Moet ik hier nu echt iets mee doen, ben bij CB gew

Hallo Moeders,
Ben van de week op het CB geweest en ben daar niet lekker vandaan gekomen.
Demi is nu 9,5 maand en weegt 9 kilo en is 68 cm. Ze is te zwaar en ze vinden dat ik haar maar de laatste fles om 19 uur maar niet meer moet geven, maar kan deze toch niet ineens weglaten ? Ben nu wel aan het minderen, maar overdag krijgt ze echt geen dingen die niet mogen.
Ochtend fles met pap
10 uur half 11 fruithap
12 uur boterham met halve fles 120cc
17 uur 17.30 warme hap
19 uur fles 150 cc
tussen boterham en warm eten krijgt ze een rijstewafeltje (klein) en wat diksap. Voor de rest eet ze niks extra;s
Toen kwamen ze ook nog aan dat ze het raar vinden dat ze nog niet kruipt, maar ze rolt wel om van rug naar buik en andersom. Moet ik me hier nu echt zorgen om maken ? Ik was altijd van mening …alles op haar eigen tempo, maar nu komen ze aan dat ze achterop loopt, maar ze vinden het nog niet schokkend omdat ze 5 weken te vroeg was.
Wat moet ik hiermee ??
Gr. Natasja

laten waaien… is ze vrolijk? vaak ziek? man… het is ook nooit goed…
ja klein is ze wel als ik haar vergelijk met de laatste keer dat ik op het cb was met alexander…(4maand oud toen, 7kg en 65 cm) mijnman was gemiddeld toen… overal in het midden… maareh te zwaar??? volgens mij heb je een klein kindje…(kort…)

maar trek je van het cb aan wat je je aan wilt trekken, als jou kind lekker in haar velletje zit, daar gaat het om

groetjes Kim, mama van Sofie,Victor & Alexander!!

dat ze je dochter te zwaar vinden.
Mijn zoontje is nu 7 weekjes oud weegt 6400 gram en is 63 cm lang.
zit op maat 62/68.
Hem vinden ze ook te zwaar,maar ik geef borstvoeding en dat mag ik op verzoek geven,alleen ja mijn mannetje is heel erg hongerig en hangt soms om het uur aan de borst.
nu zeggen ze dat ik om de 5 uur moet gaan voeden omdat hij teveel aankomt,nou ik doe dat dus niet want mijn zoontje heeft gewoon veel eerder honger en dan geef ik het hem gewoon,hij is nog maar 7 weekjes en als hij honger heeft laat ik hem echt niet jengelen.

Je moet gewoon doen wat jou het beste lijkt meid,het cb heeft altijd wat te klagen.

suc6.

Bianca mv Nicky en Mika Dani 16-08-2007

Hoi Natasja,

zou me niet zo’n zorgen maken want het cb weet altijd iets!
Als je kindje vrolijk is en niet ziek is dan is het toch goed!!.
Ik kon mezelf ook altijd gek laten maken door cb, maar ben er wel achter dat het moedergevoel nog altijd beter is als die boekjes van het cb.
Ik ga erheen voor de prikjes en om te wegen en verder gaan wij voortaan onze eigen gang.

niet te druk maken meid als Demi het volgens jou goed doet en is niet ziek, prima toch en laat het cb maar zeuren. ieder kindje ontwikkeld zich op zijn eigen tempo en eigen manier.

groetjes gytha

Bedankt voor de reacties. Inderdaad hebben ze altijd wel wat te klagen, maar dan geven ze je zo;n rotgevoel dat je aan jezelf gaat twijfelen.
Voor de rest is Demi een hele vrolijke meid en zit lekker in haar vel.
Ik neem het dus maar met een korreltje zout.
Gr. Natasja

Laat ze lekker l*l op dat Cb
Meid ga op je moeder gevoel af en vertrouw daar op
Elk kindje ontwikkelt zich anders
Komt allemaal vanzelf wel

quote:
Ik neem het dus maar met een korreltje zout.
Pak maar gerust een kilo zout

Groetjes van Heleen mama van Robin en Justin

Inderdaad… Daarbij vind ik persoonlijk een klein propje veel mooier qua baby dan
zo’n mager ding…
Jeske is nu 72 cm en ze weegt 8,5 kilo… Net boven de middellijn…
Zij is lang en vrij dun en toch eet ze de oren van mijn hoofd…
Ieder kindje is anders, net zoals ieder mens anders is…
Ik snap niet waarom ze bij het cb zo volgens ‘het boekje’ zijn en dus niet verder kijken…

