Morgen..... (Demi update)

Komt de coördinator van de ambulante hulp op gesprek, ja het is er eindelijk eens door, ik krijg HULP thuis!
Vooralsnog voor 1 uur per week, daarna word bekeken of dat voldoende is, of dat er misschien meer nodig is
Ik ben erg benieuwd, en vind het ook wel erg spannend, maar ben blij dat er eindelijk eens hulp komt.

Nu het rugzakje nog en dan ben ik pas écht heel blij! Deze is tot nu toe afgewezen, omdat ze op gebied van logopedie net een tikkeltje te hoog scoorde om slecht genoeg te zijn, ze adviseren speciaal basisonderwijs (maar dat is hier in de buurt pas mogelijk vanaf 7 jaar), maar connie (de schoolcoördinator) is het er niet mee eens gelukkig en laat het er dan ook niet bij zitten!! Ze was woedend, dat Demi nu daardoor tussen de wal en het schip dreigt te vallen, het is ook niet gek als een kind 2 jaar elke week logopedie krijgt, dat daar wat verbetering is opgetreden. Maar op 25 april moeten we naar school, dan komen er een aantal bij elkaar, waaronder logopediste, Connie, de Juf, schoolbegeleidingsdienst, en een van de hoge raad (ofzoiets)… erg belangrijk, ik hoop dat ze dat rugzakje alsnog krijgt, duimen jullie?

Ik wist dat laatste (over het rugzakje) al een tijdje, kon het alleen nog niet hierneer zetten, doet me zo’n zeer dat ze gewoon niet krijgt wat ze zo verdomde hard nodig heeft
Het doet gewoon pijn om het op te ‘schrijven’ het is zo definitief dan, zo zwart op wit, nou ja jullie begrijpen wel wat ik bedoel hoop ik…

Groetjes Nathalie & Co

nou meis, ik duim heel hard dat er eindelijk eens hoop aan de horizon gaat gloren, hoe rot het ook is om hulp te moeten vragen.

groetjes Kim, mama van

en

Jeeetje zeg belagelijk!!! ook ik duim heeeeeel hard mee

Tries

wat is de wereld oneerlijk verdeeld .maar ook ik duim met alle liefde mee .heel veel sterkte .en kop op he meid

groetjes marielle mama van
10-10-01

Oehhh, wat zou ik ook kwaad zijn zeg!!! (van dat rugzakje)
'T is inderdaad toch hartstikke logisch dat het ietsje beter gaat na 2 jaar wekelijks logopedie!
Dat stomme gedoe altijd met dat een kind nét niet goed of slecht genoeg is
Sorry hoor, maar heb dit vaker gehoord en irriteer me er suf aan

Ik hoop dat het gesprek met de coordinator straks verloopt zoals je gehoopt had en dat jullie echt wat aan die hulp hebben
Enne…ik duim natuurlijk voor dat rugzakje!!

Groetjes Bianca, mamma van Stephan en Kaya

Gewijzigd door - Bieb op 20 Apr 2006 09:44:51

Ik weet het verleden niet.
Maar ik zal voor jou en Demi even flink duimen
dat het allemaal goed komt.

Groetjes Marianne Mama Van Ruben

Vanochtend is mary dus geweest, heel erg aardig, en ik denk/hoop dat ze ons best kan helpen met tips en dergelijke!
Volgende week komt ze weer…

Net ook gesprek gehad op school
Het was te verwachten, maar het doet toch zo verdomde zeer Demi kan zeer waarschijnlijk níet naar groep 2 Ze is op heel veel gebeiden gewoon nog ‘te jong’ …
Als die rugzak niet goedkomt en er dinsdag geen andere oplossing komt voor dit probleem, dan vrees ik dat er niks anders op zit…
Ik voel me zo rot hierdoor Ik wil echt het beste voor m’n kind, maar toch wil ik liever ‘gewoon’ onderwijs, klotezooi (sorry)
(nu ziet Demi traantjes bij me, en komt me heel lief troosten)
Verdomme waarom mijn kind
Ik vind het gewoon zo erg dat ze niet meekan, ze heeft echt een superjuf, die écht het beste voor haar wil, alleen kan ze niet altijd de aandacht aan Demi geven die ze nodig heeft, en dat vind de juf zo erg, maar er zitten meer kinderen die de aandacht verdienen, wat logisch is.
Ik vind het geen probleem als Demi een jaartje groep 1 over zou doen, alleen mag je op de basischool maar 1x doubleren (blijven zitten) dus mocht het dan later in een andere groep mis gaan dan hebben we weer een volgend probleem.

