Morgan loopt

Saro, wat goed van Dani! Rappe knul hoor.

Erik loopt ook nog steeds achter z’n Nijntje en wil alleen stappen als je z’n beide handjes vasthoudt. Met één handje vast durft 'ie nog niet. We oefenen wel, maar niet te vaak. Gewoon, af en toe. Overvragen is dat niet, vind ik.

Groetjes,
M

Lilypie Tweede Ticker

Ok… dan ga ik het ook proberen.

Ja ik vraag het eigenlijk omdat ik met het zitten hem wel overvraagd heb … waardoor we dus verder van huis waren en hij weer opnieuw moest beginnen.

Ja maar nu heeft hij wel de kracht in zijn rug en benen he mini-boy nu is het een kwestie van aanleren en als ze moe zijn merk je het snel genoeg

Groetjes,

Michèle

Als Erik niet wil of moe is, dan trekt 'ie gewoon z’n beentjes omhoog. Dus dan valt er weinig te oefenen… Dat zal Jurian vast ook doen. En anders gewoon een paar keer per dag kort oefenen, meer hoeft het ook niet te zijn lijkt me.

Groetjes,
M

Lilypie Tweede Ticker

Ik heb ook geoefend met Nayaro hoor …
Gewoon me vriend & ik tegenover elkaar zitten en dan kijken wat hij deed …
Sowieso stond meneertje hier al met 7 maanden, dus dat was echt super vlug … hij kon net zitten en toen ging die alweer staan … En ja lopen deed hij precies een week na zn verjaardag …
Eigenlijk toen ik dacht van , nou hij is toch nog best lang tevreden zo , kruipend & staand … want ja het stond ff stil natuurlijk …
Toen liep die ineeeeeeeens van de stoel achter me aan de keuken in! WOW! hahaha
ik stond te springen van geluk, kvond het zoooooooooo mooiii …

Dus gefeliciteerd met de kleine morgan & dani.

Nayaro - Danil / 14 September 2008

Nou we hebben Morgan gewoon laten begaan en gister bij me schoonmoeder bleef ze rondlopen. Ze krijgt er nu zelf ook steeds meer lol in. En ze draait nu ook zelf. Daarvoor liet ze zich zakken kroop ergens naar toe waar de kon gaan staan en liep weer verder. Nu draait ze gewoon om. Heel schattig met twee handjes om wijd om evenwicht te bewaren en dan dribbelt ze weer verder. Ze is zo trots op zichzelf ook. En morgen is ze exact 14 maanden Netjes gedaan toch.

Groetjes,

Michèle

Keurig!!! Leuk hoor.

Wanneer gok je dat wij aan de beurt zijn?

Groetjes,
M

Lilypie Tweede Ticker

Heeft ie al stapjes gezet?? Hier heeft het al met al een maand geduurd zeg maar. Dus als ie nu gaan stappen dan nog een maandje denk ik. Even de hang ervan krijgen.

Groetjes,

Michèle

Aan de hand stapt 'ie al een paar maanden, sinds kort durft 'ie soms aan één hand vast ook een beetje te stappen. Maar daar is 'ie vaak nog te onzeker voor. Tja…heb echt geen idee.

Groetjes,
M

Lilypie Tweede Ticker

Dat is het he, die onzerheid. Morgan is ook al een paar keer gevallen maar omdat wij er niet moeilijk over deden en toch wel klapte kreeg ze er steeds meer lol in en gister was ze niet meer te houden

Groetjes,

Michèle

Aanmoedigen is inderdaad wel belangrijk, dat merken we hier ook. Juichen als 'ie één stapje aan één hand zet, haha. En dan van de schrik weer beide handen vastpakken. Nou ja, het zal vanzelf wel komen. Zolang er vooruitgang in zit maak ik me geen zorgen.

Groetjes,
M

Lilypie Tweede Ticker

Wat lijkt me dat superleuk, als ze gaan wandelen… Zo’n ukkie dat naast je loopt, heerlijk. Danique houdt het voorlopig bij rondjes om de tafel en zelfs dat vind ik al schitterend!

@ Mriek, ha ha ha pas juigen als ie uitgestapt is he dan kunnen ze ook niet schrikken

@ Jolan, dat vond ik ook al heel wat maar als je ze dan zo op twee beentjes ziet scharrelen smelt je hart ook hoor

Groetjes,

Michèle

@ Michele, wij hebben gister schoentjes voor Dani gekocht. Vnl voor als we naar buiten gaan, want alleen sokjes wordt nu echt te koud natuurlijk. We zijn naar een speciale kinderschoenenzaak geweest en hebben schoenen gekocht die horen bij een kindje wat net kan lopen.
Heel schattig trouwens om te zien hoe ze met schoenen lopen.
Nu mijn vraag. Dani loopt deze ochtend ineens nog maar een paar pasjes los en valt dan om of hij loopt wel een endje, maar heel onzeker. Ik heb zelf het idee dat dit komt doordat hij gister een paar keer op schoentjes heeft gelopen. Heb jij hier ervaring mee??

Morgan liep eerst ook beter op der schoentjes (gympies van de Hema) dan op sokken (overigens heeft ze wel anti slip sokken) en nu loopt ze op beide even goed. Maar het leek inderdaad wel of ze meer lef had met schoentjes aan.

Groetjes,

Michèle

@Michèle: bedankt voor de tip!

Groetjes,
M

Lilypie Tweede Ticker

quote:
Sandra liep tim in het begin ook al een krab?? Arme wijd, benen wijd en op zijn tenen?? en schuin???

Groetjes,

Michèle

Oeps heb je vraag even gemist Michelle, sorry dus voor de late reactie.

Tim heeft nooit op zijn tenen gelopen. Zijn armen deed hij in het begin wel wijd en dan zijn onderarm omhoog voor het evenwicht. Ziet er echt schattig uit. Toen hij eenmaal goed ging lopen hield hij gewoon zijn beide armen naar beneden. Ook hield hij zijn beentjes in het begin best wijd, maar dat heeft hij maar even gedaan.

Hij heeft nu trouwens sinds deze week weer iets nieuws uitgevonden. Achteruit lopen. Hij loopt meestal wel gewoon vooruit, maar af en toe is hij in een bui dat hij ineens een heel stuk achteruit gaat lopen. Hij vind het zelf ook erg grappig, want hij lacht er hard om. Gelukkig is hij nog nergens tegenaan gelopen, maar het zit er natuurlijk dik in dat dat een keer gaat gebeuren.

Groetjes,
Sandra

Lilypie Second Birthday tickers

Schuin lopen heeft hij trouwens niet gedaan. Hij liep gewoon meteen recht vooruit.

Groetjes,
Sandra

Ja morgna heeftn uook der armen gewoon, alleen als ze omdraait doet ze ze nog wijd. En ze loopt ook met spulletjes te sjouwen. Vooral poppen en knuffels, Gelukkig nog geen katten

Op der tenen lopen lijkt ook voorbij al dus dat scheelt ook, nee ze doet het heel goed alleen kruipt ze ook nog dus nog even geen schoenen kopen

Groetjes,

Michèle

Ja, grappig he hoe snel dat gaat. Voor je het weet lopen ze idd met alles uit je huis te sjouwen. Gisteren waren we bij mijn ouders en toen mijn moeder even de trapkast open had gelaten had hij de chipsbus te pakken waar hij mee rond ging lopen. Zo lachen, want die chipsbus is bijna nog groter dan dat hij zelf is.

Ik zou idd nog even wachten met echte schoentjes als ik jou was. Binnen gewoon lekker zonder schoentjes rond laten lopen.

Groetjes,
Sandra