Morning after pil

Ik mag niet aan de pil vanwege mijn stollingsafwijking in het bloed, dit heeft met de hormonen te maken die er in zitten, die kunnen bij mij voor trombose zorgen.

Eigenlijk is het enige voorbehoedmiddel wat ik mag gebruiken een koper-houdend spiraaltje, en het condoom… Die eerste heb ik nog niet, en die tweede is gisterochtend gescheurd!!!
Normaal kan je dan binnen 72 uur een morning after pil nemen, maar ik mag hem niet omdat er 2 keer zo veel hormonen in zitten als in de ‘gewone pil’!!!
Ik zat gister op de 8ste dag na de eerste dag laatste menstruatie, die was net 1 dag voorbij… Niet een al te grote kans dus dat ik zwanger zou kunnen zijn, maar stel nou dat het wel zo is!? dat wil ik niet en kan mijn lichaam nog niet aan… Dan ben ik dus vanwege die stollingsafwijking zo’n beetje verplicht voor een abortus te kiezen in zo’n geval? Of een kindje te houden terwijl die niet gepland is? bah! Er is natuurlijk nog niks aan de hand, maar ik word er wel helemaal onrustig van!

Ik heb al die jaren gedacht dat die stollingsafwijking niet zo veel invloed op mijn leven had, maar dat heeft het toch wel! Ik moet overal rekening mee houden, elke week bloedprikken en dagelijks tabletten slikken voor de rest van mijn leven…
Zwangerschappen zullen nooit fijn zijn hierdoor, en zwangerschappen voorkomen dus ook niet blijkt nu! Dat spiraaltje is hartstikke duur en kan ik momenteel niet betalen, en daarnaast issie ook niet al te betrouwbaar, ik ken sowieso drie mensen die er gewoon zwanger mee zijn geraakt…
Iemand ervaring hiermee? Of tips wat ik nog meer kan doen?

Lilypie Second Birthday tickers

Lilypie First Birthday tickers

Oh meid toch …! Ik hoop in jouw geval dan maar dat het niet “raak” is en de kans is volgens mij ook klein gezien je cyclus… maar ja… ik weet dat natuurlijk ook niet zeker. Ik ben geen spiraaltjes-fan, ik had er vlak na Neeltjes geboorte een laten plaatsen ( mirena) en ik bleef maar bloeden en had steeds buikpijn, hoewel een echo liet zien dat mijn spiraaltje gewoon goed zat… erg irritant! Ik heb hem dus weer laten verwijderen na 6 weken en ben nu weer aan de pil en voel me weer prima. Twee vriendinnen van mij hebben de nuvaring ( mogen aan niet de pil) en zijn daar erg tevreden over, misschien is dat wat??
groetjes

Wat balen zeg!

Voor deze keer zou ik niet zo snel tips weten, ben al een tijd aan de pil en nooit in de situatie geweest dat ik geen kind zou willen en het wel zo zou kunnen zijn.

Voor in het vervolg, misschien met je man/ vriend overleggen of hij ene knoopje kan laten leggen. niet leuk, maar ik geloof dat het niets eens permanent hoeft te zijn. Je doet het toch samen en jij wordt gewoon beperkt in heel veel mogelijkheden.

Ik hoop voor jou dat het deze keer niet raak was, kan me voorstellen dat je daar niet op zit te wachten nu.

liefs

Nou ik mag helaas helemaal geen anticonceptie met hormonen, dus ook geen nuva-ring, prikpil, mirenaspiraal etc…
En wat dat knoopje betreft… Volgens mij hoeft dat inderdaat niet permanent te zijn, maar verklein je daarmee wel je kans op een zwangerschap… En aangezien wij over een jaar of 2 nog wel voor een 3e willen gaan lijkt het me beter dat ik eerst dat spiraaltje neem…
Maar voor nu weet ik even niet wat ik moet hoor… wat een onzekerheid, en wat zou het moeilijk zijn als ik zwanger ben! Ik mag een half jaar niet zwanger raken vanwege de vorige keizersnee, dat is nu 3 maanden geleden!

Bel je dokter snel, hij kan een spiraaltje plaatsen vandaag of morgen als nood oplossing!

en dan? een eventuele bevruchting heeft toch al plaats gevonden?

Maar de innesteling niet das het principe van de spiraal! Als je dat binnen 2 dagen doet (geloof ik, weet niet precieze aantal dagen) kan het niet innestelen, dus kan je ook niet zwanger worden

Een knoopje is wel een risico. Als je nog een kindje wil moet het binnen 7 jaar ongedaan worden, maar er is geen 100% garantie dat dat ook altijd lukt. Dus denk er heel goed over na mochten jullie nog een kindje willen.

Groetjes,

Michèle

Ik heb de huisarts nog even weer gebeld… Ze zei dat het maar zo’n kleine kans is dat ik zwanger ben dat ik niks hoef te doen… Een spiraaltje is geen optie, omdat ik dan al te laat ben want die kan niet zo snel geplaatst worden, en omdat het koperhoudend spiraal niet op voorraad is bij de apotheek.
Een knoopje willen we ook echt niet! Omdat we zeker nog een kindje willen in de toekomst, maar ook omdat ik Danny daar echt te jong voor vind, hij is 25! Ik ga er natuurlijk niet vanuit, maar stel nou dat wij uit elkaar gaan en hij nog met een andere vrouw een gezin wil stichten… Dan is het mooi lullig dat hij niks meer kan snap je? Maargoed, daar gaan we maar niet vanuit haha!

