Morgen is het zover....bibber bibber!

Nou het komt nu wel heel erg dichtbij.
Morgen middag hebben we een afspraak bij de anesthesist voor Rico.
Ik ben toch wel zenuwachtig… ook omdat hij dus die vlek en die knobbel nog steeds heeft. Ik ga het gewoon aankaarten van : stel het is WEL iets wat niet goed is kan hij dan onder narcose of is het verstandiger eerst te laten checken of het oke is wat hij daar heeft zitten.
Verder ben ik gewoon helemaal kriebelig… het duurt nog een week voordat hij geopereerd wordt maar toch, als je dan weer die afspraak hebt staan dan weet je gewoon van; bah het gaat echt gebeuren.
Het idee dat ze in hem gaan lopen knippen en hoe dat dan gaat…

Ik wil ook weten wat er aan napijn is met zoiets en hij wordt natuurlijk weer geopereerd en onder narcose gebracht als het buiten over de 30 graden is.
Ik hoop dat ze ons dat besparen hierboven
ik ben gewoon bezorgd en voel me niet fijn voor hem.
zal ik rico vast betrekken vandaag over morgen? er gaat nog niks gebeuren… maar misschien is het toch wel slim om nijntje in het ziekenhuis voor te gaan lezen en gewoon te vertellen wat we moeten doen morgen…alhoewel dat voor ons nog niet heel erg duidelijk is.

<a href=“http://lilypie.com”>[img]http://lilypie.com/pic/100613/zL2b.jpg" alt=“Lilypie Tweede Pic” width=“100” height=“80” border=“0” />[img]http://m2.lilypie.com/dDvRp2.png" alt=“Lilypie Tweede Ticker” border=“0” /></a>

Gewijzigd door - MamavanRico op 07 Jul 2010 10:31:08

Gewijzigd door - MamavanRico op 10 Jul 2010 13:47:57

Gewijzigd door - MamavanRico op 12 Jul 2010 14:06:39

Lieverd toch wat vervelend dat je er zo tegenop ziet. Logisch hoor, want ze gaan toch iets met Rico doen. Probeer niet te zenuwachtig te zijn, hoe moeilijk dit misschien ook voor je is. Rico voelt die zenuwen ook en dat is niet de bedoeling. Probeer er meer aan te denken hoe fijn het is dat ze Rico gaan helpen en dat het echt voor zijn eigen bestwil is. Ik zou hem vandaag nog niet vertellen wat jullie morgen gaan doen. Ik zou dit morgenochtend doen als hij wakker wordt. Kindjes begrijpen meer dan je denkt. Dus gewoon aangeven dat jullie naar het ziekenhuis gaan en waarom.

Heel veel sterkte!

Dikke knuffel,
Sandra

Lilypie Derde Ticker

Euh … ik ga even tegen je in Sandra … maar hier werd geadviseerd om er niet te laat mee te beginnen om hem/haar voor te bereiden. Juist omdat kindjes meer weten dan dat je soms denkt. Nu kan je het hem nog redelijk rustig vertellen op een speelse manier. Morgen stik je zelf (althans ik) van de zenuwen waardoor je kind de spanning ook gelijk meer voelt. Lees dat boekje maar voor … en vertel hem dat hij ook naar het grote huis (= ziekenhuis) moet … Jurian pakte dit echt wel leuk op. En het voordeel bij kindjes is dat ze er dan vannacht echt niet wakker van gaan liggen!

Heel begrijplijk dat je zenuw ben inge! Maar morgen doen ze echt nog niks. Alleen gewicht wegen/ lengte meten/ hartje en longen luisteren en jullie paar vragen stellen. Verder uitleg hoe het gaat met narcose en laten ze het kapje zien wat hij op krijgt …

En voordeel van ziekenhuis dat er daar wel airco is …

Haha je mag tegen me ingaan hoor mini-boy. Ik vertel Tim ook altijd wat we gaan doen. Zeker omdat ze idd zoals ik al schreef meer begrijpen dan je denkt. Maar ik doe het op de dag zelf, omdat ze het naar mijn mening alweer vergeten zijn als je het al eerder gaat vertellen. Maar goed dat moet ieder voor zich weten