JA ik vind het zelf ook mooi hoor, dat ze lekker mollig is, maar je wordt daar ook telkens mee geconfronteerd met de opmerking van “zo wat geef je haar te eten, of zo die wangen”. Maar ik lach er altijd maar om. Dan zeg ik meestal “ik geef haar pokon”. Mensen kijken me dan raar aan, maar wordt er zo moe van om elke keer maar weer dezelfde opmerkingen te krijgen. Of ik krijg te horen dat ze op dieet moet. pffffff .
Ja idd ik ga me maar eens wat minder aantrekken van CB want dat zeg ik zelf ook altijd tegen mensen die bij het CB zijn geweest, maar als het over je eigen kind gaat dan is het toch raar om te horen dat ze weer iets te zeuren hebben hahahaha.
Gr Natasja

Hoi

Volgende week moeten wij ook weer naar het CB. Nanik is ook geen snelle dame hoor.
Af en toe rolt ze inderdaad om van buik naar rug en andersom maar dan gaat het echt per ongeluk want als het aan haar ligt dan hoeft het niet hoor.
Ze kan wel al goed los zitten maar doet ook echt nog geen poging om zich voort te bewegen hoor. Ze is niet zo’n strebertje denk ik. Ze is gewoon rustig en tevreden met wat ze kan.
Ben benieuwd wat ik weer te horen krijg. Ik ben ook van mening dat alles wel op zijn tijd komt hoor. Zolang ze lichamelijk niets mankeren zal het wel loslopen allemaal.

Doei
Bianca

ik moet over 9 dagen naar het cb,
zal dan ook wel weer comentaar krijgen dat Mika nog steeds te hard groeit,
maar ja het gaat er bij mij het ene oor in en het andere weer uit.
Dan is Mika 2 maandjes oud en krijgt zijn prikjes,

Als ze gaan zeuren over dat hij te groot is dan verwijs ik ze dus naar mijn oudste zoon.
Die is echt onwijs groot geweest altijd,nu alleen nog lang en niet dik meer,terwijl die met 6 maandjes oud al 12 kilo woog en 86 cm lang was.
Mika woog 5 oktober dus al 6400 gram en was 63 cm lang,zit nu op maat 68,62 alleen is al vrij krap.
en dat op 7 weken oud,
ik trek me er niets van aan,ik weet uit ervaring dat baby´s als ze eenmaal lopen veel minder aankomen dus ik zeg maar hij neemt het er gewoon van haha en dat op de borstvoeding.

Je dochter ziet er super gezond uit en is volgens mij altijd vrolijk en zit goed in haar vel en daar gaat het om.

Trek j er maar niks van aan.

ik heb vaak het idee, dat jij de cb binnen gaat heel zeker van jezelf en je kind en dat als jij weer weg gaat dat jij dan het gevoel hebt van “doe ik het nou wel goed of niet?” ik maakte mezelf op een gegeven moment gek.

Mijn kindje ligt ook boven het gemiddeld met gewicht, mijn schoonmoeder zegt dat ik me daar geen zorgen over moet maken want als hij eenmaal kan lopen dan loopt hij alle babyvet eraf.

Jolene: mama van Amber en Brandon

Lilypie5th Birthday Ticker

Lilypie1st Birthday Ticker

hallo

delano is ong even oud als demi
en die eet precies het elfde op een dag,zal ook ongeveer het zelfde wegen
hij krijgt het lleen in een andere volgorde,maar goed dat maakt niks ,
tegen mij zeide ze dat hij te weinig kreeg,heb ik een hele discussie daar gehad (wat niet helpt hoor ,die houden vol)ik zeg dan komen jullie het maar derin duwen maar hij maakt een tevreden indruk en is vrolijk,ik vind het prima
trek je der niet eel van aan,de ene keer zeggen ze dit en dan weer dat
doe wat jou gevoel zegt

