Morgan's APK

Voor de moeders die het verhaal gevolgd hebben heeft de titel geen uitleg nodig. Voor de overige: Morgan is al twee weken stront verkouden. Alles al geprobeerd, ui, luuf, bed schuin, neusspray, nissykind en noem maar op. Niks hielp en afgelopen zondag begon ze ook nog te blaffen als een kleine zeehond. Vanmorgen liepen de tranen over haar wangen van de inspanning en ze was meteen buiten adem. Dus knoop doorgehakt en niks afgewacht meer en naar de ha gegaan. Wat een heerlijk mens. Ik was aan de late kant omdat de rampstadrail weer eens een stremming had en ik weer om moest. Ik had ze al gebeld dat ik onderweg was (lang leven de mobiels). Maar goed ik moest eerst maar even rustig gaan zitten en vertellen wat precies het probleem was. Nu moet ik zeggen toen ik negen weken zwanger was had ik een lichte bloeding en ben ik in blinde paniek haar kantoor binnen gestormd en zij heeft mij toen ook meteen gerustgesteld en onderzocht en me niet het idee gegeven dat ik me aanstelde. Maar goed uitgelegd wat er speelde, het hoesten, de vlekken, de luiers alles dus. En wat vraagt ze dan… Heb je zelf het idee dat haar gedrag anders is. Dus ik zeg ja, ja zegt ze jij bent haar moeder jij weet of ze anders is dan normaal. Heerlijk als ze dat doen. Kan het cb wat van leren. Maar goed Morgan uit haar kleren gesjord, die begon meteen lief te lachen naar de dok en ondertussen haar stetoscoop te pikken… net een kleine ekster bling bling.
Maar goed alles geluisterd en bekeken. Uitslag een tas medicijnen en over twee weken terug. Ze heeft een inhalator gekregen om vrijer te kunnen ademen. Ze vroeg of er astma bij ons voor kwam. Ik heb het op mijn 18de gehad door schimmels in huis, maar daar ben ik van genezen. Wel aangegeven dat we 6 katten hebben, maar als ze daar mee knuffeld heeft ze nergens een reactie op. Dus dat is het waarschijnlijk niet. Maar dat kun je toch pas met 4 jaar testen. De vlekken is een lichte vorm van eczeem (eczeem is een extreem breed begrip net als reuma). Nee niet door de warmte, maar door haar lage weerstand nu. Dat gaat ook gewoon weer over, maar ze heeft hormoonzalf en een vaselinezalf meegekregen nu. Ze heeft dus even wat ondersteuning nodig. Moet zeggen heb haar daarstraks haar eerste pufje gegeven en ze at wat makkelijker, maar later in bed klonk ze al meer als zichzelf. Gelukkig slaapt ze nu wel want dat wilde ze niet in eerste instantie, maar ja mamma is koppiger. Gelukkig klopte mijn gevoel weer en heb ik als het goed is snel mijn meissie weer terug.

Groetjes,

Michèle

ooh meid dat is echt super fijn voor jullie!
zelfs ik ben nu opgelucht voor je
toen rico exceem had achter zn oortje wilde ze geen hormoonzalf geven alleen het advies: vaseline.
ze wilde geen hormonen op een 4 maanden oude baby laten smeren:S ja ik heb zoiets van; exceem is toch een schimmel? alsof dat weggaat van een beetje vaseline maar goed:S
begreep het ergens ook wel maar andere kant ook dom.

ik hoop in ieder gevan dat morgan snel wat fitter is, ik weet zeker dat ze dan NOG meer kletst dan ze nu al doet

en michele, zeker moeder gevoel laat je niet zo snel in de steek.
dat print ik mezelf nu ook steeds in mijn hoofd.
nooit meer wachten omdat je onzeker bent, dat heb ik van jou geleerd

(K)

Lilypie Eerste Verjaardag PicLilypie Eerste Verjaardag Ticker

Nee inge exceem is geen schimmel het is een uitdrogin van de huid die jeuk veroorzaakt. sterker nog Exceem is een verzamelnaam. Zoek het maar eens op op www.wikipedia.nl

