Ik mag niet aan de pil vanwege mijn stollingsafwijking in het bloed, dit heeft met de hormonen te maken die er in zitten, die kunnen bij mij voor trombose zorgen.
Eigenlijk is het enige voorbehoedmiddel wat ik mag gebruiken een koper-houdend spiraaltje, en het condoom… Die eerste heb ik nog niet, en die tweede is gisterochtend gescheurd!!!
Normaal kan je dan binnen 72 uur een morning after pil nemen, maar ik mag hem niet omdat er 2 keer zo veel hormonen in zitten als in de ‘gewone pil’!!!
Ik zat gister op de 8ste dag na de eerste dag laatste menstruatie, die was net 1 dag voorbij… Niet een al te grote kans dus dat ik zwanger zou kunnen zijn, maar stel nou dat het wel zo is!? dat wil ik niet en kan mijn lichaam nog niet aan… Dan ben ik dus vanwege die stollingsafwijking zo’n beetje verplicht voor een abortus te kiezen in zo’n geval? Of een kindje te houden terwijl die niet gepland is? bah! Er is natuurlijk nog niks aan de hand, maar ik word er wel helemaal onrustig van!
Ik heb al die jaren gedacht dat die stollingsafwijking niet zo veel invloed op mijn leven had, maar dat heeft het toch wel! Ik moet overal rekening mee houden, elke week bloedprikken en dagelijks tabletten slikken voor de rest van mijn leven…
Zwangerschappen zullen nooit fijn zijn hierdoor, en zwangerschappen voorkomen dus ook niet blijkt nu! Dat spiraaltje is hartstikke duur en kan ik momenteel niet betalen, en daarnaast issie ook niet al te betrouwbaar, ik ken sowieso drie mensen die er gewoon zwanger mee zijn geraakt…
Iemand ervaring hiermee? Of tips wat ik nog meer kan doen?