Moet kunnen of zielig?

Ik heb de hele week als ik uit mijn raam keek op me werk een kinderwagen op het balkon zien staan bij de buren. Nu bleek gister eigenlijk al, maar vandaag heel duidelijk dat er een baby in ligt. Deze mensen leggen hun baby in de kinderwagen te slapen die op het balkon staat.

Ik vind dit eigenlijk best wel zielig.

Groetjes,

Michèle

He wat raar zeg en wat naar! Zeker met dit slechte weer?! Huilt de baby dan veel? Of misschien denken ze wel dat buitenlucht beter doet slapen of zo?! Gekke mensen…

Raar!!
Staat het beschut?
Hmzz weet niet wat ik er van moet denken. dat je dat zomers doet oke maar nu?

Liefs Michelle

Lilypie - Personal pictureLilypie Kids Birthday tickers

Lilypie - Personal pictureLilypie Third Birthday tickers

Er bestaan kinderdagverblijven die baby’s lekker buiten in de kinderwagen laten slapen. Ook als het koud is. Dat schijnt goed voor die kleintjes te zijn. Als ze maar verder lekker warm ingepakt zijn.

Misschien hebben die mensen het voorbeeld van dat kinderdagverblijf wel gevolgd.

Groetekes, Sje

Inderdaad, zie het hier ook op het platte land gebeuren.
Niks mis mee hoor. Net wat sje zegt als ze maar warm ingepakt zijn.
Als het maar droog staat :smiley:
Er zijn kinderen die het er goed op doen.

Die buurvrouw die haar baby zo op het balkon zet, moet alleen wel het volgende in de gaten houden: “je kindje is altijd 1 stap verder dan je denkt”.

Dus niet dat die kleine mop straks over de rand van de wagen gaat klimmen en wat voor engs allemaal nog meer. Brrrrrrrrr…

Groetekes, Sje

Een vriendin van mij woont in Noorwegen en daar zetten ze de kinderen ook buiten in de kinderwagen, ook al is het -10!

Zolang ze niet nat worden is het alleen maar goed… al zou ik het zelf ook nooit doen.

Groetjes van Sascha en Senne

Op het kdv van Eva hebben ze een soort konijnenhokjes (daar lijken ze echt op) en daar slapen kindjes in, in de buitenlucht. Dat idee komt uit Zweden en het schijnt heel gezond te zijn. Zelf zou ik Max never nooit niet op het balkon in de wagen zetten met dit weer, ook niet met een jackje aan. Ik vind het ook een beetje zielig, zo van: ga jij maar buiten staan. Ik wil Max liever lekker safe binnen hebben!

Groetjes Rainbow, trotse mama

Lilypie First Birthday tickers

Lilypie Third Birthday tickers

Ik ben die konijnenhokjes (zo noemen ze ze ook op veel locaties) ook vaak tegen gekomen, en ik vind het zo gek nog niet! Kinderen slapen heel goed buiten!
Ik moet eerlijk bekennen dat ik Joey en Jessey ook wel eens achterthuis in de kinderwagen laat staan als ze in slaap gevallen zijn (al gebeurd dat bij Joey nu nooit meer, en bij Jessey nog maar zelden) Als ik ze meeneem naar binnen zijn ze gelijk wakker, en of ze nu buiten slapen terwijl ik achter de wagen loop, of dat de wagen stil staat, dat is voor baby hetzelfde!
Ik heb Jessey toevallig vorige week nog achterthuis gezet in de wagen, haha! Joey was een ENORM pp-drama aanhet schoppen in zijn slaapkamer, en Jessey was moe. Die had nooit kunnen slapen naast de herriekamer van Joey, dus heb ik haar fijn ingepakt en buiten gezet. Ze was binnen 10 minuten vertrokken en heeft een uur geslapen, heerlijk! Joey heb ik er na een half uur maar uit gehaald, die maakt helemaal niks meer van zijn slaapje

Maar ik kan me ook wel voorstellen dat het een beetje raar er uit ziet, een kindje op het balkon, haha!

Groetjes Anouk

Lilypie First Birthday tickers

Lilypie Third Birthday tickers

Hier op het kdv hebben ze ook van die “konijnenhokjes”. Merel heeft er ook vaak in geslapen toen ze nog een baby was en sliep er heerlijk in. Ik heb er ook niet zo veel moeite mee als kindjes buiten liggen te slapen. Als ze maar warm ingepakt, beschut en uit de regen staan.