Ha ha ha ben blij dat ik je dat ‘geleerd’ heb enne dat ze bij Rico wat vinden ook. En dat deze ka jou net zo serieus neemt als mijn ha. Enne hormoonzalf in het gezichtje ook al is het achter het oor kan ik me voorstellen dat ze dat niet voorschrijven dan, want het is gemeen spul, je mag het maar heel weinig gebruiken en heel kort maar. bij Morgan ziet haar rug eruit als een landkaart dus ze kunnen even niet anders. Maar weer blij dat rico het niet gehad heeft toen.

Groetjes,

Michèle

Oh fijn zeg dat je zoveel hebt aan je huisarts en dat je serieus genomen wordt. Hopen dat die kleine meis snel opknapt!

Groetekes, Sje

Heerlijk zo’n huisarts. En we hopen op heel snelle verbetering bij de kleine meid!

Lilypie Eerste Verjaardag Ticker

dan heb ik een leugenachtige huisarts, die zegt dat het een schimmel (infectie) is:S

neeee ik haal het door elkaar met iets anders wat ze zei.
ze zei wel dat exceem een ontstekingsreactie van de huid is…ja nou klopt het:S nog effe nagevraagd aan mn vriend
zoals ik al eerder zei; ben een ezel zal wel door de slaap komen

ja inge nog meer reacties achter elkaar geven
maar was vergeten te reageren op wat je nog meer zei.
rug als een landkaart? tjee das dan wel heel heftig he?
germ das echt zielig, moet wel erg jeuken.
schuift ze niet veel met haar lichaam nu? als ze op dr rug ligt?
ik stond vroeger ook onder de exceem als baby en ik deed dat toen heel veel.
ik ben ook niet zo voor medicatie zalfjes etc…liever eerst homeopatisch maar dat werkt natuurlijk niet nu bij je meisie.
waarschijnlijk is het na een paar dagen wel een stuk minder hoor. kan ze weer lekker genieten van haar baby zijn

Nou ik smeerde haar al elke dag in Inge dus zoveel jeuk had ze niet, We hebben nu alleen even een paardemiddel nodig. Enne met de verkoudheid en de lage weerstande die ze nu even heeft is het noodzaak. Ik ben ook meer van de onschuldige middelen, maar wat moet dat moet, En ik hoop ook dat ze snel weer het vrouwtje is. Ik had net alleen even mijn schoonmoeder aan de lijn. Blijkt dat zij en haar moeder dus wel van jongs af aan asma hebben. Mervin heeft het niet, maar het kan een generatie overgeslagen hebben of alleen over de vrouwenlijn gaan, baal alleen dat ze dat niet eerder gezegd heeft. Maar ja meld het nu maar bij de controle over twee weken. Hoeft niet dat Morgan het ook heeft, maar het is wel iets dat ze moeten weten.

Groetjes,

Michèle

ja precies, moet je zeker wel zeggen.
bij mij in de familie hebben ze ziekte 5 lijden (een bloedstollingsziekte waardoor degene die het hebben meerdere baby’s hebben verloren, zowel tijdens de zwangerschap als tijdens de geboorte en net na de geboorte)
ze hadde mij mede om die rede in eht ziekenhuis gehouden.
terwijl ik het niet heb en mijn moeder ook niet. maar dat slaat ook generaties over etc etc.

fijn dat ze niet zo’n jeuk had meid, want je weet zelf hoe irritant jeuk kan zijn. kan je echt kei gek van worden.

Ja daarom meld ik het ook even. Baal alleen dat ik dat niet wist van mijn schoonmoeder, Mervin wist het ook niet hoor.

