Naar AMC. Weer door medische molen

Zoals denk ik wel bekend is heb ik dus in 1,5 maand tijd 2x een fikse keelontsteking gehad en maar liefst 3 peniciline kuren.
De laatste kuur was vorige week donderdag op.
Heb toen bloed laten prikken weer en dag daarna dus op vakantie.

Het ging 3 dagen goed en ja hoor…maandagochtend weer wakker met keelpijn
Het voelt anders dan anders, het is nu meer mijn klier die opgezet is en onwijs steekt en pijn doet.
Ik heb er gewoon onwijze oorpijn van en kan niet slikken of drinken zonder dat het steekt en ik half door de grond ga.
Heb vanaf vakantie de huisarts gebeld voor de bloeduitslagen en die waren nog steeds niet goed.

Vandaag dus ietsje eerder terug van vakantie zodat ik vanmiddag om 15.00 uur nog gauw bij mijn huisarts terecht kon.
Hij vond het erg raar dat mijn bloed zelfs slechter was NA een peniciline kuur etc.
Hij weet niet wat ik heb, want ziekte van Pfeifer ben ik nu al 2x op geprikt en dat is het niet.
Maar ik voel me wel erg moe en best ziek, ondanks dat ik geen koorts heb nu.

Nu ga ik dus maandagmiddag naar het AMC. Naar een internist.
Dat heeft ook te maken met het feit dat ik 2x erg heftig gereageerd heb op de streptokokbacterie (kreeg toen onderhuidse ontstekingen)
Dat is iets wat niet vaak voor komt (helaas) en waarvoor ik hier in mijn eigen woonplaats dus al 2x voor door de “medische molen” ben geweest.
Enige wat daar uit kwam is dat mijn auto imuum systeem dus faalt als het om een streptokokbacterie gaat etc.

Maar wat ik nu heb is dus erg vreemd en ik sta eerlijk gezegd doodsangsten uit dat ik vandaag of morgen weer plekken ga ontdekken (die onderhuidse ontstekingen, erythema nodosum heet het )
Dat is zooooooo waanzinnig pijnlijk dat ik er nog nachtmerries van krijg bij wijze van.
En aangezien ik nu niet weet of ik nog met die streptokokbacterie in mijn lijf rond loop…en geen peniciline heb nu…

Nou ja, anyway…maandag dus naar het AMC.
Schijnt 4 uur te duren
Maakt me niet uit, zo lang ik er maar achter kom wat ik nou heb.
Want kan niet zeggen dat ik me er heel gerust bij voel.
Het is wel je auto imuum systeem waar het over gaat…

Nou ja, we merken het wel.

Sorry voor het lange verhaal
Heb toch geprobeert om erg veel medische details achterwege te laten

Groetjes Bianca, mamma van Stephan en Kaya

Gewijzigd door - Bieb op 01 Sep 2006 21:20:20

Jeetje Bieb, wat een gedoe met die keelontstekingen. Weet je overigens dat keelontsteking ook een symptoom van longontsteking kan zijn? Is daar al eens naar gekeken?

Hou je taai maandag! Ik kom digitaal op je schouder zitten om je te steunen!

Groetekes, Sje

Jeetje mina Bieb, dat is wel wat zeg.
Ik hoop voor je dat ze nu ontdekken wat er is en je er iets voor kunt krijgen.

Dit is toch geen doen lijkt me.
Sterkte!!!

Tessie

quote:
Weet je overigens dat keelontsteking ook een symptoom van longontsteking kan zijn? Is daar al eens naar gekeken?

Ja, afgelopen december is daar naar gekeken.
Ik heb toen 2 antibiotica kuren gehad omdat ik de longen uit mijn lijf hoestte.
Maar was dus geen longontsteking.

Verder kan je inderdaad akelig veel krijgen van keelontstekingen.
Ik ben daar een paar jaar terug al voor “gewaarschuwd” door een internist.
Vooral omdat ik die combi met die erythema nodosum heb.
Het kan zelfs op je hart slaan brrr…
Hihi, ben blij dat ik nou naar een academisch ziekenhuis kan i.p.v. een streekziekenhuis.
En maandag al.

@Tessie: het is inderdaad geen doen zo.
Ik probeer het niet mijn dag te laten beinvloeden, maar ik voel me er zo ellendig bij…

Tjeee wat een verhaal Bieb, sterkte maandag!!

Groetjes Nathalie & Co

Sterkte maandag, ik hoop dat ze wat vinden en er wat aan kunnen doen.
Groetjes Maaike

Lilypie 1st Birthday Ticker" border=0>

Lilypie 4th Birthday Ticker" border=0>

Ja, ik hoop ook dat ze me kunnen vertellen wat er nou aan de hand is.
Zie er alleen een beetje tegenop om mijn verhaal te doen van 7 jaar (ik weet vast nooit meer precies wanneer wat nou was enzo )
Nou ja, we zien wel.

He bah meissie, weer een hele mallemolen dus. Maar inderdaad, als ze er nou maar eens achterkomen wat eraan scheelt. Heel veel succes maandag.

