Na de vakantie altijd wat nieuws hebben


#1

nou het beest is los hoor ! heb papa naar huis moeten halen want zelf trok ik het niet meer ! ze lag op vakantie tussen 2 , 1 persoonsbedden, en dus heeft ze uitgevonden hoe ze uit bed kan klimmen, ze kon daar ook gemakkelijk de deur open maken, dus elke morgen wast feest, om 6.30 stond ze aan ons bed, ‘wakker word’… zucht…
nu had ik de hoop dat ze dat dus thuis meteen zou vergeten niet dus, het is nu half 10 en vanaf 7 uur ben ik al bezig met haar (heb nu papa laten komen want ik ben kapot) ik heb haar continue teruggelegt,…maar ze blijft eruit komen… en als ze dan de deur nie openkrijgt, klimt ze boven op de commode…want dan wil ze in de lades gaan rommelen, wat natuurlijk levens gevaarlijk is !
Waarom gaan ze altijd iets ontdekken op vakantie… wat niet altijd in het voordeel werkt…we hebben expres haar middagslaapje aangehouden ter voorkoming dat ze dat dan eenmaal thuis ook nog gewoon zou doen, maar deze zagen we niet aankomen …
ik moet zeggen dat ik erg rustig bleef, want ik had manlief gebelt, want na 2.5 uur had ik het wel gehad, dus die dacht 'die is in allerstate…

dus ik schrijf het nu ff van me af, want dit heeft me weer ff een bak energie gekost, niet normaal (besef nu wel dat we heel erg blij mogen zijn met een kind dat altijd goed slaapt… ode aan de mama’s die kindjes hebben die slecht slapen, hoe respect heb ik daarvoor!!! )

maar ik denk dat ik het direct rigoreus aan ga pakken, kommode eruit (want dat geklim is zoooowww gevaarlijk ! ledikant eruit, want als ze het niet haalt, ligt ze op dr gezict…en peuterbed dr in, (probleem is dat ze op 1 of andere manier wel UIT bed kan klimmen maar er weer IN scheelt zo’n 10-15 cm van de grond en dat haalt ze dus net niet ! …dus ja de deur dichthouden schiet ook niet echt op … (en de deur dichthouden wil ik niet omdat ik haar op wil sluiten maar omdat madam ook het traphekkie al doorheeft, en ik wil natuurlijk niet dat ze van die trap aflazert) …
ze is nu al 2 dus dan moet het maar gebeuren zo’n peuterbed, dan kan ze in iedergeval niet vallen ofzo… (maar ja dan moeten dus serieus morgen wel ff heel het huis verbouwe… want waar ik die commode kwijt moet, i don’t know… en haar kleding kast, zeg maar open kast in de muur die moet ook leeg, want daar laait ze gegarandeerd allus uit, of anyways de spullen die niet onder het label ‘kleding’ vallen…

want dit moet ik geen avonden achter mekaar hebben want dan ken je mama denk ik naar de ‘sloop afvoeren’

Pippy is geboren 17.07.2009


#2

Oh het schiet ook weer lekker op he… Hier geen muppet die uit der bed kan klimmen, of eigenlijk ze doet het niet, maar wel een die om 6.30 roept MAMMAMMAAA ik ben wakker of op hard volume lang zal ze leven zingt en de buren ook mee kunnemn genieten van hieppepiep inne goria…

Maar ik zou indedaad maar flink verbouwen als ik dat zo hoor.

Groetjes,

Michèle


#3

we zijn dr nu nog mee bezig he, want ze wil gewoon nie gaan slapen,en blijven liggen doet ze helemaal niet!
man me ogen branden bijna uit me kop , ik had zelf ook allang op bed willen legge…snap nie dat da kind zelf nie omvalt

Pippy is geboren 17.07.2009


#4

We hebben een extra matras op haar kamer gelegt, zodat als ze uit haar bed klimt en niet terug kan ivm slaapzak, ze toch op een matras kan liggen en dan maar een uur negeren en dan kijken of ze slaapt. Op bed leggen en zeggen dat ze moet slapen en dan eventueel weer een uur later.

Heel veel succes vanavond.


