Moet even wat kwijt

Gister avond hebben wij heel slecht nieuws gehad. We hoorden gisteren dat een goede vriend van ons is overleden.

Het ging al niet zo goed met hem, maar het is toch allemaal snel gegaan. Dit is heel naar nieuws, maar het kan nog erger…

Het blijkt dat hij 28 februari is overleden en afgelopen vrijdag is begraven. Het erge is dat wij geen rouwkaart hebben gekregen. De kaart is voor 100% zeker weten naar ons verstuurd, maar moet dus ergens in Nederland rondzwerven… Daarom hebben wij dus helemaal geen afscheid kunnen nemen en dit soort dingen kun je ook niet overdoen… We waren er gisteren helemaal kapot van! De familie dacht al op de begrafenis, waar wij waren… Als je een rouwkaart verstuurd en verder niet iets van iemand hoort, ga je ervan uit dat ze komen op de begrafenis,… en dan zijn we er niet. Ik vind het zo erg! Ben er nu nog kapot van!

Heb TNT gebeld, maar ja die kunnen er verder ook niets aan doen. Vond trouwnes wel dat ik een erg lauwe reactie kreeg. Vandaag gaan we naar de familie om alsnog ons medeleven te laten zien, maar het is en blijft te laat! Omdat we niet in de buurt wonen, konden we het ook niet uit de krant vernemen.

Effin, moest het even kwijt. Lucht wel op moet ik zeggen, dat ik dit even heb opgeschreven.

Hé meid toch.
Gecondoleert met het verlies van jullie vriend.
En de manier waarop het allemaal gegaan is is op zijn zacht gezegt spijtig.
Hoop dat jullie het vandaag een beetje kunnen afsluiten

Groetjes Marianne mama van Ruben

Heftig hoor!
Het overlijden van een dierbare is natuurlijk al afschuwelijk, maar dat jullie, door zo’n stomme fout van TNT, niet naar de begrafenis hebben kunnen gaan maakt het nog erger.
Ik hoop dat jullie er wat aan hebben om vandaag alsnog te familie te zien. Heel veel sterkte de komende tijd.

Liefs

Lilypie Eerste Verjaardag Ticker

Oh wat erg joh. Ik weet hoe het voelt, Ik heb door toedoen van andere ook geen afscheid kunnen nemen van mijn beste vriend.

Ik hoop dat jullie het toch een plekje kunnen geven.

Groetjes,

Michèle

Het is nu nog zo vers, en als ik er over na denk voel ik weer het zelfde als gisteren… Wat zijn wij geschrokken en verdrietig.

Het is ook best wrang dat hij dus afgelopen vrijdag is begraven, dus dit heel net te laat!! En dat de familie ons heeft gemist, niet vor te stellen hoe pijn dat doet!

Deze goede vriend heft er uiteindelijk voor gezorgd dat ik mijn echtgenoot heb ontmoet. Dus hij is degene die ons heefg gekoppeld… en wat voor een goeds is daaruit gekomen!! Dat maakt het extra pijnlijk…

Kan ik me heel goed voorstellen dat dat dan extra pijn doet. Ja niet om je je nog rotter te laten voelen, maar bij mij duurde het even voor ik het een plekje kon geven omdat ik dus geen afscheid nemen kon. Ik hoop dat jij wel de steun van die familie hebt om het te verwerken. En weet inderdaad dat hij jullie het mooiste gegeven heeft wat je krijgen kan. Je gezin en dat hij daar vanaf boven zeker over zal waken.

Groetjes,

Michèle

gecondoleerd meid!
Jee wat een fout van TNT!
Geloof goed dat je er kapot van bent!

alle sterkte gewenst

groetjes gytha

Jeetje gecondoleerd !!!
En wat TNT betreft, ik denk dat die nog niet klaar met me zouden geweest. Maar goed er is uiteindelijk niets meer wat ook deze zouden kunnen doen om de boel terug te draaien. Heel heel erg want afscheid nemen van een hele goede dierbare vriend is o zo verschrikkelijk belangrijk. Hopenlijk kunnen jullie het allemaal een plaatsje gaan geven, heel veel sterkte in elk geval.

Elke minuut die je je druk maakt om je verleden gaat af van je toekomst!