Een knoopje is ook best zielig… ik heb gehoort dat dat behoorlijk pijnlijk is zon ingreep van mn vader… Chris wil na de geboorte van onze tweede ook een knoopje laten leggen, maar hij is 27 nu… nou ik vindt dat niet nodig… misschien pas als je richting 40/50 gaat ofzo… maar inderdaad net was jij zegt mama snoekie, stel dat je uit elkaar gaat en hij wil een gezin stichten, kan dat niet meer…

ben er dus ook geen voorstander van!

Liefs, Melanie, (mama van Noah)

Hier wel een man met een knoopje En bij hem deden alleen de verdovingsprikken zeer We moeten er natuurlijk wel van uitgaan dat mannen kleinzerig zijn.

Anouk ik ga voor je duimen.

Liefs Michelle

Lilypie Kids Birthday tickers

Pfff ik zit er wel veel aan te denken hoor! Het zal nu ook vast wel zo zijn dat ik vanwege de spanning veel te laat (eventueel dus) ongsteld word! Voor zover er al enig ritme in zit sinds de bevalling… Ik ben nu drie keer ongesteld geweest… in twee maanden tijd!
Maargoed, er zit niks anders op dan afwachten! En weet je, ik heb het er met Danny over gehad… Het komt natuurlijk niet uit nu, vanwege mijn gezondheid, vanwege de vorige keizersnee (te snel) vanwege ons huis en de financien, maar mocht ik zwanger zijn, dan gaan we er gewoon voor! Die kan best bij ons op de slaapkamer tot wij een ander huis hebben, en die word ook wel groot!
Ik had nog even gegoogled op overtijdbehandeling, daar had ik wel eens van gehoord, maar het komt op mij hetzelfde over als een abortus! En dat wil ik nooooit doen! Uit principe niet, maar zeker niet omdat ons eerste kindje geen kans heeft gehad te leven, dus wie zijn wij dan om een ongepland kindje de kans niet te geven!?
Ik hou jullie op de hoogte!

Ik moet een beetje voor zichtig zijn maar vind het niet zo professioneel van die huisarts dat ze zegt dat de kans maar heel klein is. Hij is er toch??? ook al is ie klein, jij zit nu in de zenuwen. Ik heb meegemaakt dat ik de pil 2x achter elkaar was vergeten, de kans was ook klein. maar mijn huisarts zei juist dat als je echt niet zit te wachten op een zwangerschap het toch verstandig is wat te doen. ik was te laat voor de morning afterpil. maar ik kon wel een morning afterspiraal laten plaatsen met spoed, kon binnen 5 dg ofzo, dat is dus zo’n gewoon koperspiraaltje. Ik wou echt niet dus heb dat ding laten plaatsen, en dat kon gewoon bij de huisarts, binnen die termijn, en als ze het niet op voorraad hebben dan kunnen ze het bestellen is het de vlg dag binnen. Ik woonde toen echt in een dorp met 4500 inwoners dus echt niet de grote stad en hier hadden ze zelfs dat ding. Beetje jammer vind ik dat van zo’n huisarts, ik ben zelf ook zorgverlener, dus vandaar dat ik hier de kriebels van krijg, zij maakt de keus voor jou vind ik niet correct.
ander verhaal is idd de btrouwbaarheid. voor een zwangerschap voor nood te verhinderen prima, als permanent anticonceptemiddel…nee! Ik ben een jaar na het plaatsen ook ongewenst zwanger geraakt. dus snap je bezorgheid. misschien die nuvaring? moeilijk hoor meid

x Floss

Jeeetje ben me kapot geschrokken net! Wat dit nu weer is en eventueel betekend…?
Ik zag na het afvegen iets op het papiertje, wat ik aan het eind van de zwangerschappen voor de slijmprop aanzag… zo’n 10 cm. groot, dik en taai, en heel licht rose doorzichtig… Iemand ervaring? 18 dagen geleden begon mijn vorige menstruatie…

Kan op eisprong duiden volgens mij.

Groetjes,
M

Lilypie Tweede Ticker

Dat hoop ik dan maar! Eventuele zaadjes zijn dan al dood Kan ik ook niet meer bevrucht worden! Pfff zit nog behoorlijk in spanning merk ik, je let dan toch op alles hoor!

Logisch! Ik verloor altijd wat slijm tijdens m’n eisprong. Nu ben ik weer aan de pil, dus is dat niet meer zo, maar in de periode dat wij bezig waren om zwanger te worden wist ik daardoor altijd precies wanneer ik weer m’n eisprong had. Handig!

Groetjes,
M

Lilypie Tweede Ticker

Handig ja, ik heb het zelf alleen nooit eerder gehad! Alleen aan het eind van de zwangerschap…
Ik kan niks anders dan afwachten, en dat moet ik dan maar doen! Ik heb me al voorbereid, als ik zwanger blijk te zijn is dat welkom, alleen soms, in de meest hectische momenten met Joey en Jessey, dat je echt even helemaal knettergek word, dan denk ik, ooooh ik hoop niet dat ik zwanger ben! Hahaha

Ik heb ook altijd wat meer ‘slijm’ tijdens mijn eisprong!
Ik hoop dat het je een beetje gerust stelt.
Liefs, Anne

och meid lees het nu pas.
ik heb geen ervaringen met spiraaltjes enzo…
met de after pil wel, en dat is zoiezo geen pretje (lees: wandelende kots fabriek)

ik heb niet alle reacties gelezen, maar je hebt toch ook zo’n ding wat je in je arm kunt planten?
mag je trouwens ook de prik pil niet met je stollingsafwijking?

Lilypie Tweede PicLilypie Tweede Ticker