Pfff Bieb het zit je ook niet mee he
Hoop dat ze nu echt iets gaan vinden bij je
Heel veel succes maandag

Groetjes van Heleen mama van Robin en Justin

Ik heb net dus de eerste rode plek op mijn been ontdekt (onderhuidse ontsteking, erythema nodosum)
Dit was dus waar ik al zo bang voor was
Je wil niet weten hoe erg ik hier van baal
Wél vallen er een paar puzzelstukjes op hun plek, want daarom voel ik me dus algeheel ziek, heb ik die rare koppijn, ben ik doodmoe etc. etc.
Maar ik BAAL…
1 tot 4 op de 100.000 mensen per jaar hebben dit en ik is dus 1 van die 4 dit jaar…grrrrrrrrr
Voor de derde keer in 7 jaar nu.
Ik hoop zoooooo dat die arts me maandag kan helpen…

P.S.
Dit is een foto van iemand die ook die ontstekingen heeft

Ziet er lekker onschuldig uit, maar je kan dus geen broek meer aan (bij wijze van ) omdat de plekken zo’n pijn doen.

Dit wordt er (onder andere) over geschreven:

Erythema nodosum is een vrij zeldzame huidafwijking die gepaard gaat met rode, drukpijnlijke bulten aan de onderbenen en, minder vaak, de bovenbenen en de onderarmen. Het is een vorm van panniculitis (ontsteking van het vetweefsel onder de huid).
Hoe ziet het eruit?
Typisch voor Erythema nodosum zijn rode zwellingen die ontstaan door diep in de huid gelegen ontstekingen.
De plekken zijn bijzonder pijnlijk bij aanraking en druk. De tot 15 cm grote zwellingen komen typisch voor aan de onderbenen, maar kunnen soms ook aan de bovenbenen en aan de armen voorkomen. Gewrichtspijnen en koorts komen regelmatig voor

Zo, nu genoeg gezeikt, zal jullie niet langer lastig vallen hihi
Jullie zitten vast niet te wachten op zo’n zeur-miep die net terug is van dr vakantie

Gewijzigd door - Bieb op 02 Sep 2006 11:19:32

Heel veel sterkte toegewenst maandag.

Groetjes Marianne Mama Van Ruben

Dank je wel

Jee meis…je zal je wel rot voelen.
Wel fijn dat je zo snel terecht kan.
Sterkte en hou ons op de hoogte.

Groetjes van Jolanda, mamma van Lisa (25-08-'02) & Cas (02-12-'04)

quote:
Jullie zitten vast niet te wachten op zo'n zeur-miep die net terug is van dr vakantie

Oeps, typefoutje! Dit had zeur-bieb moeten zijn!

Lieve schat, je zeurt niet, leer dat nou toch eens! We zijn hier voor lief en leed, weet je nog?!

Alle sterkte maandag!

Groetekes, Sje

quote:
Lieve schat, je zeurt niet, leer dat nou toch eens! We zijn hier voor lief en leed, weet je nog?!

Tsja, nou ja…ik realiseerde me ineens weer dat het voor jullie “op afstand” natuurlijk allemaal heel anders overkomt dan wanneer je er “middenin” zit zoals ik
Weet het ff niet beter uit te leggen nu…
Maar prettig dat je me geen zeur vind hahaha! (ikke wel namelijk )

Sterkte morgen Bieb

Groetjes van Bianca mama van Jeremy

jeetje bieb,zit jou niet mee he

hoop dat het amc meer weet en je goed kunnen helpen

sterkte morgen

Groetjes Bianca, mamma van Kevin*
Dylan & Kaitlyn

Dank je.
Ik knijp hem nu stiekum wel een beetje hoor
Vorige keren dat ik die Erythema-shit had gehad, baalde de artsen dat ze niet een stukje weefsel hadden weg kunnen nemen voor onderzoek.
Dit keer heb ik dus vrij recent zo’n ontstekingsplek dus eh…nou ben ik dus bang dat ze daar morgen in willen snijden ofzo (wat 'n held hè )

En ik zal wel bloed moeten prikken.
Nou kan ik daar inmiddels redelijk goed tegen, zolang het bij max. 6 buisjes blijft.
Maar 2 jaar geleden tijdens het lange onderzoek in het ziekenhuis hier, wilde de internist wel 11 buisjes
Hihi, moet je net mij hebben (ahum)

Nou ja, ik zal me wel weer druk maken om niks.
Ben in ieder geval érg blij dat ik kan morgen, want ik snap dr niks meer van.
Keelpijn was ineens minder de laatste 2 dagen dus ik dacht dat het nu eindelijk weg ging, maar nu wordt het weer erger (?)
Gezeur zeg

Jeetje Bieb wat een pech zeg!!!Heel veel sterkte hoor.

Groetjes van ons

Lilypie 1st Birthday PicLilypie 1st Birthday Ticker
Lilypie 5th Birthday PicLilypie 5th Birthday Ticker

Heel veel succes vandaag in het ziekenhuis
Groetjes Maaike

Lilypie 1st Birthday Ticker" border=0>

Lilypie 4th Birthday Ticker" border=0>