Motoriek probleem of peuter probleem

Oke dit gaat echt nergens over, ik vroeg een simpele vraag en gaf gewoon aan dat ik dat niet vroeg en dat ik een normaal antwoord verwacht net zoals iedereen dat doet. het begint hier echt op viva te lijken met sommige mensen, echt jammer!
@Esther jou mail ik even want vind het een beetje overtrokken

@Hanna: ja dat klopt, maar die bezorgdheid komt niet voor de lol aanwaaien, en ook voor jou: ik heb een reden waardoor ik bezorgd ben. Waarom mag ik dat niet zeggen dat daar een reden voor is en voel ik me dan volgens jullie ineens aangevallen? en nee ik voel me niet aangevallen ik vind het gewoon vervelend dat ik 1 ding zeg en dat meteen als aanvallend door jullie wordt beschouwd terwijl ik net mijn tekst nog eens nalees en er serieus niks geks in staat, heb mijn partner even mee laten lezen omdat ik door die reactie even aan mezelf ging twijfelen en die kijkt ook al raar van: waar gaat dit nou over je mag toch zeggen dat je aan een bepaald antwoord niets hebt? dus misschien ligt het eens niet aan mij maar aan de lezer.
Lief dat je zo over Rico schreef hoor maar ik moet wel even benadrukken dat het beeld dat sommige blijkbaar van mij hebben totaal niet klopt. erg jammer, en daarom ben ik blij dat de mensen die mij hier al ruim 3 jaar kennen beter weten (doel nu niet op jou hanna)

Gewijzigd door - MamavanRico op 15 Jul 2011 12:41:25

Pffff, ik hou het verder voor gezien.

Ik bedoelde het niet verkeerd…

Lilypie - Personal pictureLilypie First Birthday tickers

Leony dat er verder door andere op wordt gereageerd daar kan IK niks aandoen he, ik stelde je geowon een normale vraag. of je dit op mij bedoelde of niet. en dat je zijn ontwikkeling verder niet kende zoals mama’s die er net zolang zitten als ik b.v. en dat dat Niet erg!! is. iedereen pakt nu alles verkeerd op en dat vind ik echt jammer, ik bedoelde mijn vraag aan jou ook niet verkeerd, gewoon simpel of je het op mij bedoelde of niet.

quote:
quote:
Waar ik een beetje moe van wordt is dat kinderen tegenwoordig al zoveel moeten kunnen! Ik zou zeggen laat ze lekker wat aanprutsen en als er echt serieus wat mis is heb je dat snel genoeg als moeder door. Hier eentje van 18 mnd die ik nog gewoon voer, tja, hij vind wel prima. Alleen zijn vlees pakt ie met zijn vingertjes van zijn bord! Ach, komt wel.

Ik weet niet of je nu op mijn verhaal doelt, maar vraag eerst waarom ik het vraag voordat je oordeelt, dat je er zo "moe"van wordt, want volgens mij weet je niet veel van rico’s ontwikkeling af en dat is ook niet erg maar het heeft zn redenen dat ik bezorgd ben. het is niet zo dat ik vind dat hij alles moet kunnen??

Zover ik kan zien werd hier geen oordeel geveld (zoals je het dan wel noemt ) en inderdaad in het algemeen gezegd dat kinderen vaker al zo veel moeten. Ik zie niet meteen waarom dit verkeerd is. Je kan niet van een ander verwachten dat ze vanalles weet over je mannetjes ontwikkeling en dat het blijkbaar een reden heeft waarom je bezorgd bent. Je eigen topic bigint met “ik word er zo langzamerhand een beetje moe van”, dus vind ik het ook niet gek dat een ander zegt "ik wordt er een beetje moe van dat "…
Alweer een topic waar we het inmiddels niet meer hebben over het onderwerp en lopen te wijzen met een vinger ( algemeen bedoeld ). Ik hoop dan ook dat ik deze dit keer niet hoef dicht te gooien.
Ik hou in elk geval deze topic in de gaten!