Zul je nog zien dat we een dezer dagen alsnog de kaart in de bus krijgen…

Heb TNT wel de waarheid gezegd, maar ja, een brief/kaart is niet geregistreerd dus wat kunnen zij er nog aan doen. Ik vind het echt een slechte zaak. TNT hoort goed voor vooral dit soort post te zorgen!

We hebben er afgelopen nacht niet van kunnen slapen en toen ik tussen de middag even ging liggen, heb ik er ook over gedroomd. Hoop dat we het een beetje een plekje kunnen geven als we er zijn geweest, maar er zal wel een flinke tijd over heen gaan.

Oh meid wat een ellende! Kan me goed voorstellen dat je hier extra door van slag bent! Ben benieuwd of die kaart ooit nog tevoorschijn komt. Juist met rouwpost mag niks mis gaan eigenlijk.

Alle liefs en sterkte. Ik zit op je schouder hoor!

Groetekes, Sje

jeetje wat erg zeg,je hoort zoveel over tnt met die fouten

meis hoop dat je het een plekje kan geven,en heel veel sterkte gewenst

Groetjes Bianca, mamma van Kevin*
Dylan & Kaitlyn

We zijn er gisteren geweest en ik ben blij dat we dat gedaan hebben. Het voelde in ieder geval goed.

We weten ook waar de fout nu zit. De familie had als huisnummer 21 opgeschreven ipv 28. Nu denk ik bij mezelf, zo’n postbode is toch ook niet dom. Die ziet een heel andere naam op een brief staan, terwijl hij hem verder op in de straat wel tegen komt. Daarnaast vind ik het schandalig als degene die op 21 woont de brief niet heeft afgegeven bij het postkantoor hier in het centrum, ik zou dat wel hebben gedaan! Ik heb de bewoners van 21 nog niet gesproken maar ga er zeker vandaag nog even langs om te vragen of zij misschien de kaart heeft gekregen.

Zouden jullie een rouwkaart die verkeerd is bezorgd afgeven aan het postkantoor? Of ben ik de enige?

Eh sterker nog ik loop altijd even naar de buren (ik heb 1 lakse postbode die regelmatig de post bij mij erin gooit terwijl het voor de buren is) en ik lever het zelf even af. Zeker met een rouwkaart zou ik dat doen omdat de tijd tussen versturen en moment van afscheid zo dicht op elkaar zitten.

Groetjes,

Michèle

Een postbode ziet de naam niet meer Judith (weet ik van een kennis die postbode is). Die brengt zoveel post rond, die kijkt niet meer naar namen, ziet alleen de huisnummers. Gewoon automatische piloot!

Op het postkantoor wordt de boel gesorteerd en daar kijken ze ook alleen naar huisnummers. Ze weten toch niet wat er op het naambordje bij de deur staat. Dus ik vrees dat de primaire fout helaas toch bij de schrijver van de envelop ligt.

En natuurlijk heb je gelijk dat degene die op nr. 21 woont wel even actie had mogen ondernemen om de kaart op het goede adres te bezorgen. Zeker bij een rouwbrief (die goed herkenbaar is!) is dat wel het minste wat je kunt doen. En anders inderdaad afgeven op dichtstbijzijnde postkantoor (hoewel dat veel meer moeite is, maar goed).

Dus beetje attente buren hadden die rouwbrief even bij je in de bus gestopt. En als ze niet weten wie de familie puntje-puntje is, kunnen ze ook informeren bij hun buren of die misschien weten wie dan wel familie puntje-puntje is. Ik zou in elk geval heel de straat door zijn gegaan in geval van een rouwbrief tot ik de goede geadresseerde gevonden had.

Ik zou in elk geval die moeite wel doen. Sterker nog, ik ben nog veel verder gegaan. Paar weken geleden kregen we onze TV-gids. Ingesealed en met een geadresseerde brief erin. Daarachter zat de brief van mensen verderop in de straat geplakt. Die mensen zouden dus die week geen TV-gids krijgen.

Ik had die brief bij ze in de bus kunnen stoppen met de mededeling dat ze er zelf even achteraan moesten bellen, maar ik heb zelf even gebeld naar de klantenservice of ze naar dat adres een TV-gids wilden sturen.

Brief bij die mensen in de bus gestopt met uitleg en dat de TV-gids nagestuurd zou worden. Kreeg ik volgende dag een aardig bedankkaartje. Kijk, zo kan het dus ook met verkeerd bezorgde post.

