Morgen mee naar school


#1

Speciaal voor groep 4. een kakafoniemetertje…
heerlijk zo’n grietje wat dat helemaal opschrijft en aan me vraagt mama dat hebben wij toch wel of niet?

groetjes Kim, mama van Sofie,Victor & Alexander!!


“Opvoeden is een kind te helpen worden wat het is”


#2

whahaha plintenladdertje ook mee ?

Elke minuut die je je druk maakt om je verleden gaat af van je toekomst!


#3

Hihi wat heb je Sofie gezegt ?


#4

papa is nu aan de knutsel
het moet namelijk in de grond gestopt worden en reageren op de kakafonie…

groetjes Kim, mama van Sofie,Victor & Alexander!!


“Opvoeden is een kind te helpen worden wat het is”


#5

Hier kregen we een brief dat ze wat anders mee naar school moeten nemen morgen: zwemkleding, handdoek en slippers.

Zogenaamd in samenwerking met de gemeente en het zwembad hier in de wijk, willen ze een proef doen met zwemlessen op school. En daarom gaan ze de helft van de gymzaal als zwembad gebruiken. (Erg leuk ook dat die gymzaal op de 2e verdieping van de school is!).

Kinderen helemaal blij want het is vandaag ook in de kring verteld.
We hebben ze uit proberen te leggen dat het een 1 aprilgrap is, maar nee hoor, ze willen per se zwemspullen mee want stel nou dat het geen grap is! Zucht…

Ik ga mezelf in elk geval niet voor gek zetten en ik plak op allebei de zwemtassen een A4-tje met heel groot “1 april!” erop.

Groetekes, Sje

Gewijzigd door - Sje op 31 Mar 2009 20:38:41


#6

Een creatieve papa Ben erg benieuwt wat en hoe het eruit gaat zien die kakafoniemeter van de papa van Sofie.

En Sje, heerlijk toch, dat die kleintjes nog zo goedgelovig zijn.
Als de meester of juf dat zeggen, tja, dan is dat gewoon zo.


#7

Ik vind die grap van die kakafoniemeter een betere grap dan die zwembadgrap hier bij ons.

Ze hebben het in de kring uitgebreid verteld van die zwemlessen, die kinderen verheugen zich enorm op een zwemles morgen en dan krijgen ze morgen te horen dat het niet waar is. Kijk met groep 4 t/m 8 kun je zoiets uithalen, maar groep 1 t/m 3 snapt dat niet. Grote kans dat er veel kindjes gaan huilen als ze omgekleed in de gymzaal komen en dat ze alleen maar “1 april” te horen krijgen.

Hebben ze op school teleurgestelde kindjes en wij als ouders mogen thuis ook nog eens de puin ervan ruimen. Gelukkig hebben we een hele feestelijke avond voor de boeg morgenavond, dus de dametjes hebben meteen iets nieuws om zich op te verheugen.

Groetekes, Sje


#8

Ja als je het zo vertel, zit wat in Sje, zo jong begrijpen ze dat nog niet.

Ik weet nog goed dat ik door de meester naar een andere groep werd gestuurt om daar te vragen naar het ‘zoekgeraakte stukje’. Ik kon ook maar niet begrijpen dat de meester die ik zo vertrouwde, niet de waarheid had gesproken.
Ik voelde me boos en genept.

Maar Sofie betaalt ze lekker met gelijke munt terug.
Willen ze een kakafoniemetertje, dan krijgen ze een kakafoniemetertje.


#9

Ik denk dat de school de grap meer voor de ouders dan voor de kinderen bedoeld heeft, maar ik weet zeker dat de kinderen er het meest de dupe van worden.

Wat die boodschap in de andere klas betreft: mijn moeder is morgen jarig en die was vroeger op school ook altijd het mikpunt van grapjes op haar verjaardag. En dat is niet leuk voor een kind.

Moest ze in een andere klas een fles droog water gaan halen. Zij helemaal blij dat ze op haar verjaardag een boodschap voor de meester mocht doen en daar stond ze dan voor paal in een wildvreemde klas. Niet leuk voor zo’n klein meisje!

