hmm ja we pakken zo de bus.
gaan eerst nog in het park wandelen omdat we een half uur moeten wachten… anders zouden we een latere bus moeten hebben en dan kwamen we 15 min te laat en ja dat is geen doen.
rijden maar rare lijnen hier
Ik haal m net uit bed hij helemaal in paniek, benauwd dat hij het had! bij het inademen hoor je rochel rochel… en zn neus zit dicht en als hij nou mama zegt hoor je niet eens dat hij mama zegt maar meer : a…a…rochelrochel.
gerum echt sneu.
heb zn temp net niet gemeten maar nu is ie weer vrolijk aan het drinken en met zn auto aan het spelen
wat heb ik toch een stoer mannetje.
Morgen is het zover....bibber bibber!
Wat vervelend dat hij nu koorts heeft.
Heel veel beterschap en ik hoop dat hij snel weer opknapt.
En natuurlijk vanmiddag ook veel succes met je gesprek.
Dikke knuffel,
Sandra
@ Inge: Noah moet naar de anesthesist omdat hij geopeerd word aan zn piemeltje…Ik heb het doordat je op vakantie ging al een keer geschreven Hahaha… Staat wel onder “Wist je dat?”
Weetje inmiddels al wat ze precies doen bij een Anesthesist?
Liefs, Melanie, (mama van Noah)
ik ben echt furieus!!
Ik kwam daar aan met Rico, roept ie ons naar binnen,
Hij raffelde het af van: snel snel…
ik vroeg naar die witte vlek en dat knobbeltje hij zo: ik kijk wel even
hij keek en daarna zei die: ja ik weet het ook niet heb er eigenlijk geen verstand van. ik denk tja dan zeg dat meteen.
Vervolgens deed rico het lichtknopje uit zei die man: zet de computer ook maar meteen uit kan ik naar huis onderhand.
ik denk: nou!
hij raffelt snel dit af: hij krijgt een kapje dan een spuit en een infuus, dan dopjes op zn buik en een buisje om zn vinger, dan krijgt hij een slang in zn keel en dan worden de neus amandelen eruit geknipt.
nou verder is alles wel oke, dan kan ik verder!
en hiuj stond op en ging me voor.
bij de balie zei hij tegen de assistentes: nou jongens ik ben effe weg heb het even gehad.
en weg was ie! naja ik heb echt niks kunnen vragen het was zo snel snel dat ik voor het eerst met mn bek vol tanden stond.
de zuster had rico nog een kleurplaat gegeven en mij een zetpil,
als hij 38 of hoger heeft mag hij niet geopereerd worden (s’ochtends meteen tempen dus) als het lager is dan 38 moet ik die zetpil geven en dan gaan.
na de ingreep krijgt hij weer een zetpil .
deze zetpil was 240 mg, wel maf ik dacht dat ze 500 kregen of is dat dan na de behandeling?
maargoed ik ben dus niet echt over die arts te spreken.
als hij rico onder narcose gaat brengen denk ik toch echt serieus erover om een andere arts te vragen…
maargoed… even afkoelen nu
Ik was nog even vergeten te vertellen dat Rico doodsbang is geworden in die dokterskamer.
hij zag al de dokter in witte jas en het was brullen brullen en nog is brullen.
(waarschijnlijk kon die dokter er niet tegen) Ik legde de dokter uit dat de vorige keer in het ziekenhuis er wat dingentjes gebeurd waren, en ook dingen die verkeerd liepen met de Sonde en dat hij sinds dien een beetje bang is van dokters over het algemeen, maar echt heel erg bang wordt van dokters in witte jassen.
en die kamer durfde hij ook al niet in, hij ging liggen aan mijn been hangend en jammerde ; mama… en zei neeeeeeee
echt zo zielig.
ik legde hem maar uit dat er echt niks was om bang van te zijn maar goed het hielp niet… ook de voorbereidingen… met nijntje in het ziekenhuis weet je wel? ik vraag me af of dat wel geholpen heeft.
Hij is gewoon echt bang daar. zo sneu…zie echt op tegen dinsdag!
<a href=“http://lilypie.com”>[img]http://lilypie.com/pic/100613/zL2b.jpg" alt=“Lilypie Tweede Pic” width=“100” height=“80” border=“0” />[img]http://m2.lilypie.com/dDvRp2.png" alt=“Lilypie Tweede Ticker” border=“0” /></a>
Gewijzigd door - MamavanRico op 07 Jul 2010 18:37:17
Ongelooflijk, zijn er dan geen normale artsen meer? Wat onwijs lullig hoe jullie behandeld zijn. Daar is echt geen excuus voor. Kan je nog een nieuw consult bij een andere anesthesist vragen? Want hier heb je toch niets aan gehad? Dat zou ik doen, denk ik. En anders flink je beklag doen over deze arts. Zielig dat Rico zo bang was
Wanneer is de operatie?
Groetjes,
M
Lekkere vent is dat zeg jeetje.