Enne nee jeuk is verschrikkelijk, maar dat heeft ze gelukkig niet… Nu hopen dat alles snel aanslaat, al moet ik zeggen die waterpijp op dat kleine snoetje staat best schattig

Groetjes,

Michèle

wat grappig ondanks die dat die kleintjes zich niet lekker voelen is het hier hetzelfde verhaal als bij jouw. Ook puffen! Salbutamol voor de luchtwegen… maar het is drama!! huilen… huilen…
Lukt het bij jullie wel? ik laat Jurian hem beet houden/verkennen en dan nog… zodra het op zijn neusje komt … oei!!

Ik heb ventolin gekregen. Zal wel hetzelfde doen. Enne morgan vind die waterpijp (want daar lijkt dat ding op) wel intersant. Wat ik zeg alleen als ie te lang op haar neus zit wodr ze boos. Maar 15 sec is voldoende

Enne ja inderdaad grappig. Zie je wat er allemaal heerst. Enne wij moeten ook over twee weken terug ook omdat ze hormoonzalf heeft voor die vlekken.

Groetjes,

Michèle

mijn dochter heeft nu al zon anderhalf jaar de inerlator met ventolin
wat ik doe is dat ik de inerlator gewoon in berijk van mijn dochter laten liggen
zo dat ze het zelf kan pakken en proberen zonder de spuit dan he
zodra ze het nodig heeft dan gebruik ik hem .
hier begint ze ook altijd te huilen maar als ik het op haar neus en mond heb gezet
en tel rustig tot drie heeft ze toch voldoende binnen gehad en ze word er ook rustig van als ik het doe want dan weet ze dat ze bijna klaar is.
dus hier gaat het bijna zonder problemen.

gr de mama van leyla

veronique daniels

Ja maar jou meisje is ouder he Veronique. Morgan kan ik nog niks uitleggen, maar ik moet zeggen ze vind het in eerste instantie niet zo erg hoor. Enne als ik hem eraf haal zie je aar echt smakken. ik weet nog vanmezelf dat je inderdaad wat in je mond had, ze zit echt te proeven das wel lief

Maar zij is er met een beetje geluk over twee weken vanaf. Ik zit er niet op te wachten dat ze asmatisch zou zijn, als het wel zo is dan is het maar, alleen hopen dat ze niet allergisch wordt voor katten… Maar ik denk het niet want dan zou ze al meer reactie moeten hebben.

Groetjes,

Michèle

Weet iemand het verschil tussen ventolin en salbutamol? Ben even benieuwd. Dacht dat salbutamol de luchtwegen beter open probeerde te maken en de ventolin een infectie opruimt. Maar weet het niet zeker en kan het zo snel nergens vinden…

Miniboy, wij hadden in december voor Tim ook een inhaler voorgeschreven van de HA. Weet de namen niet meer, weet alleen dat we een blauwe spray hadden die ervoor zorgde dat de luchtwegen werden opengezet en dat de oranje ontstekingsremment werkte.

Groetjes,
Sandra

oke… dan denk ik dat die ik heb alleen voor de luchtwegen te openen is… en die ventolin onstekingsremmend. Maar goed als ze maar resultaat hebben toch? Merk je al iets Michelle… hier nog steeds veel blaffen euh … hoesten maar snachts wel iets beterder…

Vervelend dat het met Jurian nog niet veel beter gaat. Toen wij die inhaler gebruikte duurde het ook best wel even voordat we resultaat hadden. Ik hoopte toen ook dat het met een paar dagen beter ging. Maar dat duurde dus wel wat langer.

Beterschap voor Jurian.

Groetjes,
Sandra

Dan hebben wij waarschijnlijk infectieopruimend want die van Morgan is blauw. En ja ze hoest ook nog wat maar het wordt meer een kuchje in plaats van die blaf. Alleen de inhallator heeft ze nog steeds zoiets van hmm moet ik het nu leuk vinden of niet, ik wacht te ze aanzet tot huilen geeft want dan haalt ze lekker diep adem. Oke niet aardig maar ik haal hem dan meteen weg en dan gaat ze niet huilen alleen mopperen…

Haar vlekken zijn wel al een stuk minder.

Groetjes,

Michèle