Groetjes,
Sandra

Lilypie Derde Ticker

@Sandra: ik weet dat hij mijn zenuwen voelt maar ik kan er niks aandoen, het gebeurd gewoon… als het nou mijn verstand was kon ik dat uitschakelen
het is gewoon gevoel en dat heb je of dat heb je niet…
het punt is ook een beetje dat Rijco zich totaal niet druk maakt, hij zei al: ik hoef de boekjes niet te lezen, ze gaan m gewoon een kapje opdoen en zn hartslag in de gaten houden als ie onder narcose gaat en die gozer (haha hij bedoelde de anethesist) houdt in de gaten of alles goed met hem gaat en anders krijgt ie gewoone en stomp op zn bek
en dat laatste was een grapje natuurlijk

@mini-boy… ja ik was vorige week het nijntje verhaal aan het voorlezen en begon vanochtend het in de “rico” vorm voor te lezen, dat vond hij nog komischer…
idd hier zeiden ze ook zeker 1 week vantevoren beginnen met voorbereiden… mara morgen is het idd gewoon onderzoek. dat is niks vergeleken bij wat er gaat komen.
en Dat is wat ik net naar Sandra schreef ook; ook daar maakt rijco zich niet druk om zegt letterlijk: binnen een paar minuten is ie klaar, valt toch wel mee? het is geen hartoperatie…
nee dat weet ik dus ook wel maar het gaat er gewoon om dat ik mijn kind uit handen moet geven en dat hij onder narcose moet en dat ik DAT eng vind. de operatie zie ik wat minder op tegen… alleen wel weer tegen wat er mis kan gaan.
heel stom… maar ik bibber echt en ben stil vandaag… voel me alsof ik in janken kan uitbarsten.
ik ben ook bang dat als volgende week rico bij komt uit de narcose ik tranen over mijn wangen laat lopen. ik heb al bedacht dat ik dan tegen rico ga zeggen dat ik gewoon trots op hem ben dat hij het zo goed heeft gedaan en dat mama gewoon een beetje zenuwachtig was oid…
maar goed ik ga ook niet uitbundig staan krijsen van verdriet… maar een traantje wegpinken mag toch best?

Lilypie Tweede PicLilypie Tweede Ticker

Een traantje wegpinken … Meid al stroomt heel de vloer onder van jou tranen boeien!!! Het is gewoon dubbel. Hier was het echt een enorme spanning die eruit kwam toen hij weer bijkwam. Gelukkig mag je hem gelijk knuffelen en in je armen houden (pas alleen wel op dat alles erg slap is ook nekje dus goed ondersteunen!)…

Mannen doen net alsof ze heel nuchter zijn maar o wee… Mijn man moest mee de narcose kamer in (ivm mijn zwangerschap) en slikken dat hij deed joh. Ook wel lief

Het is geen hartoperatie, zeker niet die duren nl 4 uur minstens. Ik zei tegen de KNO arts voor jullie is het routine werk (andere woorden stelt niks voor) maar daar kreeg ik dus wel even standje voor!! Hij zei het is en blijft een ingreep… we doen elke keer onze uiterste/zorgvuldige best. Dus meid geloof me … ze doen het zelf ook niet af met een dooddoener!

haha, ja die had ik ook niet zien aankomen miniboy dat de KNO arts dat zou zeggen dan…
maar idd het is en blijft een ingreep en er kunnen altijd concequenties aan vastzitten. maargoed bij deze operatie is die kans wat minder gelukkig.
komt vast allemaal goed Rico is een vechter.
MAAR ik ga wel vragen of het verantwoord is ivm die knobbel en die rare witte vlek die met de knobbel meegroeit lijkt wel

Vragen kost niks!! Neem morgen gewoon briefje mee waar je alles op hebt geschreven wat je wil vragen. Want geloof mij … op zo’n moment vergeet je alles

ja haha ik ken het, toen bij de kno arts toen ie zei dat ie dan geopereerd werd, vroeg hij: hebben jullie nog vragen?
wij: nee…
en thuis: 101 vragen
ben ze inmiddels weer vergeten maargoed…

Sterkte morgen, Inge! Ik heb niets toe te voegen aan m’n voorgangsters, zet 'm op!

Groetjes,
M

Lilypie Derde Ticker

Laat je het me nog even weten Inge hoe het gegaan is, Wij moeten vrijdag naar de anesthesist met Noah! en ben heeeeeeel erg benieuwd wat ze allemaal doen etc…

Ben nu ook al zenuwachtig hoor!

Liefs, Melanie, (mama van Noah)

@Mriek: dankje ik ga ervoor!

@Melanie: ik schaam me rot maar hoezo moesten jullie naar de Anesthesist??
praat me even bij wil je
Misschien heb je er iets over verteld toen ik op vakantie was dus die hele week heb ik alles gemist…
maarre ik laat je zoiezo wat weten!