Je eigen niet te druk maken Inge, het stelt echt heel weinig voor (makkelijk gezegd hè)
Je kunt het en Rico ook
Liefs Michelle
@Mriek: ja ik weet het! ik ga naar rico’s huisarts voor een algehele controle vrijdag, dan weet ik het tenminste zeker zij is een fijne arts (nou hopen dat niet haar collega dan werkt)
en dan is ie toch een paar dagen verder met zn “eventuele virus” kijken of het dan is doorgezet.
ik ga het er ook met haar over hebben hoe dit gegaan is.
Ik ben echt nog nooit zo lullig behandeld mbt Rico door een arts.
ik baal er ook heel erg van juist omdat ik zo nerveus was voordat we gingen (misschien was dat wel de rede weten wij veel?!)
De operatie is as dinsdag ochtend heel vroeg.
@Michelle: De ingreep opzich misschien niet maar de narcose vind ik wel wat voorstellen eigenlijk… bij alles kan wat misgaan en ja ik ben er toch bang voor. logisch zeker nadat ik die anethesist gesproken heb vandaag ik hoop echt dat het een andere dokter is die het gaat doen dan.
Vond het erg zielig dat hij zo bang was maar wat kan ik er dan tegen doen?
Ik heb echt het gevoel dat de vorige keer het helemaal verpest is voor hem. door die sonde die ook nadat hij m eruit had getrokken verkeerd erin werd gezet en telkens opnieuw en opnieuw gezet moest worden.
niet leuk… maarja hoe haal ik die angst bij m weg, hij is nog zo jong. ik blijf uitleggen en gerust stellen, maar echt nut heefth et volgens mij niet.
Jeetje meid wat een verhaal zeg! En zielig voor Rico.
Vind het belachelijk hoe sommige artsen doen, het is voor hun misschien allemaal routine, maar ze moeten toch snappen dat mensen niet voor hun lol in het ziekenhuis zijn pffff
Heel veel sterkte met alles meid!
Jeetje Inge wat een botte l*l zeg! Zeker als je een kind behandeld mag je toch verwachten dat ze daar de tijd voor nemen zeker als te zien is dat hij angstig is. Ik ga voor jullie duimen dat alles goed komt en dat het door gaat, is de kleine vent er ook vanaf(en papa en mama ook. Heel veel sterkte, en vooral beterschap met rico.
Gr Patries
@Saro: ja dat vind ik dus ook, ze horen gewoon de tijd te nemen altijd, ik reis al bijna 'n uur om er te komen, ik was al zo zenuwachtig heb rico al een paar dagen geleden voor staan bereiden, dat ze hem goed gaan onderzoeken en dat de arts even met mama moet praten enzo, en dan is het allemaal vlug vlug mn pupke is hartstikke bang, en kunne weer oprotte, tjonge.
maargoed de verpleging was heel lief en gaf hem een kleurplaat, met een paard erop, die heeft hij thuis mooi in zitten kleuren, ofja…in hoeverre dat kon dan mama moest ook meehelpen haha! daarna scheurde hij m aan flarden! naja!
@Luna&Mees: dankjewel, komt allemaal vast wel goed, maar ik beval liever dan dat ik hem daarheen moet brengen… maargoed het is beide voor een goed doel
de nacht is niet echt vlot verlopen, ik denk dat ie wat gedroomd heeft over gisteren.
Ik hoop even op tips hoe ik hem gerust kan stellen van iemand van jullie? want wat ik doe helpt nu eventjes niet
Wat een klootzak zeg! Van die mensen moeten we het da maar hebben… Echt heel jammer dat je deze ervaring erbij hebt terwijl je er al zo tegenop zag! Nou maar hopen dat het allemaal snel achter de rug is en Rico zich weer beter voelt. Zal er ook een hoop spanning van jouw schouders afvallen.
Succes, sterkte!
liefs
oh ja, tips… heb eiegnlijk weinig ervaring met dit soort situaties, maar bij Nora werkt als instant troost een glaasje water wel. Verder veel contact en leuke boekjes. Misschien zijn er mama’s met een soortgelijke ervaring die betere tips hebben…
Wat een verschrikkelijke vent zeg. Juist voor kindjes moeten ze de tijd nemen. Die hebben dat juist nodig. Vind het echt naar voor jullie dat je dit hebt moeten meemaken. Zeker als je al zo zenuwachtig bent en hij volgende week al geholpen wordt. Die man waar je nu mee gesproken hebt is dat jullie arts volgende week? Ik hoop dat hij alleen de verdoving geeft en er genoeg lieve artsen en zusters zijn die hem gerust kunnen stellen. En anders gewoon het ziekenhuis bellen dat je hier geen goed gevoel over hebt.
Sterkte en een dikke knuffel voor Rico.