Elke minuut die je je druk maakt om je verleden gaat af van je toekomst!

Nou ik wordt er echt een beetje triest van (zeker gezien het feit hoelang ik al op ikkben “woon” zowat… en de meeste weten hoe ik echt in elkaar zit) dat 1 vraag aan leony die ik totaal niet verkeerd bedoelde zo uit zijn verband wordt gerukt.
ga er verder niets over zeggen want as always wordt wat ik zeg verkeerd opgepakt en ik kan het ook niet helpen dat daar dan door iemand op wordt gereageerd (op een behoorlijk lompe manier) die er totaal los van staat. zucht…Ja dat doet wel zeer ja…dat sommige dingen over het hoofd worden gezien, en andere dingen benadrukt worden. ik weet anders ook niet wat ik erop moet zeggen Asje. Ik weet dat ik de laatste tijd wat minder kan hebben maar wat er nu van wordt gemaakt is gewoon niet eerlijk…

@ Inge
Nog even een klein dingetje en ik val je absoluut niet aan nu hoor Weet je wat in dit geval lastig is? Je legt een probleem voor over Rico (prima, daar is het forum voor :D), maar velen op dit forum weten verder niet wat er speelt, waarom hij al is geobserveerd door de speelzaal, hoe het komt dat jij op dit moment gestresster bent e.d. Dan kan het gebeuren dat mensen met adviezen komen waar je misschien niet op zit te wachten omdat dat niet past bij de ontwikkeling van Rico op dit moment

Ik merk de laatste tijd dat je je echt zorgen maakt over Rico zijn ontwikkeling (prima, is juist goed als ouder!). Mijn tip is echt: zoek hulp bij professionals! De juffen van de speelzaal (ik ben er zelf ook één, dus mag het zeggen ) hebben veel vergelijkingsmateriaal maar zijn niet opgeleid voor het stellen van een diagnose

Ik begrijp je meid Heb je even gemaild op hyves, denk niet dat het helpt om hier te reageren.

@Freubeltje, nee maar daarom zeg ik ook het wordt allemaal helemaal uit zijn verband gerukt, want ik bedoel zeg nou zelf, we waren toch gisterenavond normaal met elkaar aan het communiceren? er was helemaal niets aan de hand tot vandaag out of the blue ik snap het gewoon niet.
En tuurlijk sommige hier weten dat niet, maar daarom stelde ik ook de vraag of Leony’s reactie over mijn verhaal ging of niet. en dat anders niet geoordeeld moet worden omdat ze zijn ontwikkeling niet kent en het dus gevraagd kan worden of er een rede is tot bezorgdheid. snapj emaar tot dat antwoord kwam ze niet eens omdat er ineens een hoop bombarie wordt gemaakt over dat ik een vraag stel. en dat gaat echt nergens over.
Ik legde ook al een paar keer uit dat ik gewoon ook mijn ei kwijt wilde. dat zei ik ook tegen jou en kijk jij stelt me dan weer gerust en dat vind ik fijn, juist omdat jij ook peuterleidster bent en bruikbare tips kan geven.

@Suzsje: dankjewel, maar goed jij ken tme ook langer dan vandaag ik zal zo even kijken.

@Inge: Inderdaad, zo goed ken ik jou niet nee… En daarom… Mijn reactie was ook erg goed bedoeld. Ik weet verder niks van Rico zijn ontwikkeling en dat er reden tot zorg is… Ik lees gewoon dit topic en alleen uit dit topic maak ik op dat jij je enorm veel zorgen maakt om zijn ontwikkeling en doordat ik verder niks hierover weet vind ik dus dat je je geen zorgen hoeft te maken… Dat is puur en alleen gebaseerd op dit topic he! Ik weet verder niks immers
Dus sorry als ik met een totaal onbruikbaar antwoord ben gekomen, maar ik reageerde puur en alleen op dit topic…

Groetjes Hanna, trotse mama van Sylvie

@Hanna: lieverd ik zei nog in mijn reactie dat ik niet op jouw doelde. ik vond je berichtje juist heel lief en zorgzaam

En dit is wat ik verschrikkelijk vind

quote:
Dus sorry als ik met een totaal onbruikbaar antwoord ben gekomen, maar ik reageerde puur en alleen op dit topic....

