@Asje: nogmaals, ik denk echt inderdaad dat alles verkeerd is begrepen, iedereen viel over iedereen op den duur en nu ziet volgens mij niemand door de bomen het bos nog. Ik weet alleen wat mijn “aandeel” is en dat is puur dat ik niet viel over een mening maar over hoe het naar mij terug gecomuniceerd werd. wat ik al zei ik was helemaal niet boos op Leony, ik heb Esther ook uitgelegd dat ik nu eenmaal mijn hart op de tong heb en zeg wat ik denk (wat jij toch juist wil dat mensen doen, dat ze gewoon kunnen zeggen wat ze wilde zeggen zonder zich constant te moeten excuseren omdat anderen het verkeerd oppakken) en ik vroeg alleen heel normaal 1 ding aan Leony, ‘of ze op mij doelde’. ik vind het vervelend als daar voor haar een lading achter zat en als ik haar daarmee dat gevoel heb gegeven is dat nog iets tussen mij en haar en vind ik het jammer dat mensen die daar totaal buiten staan, dat zij dat anders oppakken en daar naar op gaan reageren want zo krijg je dus bonje. als iedereen gewoon bij zichzelf blijft kan het gewoon 1 op 1 worden opgelost en hoeft het niet zo’n uit de hand wordend verhaal te worden. maar idd dat is mijn mening. Ik zie nu dat ik mailtjes heb ontvangen van een aantal van jullie. die ga ik ook even prive beantwoorden. Maar laat IK dan voorop stellen dat ik echt geen boeman heb, Ja ik heb mijn hart op de tong en ja sommige mensen hebben daar moeite mee. Ik heb daar persoonlijk alleen moeite mee als mensen fel op me gaan reageren die er naar mijn idee buiten staan.
nogmaals iedereen moet zijn mening geven, daar vraag ik immers zelf om anders moet ik ook gewoon niks typen. Maar laat mensen ook gewoon een wedervraag stellen voordat er gelijk geconcludeerd wordt dat ik mij aangevallen voel of wat dan ook, ik wilde het serieus gewoon weten of ze op mij doelde of niet, want dan kon ik daar rustig een antwoord op geven, mij verweren als dat nodig was, of juist haar opmerking bekrachtigen omdat ook IK vind dat over het algemeen (nu zeg ik het er maar even bij) veel mensen het uiterste van een kind verwachten (nu bedoel ik niet per definitie ouders, maar het concultatiebureau b.v. of andere soortgelijke instanties…) en ik ben ook niet van mening dat een kind alles maar moet kunnen.
Tegelijkertijd vind ik het prettig om mijn ei hier kwijt te kunnen en daarnaast stel ik ook gewoon serieuze vragen in mijn bericht waardoor het misschien verwarrend overkomt omdat het dan door elkaar heen loopt. Maar hee ik ben ook maar een mens bij mij lopen net zo goed als bij ieder ander ongerustheid dus gevoel en wijsheid wel eens door elkaar. En misschien juist omdat ik hier al een behoorlijke tijd kom en ik een aantal mensen ook al die tijd al ken en zij mij moet ik ook beseffen dat niet iedereen weet wat rico’s medische verleden (en nog) is. Aldoende dat ik dit schrijf besef ik eigenlijk pas dat het dan langs me heen gaat dat er ook mensen zijn die dat dus niet weten en ik er dus niet automatisch vanuit moet gaan dat ze overal van op de hoogte zijn. ik blijf geloof ik een beetje hangen bij wat ik zelf al verteld heb aan “de oude garde” zoals ik ons maar even noem
en reageer dan ook vanuit dat beeld, dat als mensen ineens een totaal ander antwoord geven dat het dan voelt als onbegrip terwijl zij eigenlijk ook niet beter weten.
@esther: dankjewel voor je excuses, allicht zijn die geaccepteerd. Als ik jou op wat voor manier dan ook gekwetst heb spijt me dat ook.