Groetjes,
Sandra
Wat een vent zeg. Je zou ´m dat lampje toch in zn…eh ja…
Even om je vraag te beantwoorden, Inge. Mara was het eerste uur na de operatie best verdrietig. Ik had Schapie meegenomen en dat vond ze wel heel fijn. Verder wilde ze alleen maar tegen me aan hangen. Het is eigenlijk het beste als ze snel wat drinken, dat helpt heel goed tegen het rauwe gevoel in de keel.
Denk zelf vooral heel erg wat het doet voor je ukkie. Mara heeft na de operatie pas 1x koorts gehad en dat kwam door doorkomende kiezen. Ik heb sinds de operatie in april bijna geen snottebel meer hoeven poetsen.
Ik weet niet hoe het bij jullie gaat, maar Mara werd tegelijk met 5 andere kindjes geopereerd. Later lagen ze allemaal bij elkaar op de kamer. Ik vond het erg fijn om met die andere ouders te praten.
SUC7!!
XxX Mamsje Didi
dankjewel meiden, fijn dat jullie zo meeleven
We zijn alweer wat tot rust gekomen en Rico heeft vanacht heel goed geslapen, WE hebben gisteren nijntje gelezen en er dan heel wat bijverteld, op een grappige manier, maar ook dat het niet zo leuk is allemaal maar dat het allemaal best in orde komt, en ook dat rico cadeautjes krijgt erna, dat vond hij geweldig vooral toen ik beloofde een eentje voor hem te kopen, “kak kak!” roept hij dan
@Mamsje Didi: haha ja ik snap m hahahha, het lapje in zn ahum te rammen
pff! haha!
Ik kon m nauwelijks meer vragen of hij degene was die m onder narcose ging brengen zo snel ging het allemaal.
Ik snap dat je dat fijn vind dat je ook met andere ouders kon praten.
Ik weet niet precies hoe het zal gaan, maargoed…afwachten…
Ik had nog een vraagje voor de moeders die dit hebben meegemaakt;
Rico mag tot 2 uur voor de operatie nog 75 cc water drinken.
wij moeten daar om half 8 zijn, wil dat dan zeggen dat ik hem om kwart over 5 al wakker moet maken?!
want hij heeft wel dorst als hij wakker wordt…
nou ik geef je op 1 punt geen gelijk;
je kunt niet zeggen dat het allemaal leuk en aardig is, want dan heeft hij ook zoiets van: NOU WAT LEUK WAS HET!
ik ben gewoon eerlijk, het IS gewoon niet leuk klaar, maar hij krijgt daarna wel een cadeautje, en papa en mama zijn erbij dus er kan niks gebeuren.
dat zeiden de artsen ook: blijf eerlijk, maar ga dingen niet teveel aandikken.
dat doen we dus ook niet. maar we praten gewoon wel af en toe erover zodat hij aan het idee kan wennen.
Wij hebben zitten wikken en wegen… en hebben besloten maandag naar Rico’s KNO arts te bellen om het verhaal te vertellen van de Anethesist.
Ook eisen wij als ze moeilijk doen, dat hij dinsdag voor zijn operatie goed wordt onderzocht.
hij is ook niet gemeten en gewogen bij de anethesist. hij luisterde alleen even naar zn longen oid… en toen rico ging huilen zei hij; ja als je gaat huilen kan ik niks horen he.
gerum!
We wilde eigenlijk gewoon de huisarts opzoeken voor extra controle maar willen dat dit gewoon door een anethesist gebeurd die wel weet wat ie doet.
zenuwachtig zijn we wel… maargoed nog even doorbijten!.
Ik neem aan dat we gewoon recht hebben op een extra onderzoek toch??
<a href=“http://lilypie.com”>[img]http://lilypie.com/pic/100613/zL2b.jpg" alt=“Lilypie Tweede Pic” width=“100” height=“80” border=“0” />[img]http://m2.lilypie.com/dDvRp2.png" alt=“Lilypie Tweede Ticker” border=“0” /></a>
Gewijzigd door - MamavanRico op 10 Jul 2010 13:48:28
ja precies Mriek, ik hoef dit niet te pikken ik baal alleen dat ik toen gelijk niet mn mond open trok, ik was gewoon echt in shock en dat gebeurd normaal niet.
het ging ook zo snel en rico was zo aan het huilen… dan denk je daar gewoon niet aan… hmm ik ben een excuus voor mezelf aan het zoeken
Groot gelijk meis! Wat een ontzettende onbehouwen zak! Kunnen ze in een ziekenhuis nou echt nooit eens normaal doen? Ik heb je vast al eens verteld van toen ik klein was? Ik was 2 en at te weinig, waarvoor ik werd onderzocht. Toen zei een verpleegster, ik weet nu nóg dat ze zwart haar had en een bordeauxrood doekje op haar hoofd had: ‘Als jij nu niet plast, zeg ik tegen je mama dat ze zonder jou naar huis gaat!’ Ik plaste toen maar gauw…TOEN waren het al horken daar! Als je geen geduld hebt, waarom oefen je dan zo’n beroep uit? TSSS. laat je weten hoe het gesprek ging?
Groetjes Rainbow, trotse mama