Zoals denk ik wel bekend is heb ik dus in 1,5 maand tijd 2x een fikse keelontsteking gehad en maar liefst 3 peniciline kuren.
De laatste kuur was vorige week donderdag op.
Heb toen bloed laten prikken weer en dag daarna dus op vakantie.
Het ging 3 dagen goed en ja hoor…maandagochtend weer wakker met keelpijn
Het voelt anders dan anders, het is nu meer mijn klier die opgezet is en onwijs steekt en pijn doet.
Ik heb er gewoon onwijze oorpijn van en kan niet slikken of drinken zonder dat het steekt en ik half door de grond ga.
Heb vanaf vakantie de huisarts gebeld voor de bloeduitslagen en die waren nog steeds niet goed.
Vandaag dus ietsje eerder terug van vakantie zodat ik vanmiddag om 15.00 uur nog gauw bij mijn huisarts terecht kon.
Hij vond het erg raar dat mijn bloed zelfs slechter was NA een peniciline kuur etc.
Hij weet niet wat ik heb, want ziekte van Pfeifer ben ik nu al 2x op geprikt en dat is het niet.
Maar ik voel me wel erg moe en best ziek, ondanks dat ik geen koorts heb nu.
Nu ga ik dus maandagmiddag naar het AMC. Naar een internist.
Dat heeft ook te maken met het feit dat ik 2x erg heftig gereageerd heb op de streptokokbacterie (kreeg toen onderhuidse ontstekingen)
Dat is iets wat niet vaak voor komt (helaas) en waarvoor ik hier in mijn eigen woonplaats dus al 2x voor door de “medische molen” ben geweest.
Enige wat daar uit kwam is dat mijn auto imuum systeem dus faalt als het om een streptokokbacterie gaat etc.
Maar wat ik nu heb is dus erg vreemd en ik sta eerlijk gezegd doodsangsten uit dat ik vandaag of morgen weer plekken ga ontdekken (die onderhuidse ontstekingen, erythema nodosum heet het )
Dat is zooooooo waanzinnig pijnlijk dat ik er nog nachtmerries van krijg bij wijze van.
En aangezien ik nu niet weet of ik nog met die streptokokbacterie in mijn lijf rond loop…en geen peniciline heb nu…
Nou ja, anyway…maandag dus naar het AMC.
Schijnt 4 uur te duren
Maakt me niet uit, zo lang ik er maar achter kom wat ik nou heb.
Want kan niet zeggen dat ik me er heel gerust bij voel.
Het is wel je auto imuum systeem waar het over gaat…
Nou ja, we merken het wel.
Sorry voor het lange verhaal
Heb toch geprobeert om erg veel medische details achterwege te laten
Groetjes Bianca, mamma van Stephan en Kaya
Gewijzigd door - Bieb op 01 Sep 2006 21:20:20