#5

nou die simpele techniek die helpt hier dus voor geen meter, want ze komt gewoon haar nest uit maakt het traphek open zoals ik al zei… bovendien liggen er in de slaapkamer spullen waar ze nie aan mag komen … kan haar niet laten rondlopen boven als ik haar niet kan zien, da’s onverantwoord…
en ik heb dr trug gelegt, zonder aandacht, ik denk wel 32 keer !

papa heeft er uiteindelijk in dr bed gekregen en in slaap toen wast 01.30 uur die is in haar ledikant gekropen : die zegt als jij nie bij ons in bed wil slapen (want zelfs da wilde ze niet en zette de boel op stelte) dan kom ik bij jou liggen !! toen was het ‘’ uit papa uit!!! maar hij bleef gewoon liggen, toen is ze in slaap gevallen
en 5 uur later was ze weer wakker, en weer in alle staten, dus nu zit ik al vanaf 06.30 uur met haar op de bank … en ik ben helemaal gesloopt !
we halen straks de zijkant van haar ledikant eraf, en de commode uit de kamer, en een slot op de deur, en dan laten we dr vanavond gewoon brullen … totdat ze in slaap kan, maar anyways dat ze niet de kamer uitkan, want da’s levens gevaarlijk
hopelijk geeft ze dan sneller op dan 01.30 uur want ik weet nu al ff nie hoe ik vandaag ga redden want ik val bijna in slaap als ik ga zitten

Pippy is geboren 17.07.2009


#6

Als je een slot op der deur doet, haal hem er af als je zelf gaat slapen want god verhoed het maar als er brand uit breekt dan kun je in de paniek het slot misschien niet open krijgen en mocht er midden in de nacht iets zijn en ze kan ineens haar kamer niet af kan dat in een half slaap toestant paniek geven en best traumatisch zijn dus gebruik hem alleen om haar in slaap te krijgen maar niet de hele nacht verder en als ze weer vroeg wakker is eh ja pech denk ik dan maar zo, maar grote kans dat als ze door heeft dat het niets uithaalt ze opgeeft en weer snel in der eigen ritme zit.

Groetjes,

Michèle


#7

thanks voor de tip maar dat waren we al zeker van plan, we hadden in ons vakantiehuissie de laatste avond de dweil dr voor gezet, en die hebben we ook gewoon weggehaald toen we naar bed gingen !
we hebben nu net haar kamer omgegooid…maar ja klein hok was ff passen en meten,dus nu hebben we onze tvkast uit de slaapkamer als haar commode… (want ja moet toch ergens haar kleding kwijt he ) haar ledikant, daar konden die spijlen aan 1 kant eruit (wist ik veel maar dat zei manlief ineens) en haar commode gebruiken wij nu als tvkast, zelfde princiepe zeg maar… we hebben nu voro haar middagduttie een spijker in de spijl geslagen met een elastiek om de deurklink, en ze heb de babyphone eruit gerampt…en met haar boeken lopen smijten…maar halleluja ze is stil !!!
pffhhh hebben wij wel ff nodig maar buiten ons, zij ook, want ze zag dr uit als een spook gerum, kei dikke wallen onder haar ogen…
nu wil ze ook haar slaapzak nie meer aan… dus nu moeten we vanmiddag ff naar de winkel voor een dekbedje, maar mag zij ookal een kussentje ??

Pippy is geboren 17.07.2009


#8

Kussentje mag volgens mij vanaf 2 jaar… Reza heeft nog geen kussen, ze is ook nog geen twee, maar ze heeft er volgens mij geen behoefte aan.
Verder succes komende nachten, maar misschien is het nieuwtje er al snel vanaf en slaapt ze weer als een roosje!
Groetjes Nancy


#9

nou we nemen anyways goede voorzorg maatregelen, want ik heb nie echt zin om deze nacht nog een paar keer te herhalen

Pippy is geboren 17.07.2009


#10

@ Sugars helemaal goedm, maar dacht just in case soms denken mensen daar niet aan namelijk vandaar. Maar ze is dus lekker aan het rellen. Enne kussen kan al wel, ik heb een peuterkussen voor morgan dat heeft ze al een tijdje omdat we merkte dat ze daar echt behoefte aan had ze propte alles onder der hoofd incl der deken. Maar als ze die behoefte niet heeft lekker laten zo.

Groetjes,

Michèle


#11

Die is ff goed haar ritme kwijt!
Tja, ze is toch al 2 dus een gewoon bed moet kunnen toch?

Maarre…ik voelde me me eigen de laatste tijd zo zielig smorgens vroeg als de onze alweer om 6 uur kwam maar jouw verhaaltje geeft mij weer wat steun dat ik niet de enige ben met een vroeg kind!

Ennu…wij hebben een haakje op de deur…misschien wat voor bij jullie?