Groetekes, Sje

Hier word de post regelmatig verward met een huis uit een compleet andere straat. Natuurlijk geef ik deze even hun post en hun de mijne. Misschien hebben de bowners van het andere nummer niet jullie naam geweten, dan weet je nl ook niet voor welk huis het had moeten zijn. Maar dan nog, had ik zeker rouwpost direct afgegeven op het postkantoor. Inderdaad worden de namen niet meer gelezen, het gaat allemaal op postcode, plaats en huisnummer. Fijn dat het zo goed voelde, sterkte meis.

Elke minuut die je je druk maakt om je verleden gaat af van je toekomst!

Weet je wat het is, de postcode was verder wel goed enkel en alleen de 8 is in een 1 veranderd!

Kan me voorstellen dat zoiets met een verjaardagskaartje of ander soort post kan gebeuren, maar een rouw kaart is toch wel heel erg belangrijk voor degene die hem zou moeten krijgen, toch? Ik vind een rouw kaart iets anders en iets waar je zeer zorgvuldig mee om moet gaan. Een rouwkaart is duidelijk te zien en wat is het voor moeite van een postbode die dan ff een blik werpt op de naam…

Soms krijg ik wel eens post die eigenlijk naar een andere stad moet, die doe ik altijd op de post, ook al lijkt het reclame. Zet ik gewoon op de brief dat hij verkeerd is aangekomen. Minste moeite, groot plezier.

In iedergeval ben ik blij te horen dat als dit bij jullie zou gebeuren, je wel de kaart afleverd of bij het postkantoor brengt, ben ik toch niet de enige. Zal zo naar nummer 21 lopen om te vragen, dan laat ik het jullie wel even weten.

Het blijft voor de postbode onbegonnen werk om zelfs al zou het alleen om rouwkaarten gaan, elke keer de naam te checken. Daarbij komt dat niet iedereen een naambordje bij de deur heeft hangen. En als het er hangt, dan staat niet altijd de achternaam erop. Wij hebben bijv. alleen onze voornamen erop staan.

Dus niet de postbode erop aan kijken want die kan er echt niks aan doen. En wat de goede postcode betreft. Kan best dat die mensen van 21 dezelfde postbode hebben als jullie en dan kan de sorteermachine er ook niks aan doen dat die kaart op het verkeerde adres aangekomen is.

Ik kan me echt heel goed voorstellen dat je erg boos bent om het feit dat het misgegaan is, want die is niet meer terug te draaien en goed te maken, maar de “schuld” ligt bij de schrijver van de envelop en bij de mensen van nummer 21. Als je überhaupt al van schuld kunt praten natuurlijk, maar zeker die mensen van 21 hadden mijns inziens iets meer moeite mogen doen om de kaart op het goede huisnummer te krijgen.

Groetekes, Sje

ik zou eerst kijken of degen e in het telefoon boek staat,en dan langsgaan met de kaart en anders naar het postkantoor en daar afgeven

ik heb zelf de post gelopen en geloof me,ook die kaarten kijk je niet naar naam,maar je kijk de nummer van het huis en dan gaat het de bus in…

met soorteren keek ik meestal wel naar de naam opf die over een komt de andere post voor de geadreseerde

1x gehad dat het niet zo was en hebben we gelijk zelf actie ondernomen

nagevraagt bij bewoner,en toen gelijk terug naar de afz

maar ben je nu al op nr 21 wezen vragen

Groetjes Bianca, mamma van Kevin*
Dylan & Kaitlyn

Ben al vier keer aan de deur geweest, elke keer schijn ik de bewoners te missen. Morgen maar weer proberen.

En trouwens de even nummers bij ons in de straat is anders dan de oneven nummers.

Als ik de bewoners heb gesproken, laat ik het jullie weten!

Gecondoleerd!! Heel vervelend dat het met de rouwpost verkeerd gaat!!

Bij ons precies zo, toen mijn oma overleden was alles netjes in 3 verzamelenveloppen gedaan (zoals gevraagd) en afgegeven aan de balie, zijn ze 1 verzamelenveloppe kwijt geraakt?! Bij toeval achtergekomen omdat iemand het bericht in de krant heeft zien staan. Iedereen af kunnen bellen… fijn de post!

Sterkte Frauk

<a href=“http://lilypie.com”>[img]http://b2.lilypie.com/BDdNp1.png" alt=“Lilypie Tweede Ticker” border=“0” /></a>

Gewijzigd door - mama Jade op 12 Mar 2009 11:31:09