Het is een forum, je stelt een vraag en krijgt antwoord. Iedereen denkt met je mee en geeft een antwoord. Of je er nu wel of niet iets mee kunt is een tweede, maar feit blijft dat mensen wel met je meedenken. Een antwoord is niet onbruikbaar. Je kan er iets mee of niet, maar dat is iets anders. Pik er domweg uit waar je iets mee kan, daar gaat het om.
En nu ga ik zeggen dat ik met "je " niet 1 iemand specifiek bedoel. Want voor mij is het logisch dat dit voor iedereen van het forum geld, maar zo logisch blijkt dat niet meer te zijn ineens en blijkt dat we op onze tenen lopen helaas. Want waarom zou ik anders uitleggen wie ik met “je” bedoel.

Het grappige Asje is ook dat je nu zelf even de draad kwijt bent waar het mij persoonlijk om ging, ik weet dawt je het in het algemeen bedoelde, maar het is logisch dat mensen denken: Goudvisje sprak tegen mij en jij reageerd op goudvisje dat het niet onbruikbaar is. dus dan ga je dat wel krijgen. Het ging mij totaal n iet over de tip waar ik wel of niet iets mee kon, het ging er mij overuit op de manier hoe het gezegd werd.
en niet door hanna…ooh echt kijk dit bedoel ik nou het gaat totaal helemaal nergens meer over,
dus ik blijf er gewoon bij; heel simpel

ik vroeg wat, ik kreeg een reactie, ik vroeg weer of dat op mij bedoeld was omdat als dat wel het geval was er ook eerst gevraagd kon worden waarom iets zo is voordat je gelijk met een reactie komt. MEER niet, daarna kwamen er weer reacties omdat de 1 dacht dat ik dit bedoelde en de ander weer dat, waar ook jij nu op reageerd. kom op aub ik heb al meerdere keren uitgelegd dat het mij ging op de manier hoe, en niet over de verdere antwoorden van mensen, wat andere jammer genoeg wel dachten terwijl ik duidelijk geciteerd had waar het mij om ging, ik was ook niet boos, ik voelde me niet aangevallen niets, ik vroeg gewoon wat, meer is het niet, en dat bedoel ik met dat er een big deal van wordt gemaakt, van een muis een olifant, want voor mij was er helemaal niets aan de hand tot EEN bepaalde reactie (niet eens van Leony) maar wij lossen dat prive verder wel op en we zijn daar ook aan het uitkomen. niks aan de hand hoor!

quote:
Goudvisje sprak tegen mij en jij reageerd op goudvisje dat het niet onbruikbaar is.

Zo zou je het inderdaad kunnen zien. Geheel tegen mijn gevoel in reageerde ik hier inderdaad op, omdat ik het niet voor ikkeben wil dat mensen sorry gaan zeggen omdat hun antwoord onbruikbaar is voor wie dan ook. En natuurlijk mag jij bij je standpunt blijven, het gaat mij er niet om om wie dan ook op andere gedachtes te brengen. Het gaat mij er puur om dat we niet zo moeten struikelen over elkaar en daarmee onderhand 10 x moeten nadenken voordat we iets posten. Al zo vaak heb ik hier gezegd dat dingen geschreven anders kunnen overkomen als je iemand in het echt niet kent. Je hoort nl ook niet altijd de toon waarop iemand het zegt, of zoals op hier, schrijft. Ik wil geen tenen hoeven lopen op ikkeben, dat is waar het mij om gaat ! Als ik al moet gaan uitleggen dat ik met “je”, niet 1 specefiek iemand bedoel vind ik dat tenen lopen en heel niet prettig op het ooo zooo gezellige ikkeben. Ik wil 1 ding en dat is het voor iedereen gezellig, nuttig informatief enz houden.