Gr, Danielle


#12

Hey Sugars!
R.E.S.P.E.C.T voor jou meid!
Maarre… je kunt ook een haakje op de deur maken. Dan staat de deur wel op een kier maar kan ze dr niet uit. Mijn moeder heeft dat destijds ook bij mijn zusje gedaan omdat die er ook steeds uitkwam. Je kunt ook kiezen hoe lang het haakje moet zijn(dus hoe groot de kier) en dan zet je m helemaal bovenaan de deur dan kan ze m zelf niet losmaken. In geval van brand is er dan ook niks aan de hand.
Verder heb ik zelf nog geen ervaring met peuterpubers, thank god!

If it’s happening now, we’re going to deal with it now!


#13

Ben eigelijk wel benieuwd hoe het nu gaat?


#14

@ danniele en aaron , oef meid nou ik heb respect voor je ! (ja er is weinig aan te doen maar wij zijn gewoon niks gewend wij hebben een lui geboren kind van nature, daarom kwam dit ook zo rouw op ons dak ) voor meer vroeg peuterleed, zodat je je niet de enige bent kan ik je van harte aanbevelen om naar landal te gaan( ik bedoel dit niet lullig dit is nu eenmaal mijn humor) want toen ik daar uit bed gehaald werd, en ik om half 8 broodjes ging halen, voelde ik me gesteunt door ouders die met 3 stuks kroost… al met zwembanden en weet ik veel wat naar het zwembad gezeult werden door hun peuters…

@aan alle andere mama’s update : mama heb nog niet echt heel goed geslapen want ik lag als een waakhond in me bed met gespitste oren… we hebben haar normaal ritme aangehouden half 7 in bad, en toen verhaaltje in haar kamertje… en in bed gestopt, dit keer onder deken want die slaapzak is ook over !
weltruste, en toen was ze eerder bij de deur dan ik, en da’s echt 1 stap hahahaha, weer terug in bed… geaait, sprintje naar de deur getrokken en op slot…aangezien wij een schuifdeur hebben kon hij inderdaad nog op een kiertje, gillen bonken , nou ja protest !
maar na 10 minuten wast stil…
maar aangezien mama ook vroeg naar bed ging, … ik haalde het slotje eraf, ging allemaal prima maar toen stond ik in de badkamer me smink dr af te halen gaat die deur weer open … zucht…nah ja weer teruggestopt… (was wel blij want nu krijgt ze geen trauma want ik had net die deur los gemaakt…) weer 10 minuten protest… maar daarna ist tot half 7 stil geweest, ik besloot om haar weer zoals normaal de fles te gaan geven, dit ging allemaal prima al is de andere commode wel een beetje krappies… maar het gaat hahaha
en daarna heb ze tot half 9 geslapen, we hebben haar toen meteen bij het eerste pieppie eruit gehaald, want anders ist ook ziellie… maar dit was al ff een verademing hoor, en ze heb ook keurig onder haar dekentje getukt !!!

dus hiephoi !

Pippy is geboren 17.07.2009


#15

Dat klinkt niet heel slecht. Hopelijk komt ze er vanavond helemaal niet meer uit en kunnen jullie weer lekker genieten van jullie luie ding

Groetjes,
M

“Ik zou graag de ideale moeder zijn, maar ik heb het te druk met het opvoeden van m’n kind”


#16

ja zeker, en hopelijk voor haar ook want door dat nachtbraken ziet ze dr uit als een klein spookje hahahaa

Pippy is geboren 17.07.2009


#17

Dat zal wel, ja. Dat zie je snel hè, slaapgebrek. Erik krijgt dan altijd van die enorm dikke ogen met donkere kringen. En mama enorme wallen

Groetjes,
M

“Ik zou graag de ideale moeder zijn, maar ik heb het te druk met het opvoeden van m’n kind”


#18

hahhaa ja dat heb zij ook hoor, van die bolle oogjes, rood dr onder hahahhahaa!
(ja en mama heb smink voor op de wallen hahahaha)

Pippy is geboren 17.07.2009


#19

Oh dat klinkt al beter nu alleen zelf weer het vertrouwen krijgen dat ze ook door slaapt en zelf weer hele nachten maken

Groetjes,

Michèle


#20

Ik heb ook zo’n camouflagestift, werkt top! Schrik me dan altijd zo dood als ik de hele zooi er 's avonds weer afhaal

Groetjes,
M

“Ik zou graag de ideale moeder zijn, maar ik heb het te druk met het opvoeden van m’n kind”