Muts op de fiets :-)

Wij hebben sinds een weekje het stoeltje op de fiets. Eva is er al in geweest en dat ging prima. Ze zat bij papa op de omafiets. Het leek me best eng om te fietsen met toch zo’n 9 kilo voor me, maar ik dacht dat het een kwestie van wennen was. Toen zei mijn zus zaterdag dat et inderdaad best eng fietsen is. Wij zijn maar klein en kunnen niet met de voeten bij de grond.Mijn zus zei dat ze zich dan afzette aan een muurtje en dat ze zichzelf zo een zwiep gaf en wegreed. Dat ik dat eens kon proberen…Nou is mijn zus geen flauwerik en als ZIJ het al eng vindt…

Vandaag ging ik frietjes halen. Op de omafiets. Ik pakte de fiets en wilde op het zadel. Maar dat ging niet. Ik ben niet dik, maar ik kon echt niet achter het stoeltje door het zadel op! Ik durfde niet te gaan fietsen. Zonder Eva al niet! Terwijl het me zo leuk lijkt!

Durven jullie met fietsstoel en baby te fietsen? Hoe stappen jullie op en af en hoe zet je je fiets op slot met kind in de hand? Als ik eenmaal fiets zal het wel gaan. Hoewel…je moet ook nog stoppen en de fiets neerzetten om je baby uit de stoel te halen…Argh! Ben ik nou zo’n muts? En hoe gaat dat met TWEE kinderen erop zeg, mocht Eva ooit grote zus worden?

Groetjes Rainbow, trotse mama

Heb zelf niet eens een fiets, dus kan je niet helpen.

Je hebt speciale mama fietsen, hiervan is de instap ruimer. Ik worstelde ook om erop te komen, maar meer omdat de ruimte te krap was. Ik liet de kleine erop zitten, ondersteude de fiets met mijn heup om deze op slot te doen en haalde dan pas de kleine eruit. Een fiets warbij je je moet afzetten lijkt mij niet veilig, hoe wil je daarop komen bij een stoplicht bv, daar zijn immers geen muren.

Elke minuut die je je druk maakt om je verleden gaat af van je toekomst!

hoi,
nou ik heb een mama fiets aangeschaft, want vind t doodeng op een gewone fiets. ben namelijk met mijn zoontje een keer gevallen doordat ik achter t stoeltje bleef hangen. verschrikkelijk. was niet hard kantelde gewoon om. ben ook niet dik, maar bleef toch hangen. mijn knie helemaal open en nog veel erger mijn zoontje een schaafplek op zijn hoofd. sindsdien durfde ik niet meer met hem weg op de fiets. maar was toch wel handig om te kunnen fietsen om even een boodschap ofzo. dus heb tweedehands een mama fiets gekocht. deze zijn veel ruimer bij de instap.
gelukkig is mijn zoontje nu niet bang voor de fiets. hij vind t erg leuk. inmiddels zit hij achterop in een stoeltje. maar straks al mijn dochtertje oud genoeg is wil ik wel met twee kinderen op de fiets kunnen.

groetjes jolanda

Hi!

Wij hebben het stoeltje wel al en op vakantie heeft mijn man ermee gefietst. dat ging heel goed. Ik heb het zelf nog niet geprobeerd. Ga meestal lekker wandelen met de wagen en grotere stukken even in auto. Ik ben het wel van plan in de zomer. Moet eerlijk zeggen dat ik er wat minder zin in heb gekregen nu…

Tja, misschien toch ook maar aan de omafiets… eerst maar eens op mn eigen fiets proberen. Geen tips dus hier, sorry!