Ik vind ook dat je een antwoord moet kunnen geven zonder steeds te hoeven zeggen dat je het “goed bedoeld”. Ik ga er vanuit dat iedereen die hier post het goed bedoeld en inderdaad, er zitten antwoorden bij waar je niets aan hebt en andere wel. Laat dat antwoord dan voor wat het is lijkt me. Ik heb wellicht wat fel gereageerd naar Inge doordat ik dingen anders las dan ze bedoeld werden, ik niet heel rico zijn ontwikkeling ken … toch wil ik ook gewoon mijn mening kunnen geven en gaat het me er niet om iemand aan de schandpaal te nagelen … dus sorry Inge. Verder laat ik het nu voor wat het is anders krijg ik een lange sik Het moet toch leuk blijven hier?

@Asje: nogmaals, ik denk echt inderdaad dat alles verkeerd is begrepen, iedereen viel over iedereen op den duur en nu ziet volgens mij niemand door de bomen het bos nog. Ik weet alleen wat mijn “aandeel” is en dat is puur dat ik niet viel over een mening maar over hoe het naar mij terug gecomuniceerd werd. wat ik al zei ik was helemaal niet boos op Leony, ik heb Esther ook uitgelegd dat ik nu eenmaal mijn hart op de tong heb en zeg wat ik denk (wat jij toch juist wil dat mensen doen, dat ze gewoon kunnen zeggen wat ze wilde zeggen zonder zich constant te moeten excuseren omdat anderen het verkeerd oppakken) en ik vroeg alleen heel normaal 1 ding aan Leony, ‘of ze op mij doelde’. ik vind het vervelend als daar voor haar een lading achter zat en als ik haar daarmee dat gevoel heb gegeven is dat nog iets tussen mij en haar en vind ik het jammer dat mensen die daar totaal buiten staan, dat zij dat anders oppakken en daar naar op gaan reageren want zo krijg je dus bonje. als iedereen gewoon bij zichzelf blijft kan het gewoon 1 op 1 worden opgelost en hoeft het niet zo’n uit de hand wordend verhaal te worden. maar idd dat is mijn mening. Ik zie nu dat ik mailtjes heb ontvangen van een aantal van jullie. die ga ik ook even prive beantwoorden. Maar laat IK dan voorop stellen dat ik echt geen boeman heb, Ja ik heb mijn hart op de tong en ja sommige mensen hebben daar moeite mee. Ik heb daar persoonlijk alleen moeite mee als mensen fel op me gaan reageren die er naar mijn idee buiten staan.

nogmaals iedereen moet zijn mening geven, daar vraag ik immers zelf om anders moet ik ook gewoon niks typen. Maar laat mensen ook gewoon een wedervraag stellen voordat er gelijk geconcludeerd wordt dat ik mij aangevallen voel of wat dan ook, ik wilde het serieus gewoon weten of ze op mij doelde of niet, want dan kon ik daar rustig een antwoord op geven, mij verweren als dat nodig was, of juist haar opmerking bekrachtigen omdat ook IK vind dat over het algemeen (nu zeg ik het er maar even bij) veel mensen het uiterste van een kind verwachten (nu bedoel ik niet per definitie ouders, maar het concultatiebureau b.v. of andere soortgelijke instanties…) en ik ben ook niet van mening dat een kind alles maar moet kunnen.
Tegelijkertijd vind ik het prettig om mijn ei hier kwijt te kunnen en daarnaast stel ik ook gewoon serieuze vragen in mijn bericht waardoor het misschien verwarrend overkomt omdat het dan door elkaar heen loopt. Maar hee ik ben ook maar een mens bij mij lopen net zo goed als bij ieder ander ongerustheid dus gevoel en wijsheid wel eens door elkaar. En misschien juist omdat ik hier al een behoorlijke tijd kom en ik een aantal mensen ook al die tijd al ken en zij mij moet ik ook beseffen dat niet iedereen weet wat rico’s medische verleden (en nog) is. Aldoende dat ik dit schrijf besef ik eigenlijk pas dat het dan langs me heen gaat dat er ook mensen zijn die dat dus niet weten en ik er dus niet automatisch vanuit moet gaan dat ze overal van op de hoogte zijn. ik blijf geloof ik een beetje hangen bij wat ik zelf al verteld heb aan “de oude garde” zoals ik ons maar even noem en reageer dan ook vanuit dat beeld, dat als mensen ineens een totaal ander antwoord geven dat het dan voelt als onbegrip terwijl zij eigenlijk ook niet beter weten.

