Muggensteken

Heeft iemand een goede tip tegen muggenbeten? Demi zit elke morgen weer onder en het worden van die grote schijven! Ik vind het zo zielig! We doen voor z’n slapen een stekker in het stopcontact (deze gaat er wel weer uit als hij gaat slapen). Ook lopen we z’n hele kamer door met een elektrische vliegenmepper. Maar nog weten die rotbeesten mijn kleine man te vinden!

Saskia

Bij Noa worden het ook van die schijven. Ze staat helemaal vol. Nu heb ik ergens gelezen dat een halve citroen naast het bed leggen helpt. Gisteren voor de eerste keer gedaan en er zijn er denk ik geen bij gekomen. Naast ons bed ook gelegd en de kamer was mugvrij toen ik ging slapen. Misschien toeval, maar voorlopig blijft hij liggen!

Vanaf een half jaar kan je Chi gebruiken, is een olie die je op de huid smeert. Gewoon verkrijgbaar bij de drogist, ik had 'm bij de DA weg.

Lilypie 3rd Birthday Ticker
Lilypie 1st Birthday Ticker

Goede vraag, want Tim zit sinds deze week ook helemaal onder de steken.

Zal hij wel van zijn moeder hebben, want die wordt ook altijd heel veel gestoken en papa echt nooit.

Gelukkig blijven het bij hem kleine plekje waar hij geen last van heeft en ik krijg altijd grote plekken.

Groetjes,
Sandra

Lilypie Second Birthday tickers

Ik heb maar 1 gouden tip: horren! Kost een paar centen maar het scheelt je een hoop ellende. (Overigens heb je bij de Xenos horren voor 2,99 in verschillende maten. Je zou daarmee uit kunnen proberen of het iets is voor jullie. Mocht het bevallen, dan kun je als die Xenos-horren versleten zijn altijd nog luxere versies aanschaffen).

Zo’n citronella-stekker helpt niks. Die stinkt alleen maar.

En wat ook heel goed helpt, maar die zijn in Nederland niet te koop: van die muggenstekkers met zo’n flesje vloeistof waar de muggen binnen een kwartier dood van uit de lucht vallen. In landen als Frankrijk, Spanje, Italië, Griekenland zijn die stekkers nog wel te koop. Ik heb ze uit Frankrijk van het merk RAID. Blauw met zilver doosje.

Ik ben panisch voor muggen (dat zoemen 's nachts kan ik echt van in paniek raken. Wij hebben dus meteen horren geplaatst toen we in dit huis kwamen wonen). Soms floept er nog weleens eentje binnen als we de voordeur open en dicht doen bijv. Wij zetten een uur voor het naar bed gaan die stekker aan en geen mug meer te vinden!

Groetekes, Sje

Gewijzigd door - Sje op 19 Aug 2009 09:12:00

Uiteraard hebben wij ook horren voor de ramen, maar dan nog vinden ze de kleine man. Ik zal die Chi eens gaan proberen, en anders koop ik in Frankrijk die muggenstekkers van RAID. Volgende week zit ik er toch…

Tnx
Saskia

Citroengeraniums willen helpen ook. Heel natuurlijk net als de citroen en je kamer ruikt nog fris ook.

Groetjes,

Michèle

Oh super Saskia dat je net toevallig naar Frankrijk gaat! Neem ook meteen genoeg navullingen mee terug naar Nederland. Die zijn 3 jaar goed ofzo. Kun je hier ook vooruit!

Als het goed is gewoon te koop bij drogisterijen en anders mogelijk bij apotheken.

Groetekes, Sje

Gewijzigd door - Sje op 19 Aug 2009 09:41:36

Doe ik!
En ik vind die citroengaraniums ook een super idee. Staat nog gezellig ook!