Pfff ik hoop toch zo dat er iets gebeurt, of dat er nog kans is op een rugzakje, pfff ik jank de ogen uit m’n kop bah!

Sorry ik moest het effe kwijt…

Groetjes Nathalie & Co

aaah!!
wat klote!!

en is er geen alternatief? ik weet niet waar je woont, maar misschien gaat het voor demi ook lukken op een normale basisschool waar de klassen iets kleiner zijn… klassen van 10, zodat de juf demi extra kan helpen…

Sterkte!

jee meid heb echt met je te doen .kon ik je maar helpen ,maar kan het ook niet .hoop dat ze een rugzakje krijgt .heel veel sterkte meid en dikke knuffels van hier

10-10-01

Nu weer wat hoor
Ik twijfel zelf, en Arno ook steeds meer aan haar gehoor, vanmiddag waren we buiten en Arno wilde haar iets zeggen en ze reageerde gewoon NIET!! Ook niet na herhaling… toen vroeg arno Demi lust je een ijsje, … weer geen reactie, nou nogges gevraagd, en dan met een koekje, en ook nog met een snoepje, nada nikkes geen reactie, (als ze het zou horen zou ze zeker reageren) en Milan die er ook bij zat riep gelijk dat ie dat wel wilde (haha)…
Morgen eens bellen voor een afspraak voor dinsdag bij de huisarts, laatst bij de GGD heb ik dit ook aangekaart, omdat ik toen ook al zo twijfelde aan haar gehoor, en deze wilde haar meteen testen, er was tijd voor… alleen na 5 minuten was ze al trug, want madam was niet te testen…zo druk en ongedurig dat ze niet meewerkte en ze dus die test niet kon doen.
Afgelopen zaterdag bij Logopedie ook, Demi is nogal snel afgeleid, als ze wat ziet of hoort dan reageert ze daar altijd op, op elke beweging van iets of elk geluidje…
Nu was het kindje na Demi ruim 10 minuten te vroeg, ik hoorde hun, want het was nogal rumoerig, nou dit duurde echt een hele tijd voor Demi opmerkte dat ze mensen hoorde, wat is dat vroeg ze, de logopediste zei ook meteen dat ze nu wel heel erg over haar gehoor begon te twijfelen… omdat ze normaal daar meteen op reageerd en nu zo’n 10 minuten later pas voor de 1e keer.
Verdorie het zal toch niet he…
Ik hoop dat ik dinsdag meteen effe terrecht kan en dat de huisarts een oplossing heeft hoe ze wél te testen is…
Dinsdag ook het spannende gesprek op school, heb er best zenuwen van…

Groetjes Nathalie & Co

jeetje nathalie,meis ik duim heel hard voor jullie maar kop he,weet het is nooit leuk zulke berichten maar we zijn er voor je he,en je weet me te vinden he

nou hoiop dat het lukt bij de ha en dat meer te weten komt over haar gehoor

meis sterkte en kop op he

Bianca mama van Kevin*,Dylan en Kaitlyn

Nou, ze kunnen tegenwoordig zelfs baby’s testen, dus voor Demi zal er vast een oplossing zijn om erachter te komen hoe het met haar gehoor zit.
Ik hoop echt dat jullie daar gauw meer duidelijkheid over hebben!
Kan me voorstellen dat het ff allemaal niet leuk meer is…

Groetjes Bianca, mamma van Stephan en Kaya

ppppfffff nathalie .hoop dat je gauw duidelijk heid heb over demi haar gehoor .en we blijven duimen sterkte meid

10-10-01

Heel veel sterkte…!