@esther: dankjewel voor je excuses, allicht zijn die geaccepteerd. Als ik jou op wat voor manier dan ook gekwetst heb spijt me dat ook.

Tja, ik weet niet wat precies de leeftijd is om met een lepel te gaan eten. Ieder kindje is natuurlijk anders, dus de een is laat en de ander vroeg. Gevoelsmatig zou ik zeggen dat Rico aan de late kant is. Maar nogmaals ik weet niet welke leeftijd hier ongeveer voor staat.

Bij Tim zijn we toen hij volgens mij 1,5 jaar was gaan oefenen met een lepel. Ik denk namelijk wel dat met een lepel eten dingen zijn die je moet oefenen en niet die ze in 1 keer kunnen. Andere dingen zullen ze zichzelf aan leren, maar dit denk ik niet. Bij Tim zijn we eerst gaan oefenen met zijn toetje zelf met een lepel eten. Hij vond het overigens nog prima om zijn eten van ons te krijgen, maar wij vonden het wel een mooie leeftijd te gaan oefenen. Hij eet altijd kinderkwark als toetje, dus dat is best compact. Yoghurt daarintegen natuurlijk niet, dus daar zou ik niet mee beginnen. Wij begonnen dus met toetje en in het begin was het natuurlijk niet veel. Maar we hebben hem lekker zijn gang laten gaan en ik moet zeggen dat hij al vrij snel goed at met lepel. Ik had wel de oefenlepel gekocht, maar eigenlijk nooit gebruikt. Ik zou als ik jou was meteen oefenen met een gewone lepel. Toen het goed ging met het toetje hebben we hem ook een lepel gegeven bij zijn warme hap. Ging natuurlijk in het begin nog niet zo hard, dus we lieten hem zelf met lepel oefenen en af en toe gaven we hem ook een hap. Zo kon hij lekker oefenen om er feeling mee te krijgen. Zou hem dus niet meteen zijn hele groentehap zelf met lepel laten eten. Dat duurt gewoon heel lang, maar geef hem een lepel om te oefenen en geef hem af en toe ook zelf wat. Probeer hem aan te moedigen en een compliment te geven als dit lukt, zodat de frustratie niet al te groot wordt als het niet lukt. Leg uit dat dit niet erg is en probeer op die manier hem spelenderwijs te leren eten met een lepel.

Succes!