Bij ons viel de afspraak voor de anesthesist wel mee, hoor. Je krijgt idd wat boekjes mee, en die heb ik thuis op mn gemak gelezen.
Ook ik vond het onder narcose gaan van Mara het ergst. Ze was best even verdrietig en viel langzaam in slaap. Toen we op haar stonden te wachten voor het ophalen had ik een super dikke brok in mn keel en en rolde ook echt wat over mn wangen toen ik ukkie weer in mn armen kreeg. Mara heeft daar niks van gemerkt want die was nog een beetje suf van de narcose. Tegen de tijd dat ze weer echt bij zijn heb jij je traantjes wel weer weg gepoetst Inge, en ben je druk met je ukkie knuffelen en laten drinken.
You go girl, je kunt dit echt wel!! Alles voor onze ukkies, toch?

XxX Mamsje Didi

Gewijzigd door - Mamsje Didi op 06 Jul 2010 20:50:15

@mamasjedidi: ja zeker ik ga het ook gewoon doen natuurlijk maar zenuwen blijven toch wel nu
fijn dat het bij jullie ook goed ging! was ze verdrietig of in paniek toen ze helemaal wakker was? dat ze zich gek voelde oid??

@Mini-boy: ik had gisteren nijntje in het ziekenhuis in de Rico vorm voorgelezen, en dan niet voorgelezen van: mijn keeltje voelt zo raar, wat zou dat kunnen zijn?
ik las: mijn neusje voelt zo raar, wat zou dat kunnen zijn? (en ik wreef over zijn neusje)
hij deed dat ook en zei: auw! (hihi!)
toen we bij het “grote huis” waren vroeg ik waar rico ging slapen achter welk raampje, toen wees hij ergens in het midden een raampje aan, en het andere vingertje had ie toen in zijn mond, echt grappig hoe hij dat deed…

Succes vandaag Inge!

Groetjes,
M

Lilypie Derde Ticker

Ooh nee he hier was ik dus al bang voor… Rico is ziek aan het worden.
Hij is ontzettend hees komt nauwelijks een normaal woord uit,
zn temp is 38,3 en zn neus zit pot dicht.
ik hoopte dat hij niet ziek zou worden voor de operatie, dat mag ook niet en hij mag geen koorts hebben… ik hoop dat ik het snel weg kan krijgen, maarja dat doet zijn lichaam he ik kan weinig doen.
We gaan vanmiddag wel gewoon naar het ziekenhuis, ik overleg het ook even daar.

@Mriek: dankjewel! ik ben al wat rustiger… dit is idd niet de dag ik denk dat mijn gevoel en mijn verstand even met elkaar overhoop lag, zenuwen om niks vandaag… behalve dan dat hij ook naar de knobbel/vlek gaat kijken en daar heb ik wel wat kriebels van.
en dat ie nu weer een virus te pakken LIJKT te hebben… niet oke…

Jeetje meid, wat een spanning allemaal! Denk maar aan wat jullie met zn drietjes al allemaal overwonnen hebben, dat is ook niet niks, en deze operatie komt in het rijtje prestaties van de Ingefamily erbij! You go girl!

Wat vervelend dat de kleine man ziek begint te worden, ik hoop dat ze toch alle onderzoeken gewoon kunnen doen vandaag.

Heel veel succes, je laat wel weten hoe het is gegaan he?

Liefs

@Liske: ja de onderzoeken kunnen hoe dan ook doorgaan maar als ie echt weer zo ziek is als laatst (lees: 1.5 mnd geleden begonnen wat 3 weken duurde) dat hij weer ventolin nodig had… dan twijfel ik of de operatie door mag gaan dinsdag (13 juli staat de afspraak om half 8 ipv kwart voor 8, gisteren belde ze daarvoor)
echt sneu maar goed er zijn kinderen die CONTINUE verkouden zijn of ziek en dat de amandelen eruit moeten dus dan moet het toch ook gebeuren?
ik kan geen afspraak maken van: ja dan is rico vast niet ziek…
want hij is het om de haverklap. of niet persee ziek met koorts maar wel verhoging en dan ineens strontverkouden.

Sterkte vandaag en als hij verkouden is maakt het niet zoveel uit denk ik, als hij maar geen koorts heeft. Maar zeker weten doe ik het niet. Dat hoor je vandaag wel

Liefs Michelle

Lilypie Kids Birthday tickers

Lilypie Second Birthday tickers

Balen dat hij iets onder de leden heeft. Ben benieuwd wat ze ervan zeggen. We horen het graag!

Groetjes,
M

Lilypie Derde Ticker