Nou gister (zeer zwaar) gesprek gehad…
We gaan nog een keer die aanvraag voor een rugzakje opnieuw indienen… Met nieuwe testresultaten van de logopediste, met zeker goede (slechte dus) resultaten, ze mag 1,5 scoren om slecht te zijn en ze scoort zelfs -2
Maar mocht het echt niet gaan lukken dan hebben we toch wel een moeilijke beslissing te nemen, speciaal onderwijs hier in valkenswaard is een optie, ze kan ook naar de horst in eindhoven, deze school is gericht op kinderen met hoor-, spraak- en taalproblemen.
Het liefste willen we haar zoveel mogelijk gewoon op school laten, maar als ze geen kans heeft zich goed te ontwikkelen op een gewone school, dan hebben we geen andere keus, het doet me zo’n pijn ik jank de ogen uit m’n kop, loop al 3 dagen met knallende koppijn, en heb nu ook nog keelpijn erbij
Ik wil zo graag het beste voor haar, en kan het dan ook niet accepteren dat Demi zo is, en ben stinkend jaloers schaam op kinderen die het zo goed doen op school en in hun ontwikkeling… ze heeft het zo leuk op school, maargoed alleen voor de leuk kan natuurlijk niet, ze moet er ook wat van opsteken.
Gisteren had ik vergadering van de oudervereniging, er zijn weer zoveel leuke dingen gepland voor de kinderen, in m’n achterhoofd dacht ik al van ach, wellicht maakt Demi dit niet eens meer mee, vind het echt zo erg !
9 Mei heb ik weer een afspraak met Conny (intern begeleidster) zodat we alles nog even op een rijtje kunnen zetten…
Ben gister ook nog even naar de huisarts geweest met Demi, heb een verwijzing voor de KNO, dan hebben we daar in elk geval duidelijkheid over…

Sorry dat ik zo negatief overkom, ik kan het gewoon effe niet plaatsen allemaal, ben er gewoon ziek van

Bedankt voor het lezen!

Groetjes Nathalie & Co

Hoi Nathalie,

Wat vreselijk vervelend is dit allemaal voor jou en je familie joh! Ik wilde je alleen even zeggen dat je je er echt niet voor hoeft te schamen dat je jaloers bent op andere kinderen waar het allemaal goed mee gaat -da’s menselijk en ‘typisch moeder instinct’. Ik hoop dat de volgende gesprekken die je hebt mbt Demi een beetje beter verlopen voor je.

Het is toch eigenlijk te triest voor woorden dat jij aan alle kanten tegengewerkt wordt of niet dan? Je wilt toch gewoon dat je dochter krijgt waar ze recht op heeft? Ik denk dat de bureaucratie in dit geval van de gekke is!!!

Heel veel sterkte meid!

Groetjes van Yvonne,
‘Mummy’ van Izzy en Ethan

[img]http://b5.lilypie.com/ozoGp2.png" alt=“Lilypie 5th Birthday Ticker” border=“0” width=“400” height=“80” />

Lilypie 3rd Birthday Ticker

het is gewooon zwaar k.t
domweg gezegd,hulp zoeken is dus nog steeds voor niets geweest.

groetjes Kim, mama van

en

Jee Nat, wat een verschrikkelijke r*t situatie zeg
Tuurlijk wil jij het beste voor Demi, nogal logisch.
Ik hoop dat er een goeie oplossing komt, waar iedereen
uiteindelijk mee uit de voeten kan.
sterkte.

Groetjes Marianne Mama Van Ruben

Nou dit is ronduit rot allemaal joh…pfff meid, wat een ellende zo!!! Hopelijk komt er snel wat duidelijkheid

Heeeel veel liefs en sterkte, Els

Wat vervelend allemaal zeg. Zo te lezen zit het niet mee!

Maar scham je niet voor en aparte school! Ook die kindjes kunnen met een iets langere weg ver komen hoor!

Veel sterkte en succes en blijf vechten voor je kleine meid!

Tessie