Lilypie - Personal pictureLilypie

Ik herken het probleem, al ben ik nog niet met Joey op de fiest geweest. Vorig jaar moest ik op mijn werk even een boodschap doen, en leende ik de fiets van daar. Hij was een beetje te hoog voor mij en er zat een zitje voor op. Ik ben ook bij een muur opgestapt en zette me zo af. Maar in de stad aangekomen kreeg ik het toch benauwd! Ik kon geen muur vinden, en bleef maar in rondjes rijden om te bedenken hoe ik nou in godsnaam van die fiets af kon komen. Uiteindelijk bij een bankje gestopt, en heel voorzichtig en bibberig van die fiets afgestapt! Pffff dat doe ik dus nooit weer… Ik ben ook lopend terug gegaanm! hahaha!
Ik heb zelf ook sinds kort een mama fiets, en die is wel veel ruimer. Ik heb een zitje voor achterop, maar ik zal er over een tijdje toch ook aan moeten geloven om met twee kids op de fiest te gaan! bah, daar zie ik nu al tegen op!
We hebben net onze bakfiets verkocht omdat ik hem te groot en te lomp vind, maar ik vrees dat we er tegen de tijd dat ik met twee kids moet fietsen toch wel weer aanschaf.

Lilypie

Lilypie

@ Anouk, ik heb echt met een dikke lach je stukje gelezen! Hoe jij rondjes bleef rijden omdat je geen muur kon vinden! Net wat Asje ook al zegt, wat doe je inderdaad als er geen muur is? Ik vind dat ook heel erg eng, dat afzetten! Mijn zus zei nog: ‘Ja, ik zwabberde dan wel even heen en weer, maar dan vond ik wel weer mijn evenwicht!’ BRRRRRR!

Hier heeft een collega ook een mamfiets. Ik dacht: wat een onzin! Ik wist niet dat ze veel breder zijn…Misschien toch eens kijken dan, tweedehands dan wel hoor. Ik vind fietsen met Eva superleuk! Of dan inderdaad een hippe bakfiets! Ben je wel overal vanaf en dat fietst minder eng!

Voor nu ga ik even niet fietsen, want het lijkt me doodeng en ik vind het zo zielig als Eva zou vallen en dan, net als het zoontje van Jolan, een dikke schram krijgt!

Ik wil het van de week gaan proberen op de omafiets maar je hebt natuurlijk ook verschillende stoeltjes qua grote en daar zit ook wle verschil in. Ik had voor madelon wat je nu waarschijnlijk een ouderwetse noemt maar daar was het op een omafiets totaal geen probleem mee heb nu ook een andere (gekregen) en ga daar eerst is mee fietsen en als dat niet werkt ga ik kijken voor zo’n ouderwets stoeltje (goedkoper als andere fiets)

@anouk ook ik heb hier smakelijk zitten lachen. Kun je niet gewoon heel damesachtig opstappen en afstappen of zijn daar die stoeltjes te groot voor? hahahahaha ik moet nog lachen

Liefs Michelle

Hey hey
ken 't probleem ook niet, ben wat langer, misschien dat dat scheelt.
Maar dan zou ik je ook een moederfiets kunnen aanraden idd ivm die ruimere instap.

Groeties.

Lilypie 3rd Birthday Ticker
Lilypie 1st Birthday Ticker

quote:
Hier heeft een collega ook een mamfiets. Ik dacht: wat een onzin! Ik wist niet dat ze veel breder zijn...Misschien toch eens kijken dan, tweedehands dan wel hoor. Ik vind fietsen met Eva superleuk! Of dan inderdaad een hippe bakfiets! Ben je wel overal vanaf en dat fietst minder eng!

zowel een mama fiets als een hippe bakfiets zijn wiebelig om te fietsen. Beide is even wennen. Maar zou als ik jouw was het testen bij een fietsenmaker. Hier is sinds kort een bakfiets paraat waar moeders hun ritje op kunnen maken... nou nooit van mijn leven een bakfiets wat een eng wiebel ding... ! Dus ik zit gewoon op mijn gazelle... ... Jurian mag trouwens nog niet op de fiets mee... moet nog minimaal maand wachten tot we bij arts zijn geweest