Groetjes,
Sandra

Lilypie Fourth Birthday tickers
Lilypie First Birthday tickers

@Sandra: Wat je zegt over het aanmoedigen dat gebeurd natuurlijk uitbundig als het hem lukt, en ook eet hij zijn toetje dus wel met een lepel en idd van die danoontje kwark. dat gaat ook redelijk een hap of 2 maar dan dus niet meer en over de rest van het eten nog maar te zwijgen. hij kijkt me soms ook boeverig aan tijdens het eten en gaat dan spelen. en dan denk ik weer van:goh heeft hij de rust uberhoudt wel om dit te leren want ook hij moet hiervoor geduld hebben en dat heeft hij niet mbt het eten.
Ik wordt natuurlijk niet boos als het niet lukt, maar wel als hij gaat gooien met zijn eten omdat het hem allemaal niet zint. ik ben meer iemand die complimenten geeft als iets wel lukt dan constant te benadrukken als dingen niet lukken want het is helemaal niet erg als dingen niet lukken. ook hij is nog maar jong en moet de dingen leren en dat kan nooit allemaal ineens goed gaan en daar ben ik me natuurlijk ook bewust van. maar ook wij zijn al vanaf dat hij anderhalf was bezig met het leren hiermee alleen lukt het gewoon nog steeds niet en dat is zowel voor hem als voor mij op den duur frustrerend aan het worden. dus lieten we het daarna een tijdje voor wat het was, en vervolgens pikte we het weer op maar we blijven zeg maar in dat cirkeltje.
gek genoeg gaat het toetje dan soms wel goed en meestal niet maar dan twijfl ik dus: kun je het nu echt niet? of zit je me gewoon uit te testen, snap je?

Pfff het valt nog niet mee om uit het topic te halen waar het nou eigenlijk om gaat.
Ik denk zelf altijd maar beter een keer teveel aan de bel trekken als je je zorgen maakt (waar dan ook over, gezondheid, ontwikkeling etc) dan te weinig. Misschien is het wel voor niets dat je je zorgen maakt en word je door een expert gerustgesteld. En is er wel reden tot zorgen sta je gelijk tegenover de juiste persoon om er iets aan te doen.
En verder zijn wij er natuurlijk voor je als je je hart wilt luchten want dát is iets waar volgens mij elke moeder zo nu en dan behoefte aan heeft!
Daarom een dikke knuffel en hopelijk zijn je zorgen gauw voorbij meid!

Liefs

@Proudmama: haha het gaat gewoon over mijn eerste stukje en mijn 2e daarin staat alles waar het topic over moest gaan
en ja dat is waar maar ik hoopte dat iemand nog tips wist hoe ik hem beter kon stimuleren die ik nog niet had geprobeerd. veel dingen had ik al wel geprobeerd namelijk en ja niemand kan weten wat ik tot nu toe al geprobeerd heb natuurlijk maar het is heel wat en ik hoopte op iets wat ik nog niet had geprobeerd.

Hoi, er staan volgensmij wel mooie tips en adviezen bij hier. Ik denk dat het duidelijk naar voren komt door heel het topic heen dat je je misschien iets teveel zorgen maakt (dat zal ook zijn reden hebben en verder gaan dan wat de meeste hier weten incl. ikzelf). Waarschijnlijk voel je je onzeker en reageer je door de onzekerheid gevoeliger op reacties van anderen.
Probeer het lekker los te laten en te genieten van de dingen die Rico wel goed kan alles op zijn tijd. Probeer jezelf er af en toe aan te herinneren dat hij goed groeid, gelukkig/vrolijk is en gezond en dat dingen zoals met bestek eten nu nog ‘bijzaak’ is. Waarschijnlijk doordat je wat meer in de positieve sfeer blijft voel jij je vanzelf ook een stuk beter en minder onzeker over jouw ‘moederschap’. Ik denk dat het moeder zijn heel natuurlijk en instinctief verloopt en je doet je uitserste best meer kun je niet doen. Waarschijnlijk komt het vanzelf en je zult zien dat als je dit even serieus laat zijn zoals het is er ineens verandering optreed, en dan denk je hhmm waar heb ik me eigenlijk zo druk over gemaakt. Tel je zegeningen niet je gemis… toch? Daar houd ik me ook altijd aan vast als ik het soms moeilijk heb. Iniedergeval veel sterkte voor vandaag een hele fijne avond gewenst. Enne het komt wel goed! Groetjes x

Lilypie Second Birthday tickers