Hoi
nou dit komt bekent voor Sienna is nu 14 maand oud en heeft maat 74/80 aan
ze woog laast 9.4 kilo
ze kruip dan wel maar wilt echt niet gaan staan
ze zeiden tegen mijn dat ze de laaste fles nog mocht hebben en dan krijgt zie 230 cc ze is altijd al klein geweest
me dochter van 4 is nu 15 kilo en zit in maat 98/104 ze is 99 cm ook een kleine meid maar ik trek me er niks van aan als ik zie dat de meiden gelukig zijn en zich lekker voelen dan is het goed
ik zou je er niet te druk om maken
ga op je gevoel af kijk naar je dochter

groetjes Natascha mama van N’Kita en Raisa en Sienna

Je kan toch ook niet verwachten dat iemand van bijv. 1m55 grote kinders heeft?
Jeske was te lang toen ze 3 maanden was… (jahaa, dat kan ook al)… Niet gek… Mijn vriend is 1m90…
Pff… boekje koekje

Hallo,

CB heeft meestal wel iets op of aan te merken. Ik vind het goed dat ze er zijn voor de prikjes en zo en als je zelf vragen hebt, maar ze zouden eens van hun boekjeswijsheid moeten afstappen.

Ons meisje is heel groot voor haar leeftijd en weegt genoeg. Ze zou echter volgens haar leeftijd 210 cc melk per fles moeten drinken. Ze krijgt net 180 op en vaak zelfs maar 160cc. Maar daar is niks mis mee, ze is voor de rest een gezonde en leuke meid. Maar volgens cb zou ik als ze haar flesje niet leeg heeft om het uur terug moeten proberen tot ze die 210 cc drinkt. Ja hallo…
Ik kan het er niet in duwen

Dus vooral afgaan op je eigen gevoel. Hoewel ik dit soms moeilijk vind met een eerste kleintje. Daarom vind ik dit forum ook geweldig!

Groetjes,

Tamara

Het cb heeft zeker altijd wat te zeuren,

Ik heb vanmorgen het cb gebeld over het feit dat Mika flink verkouden is en dat ik de prikjes wilt uitstellen tot hij beter is,zeiden ze nou je moet donderdag komen,dus dan is het misschien al over krijgt hij gewoon zijn prikjes.
Gisteren emt Mika naar de ha geweest,meneertje heeft een flinke navelbreuk.
Maar helaas doen de dokters er niet aan.
En moet het zelf over gaan.

Mika is ook gewogen gisteren bij de dokter,
Hij weegt nu 6700 gram zijn lengte zal nu iets van 64 of 65 cm zijn aangezien maat 62 te klein is.
Ben echt benieuwd wat ze volgende week donderdag weer te klagen hebben,
Zullen wel weer zeggen dat hij nog te hard groeit pfffff.

Nou laat die dozen maar lekker kletsen, het is toch nooit goed. Mijn man en ik zijn allebei lang (1.95 en 1.78m) en behoorlijk fors (100 en 80 kg). Zoë was met 6 maanden 68,5 cm en 8600 gram en zat aan de bovenlijn, zowel qua lengte als gewicht. Nou boeien, wij kunnen toch geen ukkie produceren.
Als die kinderen gaan lopen en spelen en rennen is dat babyvet er zo af.
En ook ik vind een mollige baby prachtig, hoort er gewoon bij!

Groetjes,
Inge

Ja zo hoor ik dus ook dat ze altijd wel wat hebben, ben dus niet de enige hahahaha.
28 november moet ik weer voor de prikjes dus ben benieuwd wat er dan weer is.
Bedankt voor jullie reacties.

Ook ik ben vanmorgen met mijn mannetje geweest naar het cb.
Hij is morgen 2 maandjes oud weegt 6910 gram en is 65 cm lang.
Hij is ook erg groot voor zijn leeftijd,maar ja dat was zijn grote broer ook.

Donderdag moet ik terugkomen bij het cb voor zijn prikjes.
Heb voor de zekerheid al zetpilletjes voor hem in huis gehaald.
Ik hoop dat hij geen koortsstuip krijgt,Nicky had dit namelijk wel toen hij zijn eerste prikjes had gehad.

Hebben jullie kids er last van gehad?Na de eerste prikjes van de koorts?

veel liefs van Bianca mv Nicky en Mika Dani 16/08/2007

nee lieke kreeg geen koorts.
was wel hangerig en huilerig.

suc 6

groetjes gytha