Muzikaal aangelegd

Hallo,

Vandaag haalden we Tom op bij het kdv waar hij sinds maandag komt, en toen hoorde ik iets waar mijn hart helemaal zwol van trots. Ze hadden k3 opgezet voor de wat oudere kindjes, en Tom begon helemaal mee te swingen. De oudere kindjes kenden het liedje niet, dus hebben ze de cd stopgezet, en het liedje “klap eens in je handjes” gezongen. En Tom deed met alles mee. Nu deed hij dit thuis ook al, maar wij dachten dat dit normaal was. Maar het kdv gaf aan dat hij heel muzikaal was aangelegd, want dit was heel bijzonder voor een kind van 14 maanden. Geen flauw idee of hij de toekomst daar wat mee gaat doen, maar ik vond het wel heel leuk om te horen!

liefs woezel

Wat leuk van Tom!

Jesse danst ook al een tijdje ik denk dat dat begon met 1 jaar en klappen in zijn handjes vanaf 8 maanden.
Dansen doet hij ook een muziekjes op tv of als ik thuis een kindercd aanzet.

Liefs

Wat leuk om te horen, mag je trots op zijn hoor

Liefs Michelle

Lilypie Kids Birthday tickers

Lilypie Second Birthday tickers

Hé, dan hebben wij hier ook een muzikaal kindje
Seth doet de bewegingen ook al bijna 2 maanden mee!

Misschien dit muzikale maar gaan stimuleren door lekker elke dag te dansen, en nog meer liedjes te zingen met bewegingen.
Iemand suggesties?
Want ik ken niet zoveel van die kinderliedjes:S

Liefs, Anne

Lilypie Second Birthday tickers

@ Woezel, Oh dan heb ik een danspartner voor Tom. Morgan doet niks liever dan dansen en dan op alles dat maar op muziek lijkt. Helemaal op de maat zwaait ze met haar kont naar achter en draait ze rondjes met haar armpjes wijd. Als het op muziek lijkt is zij er als de kippen bij

Groetjes,

Michèle

Hier is paardje in galop, klap is in je handjes, en dat soort liedjes favo. Ik wist ook al die liedjes niet, maar heb toen een cd gekocht en kan ze nu allemaal mee zingen.

Liefs

Wat lief! Talentje in de dop, die Tom.

Groetjes,
M

Lilypie Tweede Ticker

Tim is dan ook erg muzikaal aangelegd, want die klapt en danst ook al heel lang. Haha geen idee van wie hij dat heeft, want papa en mama zijn niet muzikaal. Maar wel heel leuk dat Tom zo leuk meedoet en aan het klappen en dansen is.

Groetjes,
Sandra

Lilypie Tweede Ticker

Hier word ook al bijna 1 jaar vrolijk mee geswinged op een nijntjes CD. Verder vind ze muziek met africaanse drums ook interessant. Leuk he als ze dat doen. Dan voel je je zo trots !

Ook hier doet Noah het al ruim een jaar :smiley: Leuk om te zien

Liefs, Melanie, (mama van Noah)

knap hoor van Tom
swingen is leuk he! veel dansen en zingen thuis, stimuleer je het een beetje.
Rico vind b.v. voorlezen helemaal niks, en als ik dan ga zingen en verstjes ga zeggen ipv voorlezen voor het slapen, DAN pas gaat ie uit zn dak, anders zit ie heel ongeeintereseert te kijken en vervolgens krijg ik een knuffel naar mijn hoofd…zovan: boeiend! (not!)

Lilypie Tweede PicLilypie Tweede Ticker

Nick gooide ook al vroeg zijn heupjes los
Schattig om te zien he!!

Groetjes Bianca

Ja leuk he om te zien! Ik moet ook altijd lachen als hij weer staat te swingen. Ik lees dat er meer kindjes zijn die dat al een tijd doen, allemaal kleine talentjes!! hahaha, het ziet er super schattig uit!
Hij moet nog wel wennen met slapen daar (schijnt normaal te zijn volgens het kdv), hij slaapt daar korter dan thuis, en hij zit tevens ook in een sprong (oei ik groei) , de 15 maanden sprong, en dat is ook te merken, dus ik denk dat dit ook mee speelt. Hij eet zijn pap dan altijd slecht, krijg er met moeite 130/140 cc in, normaal is het 250 cc. Heerlijk, die sprongen!

liefs woezel

Ja, dat slapen op het KDV is bij Nick ook korter. Maar ja, vindt je het gek, al die kindjes en drukte… Ik vind het al knap soms dat hij uberhaupt nog een oog dicht doet
En hou op over die sprongen. Nick zit midden in zijn laatste… Is te merken ook. Begin een beetje op te raken. Maar normaal is het een schatje hoor!

Groetjes Bianca

@ Woezel nog 1 hierna en dan zijn de sprongen voorbij maar ja of de pp zo leuk is.

Morgan heeft overigens vrij weinig moeite met slapen op het kdv. In het begin wel, maar nu niet meer. Ze slaapt rustig langer dan de rest of ligt er eerder in. Voordeel vind ik ook dat ik haar ook makkelijker ergens kan laten slapen waar het allemaal wat drukker is en zo.

Groetjes,

Michèle

Eva swingt ook enorm graag! Ik begrijp alleen niet zo dat ze bij het kdv doen alsof dat dansen bijna niet voorkomt, want volgens mij vinden kindjes dansen over het algemeen erg leuk? De meesten doen het ook vrij snel? Maar dat betekent niet dat het natuurlijk erg leuk is om te zien en dat het gaaf is dat Tom het ook graag doet! Natuurlijk ben je daar trots op! Eva danst alleen met haar heupjes en bovenlijfje, niet met haar handjes. Vanmorgen zongen de Teletubbies een lied en toen swingde ze ook weer mee! Allemaal danssterretjes!

Groetjes Rainbow, trotse mama

@Rainbow, ik snap dan eigenlijk ook niet dat ze dat hebben gezegd. Ik dacht zelf eigenlijk ook dat het bij de leeftijd hoort, en dat bijna elk kindje lekker mee swingt. Als ik dat hier zo lees, is dat ook zo. Maar het maakt het niet minder leuk om zoiets te horen!! En ach, volgens mij hebben we allemaal muzikale talentjes, die lekker mee swingen op k3 of bob de bouwer (en heel soms lady gaga hahaha)

liefs woezel

Rico danst ook heel graag
met heupen gezicht en alles wat daarbij hoort alles beweegt dan aan hem
idd erg lief om te zien
maar denkj dat het bij Tom niet alleen over het dansen ging maar ook over het meedoen met de muziek van klap eens in de handjes en alles wat daarbij hoort

Ja dat klopt ook wel, hij kan namelijk alle gebaren al van klap eens in je handjes, dan doet hij in de handen klappen , daarna de handen op zijn boze bolletje, in de lucht en daarna op zijn buik (beetje aan de zijkant dan) en de gehele tijd swingt hij mee. Het is denk ik wel de combi idd. Of doen jullie kindjes dat ook, alles mee?

liefs woezel

Nee rico niet, alleen in de handen klappen en op het bolletje, ook wel handjes in de lucht maar hij draait het allemaal om
klappen in de handjes is klappen op het hoofd,
handjes in de lucht is klappen in de handjes,
hij doet het gewoon expres