Bedankt allemaal
Saskia

hier nooit geen muggenbeten!
ik heb horren voor alle ramen en ik zie er nooit geen zitten!
de kinders hebben ook nooit muggenbeten!
Of ze lusten ons bloed niet hahaha

groetjes gytha

Horren zijn geweldig als je kunstof kozijnen hebt. Tenminste, als je het hebt over die met dat klittenband dat je op het kozijn plakt. Dan is het nog een keer te verwijderen met terpentine ofzo.
Op houten kozijnen is dat geen doen; je verfwerk gaat eraan.
We hebben ze ook wel gehad toen we nog in Duitsland woonden (kunstof kozijnen ook), maar hier weer in NL met onze splinternieuwe houten kozijnen… no way.
Dan maak ik liever nog een houten raamwerkje waar ik zo’n hordoek op vastspijker en er zo voor kan zetten. Maar ja… vind de tijd en mogelijkheid maar 's met 2 koters die continue je aandacht willen hahahaha

Hoi, ben het met sje eens, horren!! enige remedie voor die rotdingen.

Gr patries

Hoi saskia,

Hier hebben we ook allemaal horren maar toch is onze kleine twee keer gestoken. Als we het zien gebeuren zuig ik het gelijk uit en smeer er nestosyl zalf op. Werkt super, daarna heeft hij er echt geen last meer van

Lilypie - Personal pictureLilypie First Birthday tickers

@marlala

wij hebben ook houten kozijnen en hebben zo’n rolhor voor de ramen! werkt perfect! als je de raam open zet trek je de hor naar beneden en ze rollen ook makkelijk weer op! iedeaal en kozijnen blijven heel

groetjes gytha

Helemaal met Gytha eens! Wij hebben ook van die rolhorren. Van Fikso geloof ik. Ik vind ze ideaal!

Jammer dan van de kozijnen. Ik ben zuiniger op mijn kinderen dan op mijn kozijnen eerlijk gezegd.

Groetekes, Sje

Ja, daar sluit ik me helemaal bij aan Sje.

Anders zou je ook geen traphekjes meer kunnen monteren, omdat het straks zonde is van de gaatjes in de muur. Kinderen zijn belangrijker dan die paar gaatjes of verf die eraf gaat.

Groetjes,
Sandra

Lilypie Second Birthday tickers

Kijk, dat komt dus ook mooi uit dat jullie naar Italië gaan!

Maar let dus op dat je bij die kleintjes die stekker niet hele nachten aan laat staan he?! Daarom worden ze in Nederland niet meer verkocht, omdat ze willen voorkomen dat je een klein kind in een niet geventileerde ruimte de hele nacht met zo’n stekker laat liggen. Dan nog is er blijkbaar weinig aan de hand, maar ze willen het zekere voor het onzekere nemen.

Uurtje of half uurtje voor het naar bed gaan zou genoeg moeten zijn. En dan liefst deur op een klein kiertje laten staan daarna zodat de ruimte wel ventileert.

Groetekes, Sje

Gewijzigd door - Sje op 19 Aug 2009 22:28:30

Och ja, een val van de trap is vele malen erger dan een paar lullige muggenbultjes.

Maar ja, de één heeft van de muggenbultjes meer last dan de ander.
Mijn kids lijken er geen last van te hebben.

Rolhor is ook een optie, maar dan kunnen m’n ramen niet open, dus heeft 't ook geen nut (uitzetijzers).
Ze kunnen een klamboe krijgen als ze er last van hebben. Of die olie van Chi.

Ieder voor zich.

Een paar lullige muggenbulten? Als je Demi zou kunnen zien zou je niet zo praten. Hij zit onder de rode schijven en er komt vocht uit!! En wat een domme vergelijking: van de trap vallen of muggenbulten. Maar inderdaad, ieder voor zich…

Saskia

marlala maakte alleen die vergelijking omdat daarvoor sandra had gezegd dat ze geen traphekjes meer zou kunnen installeren voor die lelijke gaten in de muur (omdat marlala gezegd had dat horren haar houten ramkozijnen stuk zouden maken).