een afspraak had.
wordt meneer ineens om 9:15 wakker. ik schrok me wezenloos! ik ben nog nooit te laat gekomen op een afspraak! RIco’s schuld! haha
hee maar top hoor dat alles goed ging! hoe groot is Hylke nu?
Gaat het ook goed op de psz?

Gewijzigd door - MamavanRico op 17 Nov 2010 22:16:14

Super dat je mannetje weer is goed gekeurd.

Nu mag hij weer terug komen als hij 3 word.

Met 24 maanden horen jongens gemiddeld 13 kilo te wegen en 89 cm lang te zijn.
Bij meisjes is dat 11,5 kilo en 87 cm lang op 24 maanden.

Ik heb het met 2 jaar wel gevraagd over hoe groot een kindje hoort te zijn,dat was omdat Mika al 1m01 was bij 23 kilo.

Die steeg boven alle lijnen uit en zat in geen ene curve meer :s
Dat was toen al lastig om het af te tekenen op de curve.

Rico is dus 2 cm langer dan gemiddeld,ook een lekker hollands knulletje.
Super dat hij het goed doet allemaal.

Bianca mv Nicky en Mika Dani 16-08-2007

quote:
@Marcel: hahaha ja ik herken het, Rico werd eerst altijd rond 7 uur wakker. ik denk; hoef ik mijn wekker niet te zetten om half 8, aangezien ik om 9 uur een afspraak had. wordt meneer ineens om 9:15 wakker. ik schrok me wezenloos! ik ben nog nooit te laat gekomen op een afspraak! RIco's schuld! haha hee maar top hoor dat alles goed ging! hoe groot is Hylke nu? Gaat het ook goed op de psz?

Gewijzigd door - MamavanRico op 17 Nov 2010 22:16:14

91 cm, 15,1 kg (volgens de laatste richtlijnen ietwat zwaar voor zijn lengte)
(en hij eet de laatste tijd weer minder, dus zo snel zal hij niet zwaarder worden.)
Hij gaat naar het kdv, 3 dagen in de week, en daar gaat het prima.

M.

Maar Hylke is 3 toch? hoe zit zijn lengte nu in de curve? want is Rico dan zo groot?. Ja op de peuterspeelzaal krijgen ze genoeg beweging

quote:
Maar Hylke is 3 toch? hoe zit zijn lengte nu in de curve? want is Rico dan zo groot?. Ja op de peuterspeelzaal krijgen ze genoeg beweging

91 cm is onderin de curve wat lengte betreft.
(in het “oude” boekje tenminste)

M.

@Inge: O, haha ik had helemaal niet gezien dat je had gereageerd…
Ik heb het idee dat Seth ook wel weer gegroeid is, dus we zullen zien, als we gaan (3 januari pas!).
Ook papa en mama zijn hier uhm… gemiddeld. 1,69 en 1,80

Liefs, Anne

Lilypie Second Birthday tickers

@Marcel&Diana: oke, ik dacht al heb ik een reuzenpeuter?
maar dan ligt of rico normaal of hij is zoiezo wat groter, iedereen die we tegenkomen zegt telkens: wat is hij toch groot!
en dan zeg ik : iets boven het gemiddelde volgens de groeicurve.
dan zeggen zij: IETS?!?!?!
ehum.

@Anne: haha geeft niet! maar dan ben jij langer dan mij en mijn vriend langer dan jouw vriend(man)
Ik ben namelijk 1,55 (haha!) en papa hier is bijna 2 meter