Ok, ok…ik dacht dat een bakfiets minder eng was! Maar dan moet ik eens even goed nadenken wat ik doe! Ik ga vanavond eens speuren, zit nu op mijn werk en ik ga eens wat doen!

hahaha ja dat was echt een flater van de bovenste plank! Pfff het zweet brak me uit!
De mama fiets is nu bij de hema te koop voor 150 euro! Die heb ik ook, en hij fietst prima! Er zit ook zo’n dubbele standaart aan waardoro de fiets dus stevig staat om hem op slot te zetten en je kindje er uit te halen, en er zit een veer tussen het stuur en het frame waardoor het stuur niet kan onmklappen naar links of rechts.

Lilypie

Lilypie

Oh, en een bakfiets met drie wielen is echt niet wiebelig hoor! Die staat juist heel stevig, maar je moet wel even wennen aan de bochten die je moet nemen, die zijn wel anders dan op een gewone fiets1

Lilypie

Lilypie

Anouk, is 'ie NU in de aanbieding? Dan wil ik die heel graag hebben! Voor dat geld! Je hebt ze ook voor 800,- en dat vind ik dan wat overdreven. Zag ze niet staan in de folder?

Ga even zeuren bij mijn vriend, hahaha. Nee hoor, voor 150,- zal 'ie wel overstag gaan!

hahaha ik dacht dat je met het topic onderwerp bedoelde dat eva een muts ophad op de fiets
haha laat maar
maarre ik durf ook niet, Rijco die fietst wel met rico rond dus moet ik het ook kunnen (ahum)
en rico heeft trouwens wel een zomerhoedje op op de fiets vanwege de wind en anders wel vor de zon
ohnee voor de wind is onzin want we hebben een windscherm (pff druifff)
maar ik ben dus ook klein (hoe klein ben jij???) ik ben maar 1,58 ofzo
ik wil de kans binnenkort ook wagen, maar ik ga mooi op het wandelpad tussen de natuur leren met rico te fietsen, daar komt geen kip dus eerst maar is zo
ohja en rainbow de datum van ikkeben dag is op een zondag 20 september
kun jij dan?

Lilypie Eerste Verjaardag PicLilypie Eerste Verjaardag Ticker

HOERA!! Leve de kleine moeders!

Ik ben 1.63 :smiley:

liefs, Liske!

quote:
Anouk, is 'ie NU in de aanbieding? Dan wil ik die heel graag hebben! Voor dat geld! Je hebt ze ook voor 800,- en dat vind ik dan wat overdreven. Zag ze niet staan in de folder?

Ga even zeuren bij mijn vriend, hahaha. Nee hoor, voor 150,- zal 'ie wel overstag gaan!

Omdat ik hetzelfde probleem had, hebben we hier onlangs ook een nieuwe fiets gekocht. Ook een mama-fiets en dan inderdaad zo’n overdreven ding van rond de 800 euro…

Fijn dat ze er ook goedkoper zijn. Dat hoor ik nu pas??? HAHA!

Groetjes!

Lilypie Tweede Ticker

Ik heb ook een mammafiets en Morgan zit ook voorop. En het gaat prima, ik vind het niet zo zwaar fietsen en de instap met de mammafiets is goed. Alleen moet ik niet zwanger worden nu want mer buik pas ik er niet tussen

Maar als ie nu in de aanbieding is Rainbow en je hebt het geld raad ik je zo’n mammafiets zeker aan.

Groetjes,

Michèle

Ik heb ook een mamafiets. Scheelt hoop ruimte achter het voorstoeltje.

Groetekes, Sje

Joehoe, ik ben het grootst! Maar liefst 1.64 meter! Allemaal kleine moedertjes!

@ Inge, 20 september kan ik! Maar…als mijn zwager dan zijn verjaardag viert, ga ik wel daarheen. Wij hebben namelijk maar een kleine familie en ik kan het niet maken om dan niet te komen. Maar meestal viert hij het op zijn eigenlijke verjaardag en da’s niet de 20ste! Dus!