Groetjes Natasja

Dat kindjes buiten slapen heb ik vaker gehoord, maar de afelopen twee dagen heeft het bij ons best gespookt. Flinke windstoten en heel veel regen en dan staat het toch een beetje tegen mijn gevoel om dan je kindje 3 hoog op een balkon te zetten.

Groetjes,

Michèle

Maar staat die er de hele dag en wordt er voor de rest niet naar om gekeken of een uurtje en dan als hij/zij wakker is weer naar binnen? Zit natuurlijk ook verschil in…

Daar had ik dus nog nooit van gehoord die “konijnenhokjes”! Maar ja, Lisa zit niet meer op het KDV (is ze maar een half jaar heen gegaan)… en volgens mij hebben ze die hier ook niet… In de zomer liet ik de kids idd wel eens buiten staan, maar in de winter dus niet… Dat dat zo vaak voorkomt… Ik vind het iig wel zielig en heb ze liever altijd lekker in bed…

Naja wat belachelijk? dit moet niet kunnen het is verdorie geen zomer!
het kind wordt dadelijk nog ziek ook…
maar
het kan zijn dat ze het huis aan het schilderen zijn maar dan nog… het is gewoon koud voor zo’n baby!
ik zou gewoon aanbellen en vragen van: hallo weet je hoe koud het is?

inderdaad buiten slapen kan best maar niet met dit weer…
ik zou gewoon of bij hun aanbellen of de politie. het is stervens rot weer… wie doet nou zoiets!

Ik heb alle reacties gelezen en wist dat echt niet hoor, van dat buitenslapen.
Vele vinden dat het kan, nou ik niet hoor ! Als het zo gezond is, waarom slapen we dan niet met zijn allen buiten ?

Haha, sorry hoor maar ik vind het maar niets !
Wat ik wel heb, is de hele dag de ramen open op de slaapkamers.
Die gaan pas dicht als ze gaan slapen en hoe koud het ook is, ik zet in slaapkamers geen kachels aan. Maar buiten slapen ? nee, liever niet.

Michèle, als die kleine mop er de hele dag staat, het schreeuwt moord en brand en er wordt niet naar omgekeken dan zou ik wel de politie bellen want dat is niet in de haak natuurlijk.

Uurtje in de buitenlucht (konijnenhokje of niet) hoeft niks mis mee te zijn als die mensen kiezen voor zo’n soort opvoeding, maar als het de hele dag duurt dan is het een ander verhaal.

Groetekes, Sje

Ik ga het eens pijlen. Want woensdag dacht ik dat de wagen gewoon buiten gestalt was ivm met ruimte. Donderdag kreeg ik dus door dat er een baby in ligt en vrijdag is er een oma wel bijna 1.5 uur buiten mee bezig geweest dat kind in slaap te wiegen dus wilde het duidelijk niet buiten slapen. Mijn colega en ik zaten steeds naar buiten te kijken want we vonden het zielig dus na 1.5 uur zijn ze met de baby naar binnen gegaan. Maar ik ga eens pijlen. Inderdaad een uurtje oke maar meer ook niet.

Groetjes,

Michèle

Dat kindje krijgt vast veel liefde want 1,5 uur op het blokon de kinderwagen heen en weer wiegen is een hele opgave lijkt me, ze laten het kindje in ieder geval niet op het balkon huilen en deur dicht en dan horen we het niet meer toch.

“konijnenhokjes” !!! nog nooit van gehoord, zit daar dan een matrasje in en een dekentje? heeft er iemand een linkje met een foto? ik ben zo benieuwd.

Ik heb al foto’s gevonden onder babyhuisje en dan op afbeeldingen.

Nou ik sta werkelijk perplex, vind het zo raar, maar ik weet wel dat buitenlucht heel goed is voor de luchtwegen en dat ze daar sterk van worden en afweer krijgen.
Dion is in maart geboren en heeft ook veel in de wagen gelapen buiten maar toen hij uit de bak was gegroeid sliep hij gewoon in zijn bedje hoor.
Zie het al voor me dat als een kind huilt om in slaap te komen en hij ligt in zijn hokje in de achtertuin dan zou ik zo de kinderbescherming op me dak krijgen hahahahaahah Hier in de randstad is het denk ik niet normaal en zouden de buren er maar raar tegen aan kijken.

Zouden die kindjes ook s’nachts in hun hokje liggen of is het alleen voor overdag bedoeld, ik kan er echt niet over uit hahahahahaha dit is maf zeg.