Maar ja, wat wisten ze in die tijd van pedagogisch verantwoord? Niks toch?

We halen dus op mijn moeders verjaardag dan ook nooit grapjes met haar uit. Daar heeft ze haar portie wel mee gehad inmiddels. Alleen onze meisjes mogen grapjes op oma’s verjaardag uithalen maar dat zijn kleutergrapjes die mijn moeder wel doorziet (bijv. bellen en zeggen “Oma, we komen vandaag niet op je feestje”.).

Groetekes, Sje


#10

haha en dat met je mobiel en tegelijkertyd bij haar huis aanbellen
Kan je als mama ook meegniffelen als die deur dan open gaat
maar inderaad, kinderen moet je niet voor paal zetten, ook niet op 1 april.
Absoluut mee eens.


#11

En ja hoor, vanochtend al die kleuters zwemtas mee! En allemaal moeders die het hun kinderen ook niet uit het hoofd konden praten! Zucht…
En er waren zelfs ouders die er op het schoolplein pas achter kwamen dat het om een grap ging.

Hoorde dat ze bij een andere school in de wijk een brief mee hadden gekregen dat er op de school een koekoeksnest zat en dat dat donderdag pas weggehaald kan worden. Zo’n nest kon nogal wat allergische klachten veroorzaken en daarom het verzoek om vandaag allemaal in rode kleding te komen want dat zou de jeuk tegengaan. En pepermuntjes meenemen dat was ook goed tegen de jeuk.

Tuurlijk…

Groetekes, Sje


#12

hoe pakten je meiden het op ?

en kimmetje, vertel vertel, hoe verging het sofie ?


#13

Nou ja de meiden denken nog steeds echt dat ze zwemles gaan krijgen vandaag want het is nog niet officieel bekendgemaakt. Was meer het onderling gepraat op het schoolplein waardoor ouders wakker werden. Ik heb in elk geval op allebei de zwemtassen een A4-tje met “1 april” geplakt.

Straks tegen enen moet ik naar school om te chauffeuren voor een uitje, dus dan hoor ik het wel hoe het afgelopen is.

Ik ben ook benieuwd hoe het met het kakafoniemetertje van Sofie afgelopen is.

Groetekes, Sje

Gewijzigd door - Sje op 01 Apr 2009 10:57:32


#14

Toe maar, ook nog chaufferen, bezig bijtje.


#15

Ja het thema in de klas is “bouwen” en verderop in de wijk zijn ze nog druk bezig met een nieuwbouwproject. Dus deze week gaat de klas in groepjes van 3 of 4 een uurtje rondlopen bij dat project. Gisteren al taxi geweest maar er waren te weinig ouders die zich aangemeld hadden en ik vind dat dan zo sneu voor kindjes die overschieten dat ik aangeboden heb vanmiddag ook nog een keer te chauffeuren.

Als het vandaag geregend had, had ik dat niet aangeboden hoor. Haha!

Gisteren liepen we daar op die bouwplaats rond en toen vroeg ik “Weten jullie wat ze doen als ze het hoogste punt van een gebouw bereikt hebben?”. Zegt mijn oudste van 5 “Stoppen met bouwen!”. Zucht…
Maar ik bedoelde natuurlijk de vlag in de top.

Groetekes, Sje


#16

lol Heerlijk die kinderlogica.


#17

Tja, ach, blond kind…

Groetekes, Sje


#18

Dus er staat me nog wat te wachten met Joyce, die is superblond.

Niet van mij overigens


#19

Ja, je kunt in de toekomst je lol op hoor met een blond kind! Haha! Nou gelukkig is ze verder erg pienter en intelligent maar soms wint de kinderlogica het van de intelligentie. Haha!

Groetekes, Sje


#20

Je zou het eigenlijk naast een foto bijv. op moeten schrijven, het zou zonde zijn om al deze leuke momenten te vergeten in de loop der jaren.